デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1308697

ストリーミング分析市場の2030年までの予測- コンポーネント別、展開タイプ別、組織規模別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Streaming Analytics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component (Software and Services), Deployment Type (On-premise and Cloud), Organization Size, Application, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ストリーミング分析市場の2030年までの予測- コンポーネント別、展開タイプ別、組織規模別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のストリーミング分析市場は2023年に187億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは24.8%で成長し、2030年には885億3,000万米ドルに達すると予測されています。

ストリーミング分析は、意思決定ツールボックスにリアルタイムの洞察を提供することで、従来のアナリティクスを補完します。イベント・ストリーム処理とも呼ばれ、イベント・ストリームと呼ばれる大規模なリアルタイム情報やインモーション・データを自動的に処理・分析します。イベントストリームは、機器の故障、金融取引、その他のアクションなど、何らかのアクションの結果として発生するイベントを包含します。

全米小売業協会(NRF)によると、組織的小売犯罪(ORC)の財務的影響は、2018年の調査で売上高10億米ドルあたり77万7,877米ドルのコストを小売業者に与えています。

市場力学:

促進要因

リアルタイムへの戦略的シフト

データ可視化による洞察の表示と、ストリーミングデータのリアルタイム予測の提供は、どちらもストリーミング分析の側面です。顧客に提供される予測モデルを活用し、正確なリアルタイムの意思決定を可能にします。この反復プロセス全体には、複雑なデータセットによる綿密な実験と、主要業績評価指標(KPI)、メトリクス、および特定の部門に関連するその他の重要なデータポイントの追跡が含まれます。意思決定を改善し、確立された企業目標を達成するための要求に従って意思決定を自動化、最適化、誘導する能力を達成するために、ストリーミング分析は業務改善に使用されます。ストリーミング分析の価値を認識している企業は、顧客をうまく取り込み、消費者の感情を追跡する必要性を最優先しています。

制約

レガシーシステムとの統合不足

レガシーシステムには、組織が使用できる貴重で重要なビジネスロジックがあります。レガシーシステムは企業の資産であるため、企業はビジネスロジックを更新したり、レガシーシステムを捨てたりする余裕はないです。エンコードされたこれらの貴重なビジネスロジックは、長年のコーディング、開発、実際のアプリケーション、機能強化、変更、デバッグの結果です。レガシーシステムの大半は、データモデルやプロセスモデルを使用せずに作成されましたが、現在では、ビッグデータ・ストリーミング分析に基づくリアルタイムの業務情報を提供し、サポートするために不可欠なものとなっています。

機会

継続的なパートナーシップと製品の立ち上げ

ライバルベンダーに対する優位性を獲得し、商用アプリケーションの幅を広げるために、ストリーミング分析市場のサプライヤーは、新しいデータ統合と洗練されたイベントストリーミング分析機能を提供しようとしています。その結果、プレーヤーは新製品を発表したり、技術系新興企業と提携して画期的なソリューションを開発するなど、さまざまな戦術を駆使しており、ストリーミング分析市場に有利な可能性が広がっています。例えば、Yellowbrick DataとStriimは2020年6月にデータ・ストリーミング・ソリューションで協業し、企業におけるデータ・ストリーミング・アプリの採用を加速し、より迅速で正確な洞察の獲得を支援しています。

脅威

データセキュリティへの懸念と厳しいデータセキュリティ規制

ストリーミング分析市場は、データ・セキュリティとプライバシーに関する高い懸念により、大きな障害に直面しています。サイバー攻撃やセキュリティ違反の頻度が高まっていることから、セキュリティとプライバシーは今や企業にとって最も重要な要素であると考えられています。ヘルスケア、IT、通信などの主要産業は膨大な量のビッグデータを生成するため、これらの分野では事業の成長と生産性を高めるためにストリーミング分析ソリューションに大きく依存しています。ビッグデータ・ストリーミングが既存のテクノロジーと異なる点は、ボリューム(データ量)、ベロシティ(データが生成され送信される速度)、バラエティ(整理されたデータと非構造化データの種類)の3点です。

COVID-19の影響:

COVID-19は、ロックダウン、旅行禁止、事業停止などにより、各国の経済や産業に影響を及ぼしています。様々な工場やプラントの操業停止は、世界のサプライチェーンに影響を与え、世界市場における製品の製造、納期、販売に悪影響を及ぼしています。すでに数社が、製品納入の遅れや今後の製品販売不振の可能性を発表しています。これに加えて、欧州、アジア太平洋、北米の国々が世界の渡航禁止令を出したことで、事業協力やパートナーシップにも影響が出ています。

予測期間中、マーケティング・販売分野が最大となる見込みである:

需要の高まりにより、マーケティング・販売分野は最大の市場シェアを維持しています。これは、消費者プロファイリング、キャンペーン管理、モニタリング、現在の顧客エンゲージメント方針を改善するための人口統計分析などの戦略を用いて、顧客とのインタラクションを改善するためにストリーミング分析の利用が拡大しているためと考えられます。また企業は、ターゲット市場やその嗜好をよりよく理解し、消費者の行動や追加的な情報を知るために、ストリーミング解析ソリューションを活用することが多くなっています。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはメディア&エンターテインメント分野である:

消費者がマルチメディアコンテンツにアクセスするために、スマートフォンやタブレットでOTTアプリケーションを使用することを好むようになっているため、メディア&エンターテイメント業界は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。世界中で高速ワイヤレス・インターネットの普及が進んでいるため、企業は高品質のコンテンツを視聴者に提供できるようになっています。また、強力なストリーミング分析システムは、メディアやエンターテインメント企業によって、消費者獲得と維持のための改善されたマーケティング・プログラムの構築にも利用されています。さらに、オムニチャネル販売戦略を通じてパーソナライズされた顧客体験を提供することで、ソーシャルメディアから得られるリアルタイムの情報により、企業は競争上の優位性を獲得することができます。

最大のシェアを占める地域

北米地域市場は、予測期間中、世界のストリーミング分析市場で最も高いシェアを占めると推定されます。Microsoft Corporation、Oracle Corporation、IBM Corporationなど、主要なストリーミング解析ソリューション・プロバイダーはすべて北米に拠点を置いています。これらの企業は、コンシューマー向けと商用向けのストリーミング解析製品の開発と商業化に注力しています。この地域市場の拡大を促進するその他の重要な要因には、1人当たり所得の増加、技術に精通した人口、個人・業務目的の両方における新興技術の継続的な受容などがあります。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を示すと予想されます。この地域市場の主な成長促進要因は、スマートフォンやタブレット端末の販売増加、消費者向けIoTデバイスの利用拡大、中国、インド、日本などの国々における可処分所得の増加です。アジア太平洋地域では、高速ワイヤレス・インターネット・ネットワークの開発が進み、新興経済諸国が老朽化したインフラのアップグレードに注力している結果、インターネットの普及率が上昇しています。インターネット接続が改善されたため、企業はプロセス監視・制御用の最先端IoTセンサーやデバイスを容易に導入できるようになっています。

主な発展:

2022年4月、マイクロソフトのAzure Stream Analyticsは、参照データの地理空間インデックスを搭載し、より大規模なモバイル資産と車両群をサポートするための高速処理を提供しました。

2021年12月、Striimプラットフォームは、AWSと連携してRedShiftに継続的にデータを配信することで、データベース、データウェアハウス、Salesforce、Amazon S3、ログファイル、メッセージングシステム、センサー、Hadoopソリューションからの非侵入型のリアルタイムデータ収集と移動を提供します。

2021年11月、Azure Stream Analyticsの操作は、この新しい統合を使用して、Azure Data Explorerのテーブルにデータを直接フィードすることができます。Azure Stream Analyticsの出力としてAzure Data Explorerが直接統合されたことで、Azureを活用したリアルタイム分析アーキテクチャのパワーが向上しました。

2021年4月、Oracle Stream Analyticsは、高度な相関パターン、エンリッチメント、および機械学習を使用して、膨大な量のリアルタイムデータを処理および分析するようになりました。ストリーミング・データからリアルタイムで実用的なビジネス情報を提供し、アクションを自動化することで、組織の円滑な運営を支援します。

レポート内容

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・制約要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のストリーミング分析市場:コンポーネント別

  • ソフトウェア
  • サービス
    • プロフェッショナルサービス
    • マネージドサービス

第6章 世界のストリーミング分析市場:展開タイプ別

  • オンプレミス
  • クラウド
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド
    • ハイブリッドクラウド

第7章 世界のストリーミング分析市場:組織規模別

  • 大企業
  • 中小企業

第8章 世界のストリーミング分析市場:用途別

  • 不正行為の検出
  • マーケティング販売
  • 危機管理
  • 予測的な資産管理
  • ネットワーク管理と最適化
  • ロケーションインテリジェンス
  • サプライチェーンマネジメント
  • その他の用途

第9章 世界のストリーミング分析市場:エンドユーザー別

  • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
  • IT&テレコム
  • 小売り
  • ヘルスケア
  • 政府
  • メディアとエンターテイメント
  • 教育
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のストリーミング分析市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Apache Software Foundation
  • IBM Corporation
  • Impetus Technologies Inc.
  • Informatica
  • Microsoft
  • Oracle Corporation
  • SAP SE
  • SAS Institute Inc.
  • Software AG
  • SQLstream, Inc.
  • Striim, Inc.
  • TIBCO Software Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Component (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Software (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Professional Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Managed Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Deployment Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Streaming Analytics Market Outlook, By On-premise (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Cloud (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Public Cloud (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Private Cloud (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Hybrid Cloud (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Organization Size (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Large Enterprises (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Small & Medium sized Enterprises (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Fraud Detection (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Marketing & Sales (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Risk Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Predictive Asset Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Network Management & Optimization (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Location Intelligence (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Supply Chain Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Streaming Analytics Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Streaming Analytics Market Outlook, By IT & Telecom (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Retail (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Government (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Media & Entertainment (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Education (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Streaming Analytics Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23397

According to Stratistics MRC, the Global Streaming Analytics Market is accounted for $18.77 billion in 2023 and is expected to reach $88.53 billion by 2030 growing at a CAGR of 24.8% during the forecast period. Streaming analytics complements traditional analytics by providing real-time insight to the decision-making toolbox. It is also known as event stream processing, which automatically processes & analyzes large scale real-time information and in-motion data called, event streams. The streams encompass events that occur as the result of an action or set of actions, such as an equipment failure, financial transaction, or some other actions.

According to the National Retail Federation (NRF), the financial impact of organized retail crime (ORC) costs retailers USD 777,877 per USD 1 billion in sales in 2018 study

Market Dynamics:

Driver:

Strategic shift toward real-time

Using data visualization to display insights and providing real-time predictions for streaming data are both aspects of streaming analytics. It makes use of the predictive model, which is made available to clients, to enable precise real-time decision-making. This entire iterative process entails meticulous experimentation with complex data sets and tracking of Key Performance Indicators (KPIs), metrics, and other important data points pertinent to a specific department. In order to improve decision-making and achieve the ability to automate, optimize, and guide decisions in accordance with demands to meet established corporate goals, streaming analytics is used to improve business operations. Businesses who recognize the value of streaming analytics give the need to successfully engage customers and track consumer sentiment top priority.

Restraint:

Lack of integration of legacy systems

Legacy systems have valuable and important business logic that the organization can use. Organizations cannot afford to update their business logic or throw away their legacy systems because they are assets to the corporation. These priceless pieces of business logic that have been encoded are the result of many years of coding, development, real-world application, enhancement, change, and debugging. The majority of legacy systems were created without using data or process models, and now they are essential for delivering and supporting big data streaming analytics-based real-time operational information.

Opportunity:

Ongoing partnerships and product launches

In order to gain an advantage over rival vendors and broaden the range of commercial applications, the suppliers in the market for streaming analytics are attempting to provide new data integration and sophisticated event-streaming analytics capabilities. As a result, players are using a variety of tactics, such as launching new products or teaming up with tech startups to create ground-breaking solutions, which is opening up lucrative potential for the streaming analytics market. For instance, Yellowbrick Data and Striim collaborated on a data streaming solution in June 2020 to speed up the adoption of data-streaming apps in businesses and assist them in gaining quicker and more accurate insights.

Threat:

Data security concerns and stringent data security regulations

The market for streaming analytics is facing significant obstacles due to high concerns about data security and privacy. Security and privacy are now considered to be the most crucial components of a company due to the rising frequency of cyber attacks and security lapses. Since key industries like healthcare, IT, and telecom produce enormous amounts of big data, these sectors heavily rely on streaming analytics solutions to increase their business growth and productivity. Big data streaming differs from existing technologies in three ways: volume (quantity of data), velocity (speed at which data is generated and transmitted), and variety (types of organized and unstructured data).

COVID-19 Impact:

The COVID-19 has been affecting economies and industries in various countries due to lockdowns, travel bans, and business shutdowns. The shutdown of various plants and factories has affected the global supply chains and negatively impacted the manufacturing, delivery schedules, and sales of products in the global market. A few companies have already announced possible delays in product deliveries and slumps in future sales of their products. In addition to this, the global travel bans imposed by countries in Europe, Asia-Pacific, and North America are affecting business collaborations and partnerships.

The marketing & sales segment is expected to be the largest during the forecast period:

Due to the rising demand, the marketing and sales segment maintained its largest market share. This can be due to the growing use of streaming analytics to give improved customer interaction using strategies like consumer profiling, campaign management, monitoring, and demographic analysis to improve on current customer engagement policies. Companies are also more frequently utilizing streaming analytics solutions to better understand the target market, their preferences, learn about consumer behavior and additional.

The media & entertainment segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The media and entertainment industry is anticipated to have the highest CAGR over the forecast period due to consumers' growing preference for using OTT applications on smartphones and tablets to access multimedia content. Companies are now able to provide viewers with high-quality material because to the expanding adoption of high-speed wireless internet around the world. Powerful streaming analytics systems are also being used by media and entertainment organizations to build improved marketing programs for consumer acquisition and retention. Additionally, by providing a personalized customer experience through omnichannel sales strategies, businesses are able to acquire a competitive advantage thanks to the real-time information gleaned from social media.

Region with largest share:

The North America region market is estimated to witness the highest share of the global Streaming Analytics market during the forecast period. Leading streaming analytics solution providers, including Microsoft Corporation, Oracle Corporation, and IBM Corporation, are all based in North America. These businesses are concentrating on the creation and commercialization of streaming analytics products for both consumer and commercial use. Other significant drivers propelling the expansion of the regional market include rising per capita income, a tech-savvy populace, and the ongoing acceptance of emerging technologies for both personal and professional purposes.

Region with highest CAGR:

The Asia Pacific region is expected to have the highest growth rate over the forecast period. The primary growth drivers for the regional market are the increasing sales of smartphones and tablets, the expanding use of consumer IoT devices, and the rising disposable incomes in countries like China, India, and Japan. Internet penetration has increased in the Asia Pacific region as a result of the ongoing development of high-speed wireless internet networks and the focus of developing economies on upgrading aging infrastructure. Because of improved internet connectivity, businesses can now deploy cutting-edge IoT sensors and devices for process monitoring and control with ease.

Key players in the market

Some of the key players in Streaming Analytics market include Apache Software Foundation, IBM Corporation, Impetus Technologies Inc., Informatica, Microsoft, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., Software AG, SQLstream, Inc., Striim, Inc. and TIBCO Software Inc.

Key Developments:

In April 2022, Microsoft's Azure Stream Analytics featured a geospatial index of reference data, providing faster processing to support a larger set of mobile assets and vehicle fleet

In December 2021, the Striim platform offers non-intrusive, real-time data collection and movement from databases, data warehouses, Salesforce, Amazon S3, log files, messaging systems, sensors, and Hadoop solutions by teaming with AWS to continuously deliver data to RedShift

In November 2021, Azure Stream Analytics operation can directly feed data into an Azure Data Explorer table using this new integration. The direct integration of Azure Data Explorer as an output for Azure Stream Analytics has increased the power of Azure-powered real-time analytics architecture

In April 2021, Oracle Stream Analytics now uses advanced correlation patterns, enrichment, and machine learning to process and analyze enormous amounts of real-time data. It provides real-time actionable business information from streaming data and automates actions to help organizations to operate smoothly

Components Covered:

  • Software
  • Services

Deployment Types Covered:

  • On-premise
  • Cloud

Organization Sizes Covered:

  • Large Enterprises
  • Small & Medium sized Enterprises

Applications Covered:

  • Fraud Detection
  • Marketing & Sales
  • Risk Management
  • Predictive Asset Management
  • Network Management & Optimization
  • Location Intelligence
  • Supply Chain Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • IT & Telecom
  • Retail
  • Healthcare
  • Government
  • Media & Entertainment
  • Education
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Streaming Analytics Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Software
  • 5.3 Services
    • 5.3.1 Professional Services
    • 5.3.2 Managed Services

6 Global Streaming Analytics Market, By Deployment Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 On-premise
  • 6.3 Cloud
    • 6.3.1 Public Cloud
    • 6.3.2 Private Cloud
    • 6.3.3 Hybrid Cloud

7 Global Streaming Analytics Market, By Organization Size

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Large Enterprises
  • 7.3 Small & Medium sized Enterprises

8 Global Streaming Analytics Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Fraud Detection
  • 8.3 Marketing & Sales
  • 8.4 Risk Management
  • 8.5 Predictive Asset Management
  • 8.6 Network Management & Optimization
  • 8.7 Location Intelligence
  • 8.8 Supply Chain Management
  • 8.9 Other Applications

9 Global Streaming Analytics Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • 9.3 IT & Telecom
  • 9.4 Retail
  • 9.5 Healthcare
  • 9.6 Government
  • 9.7 Media & Entertainment
  • 9.8 Education
  • 9.9 Other End Users

10 Global Streaming Analytics Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Apache Software Foundation
  • 12.2 IBM Corporation
  • 12.3 Impetus Technologies Inc.
  • 12.4 Informatica
  • 12.5 Microsoft
  • 12.6 Oracle Corporation
  • 12.7 SAP SE
  • 12.8 SAS Institute Inc.
  • 12.9 Software AG
  • 12.10 SQLstream, Inc.
  • 12.11 Striim, Inc.
  • 12.12 TIBCO Software Inc.