デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1324300

世界の国防予算分析市場の2030年までの予測- 部門配分別、プラットフォーム配分別、システム配分別、技術配分別、領域配分別、配分タイプ別、販売間接費別、地域別の世界分析

World Defense Budget Analysis Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Departmental Allocation, Platform Allocation, System Allocation, Technology Allocation, Domain Allocation, Allocation Type, Sales Overhead and By Geography


出版日
ページ情報
英文 175+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
世界の国防予算分析市場の2030年までの予測- 部門配分別、プラットフォーム配分別、システム配分別、技術配分別、領域配分別、配分タイプ別、販売間接費別、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の国防予算分析市場は2023年に2兆47億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.9%で成長し、2030年には3兆1,981億米ドルに達すると予測されています。

世界各国の政府による国防費の調査は、「世界の国防予算分析」と呼ばれています。軍事予算(または軍事支出)は、しばしば国防予算として知られ、軍隊の設立と維持、またはその他の防衛関連活動に対する国家の財政的コミットメントです。軍の活動、個人、装備のための支出は国防予算に含まれます。

市場力学:

地政学的緊張と安全保障上の脅威

地政学的緊張の高まり、地域紛争、安全保障上の懸念から、各国は軍事予算を増やし、国家安全保障対策に多額の資源を投入しています。国益の保護、抑止力の維持、国家の安全と主権の確保が主な目的です。ここ数年、国内レベルでも国家間レベルでも武力紛争や意見の対立が増加しています。ロシアとウクライナの紛争、イラクにおけるイスラム国との戦い、シリアの内戦、北朝鮮の危機、アフガニスタンにおけるタリバンとの紛争など、継続的な紛争のいくつかは、世界経済に大きな影響を与えています。

国防調達の複雑さ

防衛資源をうまく配分する上での課題は、防衛調達手続きの複雑さに起因します。国防支出の利益と効率を最適化するためには、最先端の軍備を獲得し、透明性を確保し、汚職の脅威に対処し、契約を管理し、サプライチェーンを監督するために、入念な計画、調整、統制が必要です。

技術の進歩

急速な技術開発は、政府に独創的な解決策を活用し、軍事能力で競争優位に立つチャンスを提供します。研究開発投資を行い、新たな技術を取り入れ、防衛システムに統合することで、作戦の有効性、効率性、戦略的優位性を高めることができます。世界各国の軍隊は、現在のプラットフォームの機能性を高める近代化計画を実施しています。これらの構想は、プラットフォームの強靭性、適応性、耐久性を向上させようとするものです。防衛プラットフォームのメーカーは、弾道装甲、遠隔武器、主砲、複合技術を搭載するために多くの労力を費やしています。

予算の制約と財政の限界

政府は予算や財政の制約により、軍事費に十分な資金を割り当てることが困難な場合が多いです。国防予算の増加は、乏しい資源に対する競合する要求、景気後退、または財政危機によって制約されることがあり、利用可能な資金の優先順位付けと効率化を慎重に行う必要があります。とりわけ、今後数年でNATOに加盟することが予想される欧州諸国やNATOプラス諸国にとっては、GDPの少なくとも2%を国防費に充てるというNATOの指令を満たすための国全体の軍事予算に関連する数多くの政治的・経済的制約が大きな懸念材料となります。

予測期間中、軍事費セグメントが最大となる見込み

各国政府が防衛力の強化を重視し、軍事費に多額の資源を割り当てていることから、軍事費セグメントは予測期間を通じて最大のシェアを占めるとみられます。さらに、軍隊をアップグレードする必要性、地政学的緊張の高まり、世界の安全保障に対するリスクが、軍事費セグメントの拡大に拍車をかけています。軍の即応性と紛争能力を維持するため、これには最先端兵器への投資、装備品の取得、訓練イニシアティブ、人材確保も含まれます。

サイバー分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

サイバー分野は、予測期間を通じて大きな収益性の高いCAGRが見られると推定されます。 防衛分野におけるサイバーセキュリティの重要性は、デジタルインフラへの依存度の高まりとサイバー脅威の深刻化によって高まっています。さらに、各国政府は、安全なネットワーク、信頼できる暗号化、脅威インテリジェンス、サイバー対応システムなどの高度なサイバーセキュリティツールへの投資を進めています。さらに、防衛システムにおけるクラウド・コンピューティング、AI、モノのインターネット(IoT)の利用の増加により、強力なサイバー防御がますます必要となっています。

最大のシェアを占める地域

北米が推定期間を通じて最大のシェアを占めました。北米諸国の内部地域は米国とカナダで構成されています。米国は最大の軍事予算を持ち、軍備を更新し、防衛力向上のために多額の投資を行ってきました。しかし、この地域の分析は、防衛プラットフォーム、システム、技術に対する技術進歩や投資の割合が増加していることによっても推進されています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いと予測されます。国防費の増加は、国際的な軍事作戦を支援し、軍事態勢を維持し、国益を守る必要性にも起因しています。さらにこの地域では、財政的制約、国内優先事項の対立、国防支出に対する国民の批判といった困難が続いています。しかし、日本やインドのような国々が安全保障環境の変化と交渉し、軍事力を強力で適応性があり、従来型と非従来型の両方の脅威に対応できるような装備にするよう努めているため、世界の国防予算分析産業の台頭は今後も続くと予想されます。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の国防予算分析市場:部門配分別

  • 国土安全保障
    • 米国
      • 連邦緊急事態管理庁
      • 米国移民税関捜査局
      • 米国税関・国境警備局
      • 運輸保安局
    • カナダ
      • 州警察および自治体警察
      • 第2統合任務部隊
      • カナダ・サイバーセキュリティセンター
      • 統合テロ評価センター
      • カナダ騎馬警察
      • カナダ公安
    • フランス
      • 市民保護・危機管理総局
      • 対外治安総局
      • 国内治安総局
    • ドイツ
      • 連邦技術救援庁
      • 連邦憲法保護局
      • 税関総署
      • 国家警察
      • 連邦刑事警察庁
      • 連邦警察
    • イタリア
      • 情報保安局
      • 市民保護局
      • 税関・国境警備局
      • 国家警察
    • 中国
      • 国家安全部
      • 国家機密保護総局
      • 国家労働安全監督管理総局
      • 国家市場監督管理総局
      • 人民武装警察
      • 公安部
    • インド
      • 州警察
      • 国家捜査局
      • 情報局
      • 国家治安警備隊
      • 中央産業保安隊
      • 国境警備隊
      • 中央予備警察
      • 内務省
    • 日本
      • 航空自衛隊
      • 海上自衛隊
      • 陸上自衛隊
    • 韓国
      • 国家情報院
      • 韓国沿岸警備隊
      • 警察庁
    • オーストラリア
      • 州・準州警察
      • オーストラリア国境警備隊
      • オーストラリア安全情報機構
      • オーストラリア連邦警察
      • 内務省
  • 軍隊
    • 米国
      • 米国海兵隊
      • 米国空軍
      • 米国海軍
      • 米国陸軍
    • カナダ
      • カナダ安全保障情報審査委員会
      • カナダ国境サービス庁
      • カナダ安全保障情報局
      • 通信安全保障局
      • カナダ国防研究開発省
      • カナダ軍
      • 国防省
    • 英国
      • 統合軍司令部
      • 防衛装備・支援
      • 英国空軍
      • 英国海軍
      • 英国陸軍
      • 防衛省
    • フランス
      • フランス空軍
      • フランス海軍
      • フランス陸軍
    • ドイツ
      • 憲兵隊
      • 医療サービス
      • サイバー・情報領域サービス
      • 統合支援サービス
      • 空軍
      • 海軍
      • 陸軍
    • イタリア
      • カラビニエリ
      • イタリア空軍(Aeronautica Militare)
      • イタリア海軍
      • イタリア陸軍
    • 中国
      • 戦略支援軍
      • ロケット軍
      • 空軍
      • 海軍
      • 地上軍
      • 人民解放軍
      • 中央軍事委員会
    • インド
      • 統合防衛幕僚監部(IDS)
      • 国防調達評議会(DAC)
      • 国防研究開発機構(DRDO)
      • インド空軍
      • インド海軍
      • インド陸軍
      • 国防省(MOD)
    • 日本
      • 国防会議
      • 国家安全保障会議
      • 自衛隊
      • 防衛庁
    • 韓国
      • 統合参謀本部
      • 防衛装備庁
      • 大韓民国海兵隊
      • 大韓民国空軍
      • 大韓民国海軍
      • 大韓民国陸軍
    • オーストラリア
      • 国防物資機構
      • 国防科学技術グループ
      • オーストラリア空軍
      • オーストラリア海軍
      • オーストラリア陸軍
      • オーストラリア国防軍
      • 国防総省
  • その他の省庁配分

第6章 世界の国防予算分析市場:プラットフォーム配分別

  • サイバー
  • 宇宙
  • 海軍
  • 空挺
  • 陸上

第7章 世界の国防予算分析市場:システム配分別

  • 軍備
    • 銃器と弾薬
    • 武器と弾薬
  • 電子機器
    • デジタル戦場
    • 電子戦
    • 全地球航法衛星システム
    • 通信、ナビゲーション、監視
    • 情報・監視・偵察

第8章 世界の国防予算分析市場:技術配分別

  • 従来型
  • 先進技術

第9章 世界の国防予算分析市場:領域配分別

  • 特殊部隊
    • 英国
      • 特殊舟艇部隊
      • 特殊空挺部隊
    • 中国
      • 夜虎コマンド部隊
      • 雪豹コマンド部隊
      • 偵察部隊
      • 空軍特殊作戦部隊
      • 海軍海兵隊
      • 特殊作戦部隊
    • インド
      • ガルド・コマンド部隊
    • オーストラリア
      • タクティカル・アサルト・グループ
      • インシデント対応連隊
      • 第2コマンド連隊
      • 特殊空挺連隊
  • 軍隊
    • カナダ
      • カナダ空軍
      • カナダ海軍
      • カナダ陸軍
    • 英国
      • 英国空軍
      • 英国海軍
      • 英国陸軍
    • ドイツ
      • サイバー情報領域サービス
      • 統合支援サービス
      • ドイツ空軍
      • ドイツ海軍
      • ドイツ陸軍
    • 中国
      • 人民武装警察
      • 戦略支援軍
      • ロケット軍
      • PLA空軍
      • PLA海軍
      • PLA陸軍
    • インド
      • インド沿岸警備隊
    • オーストラリア
      • オーストラリア空軍
      • オーストラリア海軍
      • オーストラリア陸軍
  • その他の領域配分

第10章 世界の国防予算分析市場:配分タイプ別

  • 軍事費
  • 管理費

第11章 世界の国防予算分析市場:販売間接費別

  • 国内売上高
  • 外国軍販売

第12章 世界の国防予算分析市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • AECC Aviation Power Co. Ltd
  • Airbus SE
  • AVIC Shenyang Aircraft Co., Ltd
  • Babcock International Group PLC
  • BAE Systems plc
  • Bharat Dynamics Ltd
  • Bharat Electronics Ltd
  • CAE Inc.
  • China CSSC Holdings Ltd
  • Elbit Systems
  • General Dynamics Corporation
  • General Dynamics Land Systems Inc.
  • Hanwha Corporation
  • Hindustan Aeronautics Ltd
  • Hyundai Rotem Co
  • Israel Aerospace Industries
  • Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
  • Korea Aerospace Industries Ltd
  • Leonardo SpA
  • Lockheed Martin Corporation
  • Mitsubishi Heavy Industries, Ltd
  • NEC Corporation
  • Northrop Grumman Corporation
  • Rafael Advanced Defense Systems Ltd.
  • Rheinmetall AG
  • Safran SA
  • Thales SA
  • The Boeing Company
  • United Aircraft Corporation(UAC)
  • United Shipbuilding Corporation(USC)
  • UralVagonZavod(UVZ)
図表

List of Tables

  • Table 1 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Departmental Allocation (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Homeland Security (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By United States (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Canada (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By France (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Germany (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Italy (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By China (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By India (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Japan (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By South Korea (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Australia (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Military (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By United States (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Canada (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By UK (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By France (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Germany (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Italy (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By China (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By India (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Japan (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By South Korea (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Australia (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Other Departmental Allocations (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Platform Allocation (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Cyber (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Space (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Naval (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Airborne (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Land (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By System Allocation (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Armaments (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Firearms and Ammunition (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Weapons and Munitions (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Electronics (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Digital Battlefield (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Electronic Warfare (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Global Navigation Satellite System (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Communication, Navigation and Surveillance (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Intelligence, Surveillance and Reconnaissance (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Technology Allocation (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Conventional (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Advanced (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Domain Allocation (2021-2030) ($MN)
  • Table 47 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Special Forces (2021-2030) ($MN)
  • Table 48 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By UK (2021-2030) ($MN)
  • Table 49 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By China (2021-2030) ($MN)
  • Table 50 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By India (2021-2030) ($MN)
  • Table 51 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Australia (2021-2030) ($MN)
  • Table 52 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Military Forces (2021-2030) ($MN)
  • Table 53 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Canada (2021-2030) ($MN)
  • Table 54 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By UK (2021-2030) ($MN)
  • Table 55 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Germany (2021-2030) ($MN)
  • Table 56 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By China (2021-2030) ($MN)
  • Table 57 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By India (2021-2030) ($MN)
  • Table 58 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Australia (2021-2030) ($MN)
  • Table 59 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Other Domain Allocations (2021-2030) ($MN)
  • Table 60 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Allocation Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 61 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Military Expense (2021-2030) ($MN)
  • Table 62 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Admin Expense (2021-2030) ($MN)
  • Table 63 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Sales Overhead (2021-2030) ($MN)
  • Table 64 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Indigenous Sales (2021-2030) ($MN)
  • Table 65 Global World Defense Budget Analysis Market Outlook, By Foreign Military Sales (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23525

According to Stratistics MRC, the Global World Defense Budget Analysis Market is accounted for $2004.7 billion in 2023 and is expected to reach $3198.1 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. The examination of defense spending by governments around the world is referred to as the "world defense budget analysis. A military budget (or military expenditure), often known as a defense budget, is a state's financial commitment to establishing and maintaining its armed forces or other defense-related activities. Spending for the military's activities, individuals and equipment is included in the defense budget.

Market Dynamics:

Driver:

Geopolitical tensions and security threats

Nations boost their military budgets and devote large resources to national security measures as a result of rising geopolitical tensions, regional conflicts, and security concerns. Protecting national interests, maintaining deterrence capabilities, and ensuring the security and sovereignty of the nation are the major objectives. There has been an increase in armed conflicts and disagreements at both the intrastate and interstate levels during the past few years. Some of the continuing conflicts, like the conflict between Russia and Ukraine, the battle in Iraq against the Islamic State, the civil war in Syria, the crisis in North Korea, and the conflict in Afghanistan against the Taliban, have had a substantial effect on the world economy.

Restraint:

Complexity of defense procurement

The challenge in successfully allocating defense resources stems from the complexity of defense procurement procedures. To optimize the benefit and efficiency of defense spending, careful planning, coordination, and control are needed to acquire cutting-edge military equipment, ensure transparency, handle corruption threats, manage contracts, and oversee supply chains.

Opportunity:

Technological advancements

Rapid technological development offers governments the chance to take advantage of creative solutions and obtain a competitive edge in military capabilities. Enhancing operational effectiveness, efficiency, and strategic advantage can be achieved by making research and development investments, embracing emerging technologies, and integrating them into defense systems. The military forces of various nations throughout the world are implementing modernization plans to increase the functionality of their current platforms. These initiatives seek to improve the platform's toughness, adaptability, and endurance. Manufacturers of defense platforms invest a lot of effort into including ballistic armor, remote weapons, main guns, and composite technology in them.

Threat:

Budget constraints and fiscal limitations

Governments frequently have difficulty allocating sufficient funds for the military due to budgetary and fiscal restrictions. Defense budget growth may be constrained by competing demands for scarce resources, economic downturns, or financial crises, necessitating careful prioritizing and efficiency of available funds. Most notably for European nations and NATO Plus countries, which are anticipated to join NATO in the next few years, the numerous political and economic restrictions connected to the country's overall military budget to meet the NATO mandate of spending at least 2% of the country's GDP on defense are of significant concern.

The military expense segment is expected to be the largest during the forecast period

Military expense segment is poised to hold largest share throughout the projected period as governments emphasize enhancing their defense capabilities and allocate significant resources to military spending, this type of budget allocation is likely to take the lead. Additionally, the need to upgrade the armed forces, rising geopolitical tensions, and risks to global security are fueling the expansion of the military spending segment. To sustain military readiness and conflict capabilities, this also includes investments in cutting-edge weaponry, equipment acquisition, training initiatives, and people recruitment.

The cyber segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Cyber segment is estimated to witness a lucrative CAGR throughout the extrapolated period. The significance of cybersecurity in the defense sector has grown due to the increased reliance on digital infrastructure and the escalating cyber threats. Furthermore, governments are making investments in advanced cyber security tools like safe networks, dependable encryption, threat intelligence, and cyber response systems. Additionally, strong cyber defenses are increasingly necessary due to the increasing use of cloud computing, AI, and the Internet of Things (IoT) in defense systems, which is why the cyber part of the defense budget allocation is expanding.

Region with largest share:

North America commanded the largest share throughout the estimated period. The internal region of North American nations is made up of the US and Canada. The US has the largest military budget, has been updating its military equipment, and has made significant investments to improve its defensive capabilities. However, the analysis in this area is also driven by the increasing rate of technological advances and investments in defense platforms, systems, and technology.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have highest CAGR during the forecast period. Rising defense spending is also attributed to the need to support international military operations, maintain military readiness, and protect national interests. Furthermore, difficulties like financial restraints, conflicting domestic priorities, and public criticism of defense spending continue in this region. However, as countries such as Japan and India negotiate the shifting security environment and work to make sure their military capabilities are strong, adaptable, and well-equipped to handle both conventional and unconventional threats, the rise of the world defense budget analysis industry is anticipated to continue.

Key players in the market:

Some of the key players in World Defense Budget Analysis market include: AECC Aviation Power Co. Ltd, Airbus SE, AVIC Shenyang Aircraft Co., Ltd, Babcock International Group PLC, BAE Systems plc, Bharat Dynamics Ltd, Bharat Electronics Ltd, CAE Inc., China CSSC Holdings Ltd, Elbit Systems, General Dynamics Corporation, General Dynamics Land Systems Inc., Hanwha Corporation, Hindustan Aeronautics Ltd, Hyundai Rotem Co, Israel Aerospace Industries, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Korea Aerospace Industries Ltd, Leonardo SpA, Lockheed Martin Corporation, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd, NEC Corporation, Northrop Grumman Corporation, Rafael Advanced Defense Systems Ltd., Rheinmetall AG , Safran SA, Thales SA, The Boeing Company, United Aircraft Corporation (UAC), United Shipbuilding Corporation (USC) and UralVagonZavod (UVZ).

Key Developments:

In July 2023, BAE Systems has secured new orders for the supply of munitions to the UK Ministry of Defence (MOD). The orders, worth £280m, with the option to increase to more than £400m, will create more than 200 new jobs in the North of England and South Wales, boosting the Company's 1,200-strong UK munitions workforce..

Departmental Allocations Covered:

  • Homeland Security
  • Military
  • Other Departmental Allocations

Platform Allocations Covered:

  • Cyber
  • Space
  • Naval
  • Airborne
  • Land

System Allocations Covered:

  • Armaments
  • Electronics

Technology Allocations Covered:

  • Conventional
  • Advanced

Domain Allocations Covered:

  • Special Forces
  • Military Forces
  • Other Domain Allocations

Allocation Types Covered:

  • Military Expense
  • Admin Expense

Sales Overheads Covered:

  • Indigenous Sales
  • Foreign Military Sales

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Emerging Markets
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global World Defense Budget Analysis Market, By Departmental Allocation

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Homeland Security
    • 5.2.1 United States
      • 5.2.1.1 Federal Emergency Management Agency
      • 5.2.1.2 US Immigration and Customs Enforcement
      • 5.2.1.3 US Customs and Border Protection
      • 5.2.1.4 Transportation Security Administration
    • 5.2.2 Canada
      • 5.2.2.1 Provincial and Muncipal Police Forces
      • 5.2.2.2 Joint Task Force 2
      • 5.2.2.3 Canadian Centre for Cyber Security
      • 5.2.2.4 Integrated Terrorism Assessment Centre
      • 5.2.2.5 Royal Canadian Mounted Police
      • 5.2.2.6 Public Safety Canada
    • 5.2.3 France
      • 5.2.3.1 Directorate-General for Civil Protection and Crisis Management
      • 5.2.3.2 General Directorate of Foreign Security
      • 5.2.3.3 General Directorate for Internal Security
    • 5.2.4 Germany
      • 5.2.4.1 Federal Agency for Technical Relief
      • 5.2.4.2 Federal Office for the Protection of the Constitution
      • 5.2.4.3 Customs Administration
      • 5.2.4.4 State Police
      • 5.2.4.5 Federal Criminal Police Office
      • 5.2.4.6 Federal Police
    • 5.2.5 Italy
      • 5.2.5.1 Intelligence and Security Services
      • 5.2.5.2 Civil Protection Department
      • 5.2.5.3 Customs and Border Protection
      • 5.2.5.4 State Police
    • 5.2.6 China
      • 5.2.6.1 Ministry of State Security
      • 5.2.6.2 National Administration of State Secrets Protection
      • 5.2.6.3 State Administration of Work Safety
      • 5.2.6.4 State Administration for Market Regulation
      • 5.2.6.5 People's Armed Police
      • 5.2.6.6 Ministry of Public Security
    • 5.2.7 India
      • 5.2.7.1 State Police Departments
      • 5.2.7.2 National Investigation Agency
      • 5.2.7.3 Intelligence Bureau
      • 5.2.7.4 National Security Guard
      • 5.2.7.5 Central Industrial Security Force
      • 5.2.7.6 Border Security Force
      • 5.2.7.7 Central Reserve Police Force
      • 5.2.7.8 Ministry of Home Affairs
    • 5.2.8 Japan
      • 5.2.8.1 Air Self-Defense Force
      • 5.2.8.2 Maritime Self-Defense Force
      • 5.2.8.3 Ground Self-Defense Force
    • 5.2.9 South Korea
      • 5.2.9.1 National Intelligence Service
      • 5.2.9.2 Korea Coast Guard (KCG)
      • 5.2.9.3 National Police Agency
    • 5.2.10 Australia
      • 5.2.10.1 State and Territory Police Forces
      • 5.2.10.2 Australian Border Force
      • 5.2.10.3 Australian Security Intelligence Organization
      • 5.2.10.4 Australian Federal Police
      • 5.2.10.5 Department of Home Affairs
  • 5.3 Military
    • 5.3.1 United States
      • 5.3.1.1 United States Marine Corps
      • 5.3.1.2 United States Air Force
      • 5.3.1.3 United States Navy
      • 5.3.1.4 United States Army
    • 5.3.2 Canada
      • 5.3.2.1 Canadian Security and Intelligence Review Committee
      • 5.3.2.2 Canadian Border Services Agency
      • 5.3.2.3 Canadian Security Intelligence Service
      • 5.3.2.4 Communications Security Establishment
      • 5.3.2.5 Defense Research and Development Canada
      • 5.3.2.6 Canadian Armed Forces
      • 5.3.2.7 Department of National Defense
    • 5.3.3 UK
      • 5.3.3.1 Joint Forces Command
      • 5.3.3.2 Defense Equipment and Support
      • 5.3.3.3 Royal Air Force
      • 5.3.3.4 Royal Navy
      • 5.3.3.5 British Army
      • 5.3.3.6 Ministry of Defence
    • 5.3.4 France
      • 5.3.4.1 French Air and Space Force
      • 5.3.4.2 French Navy
      • 5.3.4.3 French Army
    • 5.3.5 Germany
      • 5.3.5.1 Military Police
      • 5.3.5.2 Medical Service
      • 5.3.5.3 Cyber and Information Domain Service
      • 5.3.5.4 Joint Support Service
      • 5.3.5.5 Air Force
      • 5.3.5.6 Navy
      • 5.3.5.7 Army
    • 5.3.6 Italy
      • 5.3.6.1 Carabinieri
      • 5.3.6.2 Italian Air Force (Aeronautica Militare)
      • 5.3.6.3 Italian Navy (Marina Militare)
      • 5.3.6.4 Italian Army (Esercito Italiano)
    • 5.3.7 China
      • 5.3.7.1 Strategic Support Force
      • 5.3.7.2 Rocket Force
      • 5.3.7.3 Air Force
      • 5.3.7.4 Navy
      • 5.3.7.5 Ground Force
      • 5.3.7.6 People's Liberation Army
      • 5.3.7.7 Central Military Commission
    • 5.3.8 India
      • 5.3.8.1 Integrated Defence Staff (IDS)
      • 5.3.8.2 Defence Acquisition Council (DAC)
      • 5.3.8.3 Defence Research and Development Organization (DRDO)
      • 5.3.8.4 Indian Air Force
      • 5.3.8.5 Indian Navy
      • 5.3.8.6 Indian Army
      • 5.3.8.7 Ministry of Defence (MOD)
    • 5.3.9 Japan
      • 5.3.9.1 National Defense Council
      • 5.3.9.2 National Security Council
      • 5.3.9.3 Self-Defense Forces
      • 5.3.9.4 Defense Agency
    • 5.3.10 South Korea
      • 5.3.10.1 Joint Chiefs of Staff
      • 5.3.10.2 Defense Acquisition Program Administration
      • 5.3.10.3 Republic of Korea Marine Corps
      • 5.3.10.4 Republic of Korea Air Force
      • 5.3.10.5 Republic of Korea Navy
      • 5.3.10.6 Republic of Korea Army
    • 5.3.11 Australia
      • 5.3.11.1 Defense Materiel Organization
      • 5.3.11.2 Defense Science and Technology Group
      • 5.3.11.3 Royal Australian Air Force
      • 5.3.11.4 Royal Australian Navy
      • 5.3.11.5 Australian Army
      • 5.3.11.6 Australian Defense Force
      • 5.3.11.7 Department of Defense
  • 5.4 Other Departmental Allocations

6 Global World Defense Budget Analysis Market, By Platform Allocation

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Cyber
  • 6.3 Space
  • 6.4 Naval
  • 6.5 Airborne
  • 6.6 Land

7 Global World Defense Budget Analysis Market, By System Allocation

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Armaments
    • 7.2.1 Firearms and Ammunition
    • 7.2.2 Weapons and Munitions
  • 7.3 Electronics
    • 7.3.1 Digital Battlefield
    • 7.3.2 Electronic Warfare
    • 7.3.3 Global Navigation Satellite System
    • 7.3.4 Communication, Navigation and Surveillance
    • 7.3.5 Intelligence, Surveillance and Reconnaissance

8 Global World Defense Budget Analysis Market, By Technology Allocation

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Conventional
  • 8.3 Advanced

9 Global World Defense Budget Analysis Market, By Domain Allocation

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Special Forces
    • 9.2.1 UK
      • 9.2.1.1 Special Boat Service
      • 9.2.1.2 Special Air Service
    • 9.2.2 China
      • 9.2.2.1 Night Tiger Commando Unit
      • 9.2.2.2 Snow Leopard Commando Unit
      • 9.2.2.3 Reconnaissance Units
      • 9.2.2.4 Air Force Special Operations Forces
      • 9.2.2.5 Navy Marine Corps
      • 9.2.2.6 Special Operations Forces
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Garud Commando Force
    • 9.2.4 Australia
      • 9.2.4.1 Tactical Assault Group
      • 9.2.4.2 Incident Response Regiment
      • 9.2.4.3 2nd Commando Regiment
      • 9.2.4.4 Special Air Service Regiment
  • 9.3 Military Forces
    • 9.3.1 Canada
      • 9.3.1.1 Royal Canadian Air Force
      • 9.3.1.2 Royal Canadian Navy
      • 9.3.1.3 Canadian Army
    • 9.3.2 UK
      • 9.3.2.1 Royal Air Force
      • 9.3.2.2 Royal Navy
      • 9.3.2.3 British Army
    • 9.3.3 Germany
      • 9.3.3.1 Cyber and Information Domain Service
      • 9.3.3.2 Joint Support Service
      • 9.3.3.3 German Air Force
      • 9.3.3.4 German Navy
      • 9.3.3.5 German Army
    • 9.3.4 China
      • 9.3.4.1 People's Armed Police
      • 9.3.4.2 Strategic Support Force
      • 9.3.4.3 Rocket Force
      • 9.3.4.4 PLA Air Force
      • 9.3.4.5 PLA Navy
      • 9.3.4.6 PLA Army
    • 9.3.5 India
      • 9.3.5.1 Indian Coast Guard
    • 9.3.6 Australia
      • 9.3.6.1 Royal Australian Air Force
      • 9.3.6.2 Royal Australian Navy
      • 9.3.6.3 Australian Army
  • 9.4 Other Domain Allocations

10 Global World Defense Budget Analysis Market, By Allocation Type

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Military Expense
  • 10.3 Admin Expense

11 Global World Defense Budget Analysis Market, By Sales Overhead

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Indigenous Sales
  • 11.3 Foreign Military Sales

12 Global World Defense Budget Analysis Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 AECC Aviation Power Co. Ltd
  • 14.2 Airbus SE
  • 14.3 AVIC Shenyang Aircraft Co., Ltd
  • 14.4 Babcock International Group PLC
  • 14.5 BAE Systems plc
  • 14.6 Bharat Dynamics Ltd
  • 14.7 Bharat Electronics Ltd
  • 14.8 CAE Inc.
  • 14.9 China CSSC Holdings Ltd
  • 14.10 Elbit Systems
  • 14.11 General Dynamics Corporation
  • 14.12 General Dynamics Land Systems Inc.
  • 14.13 Hanwha Corporation
  • 14.14 Hindustan Aeronautics Ltd
  • 14.15 Hyundai Rotem Co
  • 14.16 Israel Aerospace Industries
  • 14.17 Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
  • 14.18 Korea Aerospace Industries Ltd
  • 14.19 Leonardo SpA
  • 14.20 Lockheed Martin Corporation
  • 14.21 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd
  • 14.22 NEC Corporation
  • 14.23 Northrop Grumman Corporation
  • 14.24 Rafael Advanced Defense Systems Ltd.
  • 14.25 Rheinmetall AG
  • 14.26 Safran SA
  • 14.27 Thales SA
  • 14.28 The Boeing Company
  • 14.29 United Aircraft Corporation (UAC)
  • 14.30 United Shipbuilding Corporation (USC)
  • 14.31 UralVagonZavod (UVZ)