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市場調査レポート
商品コード
1324194
自動車用フォーム市場の2030年までの予測-フォームタイプ別、原材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Automotive Foam Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Foam Type(Polyurethane, Polyolefin, Polystyrene, Polyethylene, Polypropylene, Poly, Polycarbonate and Other Foam Types), Raw Material, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用フォーム市場の2030年までの予測-フォームタイプ別、原材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用フォームの世界市場は2023年に350億5,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.1%で成長し、2030年には687億5,000万米ドルに達する見込みです。
自動車用フォームは断熱材として使用される特殊な物質です。ポリウレタンの化学的性質に基づく固形のポリマーフォームです。原油を原料として生成され、ポリウレタン、オレフィン、ポリスチレンなど、利用される原料によってさまざまな種類のフォームがあります。自動車用フォームは、断熱性、防振性、吸音性、軽量性などの特徴から自動車産業で使用されています。
国際貿易局の調査報告によると、国内の自動車生産台数は2025年までに3,500万台増加します。
地球温暖化への懸念とネットゼロエミッション達成に向けた取り組みにより、世界全体が排出ガスを出さない交通機関へと移行しています。ガソリン価格を下げ、消費者支出をより現地生産の電気自動車に振り向けることで、こうしたEV車の移行は経済に利益をもたらします。運転中の乗員に最高レベルの快適性、安心感、安全性を提供する自動車用フォームの需要は、こうした配慮の結果として高まっています。
ポリウレタン、ポリエチレン、ポリプロピレンなどの原材料は、自動車用フォームの生産に必要です。しかし、需給、政治的混乱、天候関連事象のため、その価格は市場で変動します。原料価格の変動は、メーカーが一貫した価格設定を維持することを困難にし、収益性に影響を与え、事業拡大や新技術への投資能力を制限する可能性があります。
ポリウレタンとポリオールを使用することで、数多くの利点が生まれます。音響特性、エアバッグカバー、断熱機能、クッション機能などはその一例です。大手自動車メーカーは、顧客の安全を確保し、疲れやストレスを軽減するために、衝撃吸収用の発泡体を追加して商品の近代化を始めています。現在、大半の顧客が快適な運転を好むため、ポリウレタンフォームは柔軟性や費用対効果など数多くの利点があり、予測期間を通じてかなりの成長が見込まれます。
その重要性にもかかわらず、自動車用フォームは環境に有害です。発泡スチロールのプラスチックやゴムの成分は、埋立地で古くなると分解して小さな有毒な粒子になります。汚染物質は地下水、河川、土地を汚染します。より多くの発泡スチロールが捨てられることで、私たちはより危険な環境を作り出しているのです。発泡スチロールは分解されるのに何百年もかかり、生分解性はありません。また、ポリウレタンフォームはすぐに燃えてしまい、大量の熱、危険なガス、濃い煙を放出します。これらの問題は、まとめて市場拡大の妨げとなっています。
COVID-19の流行は自動車用フォームの世界市場に大きな影響を与えています。パンデミックによって雇用が失われ、個人消費が低下したため、自動車需要に影響を与え、その結果、自動車用フォームも影響を受けた。COVID-19はまた、自動車用フォーム業界の原材料と生産のサプライチェーンを混乱させました。その結果、生産が遅れ、自動車用フォーム製品の供給にも影響が出ました。
ポリウレタン(PUF)セグメントは有利な成長が見込まれます。PUフォームの需要は、自動車部品や自動車の内装にフォームベースの部品が使用されるようになっていることが影響していると予想されます。PUFは機械的強度に優れ、軽量化、耐摩耗性、耐候性に優れているため、自動車の製造に使用される最も重要な材料のひとつです。シート、アームレスト、ヘッドレスト、ドアパネル、バンパーなど、数多くの自動車部品にPUフォームが使用されています。PUフォームは車両の総重量を減らすことで燃費を向上させる。
小型商用車(LCV)セグメントは、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。LCVは頑丈に作られており、ランニングコストが最小限で済み、強力で燃費の良いエンジンを搭載しているため、都市内移動に使用されています。さまざまなタイプの製品メーカーの物流網が拡大しているため、北米、欧州、アジア太平洋の新興経済圏では、デリバリーバン、ピックアップトラック、ミニバスといったLCVの需要が高まっており、これが生産に影響を与え、予測期間中の製品需要を促進するとみられます。
アジア太平洋地域は、パーソナルモビリティに対する顧客の欲求の高まり、購買力の上昇、自動車メーカーが発表する手頃な価格のモデルにより、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。生産高と年間販売台数から、中国は世界最大の自動車市場と見なされています。中国政府が景気浮揚を図った結果、ガソリン車の販売が急増したことは、自動車用フォーム業界にとって心強いことです。さらに、電気自動車販売に対する補助金を延長するために中国政府と電気自動車メーカーとの間で交渉が続けられていることから、中国国内での電気自動車販売と自動車用フォームの販売が促進されると予想されます。
ドイツと英国の自動車産業が拡大しているため、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。英国では、自動車の利用台数が着実に増加しています。欧州とアフリカの鉱業では、これまでにない変化が起きています。採掘作業の拡大は、採掘作業で使用される大型商用車である採掘トラックの需要増につながる可能性があります。これは自動車用フォーム産業に好影響を与える可能性があります。予測期間中、同製品の需要は、着実に生産能力を拡大している同地域の大手自動車メーカーの存在によって影響を受けると予想されます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Foam Market is accounted for $35.05 billion in 2023 and is expected to reach $68.75 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.1% during the forecast period. Automotive foam is a specialised substance used for thermal insulation. It is solid polymeric foam based on the chemistry of polyurethane. They are generated using crude oil as a feedstock and come in a variety of foam kinds depending on the raw ingredients utilised, namely polyurethane, olefins, and polystyrene. Automotive foams are used in the automobile industry because of their insulating, vibration-dampening, sound-absorbing, and lightweight characteristics.
According to the International Trade Administration's research reports, domestic automotive production will be increased by 35 million by 2025.
The transition of the entire world to emissions-free transportation is being driven by concerns about global warming and initiatives to attain net-zero emissions. By lowering gasoline prices and rerouting consumer spending to more locally produce electric automobiles, these EV car transitions benefit the economy. The demand for automotive foam, which offers the highest level of comfort, security, and safety for passengers while driving, rose as a result of these considerations.
Raw materials like as polyurethane, polyethylene, and polypropylene are necessary for the production of vehicle foam. But because of supply and demand, political turmoil, and weather-related events, their prices are subject to fluctuations in the market. The fluctuation in raw material prices may make it challenging for manufacturers to maintain consistent pricing, which might have an impact on their profitability and limit their capacity to expand or invest in new technologies.
Numerous advantages come from using polyurethanes and polyols. Acoustical qualities, airbag coverings, insulating features, and cushioning capabilities are a few benefits. Major automakers have started modernizing their goods by adding foams for impact absorption for customer safety and to lessen tiredness and stress. Since the majority of customers now favour comfortable driving, polyurethane foams are predicted to have considerable growth throughout the projection period due to their numerous benefits, including flexibility and cost effectiveness.
Despite its importance, automotive foam is hazardous for the environment. Foam's plastic or rubber components decompose into small, poisonous particles as it ages in landfills. The pollutants pollute groundwater, streams, and the land. We produce a more hazardous environment as more foam is thrown away. It might take hundreds of years for foam to break down and is not biodegradable. Polyurethane foams also burn quickly, emitting a lot of heat, perilous fumes, and dense smoke. These problems are collectively hampering the market expansion.
The COVID-19 epidemic has had a substantial influence on the global market for automotive foam. The pandemic has caused job losses and lowered consumer spending, which has impacted demand for automobiles and, as a result, automotive foam. COVID-19 also messed up the raw material and production supply chains for the vehicle foam industry. As a result, production was delayed, which had an effect on the availability of automotive foam goods.
The polyurethane (PUF) segment is estimated to have a lucrative growth. Demand for PU foam is anticipated to be impacted by the growing use of foam-based components for automotive parts and vehicle interiors. It is one of the most crucial materials used in the manufacture of automobiles because of its superior mechanical strength capabilities, capacity to reduce weight, resistance to wear, and resistance to the elements. Numerous car pieces, such as seats, armrests and headrests, door panels, bumpers, and other sections, employ PU foam. PU foams increase fuel economy by lowering the vehicle's total weight.
The light commercial vehicles (LCV) segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. LCVs are used for intra-city travel because they are built toughly, have minimal running expenses, and have strong, fuel-efficient engines. Due to the expanding logistical networks of different types of product manufacturers, rising demand for LCVs, such as delivery vans, pickup trucks, and minibuses in emerging economies throughout North America, Europe, and Asia Pacific, is likely to have an impact on production, which in turn is expected to fuel demand for the product during the forecast period.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing customer desires for their own personal mobility, rising buying power, and affordable models released by automakers. According to production output and yearly sales, China is regarded as the world's largest market for automobiles. Sales of gas-powered automobiles surged as a result of government attempts in China to boost the country's economy, which is encouraging for the automotive foams industry. Additionally, it is anticipated that the continuing negotiations between the Chinese government and the producers of electric cars to prolong the subsidies for electric vehicle sales would boost sales of electric vehicle sales as well as those of automotive foams in the nation.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the expanding automotive industries in Germany and the UK. The number of automobiles being utilized in the UK has been steadily increasing. Unprecedented shifts are taking place in both Europe and Africa's mining industries. The expansion of mining operations may lead to increased demand for mining trucks, which are big commercial vehicles utilized in mining operations. This might have a favourable effect on the automotive foams industry. During the projection period, demand for the product is anticipated to be impacted by the presence of significant automakers in the region, which are steadily expanding their manufacturing capacity.
Some of the key players profiled in the Automotive Foam Market include: BASF SE, The Dow Chemical Company , DuPont, Bridgestone Corporation, Borealis AG, Recticel NV, Johnson Controls, Huntsman Corporation, Paul Bauder GmbH & Co. KG, Saint-Gobain, CT Formpolster GmbH, Woodbridge Foam Corporation, Sheela Foam Ltd, Vita (Holdings) Limited, Asahi Kasei Corporation, Covestro, Zotefoams Plc., Rogers Corporation, Fostek Corporation and Lear Corporation.
In May 2023, Huntsman announced the development of innovative polyurethane, carbon nanotube and epoxy materials at The Battery Show this week, which are all designed to help improve the integration of batteries into electric vehicles and enhance their protection and performance
In September 2022, Covestro introduced more sustainable polyether polyols based on bio-circular raw materials. Like TDI and MDI, the polyols are produced with the help of the mass balance approach using renewable precursors - from biowaste and residual materials - which are allocated to the products by calculation.
In July 2022, Rogers Corporation launched PORON® 92PL, the latest material addition to the PORON® 4790-92 family of extra soft, slow rebound polyurethane foams. PORON 92L polyurethane is conformable yet returns to its original shape, allowing for long-term performance in smart devices such as smartphones, laptops, tablets and smart wearable devices.
In March 2022, Borealis Brasil S.A. has launched the first Borealis Circular Economy Solutions (CES) grade for automotive applications, Borcycle™ ME1490SYB. With 10% talc filler and 47% recycled material content, this PP compound is the first automotive grade in the Borcycle™ portfolio of more sustainable recycled polyolefins (rPO) solutions. The grade has been approved by Stellantis and is being used in the new Fiat Strada, absolute best-selling vehicle in its category in South America.