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市場調査レポート
商品コード
1324215
自動列車制御(ATC)市場の2030年までの予測:自動化タイプ別、列車タイプ別、技術別、サービス別、地域別の世界分析Automatic Train Control Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Automation Type, Train Type, Technology (Communication Based Train Control, Automatic Train Control and Positive Train Control ), Service and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動列車制御(ATC)市場の2030年までの予測:自動化タイプ別、列車タイプ別、技術別、サービス別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の自動列車制御(ATC)市場は2023年に39億2,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 12.3%で成長し、2030年には88億5,000万米ドルに達する見込みです。
外部入力に応答する速度制御機構を含む鉄道用列車保護システムは、総称して自動列車制御(ATC)と呼ばれます。ATCシステムは、多くの運転台信号技術を統合することが多く、以前の自動列車停止技術による硬直的な停止とは対照的に、よりきめ細かい減速パターンを使用します。ATCと併用できるATOは、通常、最も高い安全性が要求されるシステムコンポーネントと見なされています。
米国鉄道道路協会によると、人為的要因による事故は列車事故の最大のカテゴリーを形成しており、米国運輸省によると、2019年に米国で登録された937件の鉄道死亡事故に加えて、38%を占めています。
現在市場に影響を与えている最も重要な発展の1つは、鉄道信号ソリューションの標準化の増加です。ローカルソリューション開発のための共通で信頼できる基盤と、ローカルの安全要件を満たすために必要な相互運用性を提供する、標準ベースのグローバルアーキテクチャは、標準化のおかげでサプライヤーによって改善できます。さらに、ソノマ・マリン地域の鉄道路線は、米国運輸省(USDOT)の優先事項として拡張されています。中国企業がブラジルと2つの鉄道契約を交渉し、ブラジル東部のバイーア州で高額な鉄道関連インフラプロジェクトを2つ建設していることから、中国はATC市場に有利な可能性を生み出すと予想されます。
軌道、橋やトンネルのような土木建築物、列車信号、通信システム、電化区間の電力供給、ターミナル施設などには、いずれも多額の建設・保守コストがかかります。鉄道車両市場は、こうしたインフラ支出に加え、設備、用地取得、資金調達に関連するコストによって制約を受けます。
自律走行列車市場は、輸送業界における電化の進展により、大きく拡大すると予測されます。輸送分野におけるモノのインターネット(IoT)の発展は、自律走行列車の主要な市場促進要因です。例えば、ドイツ鉄道公社とシーメンス・モビリティは、鉄道交通用の初の自律走行列車を開発しました。この列車は完全に自動化され、デジタル技術によって運行されます。運転士は車内に留まり、乗客の移動を監督します。
列車制御・管理システムの相互運用性により、さまざまな場所の列車が互いに通信しやすくなります。鉄道インフラに対する技術的要件は、各国の鉄道ネットワークによって異なっています。国によって、軌間幅、電化要件、安全および信号システムが異なります。国を超えて列車を走らせる費用は、さまざまな技術的要件によって増大します。
COVID-19の流行は鉄道部門に悪影響を与えました。疫病の影響で主要な鉄道プロジェクトが延期されており、おそらく自律走行列車の市場に問題を引き起こすと予想されます。この流行により、個人輸送が大幅に増加しました。公害への懸念が高まり、公共交通機関の利用や相乗りの需要が高まった結果、鉄道市場は拡大すると予想されます。
幹線セグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。幹線列車の大半は、全国のほぼすべての交差点を通過する長大なものだからです。これらの列車は、長時間の移動のために特別に作られたものです。幹線列車は結局、最先端技術で作られています。ATCは衝突を防ぎ、列車の運行ルートを維持するのに役立つため、幹線列車には大半の鉄道事業者が採用しています。例えば2018年、シーメンス、ネットワーク・レール、ゴビア・テムズリンク鉄道は、旅客サービスの幹線鉄道で使用されている欧州列車制御システム(ETCS)にATOシステムを導入しました。その結果、Govia Thameslink Railwayは旅客鉄道を効果的に扱うことができるようになっています。
サポート・メンテナンスセグメントは、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されています。組織環境が非常に複雑で、日常業務を遂行するために相互接続された多数のITシステムを必要とするからです。そのため、企業は列車の運行を改善するためにATCシステムを更新する必要があります。企業のインフラ内に配備されたATCシステムは、サポート・メンテナンスサービスによって支援されます。サポート・メンテナンスサービスには、24時間体制のトラブルシューティング支援、現行のATCソリューションのアップグレード、プロアクティブサービス、技術者によるテクニカルサポート、問題解決、修理、テストシナリオ管理などが含まれます。サイト監査やトレーニングとともに、サポート・メンテナンス部門はATCソリューションに対して24時間365日のサポートを提供しています。
北米が予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されるのは、同地域の技術の早期導入とシェアードサービスのグローバル化が、市場を大きく支配している2つの主な要因だからです。この地域の強力な財政基盤により、各国は最先端のATC製品や技術に多額の投資を行うことができます。高速鉄道路線だけでなく、貨物輸送インフラの構築とアップグレードを目的としたプロジェクトの増加が、この地域の主な促進要因となっています。さらに、2008年の鉄道安全改善法および連邦鉄道管理局(FRA)が制定した関連規制の結果、旅客鉄道および主要貨物鉄道は、2016年12月31日までに主要路線の大部分にPTC(Positive Train Control)を導入することが義務付けられました。
アジア太平洋地域は鉄道インフラが充実しているため、予測期間中のCAGRが最も高いと予測されます。同地域、特に中国、インド、日本の政府が鉄道インフラ整備への投資を拡大した結果、自律走行列車市場は大幅に拡大すると予測されます。また、インドでは公共交通機関として地下鉄の利用がますます普及しており、市場も大きく拡大しています。その結果、鉄道網はアジア太平洋諸国の経済成長に大きな影響を与えています。
According to Stratistics MRC, the Global Automatic train control Market is accounted for $3.92 billion in 2023 and is expected to reach $8.85 billion by 2030 growing at a CAGR of 12.3% during the forecast period. Train protection systems for railways that contain a speed control mechanism in response to external inputs are collectively referred to as automatic train control (ATC). ATC systems frequently integrate many cab signalling techniques and use finer-grained deceleration patterns as opposed to the rigid stops seen by the earlier automatic train stop technique. ATO, which can be used in conjunction with ATC, is typically regarded as the system component that requires the greatest level of safety.
According to the Association of American Rail Roads, accidents caused by human factors form the biggest category of train accidents, accounting for 38%, in addition to the registered 937 rail fatalities in the United States in 2019, according to the US Department of Transportation.
One of the most significant developments influencing the market at the moment is the increasing standardization of rail signaling solutions. Standards-based global architectures that provide a common, dependable foundation for local solution development as well as the interoperability necessary to satisfy local safety requirements can be improved by suppliers thanks to standardization. Furthermore, the Sonoma-Marin Area's rail lines are being expanded as a priority for the U.S. Department of Transportation (USDOT). Due to a Chinese company negotiating two rail contracts with Brazil to build two expensive railway-related infrastructure projects in eastern Brazil's Bahia state, China is anticipated to generate a lucrative potential for the ATC market.
Track, engineering buildings like bridges and tunnels, train signaling, communication systems, power supply in electrified portions, and terminal facilities all have significant construction and maintenance costs. The rolling stock market is constrained by these infrastructure expenditures as well as the costs related to equipment, site acquisition, and finance.
The market for autonomous trains is projected to experience significant expansion as a result of rising electrification in the transportation industry. The development of the internet of things (IoT) in the transportation sector is a key market driver for autonomous trains. For instance, German Rail Corporation and Siemens Mobility created the first autonomous train for rail traffic. The train is totally automated and operated by digital technologies. The train's driver stays on board to oversee the passengers' travels.
The train control and management system's interoperability make it easier for trains from various locations to communicate with one another. Different technical requirements for rail infrastructure have been set forth by each national rail network. Different countries have different gauge widths, electrification requirements, and safety and signaling systems. The expense of running trains across nations is increased by the various technical requirements.
The COVID-19 epidemic has had a negative impact on the railroad sector. Due to the epidemic, major railway projects were put on hold, which will probably present a problem for the market for autonomous trains. The epidemic led to a significant increase in personal transportation. The market for trains is anticipated to expand as a result of the growing worries about pollution and the demand for using public transit and carpooling.
The mainline segment is estimated to have a lucrative growth, due to the majority of mainline train lines are lengthy ones that pass through nearly every intersection in the nation. These trains were specifically created for lengthy trips. Mainline trains are eventually also built with cutting-edge technology. ATC is used by the majority of railway operators for mainline trains since it helps prevent collisions and preserve train routes. For instance, in 2018, Siemens, Network Rail, and Govia Thameslink Railway introduced ATO systems in the European Train Control System (ETCS), which is used on the mainline railway for passenger services. Govia Thameslink Railway was able to effectively handle passenger rail as a result.
The support & maintenance segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period due to organizational environments are extremely complex, requiring a number of interconnected IT systems to carry out daily tasks. Therefore, enterprises must update their ATC systems in order to improve train operations. The deployed ATC system within the enterprise's infrastructure is assisted by the support and maintenance services. Included in the support and maintenance services are round-the-clock troubleshooting assistance, an upgrade of the current ATC solution, proactive services, technical support from technicians, problem-solving, repairing, and test scenario management. Along with site audits and training, the support and maintenance sector offer 24/7 assistance for ATC solutions.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's early adoption of technologies and the globalization of shared services are two primary factors in its significant market dominance. This region's strong financial standing enables its nations to make significant investments in cutting-edge ATC products and technology. The increasing number of projects aimed at creating and upgrading freight infrastructure as well as high-speed rail lines are the main growth drivers for this region. Additionally, passenger and significant freight railways were obliged to deploy Positive Train Control (PTC) on the majority of main track lines by December 31, 2016, as a result of the Rail Safety Improvement Act of 2008 and the related regulations established by the Federal Railroad Administration (FRA).
Asia-Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period; owing to its extensive rail infrastructure, The market for autonomous trains is projected to experience significant expansion as a result of the region's governments, notably those of China, India, and Japan, increasing their investments in the development of rail infrastructure. The market is also experiencing significant expansion as metro travel becomes more and more popular in India as a form of public transportation. As a result, the railway network has a huge impact on the economic growth of Asia-Pacific nations.
Some of the key players in Automatic Train Control market include: Cisco, Hitachi, Toshiba, Thales, Tech Mahindra, General Electric, Advantech, Kyosan Electric Mfg. Co., Ltd, MERMEC Inc, MIPRO Electronics, ADLINK Technology Inc, Bombardier, Alstom, Kyosan, Vehicule Automatique Leger, SelTrac and WSP
In August 2021, Hitachi Rail STS (Ansaldo) entered an agreement with the Thales Group to acquire the Ground Transportation System business of the Thales Group company. As a result of this agreement, Hitachi Rail is expected to drive growth by expanding the scale of its rail signaling systems business and further advancing its rail automation systems business globally.
In March 2021, Mitsubishi Heavy Industries Engineering Ltd (MHI-ENG) and KEOLIS SA announced that they formed a consortium ("the Consortium") and signed a 15-year contract to operate and maintain Dubai's world-class driverless metro in Dubai and tram networks with the Roads & Transport Authority of Dubai ("RTA").