表紙:料理用ソース市場の2030年までの予測- 製品別、タイプ別、パッケージ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1339983

料理用ソース市場の2030年までの予測- 製品別、タイプ別、パッケージ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Culinary Sauce Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Type, Packaging, Distribution Channel, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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料理用ソース市場の2030年までの予測- 製品別、タイプ別、パッケージ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界の料理用ソース市場は2023年に504億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 5.6%で成長し、2030年には738億5,000万米ドルに達すると予測されています。

クッキングソースは、味付け、風味付け、風味向上のために食品に添加される液体または半液体の食材です。一般的に、ハーブ、スパイス、果物、野菜、その他の調味料を含む様々な材料を組み合わせてこれらのソースを作る。様々な美食の嗜好や文化的習慣に合うよう、味、食感、粘度など、多種多様なものがあります。これらのソースは、世界中の調理習慣に欠かせない要素であり、様々な料理に深みと複雑さを与えています。

英国下院の調査報告書(2022年)によると、同国のホスピタリティ部門は、2020年の経済生産高が前年(2019年)比で42%、減少しました。

市場力学:

促進要因

  • より美味しい食品に対する消費者需要の高まり。
  • 予測期間中、料理用ソース業界の需要は、実用的で便利な食品の消費増加だけでなく、より美味しい食品に対する消費者需要の高まりにより増加すると予測されます。消費者グループは、高品質の原料を使った職人的で高級な食品への需要が高まるにつれて、料理用ソースをより多く購入するようになっています。天然素材、有機素材、風味調味料への需要が高まっており、料理用ソース市場にプラスの効果をもたらしています。

抑制要因:

  • 原材料の価格変動。
  • トマト、ハラペーニョ、トウガラシ、ニンニクなど、風味調味料によく使われる原材料の価格変動は、市場拡大を制限する大きな要因です。これらの原料価格は需要と供給によって決まるため、原料市場における少数の大手生産者の独占、在庫比率、天候パターン、労働需要、政治的要因、作物の収量に影響する病気、その他の要因の結果として急速に変動します。価格上昇の直接的な影響により、最終的に料理用ソースのコストが上昇し、製品の最終価格に大きな影響を与えました。

機会:

  • 研究開発費の増加。
  • 料理用ソース加工業者は、従来のソースの栄養豊富で健康的なバリエーションが将来的に成長する可能性を認めています。各社は技術革新に多額の投資を行い、栄養価の高い製品を発売して市場シェアを獲得しています。これらの企業は、大豆マッシュルーム、大豆ペッパーなどの原料から濃縮ドライソースを作るのに必要な技術の開発に取り組んでいます。さらに、これらの加工企業は、製造上の問題を回避し、現在の製造工程を強化するために、最先端の機械ソリューションを活用しています。

脅威:

  • 健康への懸念と規制遵守。
  • 料理に使われるソースの多くは、ナトリウム、砂糖、悪玉脂肪を多く含んでいます。こうしたソースを多く摂りすぎると、糖尿病、高血圧、肥満などの健康問題につながる可能性があります。さらに、食品の安全性や表示に関する法律は複雑で、地域や国によって異なる場合があります。コンプライアンス違反は、法的トラブル、罰則、風評被害につながる可能性があり、これらすべてが市場拡大の妨げとなります。

COVID-19の影響:

  • COVID-19の流行は料理用ソース市場にプラスとマイナスの両面から影響を与えています。ロックダウンや外食の制限により、人々は台所で過ごす時間を増やしました。その結果、消費者はレストラン並みの味を再現し、手料理をよりおいしくしようとするようになり、料理用ソースの需要が高まっています。この時期、レストランは一時的な休業や営業制限を余儀なくされたため、顧客は食料品店に食材を頼ることが多くなっています。
  • 予測期間中はウェット・セグメントが最大になると予想される
  • マリネ、ドレッシング、グレイビーソースのようなウェット・ソースは、様々な料理への応用が可能であるため、この分野は最大の市場シェアを記録すると予測されます。料理のベース、グリルやローストのコーティング、サラダのドレッシング、様々な料理の添え物として使用できます。ウェット・ソースの幅広い応用可能性が、市場の魅力と人気をさらに押し上げています。
  • 予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは家庭用セグメントです。
  • 家庭料理での使用が増加していることから、家庭用セグメントは今後数年間でプラス成長を記録する可能性が高いです。同分野の業績を後押ししているのは、様々なソースが広く入手可能であることです。料理用ソースへの嗜好が高まっているのは、世界的に単身世帯や働く女性が増えている結果です。前述の要因により、製品需要の増加が見込まれています。

最大のシェアを占める地域:

予想される期間中、北米が大きな市場シェアを占めると予想されます。米国やカナダのような国々における様々な大陸料理の人気の高まりやライフスタイルの変化など、いくつかの要因が北米の製品需要を後押ししています。これらの国々では、多文化人口の増加に伴い、エスニック料理の人気が高まっており、この地域のレストランでは料理用ソースの需要が高まると予想されます。さらに、米国とカナダにおける新製品の発売も、同地域市場の業績にプラスの影響を与えると予想されます。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、製造基盤の拡大と加工技術の進歩により、予想される期間に最も高い成長率を示すと予測されます。消費パターンとライフスタイルの変化は、可処分所得の増加と中国やインドのような新興国の経済拡大によって促進されています。料理用ソースの売上はアジア太平洋地域で増加し、同地域が世界市場で主導権を握り続けることを支えると思われます。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の料理用ソース市場:製品別

  • バーベキューソース
  • ホットソース
  • オイスターソース
  • パスタソース
  • 醤油ソース
  • トマトソース
  • その他の製品

第6章 世界の料理用ソース市場:タイプ別

  • ドライ
  • ウェット

第7章 世界の料理用ソース市場:パッケージ別

  • ボトル
  • パウチ
  • 小袋
  • その他のパッケージ

第8章 世界の料理用ソース市場:流通チャネル別

  • コンビニエンスストア
  • オンライン
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • その他の流通チャネル

第9章 世界の料理用ソース市場:エンドユーザー別

  • 外食チェーン
  • 一般家庭
  • 一般家庭
  • レストラン
  • その他エンドユーザー

第10章 世界の料理用ソース市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Clorox Co
  • ConAgra Foods Inc.
  • Del Monte Foods, Inc
  • General Mills Inc.
  • Heinz Co
  • Hormel Foods Corporation
  • Ken's Foods, Inc.
  • Kikkoman Corporation
  • Kraft Foods Group, Inc.
  • McCormick & Company Inc.
  • McIlhennyCompany
  • Nestlee S.A.
  • The Kraft Heinz Company
  • Tiger Foods
  • Unilever PLC
  • Yamasa Corporation
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Product (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Barbecue Sauces (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Hot Sauces (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Oyster Sauces (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Pasta Sauces (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Soy Sauces (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Tomato Sauces (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Other Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Dry (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Wet (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Packaging (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Bottles (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Jars (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Pouches (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Sachets (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Other Packaging (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Convenience Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Online (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Supermarket/Hypermarket (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Culinary Sauce Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Food Service Chains (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Culinary Sauce Market Outlook, By HoReCa (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Households (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Restaurants (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Culinary Sauce Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23690

According to Stratistics MRC, the Global Culinary Sauce Market is accounted for $50.43 billion in 2023 and is expected to reach $73.85 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period. Cooking sauces are liquid or semi-liquid ingredients that are added to food to season, flavor, or improve its flavor. Typically, a variety of ingredients, including herbs, spices, fruits, vegetables, and other flavorings, are combined to create these sauces. They are available in a wide variety of tastes, textures, and consistencies to suit various gastronomic tastes and cultural customs. These sauces are an essential component of cooking customs all over the world, giving a variety of cuisines depth and complexity.

According to the House of Commons of the United Kingdom research report, 2022, the hospitality sector in the country experienced 42%, lower economic output in 2020 in comparison to the previous year, 2019.

Market Dynamics:

Driver:

  • Rising consumer demand for tastier foods.
  • During the forecast period, demand for the culinary sauces industry is anticipated to increase due to rising consumer demand for food with better taste as well as rising consumption of practical and convenient food. Consumer groups are buying more culinary sauces as the demand for artisanal and premium food products with high-quality ingredients rises. The demand for natural, organic, and savory ingredients is rising, which is having a positive effect on the market for culinary sauces.

Restraint:

  • Price fluctuations for raw materials.
  • The price fluctuations of commonly used ingredients in savory sauces like tomatoes, jalapenos, peppers, garlic, and others are a major factor limiting the market's expansion. Since the price of these raw materials is determined by supply and demand, it rapidly fluctuates as a result of factors such as the monopoly of a small number of major producers in the ingredient market, stock ratios, weather patterns, labor demands, political factors, diseases that affect crop yields, and other factors. Due to the direct effects of price increases, which ultimately resulted in an increase in the cost of culinary sauces, this had a significant impact on the product's final price.

Opportunity:

  • Increasing research and development spending.
  • Culinary sauce processors have acknowledged the future growth potential of nutrient-rich and healthier variations of conventional sauces. Companies have been able to make significant investments in innovation and launch nutrient-rich products to gain market share. They are working to develop the technology necessary to make dry sauce concentrates from ingredients like soy mushrooms, soy peppers, and others. Additionally, these processing businesses are utilizing cutting-edge machinery solutions to get around manufacturing issues and enhance the current production process.

Threat:

  • Health concerns and regulatory compliances.
  • Many sauces used in cooking are high in sodium, sugar, and bad fats. Consuming too many of these sauces can lead to health problems like diabetes, high blood pressure, and obesity. Additionally, laws governing food safety and labeling can be intricate and different depending on the region and country. Non-compliance can result in legal troubles, penalties, and reputational harm, all of which impede market expansion.

COVID-19 Impact:

  • The COVID-19 pandemic has affected the culinary sauces market in both positive and negative ways. Lockdowns and restrictions on eating out caused people to spend more time in the kitchen. As a result, consumers sought to replicate restaurant-quality flavors and improve their homemade meals, which increased demand for culinary sauces. Customers heavily relied on grocery stores for their food supplies as restaurants had to temporarily close or limit their operations during this period.
  • The wet segment is expected to be the largest during the forecast period
  • Due to the versatility of wet culinary sauces like marinades, dressings, and gravies in their application across a variety of dishes, the segment is predicted to register the largest market share. They can be used as cooking bases, grilling or roasting coatings, salad dressings, or accouterments for a variety of dishes. Wet sauces broad application potential further boosts their market appeal and popularity.
  • The households segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
  • Due to its increasing use in home cooking, the households segment is likely to register positive growth in the upcoming years. The performance of the segment is boosted by the wide accessibility and availability of a variety of sauces. Their growing preference for culinary sauces is a result of the increasing number of single-person households and working women globally. The aforementioned factors are anticipated to increase product demand.

Region with largest share:

North America is expected to hold a significant market share during the anticipated period. Several factors, including the rising popularity of different continental cuisines and shifting lifestyles in nations like the U.S. and Canada, fuel North American demand for the product. Ethnic cuisines are becoming increasingly popular in these countries as their multicultural populations grow, and restaurant outlets are expected to increase demand for culinary sauces in the region. Furthermore, new product launches in the United States and Canada are also expected to impact the regional market's performance positively.

Region with highest CAGR:

The Asia-Pacific region is predicted to experience the highest growth rate over the anticipated timeframe due to a growing manufacturing base and ongoing advancements in processing technologies. The changes in consumption patterns and lifestyles are being fueled by rising disposable incomes and expanding economies in emerging nations like China and India. Sales of culinary sauces will increase in the Asia-Pacific region, supporting the region's continued leadership in the global market.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Culinary Sauce Market include: Clorox Co, Conagra Brands, Inc., ConAgra Foods Inc., Del Monte Foods, Inc, General Mills Inc., Heinz Co, Hormel Foods Corporation, Ken's Foods, Inc., Kikkoman Corporation, Kraft Foods Group, Inc., McCormick & Company Inc., McIlhennyCompany, Nestlee S.A., The Kraft Heinz Company, Tiger Foods, Unilever PLC and Yamasa Corporation.

Key Developments:

  • In April 2023, Vlasic Pickles, the leading American pickle brand1, is teaming up with Sprints, the fun-loving performance accessories brand, to launch a limited-edition collection of pickleball gear.
  • In August 2022, Del Monte Foods, Inc., announced that it completed the acquisition of Kitchen Basics®, a line of ready-to-use stocks and broths from McCormick & Company. Kitchen Basics® will join Del Monte's brand portfolio as the company expands its national retail presence in the category.
  • In July 2022, Ken's Foods, one of the largest makers of salad dressing in the nation, wants to expand its Marlborough headquarters and manufacturing facility, according to plans filed with the city. Representatives from the company will appear before the Conservation Commission over plans to add a nearly 12,000 square-foot parking area at the Ken's Foods facility along D'Angelo Drive.

Products Covered:

  • Barbecue Sauces
  • Hot Sauces
  • Oyster Sauces
  • Pasta Sauces
  • Soy Sauces
  • Tomato Sauces
  • Other Products

Types Covered:

  • Dry
  • Wet

Packaging's Covered:

  • Bottles
  • Jars
  • Pouches
  • Sachets
  • Other Packaging

Distribution Channels Covered:

  • Convenience Stores
  • Online
  • Supermarket/Hypermarket
  • Other Distribution Channels

End Users Covered:

  • Food Service Chains
  • HoReCa
  • Households
  • Restaurants
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026 and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Culinary Sauce Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Barbecue Sauces
  • 5.3 Hot Sauces
  • 5.4 Oyster Sauces
  • 5.5 Pasta Sauces
  • 5.6 Soy Sauces
  • 5.7 Tomato Sauces
  • 5.8 Other Products

6 Global Culinary Sauce Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Dry
  • 6.3 Wet

7 Global Culinary Sauce Market, By Packaging

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Bottles
  • 7.3 Jars
  • 7.4 Pouches
  • 7.5 Sachets
  • 7.6 Other Packaging

8 Global Culinary Sauce Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Convenience Stores
  • 8.3 Online
  • 8.4 Supermarket/Hypermarket
  • 8.5 Other Distribution Channels

9 Global Culinary Sauce Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Food Service Chains
  • 9.3 HoReCa
  • 9.4 Households
  • 9.5 Restaurants
  • 9.6 Other End Users

10 Global Culinary Sauce Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.1 Acquisitions & Mergers
  • 11.1 New Product Launch
  • 11.1 Expansions
  • 11.1 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Clorox Co
  • 12.2 ConAgra Foods Inc.
  • 12.3 Del Monte Foods, Inc
  • 12.4 General Mills Inc.
  • 12.5 Heinz Co
  • 12.6 Hormel Foods Corporation
  • 12.7 Ken's Foods, Inc.
  • 12.8 Kikkoman Corporation
  • 12.9 Kraft Foods Group, Inc.
  • 12.10 McCormick & Company Inc.
  • 12.11 McIlhennyCompany
  • 12.12 Nestlee S.A.
  • 12.13 The Kraft Heinz Company
  • 12.14 Tiger Foods
  • 12.15 Unilever PLC
  • 12.16 Yamasa Corporation