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市場調査レポート
商品コード
1308763
家庭用換気電気機器市場の2030年までの予測- 製品別、設置別、地域別の世界分析Household Ventilation Electrical Appliance Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Installation, and By Geography |
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カスタマイズ可能
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家庭用換気電気機器市場の2030年までの予測- 製品別、設置別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の家庭用換気電気製品市場は 2023年に16億1,000万米ドルに達し、予測期間中に5.4%のCAGRで成長し、2030年までに23億5,000万米ドルに達すると予想されています。
住宅の換気システムは、人々に安全で快適な生活空間を提供します。煙、二酸化炭素、揮発性有機化合物などの汚染物質の蓄積を防ぐため、これらのシステムは家庭内の空気の流れを制御します。外部の汚染レベルが高いときや、夏場の室内温度が上昇したときに、有害なガスを内部から排出するために、住宅には複数の換気扇が設置されているはずです。
中国家庭用電化製品協会の統計によると、中国における洗濯機・乾燥機のオンライン小売売上は2020年に16億4,585万米ドルに達し、前年比5.6%増となっています。
家電製品として知られる電気機器は、調理、洗濯、掃除などの家事を助けるために使用されます。可処分所得の増加、世界の人口の拡大、国民の生活水準の向上などが、冷蔵庫、調理器具、洗濯機、冷暖房器具などの白物家電の購入に寄与しています。これらの製品に対する大きな需要は、顧客の購買力の増加によってもたらされました。可処分所得の高い人々は、高価格にもかかわらず、冷蔵庫、洗濯機、エアコン(AC)、厨房機器のような新品の白物家電を購入する可能性があります。
スマート家電は標準的な家電よりも高価です。利用される家電製品の数や技術によっては、設置価格が大きく異なり、消費者にとって手が届かなくなる可能性があります。初期導入コストの高さは、この事業拡大の主な障害の1つかもしれないです。しかし、電気換気システムの設置は、個人の健康だけでなく、他の家財や建物の構造も守る可能性があります。
HVAC事業の技術的進歩は、コスト削減と現行技術の強化に集中しています。潜熱蓄熱は蓄熱密度が高く、急激な温度変化が少ないため、潜熱蓄熱を利用する人が増えています。市場成長に影響を与える要因のひとつは、蓄熱および温度維持用途のHVACシステムにおける相変化材料(PCM)の潜在的応用です。さらに、機械換気システムの大幅な進歩や改良により、現在の価格水準が同等になり、運転コストが大幅に削減され、エネルギー消費量とカーボンフットプリントが50~90%削減されると予想されます。
当面、洗濯サービスのようなオンライン・オンデマンド・サービスに対する需要の高まりが、家庭用洗濯機市場を制約すると予想されます。多くの先進国や新興国の堅調な経済開拓の見通しは、オンデマンド洗濯サービス市場に利益をもたらすと予想されます。オンデマンド洗濯サービスは、安定した経済発展、インターネット利用の増加、可処分所得の増加、人々の多忙なライフスタイルの結果として増加し、その結果、家庭用洗濯機の必要性が低下すると予想されます。
主要家電・電子機器企業の世界的サプライチェーンはCOVID-19の影響を受けています。中国は、さまざまな家電や家庭用電化製品の最大のユーザーでありメーカーのひとつであるが、本来は完成品を作るために利用される多くの原材料を輸出することで、さまざまな国に貢献しています。米国や欧州で事業を展開する他の家電メーカーは、中国製造業の操業停止により、最終製品の生産を一時的に停止せざるを得なくなっています。その結果、需給ギャップが拡大しています。
冷蔵庫分野は有利な成長を遂げると推定されます。というのも、世帯収入が十分なレベルに達したときに最初に手に入れる家電製品のひとつが冷蔵庫であり、家庭の必須部品として成長してきたからです。冷蔵庫は通常、年間を通じて常に使用されるため、製品の年間エネルギー消費量は大きな関心事です。エネルギー効率の高いコンプレッサー、断熱材、霜取り機能の搭載により、エネルギースターランクの冷蔵庫は大きな需要があります。このような電化製品の需要増加の結果、メーカーは新しいエネルギー効率の良い製品を開発するために研究開発投資を行っています。
排気換気システムは、パッシブ換気口や建物外壁の雨漏りから給気を取り入れながら、住宅内の空気を除去するシステムであるため、予測期間中のCAGR成長率は最も高くなると予想されます。排気システムは寒冷地に最適です。排気システムは、シリンダー内の排気ガスを集め、危険物をフィルターで除去し、騒音レベルを下げ、清浄化された排気ガスを住宅から離れた適切な場所に放出します。
北米は、米国とカナダで冷蔵庫や洗濯機などの家電製品を大量に輸入しているため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。同地域は世界最大の地域経済圏であり、特に新技術の開発という点で、当面世界経済において重要な役割を果たし続けると予想されます。同地域の消費者の消費力は旺盛で、スマート・デバイスの普及が進み、連動する家電製品に対する顧客の需要が大きいことから、同地域のIoTベースの家電製品の消費は増加すると思われます。
アジア太平洋地域では、エネルギー効率の高い家電製品に対する中間層の消費者需要が高まっており、市場拡大の新たなチャンスとなるため、予測期間中のCAGRはアジア太平洋地域が最も高くなると予測されます。消費者の嗜好がハイエンドの白物家電にシフトし、中国やインドなどの国々で中間層が拡大した結果、市場は拡大します。冷蔵庫や洗濯機のような家庭用品の需要は、中国やインドの人口拡大により増加すると思われます。
2022年1月、LGはPuriCare AeroTowerを発売し、家電製品を代表してCES 2022で最もエキサイティングな製品の1つとして広く認知されました。
2020年2月、Panasonic は革新的な室内空気清浄システム「コスモス」を発売しました。これは、バックグラウンドで自動的に作動し、汚染された空気を除去し、外から新鮮なフィルターを通した空気を取り入れるように設計されています。
According to Stratistics MRC, the Global Household Ventilation Electrical Appliance Market is accounted for $1.61 billion in 2023 and is expected to reach $2.35 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.4% during the forecast period. Ventilation systems in homes give people a secure and pleasant living space. To stop the build-up of pollutants including smoke, carbon dioxide, and volatile organic compounds, these systems control the airflow in the home. Homes should have several ventilation fans placed throughout the interior to evacuate harmful gases from within when external pollution levels are high or indoor temperatures rise in the summer.
According to statistics provided by the China Household Electrical Appliances Association, online retail sales of washers and dryers in China reached USD 1,645.85 million in 2020, up 5.6% from the previous year.
An electric device known as a home appliance is used to help with household chores including cooking, washing, and cleaning. The increasing levels of disposable incomes, expanding worldwide population, and raising living standards of the populace are all factors that contribute to the purchase of white goods including refrigerators, cooking, and washing machines, as well as heating and cooling appliances. A significant demand for these products resulted from customers' increasing purchasing power. A population with high disposable income may purchase brand-new white goods like refrigerators, washing machines, air conditioners (AC), and kitchen equipment despite their high cost.
Smart appliances are more expensive than standard appliances. Depending on the number of appliances and technologies utilised, installation prices may differ significantly and become unaffordable for a consumer. The initial high installation cost may be one of the main obstacles to the expansion of this business. However, the installation of electric ventilation systems may preserve not only the health of individuals but also other home goods and building structures.
The technical advancement of the HVAC business is concentrated on endeavours to reduce costs and enhance current technologies. More people are using latent heat storage since it has a higher storage density and less rapid temperature swings. One of the factors influencing market growth is the potential application of Phase Change Material (PCM) in HVAC systems for thermal storage and temperature maintenance applications. Furthermore, major advancements and improvements in mechanical ventilation systems are anticipated to equal present pricing levels, drastically cut operating costs, and provide energy consumption and carbon footprint reductions of between 50 and 90 percent.
In the foreseeable term, rising demand for online, on-demand services such as laundry services is anticipated to constrain the market for home washing machines. A solid economic development outlook for many developed and emerging nations is anticipated to benefit the market for on-demand washing services. On-demand laundry services will rise as a result of stable economic development, increased internet usage, rising disposable income, and people's busy lifestyles, which will result in a decline in the need for home washing machines.
The main home appliance and consumer electronics firms' worldwide supply chains have been impacted by COVID-19. China is one of the biggest users and makers of different consumer electronics and home appliances, but it also serves a variety of nations by exporting a number of raw materials that are essentially utilised to make completed items. Other consumer electronics manufacturers with operations in the US and Europe have been compelled to temporarily halt the production of final items due to the shutdown of the Chinese manufacturing industry. The gap between supply and demand is widening as a result of this.
The refrigerator segment is estimated to have a lucrative growth; because it is one of the first appliances to be acquired whenever the household income reaches a sufficient level is a refrigerator, which has grown to be an essential component of a home. Since refrigerators are typically used constantly throughout the year, the product's yearly energy consumption is a significant concern. Due to their installation of energy-efficient compressors, insulation, and defrosting features, refrigerators with the energy star rating are in great demand. As a result of the increase in demand for such appliances, manufacturers make R&D investments to develop new energy-efficient goods.
The exhaust ventilation systems segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the system removes air from the home while allowing make-up air to enter through passive vents and building shell leaks. Systems for exhaust ventilation are best suited for cold areas. The exhaust system gathers the cylinder exhaust gases, filters out dangerous materials, lowers noise levels, and then releases the cleaned exhaust gases to an appropriate location away from the house.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the massive import of several appliances, including refrigerators and washing machines in the U.S. and Canada, is what essentially drives the appliance consumption rate in North America. It is the largest regional economy in the world and is expected to continue playing a significant role in the global economy for the foreseeable future, especially in terms of the development of new technology. The region's consumption of IoT-based appliances will increase due to the region's strong consumer spending power, growing smart device penetration, and considerable customer demand for linked home appliances.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rising middle-class consumer demand for energy-efficient appliances in Asia Pacific will present fresh chances for market expansion. The market will expand as a result of shifting consumer preferences towards high-end white goods and the expansion of the middle class in nations like China and India. The demand for home goods like refrigerators and washing machines would increase due to the expanding populations in China and India.
Some of the key players profiled in the Household Ventilation Electrical Appliance Market include Arise India Limited, Atlantic, Carrier, Daikin Industries, General Electric Company, Glen Dimplex, Greenheck Fan Corporation, Haier Inc., Hitachi, Honeywell, Johnson Controls, Lennox, LG Electronics, Mitsubishi Electric Corporation, Omen Electric and Gas Appliances Private Limited, Panasonic, Plunket Electric, Robert Bosch GmbH, Unovent And Whirlpool Corporation
In Jan 2022, LG launched, PuriCare AeroTower which was widely recognized for being one of the most exciting products of CES 2022 on behalf of its home appliance offerings.
In Feb 2020, Panasonic launched Cosmos, an innovative indoor air quality system. It is designed in such a way that it works automatically in the background to remove contaminated air and bring in fresh, filtered air from outside.