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市場調査レポート
商品コード
1324330
自動車用ラッピングフィルムの2030年までの市場予測:フィルムタイプ別、車種別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Automotive Wrap Films Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Film Type, Vehicle Type, Distribution Channel, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用ラッピングフィルムの2030年までの市場予測:フィルムタイプ別、車種別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用ラッピングフィルムの世界市場は2023年に69億7,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 20.2%で成長し、2030年には252億7,000万米ドルに達する見込みです。
自動車用ラッピングフィルムは、自動車の純正塗装の上に直接貼るビニール製グラフィックです。これらのフィルムは主に、車両の外観を変更または向上させ、元の塗装を錆や埃から保護するために使用されます。自動車用フィルム・ラップは、他のタイプの広告よりも安価であるため、広告用としても頻繁に使用されています。
3M社によると、3Mのカーラッピングフィルムは縦型用途で5年から7年の耐久性があります。紫外線、高温、湿度に対して耐久性があります。
自動車用ラッピングフィルムの世界市場は、予測期間中に成長を促進すると予想されます。従来の塗装に比べ、自動車用ラッピングフィルムはよりリーズナブルで、施工が簡単かつ迅速であり、全体的に使用する時間と材料が少なくて済みます。自動車用ラッピングフィルムの施工は、数日かかることもあり、専門的な設備が必要な従来の塗装よりも作業が少なくて済むことが多いです。車の所有者にとっては、これは施工コストの削減を意味します。よく手入れされたカーラップは、車の市場価値を維持するのに役立ちます。時間の経過とともに、車の所有者は車をより高く売ることができるようになり、お金を節約することができます。しかし、新しい塗装に多額の費用をかけなくても、車の所有者は自動車用ラッピングフィルムで車の色や外観を変えることができます。その適応性により、車の所有者は手頃な価格で車の外観を完全に変えることができます。
自動車用ラッピングフィルムの世界市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。デザインの複雑さと品質のレベルによって、自動車用ラッピングフィルムのコストは変化する可能性があります。その結果、特に一時的な解決策しか必要としない場合、価格を正当化することが難しいと感じる顧客もいるかもしれないです。例えば、ビニルフィルムの製造に使用される原材料のコストが上昇すると、自動車用ラッピングフィルムの価格も上昇し、消費者にとって手頃な価格ではなくなる可能性があります。人件費や輸送費が上昇すれば、自動車用ラッピングフィルムの価格も変動する可能性があります。
自動車用ラッピングフィルムの主な市場機会は、自動車OEM、消費財、電気・電子機器、その他の事業など、さまざまな業界の企業がレーシングチームに提供するスポンサーシップに代表されます。さらに、F1、NASCAR、その他の自動車イベントの人気が高まっているため、企業はこうした場での広告費を増やしています。企業は、チームやレーサーのスポンサーになることで広告に投資し、自動車用ラッピングフィルムを使って自社のロゴを車両に焼き付ける。
自動車用ラッピングフィルムの世界市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。自動車用ラッピングフィルムを貼った車は、通常の自動車用塗装を施した車よりもメンテナンスが大変かもしれないです。時間の経過とともに、定期的な清掃や潜在的な修理、ラップの貼り直しが必要になる可能性があり、所有コストが増加します。ラッピングフィルムが破損した場合、またはオーナーが車の色やスタイルを変更したい場合は、ラッピングフィルムを取り外して交換するのは簡単です。しかし、これは時間と費用のかかる車全体の再塗装よりも安価な代替案となりうる。
COVID-19のパンデミックは2020年に世界中に広がっています。塗料とコーティング製品は、消費者資産の保護を大幅に向上させました。塗料とコーティングの業務と産業は、厳格な操業停止によって影響を受けています。パンデミックと広範な操業停止により、国内の塗料・コーティング業界は熟練労働者と非熟練労働者の深刻な労働力不足に苦しんでいます。操業停止の結果、多くの労働者が地元に戻らざるを得なかっています。塗料会社は4月の売上を報告していないです。しかし、すべての基材は塗料によって微生物による腐敗や自然風化から保護され、製品や構造物の寿命、機能性、安全性が延長されます。
予測期間中、広告セグメントが最大のシェアを占めると予想されます。これは、車両広告やブランドプロモーションが普及しているためです。このカテゴリーの成長は、カスタマイズされた車両に対する需要の増加と消費者のライフスタイルの変化によって大きな影響を受けると思われます。ラッピング広告は、便利でリーズナブルな価格であることから人気が高まっており、業界の急速な産業成長に寄与しています。近年、モバイル広告は強力で手頃なマーケティング戦術に発展しています。公共の安全と交通秩序を維持するため、警察官は現在、ゴースト・ビニールとしても知られる自動車用ラッピングフィルムを使用しています。
乗用車分野は、可処分所得の増加と消費者のライフスタイルの変化により、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。乗用車には、GWVRが10,000ポンド未満のバン、ピックアップトラック、SUVが含まれ、これらはクラス1とクラス2に分類されます。自動車用ラッピングフィルムの主な用途は、当初は小型車の広告でした。さらに、自動車用ラッピングフィルムの人気と、多種多様な色やテクスチャが利用可能になったことで、自動車のカスタマイズ需要が急速に高まっています。
予測期間中、北米が自動車用ラッピングフィルムの世界最大市場シェアを占めると予想されます。さまざまな視聴者にリーチするため、広告キャンペーンではラッピング車両を使用することが多いです。GPS衛星を使って車両を追跡するシステムは、車両に関する詳細な情報を提供し、こうしたキャンペーンの成功を評価するために使用されます。その結果、この地域のモバイル広告では、自動車用ラッピングフィルムが多用されています。さらに、北米では早くから近代化が進み、新技術がいち早く導入された結果、カスタマイズカーへの需要が高まり、自動車用ラッピングフィルムの市場が拡大しています。
欧州は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測される欧州では、塗料の塗り替えや車両の色替えフィルムは比較的新しい動向です。しかし、 促進要因はその低コストと優れた性能から、塗装よりも自動車用ラッピングフィルムを好みます。欧州で最も急速に拡大している自動車用ラッピングフィルムの用途の一つは、車両の色を変えることです。Avery Dennison、Isee2、KPMF、Orafol、Hexis、3Mなどの企業は、この地域の需要増加に対応するため、さまざまな色やテクスチャを開発しています。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Wrap Films Market is accounted for $6.97 billion in 2023 and is expected to reach $25.27 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.2% during the forecast period. Automotive wrap film is a vinyl graphic that is directly applied over the factory paint of the vehicle. These films are primarily used to alter or enhance a vehicle's appearance and to shield the original paint from rust and dust. Automotive film wraps are also frequently used for advertising because they are less expensive than other types of advertising.
According to 3M Company, 3M car wrap films can last from 5 to 7 years for vertical applications. They are durable against UV rays, high temperatures and humidity.
The global Automotive Wrap Films market expected to drive growth during the forecast period. In comparison to traditional painting, automotive wrap films are more reasonably priced, easier, and quicker to install, and they use less time and materials overall. Installation of automotive wrap films frequently requires less work than traditional painting, which can take several days and requires specialized equipment. For owners of cars, this means lower installation costs. A well-kept car wrap can aid in preserving a vehicle's market value. Over time, car owners may save money by allowing them to sell their vehicles for more money. However, without having to spend a sizable sum of money on a new paint job, car owners can change the color and appearance of their vehicles with automotive wrap film. Due to its adaptability, car owners can completely transform the appearance of their vehicles with affordable prices.
The global Automotive Wrap Films market expected to hinder growth during the forecast period. Depending on the level of complexity and quality of the design, automotive wrap film costs may change. As a result, some customers might find it difficult to justify the price, especially if they only require a temporary solution. For instance, as the cost of the raw materials used to make vinyl films rises, the price of automobile wrap film may too, making it less affordable for consumers. If labor or transportation costs increase, the cost of car wrap film may also change.
The main market opportunity for automotive wrap films is represented by the sponsorships given to racing teams by companies from a variety of industries, including automotive OEMs, consumer goods, electrical and electronics, and other businesses. Moreover, the growing popularity of Formula 1, NASCAR, and other automotive events has businesses spending more on advertising at these occasions. Businesses invest in advertising by sponsoring a team or racer, and they use automotive wrap films to brand the vehicles with their logo.
The global Automotive Wrap Films market expected to hamper growth during the forecast period. It might be harder to maintain a car with an automotive wrap film than one with regular automotive paint. Over time, it might become necessary to perform routine cleanings, potential repairs, or reapply the wrap, which would increase the cost of ownership. It is simple to remove and replace them if they are damaged or if the owner wants to change the color or style of their car. However, this could be a less expensive alternative to repainting the entire car, which can be a time-consuming and expensive process.
COVID-19 pandemic was spread across the globe in 2020. Paint and coating products have significantly increased the protection of consumer assets. The operations and industries of paint and coatings have been impacted by strict shutdowns. Due to the pandemic and widespread lockdowns, the domestic paint and coatings industry is suffering from a severe labor shortage of skilled and unskilled workers. Many of the workers had to go back to their hometowns as a result of the lockdown. Paint companies did not report any sales for the month of April. However, all substrates are protected by paint from microbial decay and natural weathering, extending the life, functionality, and safety of products and structures.
The advertising segment is expected to be the largest share during the forecast period. This is because vehicle advertising and brand promotion are becoming more popular. Growth in the category will be significantly impacted by the increasing demand for customized vehicles and changing consumer lifestyles. Wrap advertisements are becoming more and more popular because they are useful and reasonably priced, which is contributing to the industry's quick industrial growth. In recent years, mobile advertising has developed into a potent and affordable marketing tactic. In order to maintain public safety and traffic order, police officers now use vehicle wrap films, also known as ghost vinyl.
The passenger cars segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to rising disposable income and changing consumer lifestyles. Passenger cars include vans, pickup trucks, and SUVs with GWVR less than 10,000 lb. These falls into the class 1 and class 2 vehicle categories. Light-duty vehicle advertising was initially the main use for automotive wrap films. Moreover, the popularity of automotive wrap films and the availability of a wide variety of colors and textures have quickly increased demand for car customization.
During the forecast period, North America is anticipated to hold the largest market share for automotive wrap films worldwide. To reach a variety of audiences, advertising campaigns often use wrapped vehicles. Systems that track vehicles using GPS satellites provide detailed information about the vehicle and are used to evaluate the success of these campaigns. As a result, mobile advertising in the area makes extensive use of automotive wrap films. Additionally, the market for automotive wrap films is growing as a result of the early modernization and quick adoption of new technologies in North America, which has led to a high demand for customized cars.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period In Europe, paint-replacement or vehicle color-changing films are a relatively new trend. However, drivers prefer automotive wrap films over paint because of their low cost and superior performance. One of the applications for automotive wrap films that is expanding the fastest in Europe is changing the color of a vehicle. Businesses like Avery Dennison, Isee2, KPMF, Orafol, Hexis, and 3M have been developing a variety of colors and textures to meet the region's rising demand.
Some of the key players in Automotive Wrap Films market include 3M Company, Ads Window Films Limited, Arlon Graphics LLC, Avery Dennison Corporation, AXEVINYL Industrial Co.,Ltd, Eastman Chemical Company, Fedrigoni S.P.A., Foliatec Bohm Gmbh & Co. Vertriebs Kg, Garware HI-Tech Films Limited, Guangzhou Carbins Film Co.LTD, HEXIS S.A.S., JMR Graphics, Inc., Kay Premium Marking Films Ltd., Lucent Graphic Solutions, Madico, Inc, Nexfil Co, Ltd., Orafol Group, Prestige Film Technologies, Ritrama S.p.A and Vvivid Vinyl Inc.
In February 2023, according to Report Linker research, global market leaders, encompassing Hexis, Orafol, 3M, and Avery Dennison, are providing innovative products in response to ever-growing needs.
In July 2022, ORAFOL submitted other PVC-free films and laminates as substitutes to the standard range at the Berlin FESPA Global Print Expo 2022. Innovative and emerging new goods were specially developed for the high needs in the advertising and automotive fields.
In July 2020, a French firm formulated a thin-film solar cell that utilizes semiconductor mixtures from organic polymers printed on flexible films. The purpose is that it can be assembled on curved surfaces, which is not possible in standard solar panels.