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市場調査レポート
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1351103

チーズ市場の2030年までの予測:セグメント別、地域別の世界分析

Cheese Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Type, Source, Form, Distribution Channel, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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チーズ市場の2030年までの予測:セグメント別、地域別の世界分析
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のチーズ市場は2023年に989億1,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.6%で成長し、2030年には1,448億4,000万米ドルに達すると予想されています。

チーズは牛乳から作られる美味しい嗜好品であり、非常に健康的で魅力的です。現在では2000種類以上の種類があり、食感、風味、香りもさまざまです。チーズを製造する際に考慮される乳生産動物の種類や品種、放牧、気候要素などの原材料が、食感や風味の違いを決定します。チーズは脳卒中や体重の変化、特に赤身肉に代わる食事に効果があるようです。チーズの摂取に関連した食事パターンが違いを生むと言われています。

カナダ統計局によると、カナダで1人当たり消費可能なプロセスチーズは約1.92キログラムで、前年を上回っています。

プロセスチーズの需要増加

製品の保存期間の延長、魅力的な風味の特徴、市場に出回っている他の種類のチーズよりもはるかに手頃な価格帯で提供される多用途性などの利点により、チェダーチーズ、パルメザンチーズ、ロマーノチーズなどのプロセスチーズを使用する需要が近年増加しています。プロセスチーズは、その独特な味の特徴から、ファーストフードに頻繁に使用されるだけでなく、地域の料理にも採用されています。さらに、新興国におけるプライベート・ブランドの増加や西洋料理の人気により、プロセスチーズの市場需要が増加しています。さらに、インターネットを利用する人が増えたことで、チーズを含む食品購入のための世界のオンライン市場が急成長しています。

チーズに含まれる極めて高い脂肪分

世界のチーズ産業の発展見通しを制限しているその他の変数の中でも、チーズに含まれる脂肪含量の増加は、おそらく特筆すべきものひとつであろう。健康への悪影響のため、チーズの摂取は、脂肪含有量が多いために肥満に悩む人々の間で制限されています。チーズの過剰摂取は、コレステロール値の上昇や心停止など、人間の健康に有害な結果をもたらす可能性があります。近年、チーズ消費量の増加がもたらす悪影響に関する消費者の知識開発が進んでいることも、世界市場の収益開発の可能性を制限すると予想されます。

西洋食品の影響増大

チーズ産業は、洋食の影響力の高まり、可処分所得の増加、コショウ、ニンニク、小豆シチュードロップ、オレガノピクルスなど数多くの改良型チーズ製品の入手可能性によって牽引されています。チーズは米国や欧州のような西洋諸国では一般的な食品であるが、その適応性により、世界中の消費者の多様な嗜好や傾向に対応することができます。西洋料理では、熟成した牛乳から作られる多種多様なチーズやその他の製品が使用されています。また、チーズを含む包装食品に対する消費者需要の劇的な増加や、食品取扱部門からの関心の高まりも市場を牽引しています。2020年には、アジア諸国で消費されるチーズ全体の40%以上が輸入品で賄われます。アジアのチーズ産業の拡大は、アジア諸国における関心の高まりと急速な都市化によって促進されるであろう。

統治の影響

チーズを管理する厳しい規制法は、チーズ産業の拡大を困難にすると予想されます。健康への懸念が高まっているため、製品の全内容物の完全なリストや各成分の栄養価に関する情報を含む正確なラベリングの必要性が高まっています。これらの詳細は、ホエイ、カゼイネート、マルトデキストリンなど多数の物質を混合して作られるチーズのように、さまざまな添加物を含む食品にとって極めて重要です。このような表示要件に従うと、包装や表示の費用がかさみ、最終製品のコストに影響する可能性があります。その結果、顧客の受容性が低くなり、チーズ・ビジネスにとって問題となります。

COVID-19影響:

パンデミックは輸出国、輸入国、自給国のメーカーに様々な影響を与えました。このショックはニュージーランド、ドイツ、米国など輸出国の大半で生乳の供給過剰を引き起こしました。その結果、生産者の乳価は大幅に下落しました。輸入国においては、その影響は主にメーカーが利用する市場チャネルに関連したものでした。さらに、高級特殊チーズの生産者が市場競争力を維持することは困難でした。HoReCa産業が閉鎖された結果、特殊チーズの生産と販売は減少し、パンデミックの最中には、消費者は特殊な商品にプレミアムを支払うことを望まなかっています。

予測期間中、プロセス・セグメントが最大となる見込み

アジア太平洋、南米、中東・アフリカの新興地域では、プロセスチーズが広く受け入れられているため、プロセス・セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。プロセスチーズの普及は、大きさや形が一定している、保存期間が長い、加熱しても分離しにくいなど、技術的な利点が多いためと思われます。供給面では、プロセス・チーズはナチュラル・チーズよりも製造・配送コストが安いため、より迅速に生産される可能性があり、これが市場成長の原動力となっています。

植物由来セグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

ヴィーガニズムやフレキシタリアニズムといった新しい食習慣の採用により、植物性セグメントは予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれており、植物性カテゴリーも世界市場で存在感を増しています。アーモンド・チーズは、顧客に最も人気のあるタイプのひとつです。畜産農場がいかに地球温暖化や動物の苦しみの一因となっているかという認識が広まった結果、消費者は無農薬でエコロジーに配慮した商品を購入せざるを得なくなっており、これが同分野の拡大を後押ししています。

最大のシェアを占める地域:

可処分所得の増加と地元企業の成長により、北米が予測期間中最大の市場シェアを占めると予測され、北米地域は市場において最も速い速度で拡大している地域です。ピザ、ハンバーガー、スパゲッティなど、チーズを含むいくつかの料理の人気や、政府援助の増加も、北米のチーズ事業の成功に寄与しています。さらに、クオリティ・チーズ社は、牛、ヤギ、水牛の乳を使い、北米市場向けに有名なイタリア特産チーズやチーズ製品を製造しています。同事業は、商品に対する顧客需要の高まりに合わせて、製造ライン、チーズカット、調整、熟成、包装・保管機械を追加しました。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを有すると予測されています。過去数年間、乳製品産業の生産者と輸出業者は、アジア太平洋の広大で多様な地域でチャンスのトンを持っていました。市場は、チャンスの大半を利用するために、製品の機能性、食品の安全性、品質を保証する基本的な戦術を採用しています。非遺伝子組み換えやプロバイオティクスを強化した製品など、「ナチュラル・クレーム」やその他の健康増進機能を備えた便利なアイテムの市場は急速に拡大しています。さらに、インド、日本、シンガポール、中国などの発展途上国では、新しく独創的なアイテムの量が拡大した結果、さまざまな製品カテゴリーに対する認識が高まっています。

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズ・オプションのいずれかをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 用途分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のチーズ市場:製品タイプ別

  • アメリカンチーズ
  • ブルーチーズ
  • チェダー
  • モッツァレラ
  • パルメザン
  • ロックフォール
  • フェタ
  • その他の製品タイプ

第6章 世界のチーズ市場:タイプ別

  • プロセス
  • 天然

第7章 世界のチーズ市場:由来別

  • 植物由来
    • アーモンド
    • カシュー
    • 大豆
    • その他の植物由来
  • 動物由来
    • ラクダ
    • ウシ
    • ヤギ
    • ヒツジ
    • その他の動物由来

第8章 世界のチーズ市場:形態別

  • 拡散可能
  • ブロック
    • 柔らかい
    • 難しい
  • その他の形式

第9章 世界のチーズ市場:流通チャネル別

  • ハイパーマーケット
  • スーパーマーケット
  • 食品メーカー
  • フードサービス
  • 食品専門店
  • コンビニエンスストア
  • その他の流通チャネル

第10章 世界のチーズ市場:用途別

  • スイート&セイボリーのスナック
  • スナックとシリアル
  • ベーカリー・菓子類
  • 調理済み食品
  • ソース、ドレッシング、ディップ、調味料
  • その他の用途

第11章 世界のチーズ市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • The Kraft Heinz Company
  • Associated Milk Producers Inc.
  • Almarai Company
  • Bletsoe Cheese
  • The Bel Group
  • Britannia Industries Limited
  • GCMMF(Amul)
  • Fonterra Co-operative Group Limited
  • Savencia Fromage & Dairy
  • Land O'Lakes, Inc.
  • Arla Foods amba
  • Saputo Inc
  • Wensleydale Creamery
  • Dairy Farmers of America, Inc
  • Norseland Ltd
  • Lactalis Ingredients
  • Koninklijke FrieslandCampina N.V.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Cheese Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Cheese Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Cheese Market Outlook, By American Cheese (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Cheese Market Outlook, By Blue Cheese (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Cheese Market Outlook, By Cheddar (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Cheese Market Outlook, By Mozzarella (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Cheese Market Outlook, By Parmesan (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Cheese Market Outlook, By Roquefort (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Cheese Market Outlook, By Feta (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Cheese Market Outlook, By Other Product Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Cheese Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Cheese Market Outlook, By Processed (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Cheese Market Outlook, By Natural (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Cheese Market Outlook, By Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Cheese Market Outlook, By Plant-Based (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Cheese Market Outlook, By Almond (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Cheese Market Outlook, By Cashew (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Cheese Market Outlook, By Soya (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Cheese Market Outlook, By Other Plant-Based (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Cheese Market Outlook, By Animal-Based (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Cheese Market Outlook, By Camel (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Cheese Market Outlook, By Cattle (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Cheese Market Outlook, By Goat (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Cheese Market Outlook, By Sheep (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Cheese Market Outlook, By Other Animal-Based (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Cheese Market Outlook, By Global Cheese Market, By Form (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Cheese Market Outlook, By Spreadable (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Cheese Market Outlook, By Block (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Cheese Market Outlook, By Soft (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Cheese Market Outlook, By Hard (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Cheese Market Outlook, By Other Forms (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Cheese Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Cheese Market Outlook, By Hypermarkets (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Cheese Market Outlook, By Supermarkets (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Cheese Market Outlook, By Food Manufacturers (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Cheese Market Outlook, By Food Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Cheese Market Outlook, By Food Specialty Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Cheese Market Outlook, By Convenience Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Cheese Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Cheese Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Cheese Market Outlook, By Sweet & Savory Snacks (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Cheese Market Outlook, By Snacks & Cereals (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Global Cheese Market Outlook, By Bakery & Confectionery (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Global Cheese Market Outlook, By Ready Meals (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Global Cheese Market Outlook, By Sauces, Dressings, Dips, and Condiments (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Global Cheese Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23790

According to Stratistics MRC, the Global Cheese Market is accounted for $98.91 billion in 2023 and is expected to reach $144.84 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period. Cheese is a delicious delicacy made from milk that is both very healthy and appealing. It comes in more than 2000 different types now and has a variety of textures, flavors, and scents. The raw material, such as the kind and breed of milk-producing animals, grazing, and climatic elements taken into account during the manufacture of cheese, determines the distinction between texture and flavour. It appears that cheese might have some benefit with strokes and weight changes, specifically when replacing red meat in the diet. It is said that dietary patterns associated with cheese intake can make a difference.

According to Statistics Canada, processed cheese available for consumption per person in Canada was approximately 1.92 kilograms which was higher than that of the previous year, i.e., 1.89 kilograms in the year 2020.

Market Dynamics:

Driver:

Rising demand for processed cheese

Due to advantages like the extended shelf life of the product, the alluring flavour profile, and the versatility it offers at a much more affordable price point than other types of cheese on the market, the demand for using processed cheese, such as Cheddar, Parmesan, and Romano, has increased in recent years. Processed cheese is employed in regional cuisines in addition to its frequent use in fast food items because of its distinctive taste character. Additionally, the market demand for processed cheese has increased due to the growth of private labels in emerging nations and the popularity of western cuisine. Moreover, with more people using the Internet, the worldwide online market for food purchases, including cheese, has grown quickly.

Restraint:

Extremely high fat content in cheese

Among the other variables that are limiting development prospects in the global cheese industry, the increased fat content that is present in cheese is perhaps one to highlight. Due to its detrimental impact on their health, cheese intake is restricted among the population that suffers from obesity as a result of its greater fat content. Cheese eating in excess can have detrimental consequences on human health, including elevated cholesterol levels and cardiac arrests. Growing consumer knowledge of the negative consequences of the rise in cheese consumption in recent years is also anticipated to limit chances for revenue development in the worldwide market.

Opportunity:

Rising impact of western foods

The cheese industry is driven by the growing influence of western meals, increased disposable income, and the availability of numerous improved cheese products including pepper, garlic, red bean stew drops, and oregano pickles. Although cheese is a common food in Western countries like the US and Europe, its adaptability allows it to cater to the diverse tastes and inclinations of consumers worldwide. In Western cuisine, a wide variety of cheese and other products made from matured milk are used. The market is also being driven by a dramatic increase in consumer demand in packaged meals that include cheese and increased interest from the food handling sector. In 2020, imports provided more than 40% of the total cheese consumed in Asian countries. The expansion of the Asian cheese industry will be fuelled by the burgeoning interest in Asian countries and their rapid urbanization.

Threat:

Influence of governance

The strict regulatory laws governing cheese are expected to make it difficult for the industry to expand. Due to growing health concerns, there is a growing need for precise labeling that includes a complete list of all the product's contents as well as information about each ingredient's nutritional value. These details are crucial for food items that contain a variety of additives, like cheese, which is made by mixing numerous substances including whey, caseinate, and maltodextrin. Following these labelling requirements could raise the expense of packing and labelling, which therefore has an impact on the end product's cost. This results in low customer acceptability, which presents a problem for the cheese business.

COVID-19 Impact:

The pandemic had a variety of effects for manufacturers in exporting, importing, and self-sufficient nations. The shock caused an oversupply of milk in the majority of exporting nations, including New Zealand, Germany, the United States, and others. As a result, producers' prices fell, which was quite substantial in certain instances. In importing nations, the impact was mostly associated with the market channel that manufacturers utilized. Additionally, it was difficult for premium speciality cheese producers to remain competitive in the market. Specialized cheese production and sales decreased as a result of the shutdown of HoReCa industries, and during the pandemic, consumers were unwilling to pay a premium for specialized goods.

The processed segment is expected to be the largest during the forecast period

The processed segment is estimated to have a lucrative growth, because the emerging Asia Pacific, South American, and Middle East & Africa regions, processed cheese has been widely embraced. The widespread use of processed form may be due to its many technical benefits, including consistent size and shape, a long shelf life, and resistance to separation when cooked. From a supply standpoint, processed form may be produced more quickly than natural form since it has a cheaper cost of manufacturing and deliver which is driving the growth of the market.

The plant-based segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The plant-based segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the adoption of new eating habits, such as veganism and flexitarianism, the plant-based category is also expanding its presence in the worldwide market. Almond cheese is one of the most popular types with customers. Consumers are being compelled to purchase cruelty-free, ecologically friendly items as a result of the growing awareness about how animal farms contribute to global warming and animal suffering, which is boosting the segment's expansion.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period due to rising disposable income and local company growth, the North American area is the one that is expanding at the quickest rate in the market. The popularity of several cuisines that contain cheese, such as pizzas, burgers, spaghetti, and others, as well as the increasing government assistance, are also contributing to the success of the North American cheese business. Additionally, Quality Cheese used cow, goat, and buffalo milk to create well-known Italian speciality cheeses and cheese products for the North American market. The business added additional manufacturing lines, cheese-cutting, conditioning, ripening, and packaging and storage machinery to suit the growing customer demand for its goods.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the past several years, dairy industry producers and exporters have had a ton of chances in the vast and diverse area of Asia Pacific. The market employs fundamental tactics that guarantee product functionality, food safety, and quality in order to take advantage of the majority of chances. The market for useful items with "natural claims" and other health-improving features, such non-GMO or probiotic-enriched products, is expanding quickly. Additionally, developing nations like India, Japan, Singapore, and China are becoming more aware of various product categories as a result of the expanding quantity of new and creative items.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Cheese Market include: The Kraft Heinz Company, Associated Milk Producers Inc., Almarai Company, Bletsoe Cheese, The Bel Group, Britannia Industries Limited, GCMMF (Amul), Fonterra Co-operative Group Limited, Savencia Fromage & Dairy, Land O'Lakes, Inc., Arla Foods amba, Saputo Inc, Wensleydale Creamery, Dairy Farmers of America, Inc, Norseland Ltd, Lactalis Ingredients and Koninklijke FrieslandCampina N.V.

Key Developments:

In July 2023, HEINZ® launches movement against mistreatment of hot dogs; rallies for justice at world's largest hot dog eating contest. The first losing finalist who eats a hot dog the right way with love, admiration, and of course, HEINZ condiments will win $10,000, matching the Hot Dog Eating Contest's prize money.

In October 2021, Lactalis Group acquired the European cheese brand Leerdammer for USD 533.745 million. Through this acquisition, Lactalis gained access to the Dutch market. The acquisition also enabled Lactalis Group to establish itself at the industrial level in the Netherlands and boosted its activity in Germany, Ukraine, and Italy

In September 2021, Lactalis Canada launched two direct-to-consumer e-commerce platforms, Cheeseworld.ca and DairyMarketCulinary.ca. Cheeseworld.ca is an online specialty cheese store offering a wide array of heritage cheese. Consumers receive a specialty cheese shop experience combined with the convenience of online shopping and home delivery.

Product Types Covered:

  • American Cheese
  • Blue Cheese
  • Cheddar
  • Mozzarella
  • Parmesan
  • Roquefort
  • Feta
  • Other Product Types

Types Covered:

  • Processed
  • Natural

Sources Covered:

  • Plant-Based
  • Animal-Based

Forms Covered:

  • Spreadable
  • Block
  • Other Forms

Distribution Channels Covered:

  • Hypermarkets
  • Supermarkets
  • Food Manufacturers
  • Food Services
  • Food Specialty Stores
  • Convenience Stores
  • Other Distribution Channels

Applications Covered:

  • Sweet & Savory Snacks
  • Snacks & Cereals
  • Bakery & Confectionery
  • Ready Meals
  • Sauces, Dressings, Dips, and Condiments
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Cheese Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 American Cheese
  • 5.3 Blue Cheese
  • 5.4 Cheddar
  • 5.5 Mozzarella
  • 5.6 Parmesan
  • 5.7 Roquefort
  • 5.8 Feta
  • 5.9 Other Product Types

6 Global Cheese Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Processed
  • 6.3 Natural

7 Global Cheese Market, By Source

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Plant-Based
    • 7.2.1 Almond
    • 7.2.2 Cashew
    • 7.2.3 Soya
    • 7.2.4 Other Plant-Based
  • 7.3 Animal-Based
    • 7.3.1 Camel
    • 7.3.2 Cattle
    • 7.3.3 Goat
    • 7.3.4 Sheep
    • 7.3.5 Other Animal-Based

8 Global Cheese Market, By Form

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Spreadable
  • 8.3 Block
    • 8.3.1 Soft
    • 8.3.2 Hard
  • 8.4 Other Forms

9 Global Cheese Market, By Distribution Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Hypermarkets
  • 9.3 Supermarkets
  • 9.4 Food Manufacturers
  • 9.5 Food Services
  • 9.6 Food Specialty Stores
  • 9.7 Convenience Stores
  • 9.8 Other Distribution Channels

10 Global Cheese Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Sweet & Savory Snacks
  • 10.3 Snacks & Cereals
  • 10.4 Bakery & Confectionery
  • 10.5 Ready Meals
  • 10.6 Sauces, Dressings, Dips, and Condiments
  • 10.7 Other Applications

11 Global Cheese Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 The Kraft Heinz Company
  • 13.2 Associated Milk Producers Inc.
  • 13.3 Almarai Company
  • 13.4 Bletsoe Cheese
  • 13.5 The Bel Group
  • 13.6 Britannia Industries Limited
  • 13.7 GCMMF (Amul)
  • 13.8 Fonterra Co-operative Group Limited
  • 13.9 Savencia Fromage & Dairy
  • 13.10 Land O'Lakes, Inc.
  • 13.11 Arla Foods amba
  • 13.12 Saputo Inc
  • 13.13 Wensleydale Creamery
  • 13.14 Dairy Farmers of America, Inc
  • 13.15 Norseland Ltd
  • 13.16 Lactalis Ingredients
  • 13.17 Koninklijke FrieslandCampina N.V.