市場調査レポート
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1308691

デジタル治療市場の2030年までの予測- タイプ別、サービスタイプ別、購入形態別、販売チャネル別(BtoC、BtoB)、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Digital Therapeutics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Service Type, Purchase Mode, Sales Channel (Business-to-Consumer and Business-to-Business ), End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタル治療市場の2030年までの予測- タイプ別、サービスタイプ別、購入形態別、販売チャネル別(BtoC、BtoB)、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のデジタル治療市場は2023年に66億8,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは20.9%で成長し、2030年には252億4,000万米ドルに達すると予測されています。

さまざまな疾患や障害の治療、管理、予防のために、デジタル治療(DTx)は、エビデンスに基づき臨床的に評価されたソフトウェアや機器を使用して、患者に直接医療介入を行います。例えば、デジタル治療は、患者が自分で症状を管理できるように支援し、QOLやその他の臨床エンドポイントを向上させることができます。スマートフォンやモバイル機器、それに匹敵するモダリティを通じて治療薬を提供することで、こうしたデジタルモダリティはヘルスケアの格差を縮小するのに役立ちます。

国際糖尿病連合によると、世界全体の20~79歳の糖尿病患者数は、2017年の4億2,500万人から2021年には5億3,700万人に達します。この数はさらに、2030年には6億4,300万人に達すると推定されています。

市場力学:

促進要因

予防可能な慢性疾患の罹患率の増加

慢性疾患の高い有病率と罹患率は、世界中のヘルスケアシステムにとって大きな懸念事項です。慢性疾患患者の治療は重要な課題であり、心身症や生体心理学的要因がこれらの患者に影響を及ぼすことが非常に多いからです。慢性疾患はしばしば高いレベルの不確実性を伴うため、患者は新しいセルフケア・ライフスタイルの一部として行動を変える必要があります。さらに、多くの慢性疾患や病態は進行性であり、その罹患率は年齢とともに増加します。その結果、世界の老年人口の大幅な増加に伴い、慢性疾患は今後さらに増加すると予想されます。

抑制要因

患者データのプライバシーに関する懸念

多くの国では、さまざまな健康アプリが適切な承認を受けられず、製品・データの品質、治療判断における信頼性、患者のプライバシー、セキュリティ、データの責任ある使用に関する懸念につながっています。デジタル治療プロバイダーは患者情報にアクセスすることができ、その情報をその患者の治療に関与しない者と共有することは禁じられています。しかし、デジタルツールを使ったデータの統合により、患者のデータは、患者の治療プログラムに関係のない医療従事者がアクセスする危険性があります。

機会

メーカー別戦略的取り組み

戦略的イニシアチブの実践は、最も重要な成長・拡大プロジェクトを行う企業をサポートします。通常、企業は日々の業務を効率的に管理できる体制を整えていますが、新たな戦略的イニシアチブは、複数のワークストリームが関与する複雑なプロジェクトになりがちです。当チームは、グリーンフィールド統合や合併後の統合に伴う独特で複雑なタスクフローを器用にサポートすることで、クライアントが通常業務に集中できるよう支援します。

脅威

患者のデジタル治療への消極性

デジタル治療の利用意欲を高め、信頼感を醸成することは、デジタル治療プロバイダーが直面する大きな脅威です。高齢者や十分なサービスを受けていない人々は、病気に対する感受性が最も高く、罹患率も最も高いが、テクノロジー・リテラシーのレベルが低いため、デジタル・セラピューティクス製品を使用する可能性は最も低いです。さらに、デジタル治療によってどの程度の行動変容が観察されるのか、その限界はまだ定まっていないです。

COVID-19の影響:

COVID-19のパンデミックは、デジタル・ヘルスの価値に対する意識の高まり、精神疾患の有病率の上昇、薬物乱用率の上昇により、デジタル・セラピューティクスの世界市場にプラスの影響を与えると予想されます。さらに、パンデミックにより人々が家に閉じこもることを余儀なくされたため、身体活動の減少、不健康なライフスタイルの選択の増加、ストレスレベルの上昇などが見られ、これらすべてが慢性疾患の蔓延につながりました。その結果、DTxのハードウェアとソフトウェアは世界中で需要が高まっています。さらに、DTXに基づく治療に対する最近の規制認可が緩和された結果、市場は拡大しています。

予測期間中、疾病管理・治療DTx分野が最大となる見込みである:

予測期間中、疾病管理・治療DTx分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。この背景には、慢性疾患の有病率の上昇、疾患管理のための手頃な価格のデジタル治療ソリューションの入手可能性、デジタル治療への投資の増加、医療費の経済的負担の増加によるヘルスケアコスト削減の必要性などがあります。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは企業間(B2B)セグメントである:

企業間(B2B)セグメントは、市場で最も高いCAGRで成長しています。この背景には、プロバイダー、支払者、雇用者の間でデジタル治療の利点に対する警戒感が高まっていること、製薬会社がデジタル治療を医薬品と統合する傾向にあることがあります。

最大シェアの地域:

予測期間を通じて、北米が市場を独占すると予想されます。慢性疾患や薬物使用障害などの精神疾患を抱える患者の増加が、この地域市場の優位性の原因となっています。さらに、同地域では、これらの製品の研究開発に集中するための主要企業間の提携や契約が増加しているため、これらのデバイスの導入も増加すると予測されます。

CAGRが最も高い地域:

技術的に先進的な製品の採用が進み、政府の政策も有利であることから、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いと推定されます。ヘルスケアITシステムは、病院の臨床面、財務面、管理面を効率的に管理できるため、ニーズが高まっています。さらに、安価なモバイル機器とインターネットの普及により、これらの製品に対する需要が高まり、地域市場の拡大に拍車がかかると予想されます。

主な発展:

2023年1月、Lupin Limitedの完全子会社であるLupinは、治療薬ソリューションLYFEの発売を発表しました。LYFEは、心臓発作のリスクを大幅に低減し、心臓病患者のバイタルとQOLを改善する、インドで唯一のエビデンスに基づく全人的心臓ケアプログラムです。

2022年10月、Fitbit Health SolutionsはPretaa社との提携を発表。Pretaa社の薬物乱用回復アプリに健康データと活動データを導入することで、薬物乱用に苦しむ米国人とその家族の転帰を改善することを目指します。

2022年8月、ADHDの子供のためのビデオゲーム感覚のデジタル治療器メーカーであるAkili Inc.は、特別目的買収会社Social Capital Suvretta Holdings Corp.との合併を発表しました。

レポート内容

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、抑制要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 デジタル治療の世界市場:タイプ別

  • 疾病管理・治療DTx
  • 疾病予防DTx

第6章 デジタル治療の世界市場:サービスタイプ別

  • ソリューション/ソフトウェア
  • デバイス
  • サービス
  • ハードウェア

第7章 デジタル治療の世界市場:購入形態別

  • 個人購入
  • 団体購入組織

第8章 デジタル治療の世界市場:販売チャネル別

  • 企業対消費者(B2C)
    • 患者
    • 介護者
  • 企業間(B2B)
    • 支払者
    • ヘルスケア・プロバイダー
    • 雇用者
    • 製薬会社
    • その他の企業間取引(B2B)

第9章 デジタル治療の世界市場:エンドユーザー別

  • 予防
    • 糖尿病予備軍
    • 肥満
    • 栄養管理
    • ライフスタイル管理
    • その他の予防
  • 治療/介護関連
    • 糖尿病
    • 中枢神経系疾患
      • メンタルヘルス障害
      • その他の中枢神経系疾患
    • 慢性呼吸器障害
    • 筋骨格系疾患
    • 心血管疾患
    • 禁煙
    • 服薬アドヒアランス
    • 消化器疾患
    • 薬物使用と中毒管理
    • リハビリ&患者ケア
    • その他の治療/介護関連アプリケーション

第10章 デジタル治療の世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • 2Morrow, Inc
  • Akili Interactive Labs, Inc.
  • BigHealth
  • Canary Health Inc.
  • DarioHealth Corp.
  • Dthera Sciences
  • Fitbit LLC
  • GAIA AG
  • HYGIEIA
  • Limbix Health, Inc.
  • Livongo Health, Inc.
  • Mango Health Inc.
  • Medtronic Plc.
  • Noom, Inc.
  • Omada Health, Inc.
  • Pear Therapeutics, Inc.
  • Propeller Health(ResMed)
  • Voluntis, Inc.
  • Welldoc, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Disease Management and Treatment DTx (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Disease Prevention DTx (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Service Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Solutions/Software (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Device (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Service (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Hardware (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Purchase Mode (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Individual (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Group Purchase Organization (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Sales Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Business-to-Consumer (B2C) (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Patients (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Caregivers (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Business-to-Business (B2B) (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Payers (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Healthcare Provider (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Employers (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Pharmaceutical Companies (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Other Business-to-Business (B2B) (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Preventive (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Prediabetes (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Obesity (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Nutrition (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Lifestyle Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Other Preventive Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Treatment/Care-related (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Diabetes (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By CNS Disorders (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Chronic Respiratory Disorders (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Musculoskeletal Disorders (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Cardiovascular Diseases (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Smoking Cessation (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Medication Adherence (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Gastrointestinal Disorders (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Substance Use & Addiction Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Rehabilitation & Patient Care (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Digital Therapeutics Market Outlook, By Other Treatment/Care-related Applications (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, Asia Pacific, South America and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23391

According to Stratistics MRC, the Global Digital Therapeutics Market is accounted for $6.68 billion in 2023 and is expected to reach $25.24 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.9% during the forecast period. In order to treat, manage, and prevent a wide range of diseases and disorders, digital therapeutics (DTx) delivers medical interventions directly to patients using evidence-based, clinically evaluated software and devices. Digital therapeutics, for instance, can assist patients in managing their symptoms on their own, enhancing their quality of life and other clinical endpoints. By offering therapeutics through smartphones, mobile devices, and comparable modalities, these digital modalities help to reduce the gaps in healthcare.

According to the International Diabetes Federation, globally, the number of people with diabetes aged 20-79 reached 537 million in 2021 from 425 million in 2017. This number is further estimated to reach 643 million by 2030.

Market Dynamics:

Driver:

Growing incidence of preventable chronic diseases

The high prevalence and incidence rate of chronic diseases is a major concern for healthcare systems across the globe. The treatment of patients with chronic diseases is a significant challenge, as psychosomatic or bio psychic factors very often influence these patients. As chronic diseases are often associated with high levels of uncertainty, patients need to change their behavior as part of a new self-care lifestyle. Furthermore, many chronic disorders and conditions are progressive, and their incidence increases with age. As a result, with significant growth in the global geriatric population, chronic disorders are expected to rise further in the coming years.

Restraint:

Patient data privacy concerns

In many countries, various health apps are deprived of appropriate approvals, leading to concerns of product & data quality, reliability in treatment decisions, patient privacy, security, and the responsible use of data. Digital therapeutics providers have access to patient information and are forbidden from sharing the information with anyone not involved in treating that patient. However, with the integration of data using digital tools, the patient's data is at risk of being accessed by any healthcare professional not related to the patient's treatment program.

Opportunity:

Strategic initiatives by manufacturers

Strategic initiatives practice supports companies undertaking the most important growth or expansion projects. While organizations are normally well-geared to manage the day-to-day aspects of business efficiently, major new strategic initiatives tend to be complex projects with multiple workstreams involved. The team helps clients maintain focus on business-as-usual functions by dexterously supporting the unique and complex task flows that accompany Greenfield integration or post-merger integration.

Threat:

Reluctance among patients to adopt digital therapeutics

Motivating people to use digital therapeutics and building their confidence is a major threat faced by digital therapeutics providers. While older and underserved populations show maximum susceptibility to diseases and the highest occurrence rates, they are the least likely to use digital therapeutics products due to low technology literacy levels. Furthermore, the limit of how much behavioural change will be observed with digital therapeutics is still undefined.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 pandemic is anticipated to have a positive effect on the global market for digital therapeutics due to increased awareness of the value of digital health, an increase in the prevalence of mental illness, and a rise in the rate of drug abuse. Additionally, because people were forced to stay at home due to the pandemic, there was a decrease in physical activity, an increase in unhealthy lifestyle choices, and a rise in stress levels, all of which contributed to the prevalence of chronic diseases. As a result, DTx hardware and software are in greater demand all over the world. Additionally, the market is growing as a result of recent regulatory approvals for treatments based on DTX being more relaxed.

The disease management and treatment DTx segment is expected to be the largest during the forecast period:

Over the forecast period, it is anticipated that the disease management and treatment DTx segment will hold the largest market share. This is attributed to the rise in chronic disease prevalence, the availability of affordable digital therapeutic solutions for disease management, rising investments in digital therapeutics, and the need to reduce healthcare costs due to the rising economic burden of healthcare costs.

The business-to-business (B2B) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The business-to-business (B2B) segment is growing at the highest CAGR in the market. This is attributed to increasing alertness among providers, payers, and employers about the benefits of digital therapeutics and the inclination of pharmaceutical companies to integrate digital therapeutics with their drug products.

Region with largest share:

Throughout the forecast period, North America is anticipated to rule the market. The increasing prevalence of patients with chronic illnesses and mental health conditions, such as substance use disorders, is responsible for the dominance of this regional market. Moreover, the introduction of these devices in the region is also anticipated to increase as a result of an increase in collaborations and agreements among the major players to concentrate on the research and development of these products.

Region with highest CAGR:

Due to the increased adoption of technologically advanced products and advantageous government policies, the Asia-Pacific market is estimated to witness the highest compound annual growth rate. The need for healthcare IT systems has been growing as they make it possible to manage hospitals' clinical, financial, and administrative aspects effectively. Additionally, it is anticipated that the widespread use of inexpensive mobile devices and the internet will increase demand for these products, spurring regional market expansion.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Digital Therapeutics Market include 2Morrow, Inc, Akili Interactive Labs, Inc., BigHealth , Canary Health Inc., DarioHealth Corp., Dthera Sciences, Fitbit LLC, GAIA AG, HYGIEIA, Limbix Health, Inc. , Livongo Health, Inc., Mango Health Inc., Medtronic Plc., Noom, Inc., Omada Health, Inc., Pear Therapeutics, Inc., Propeller Health (ResMed), Voluntis, Inc. and Welldoc, Inc.

Key Developments:

In January 2023, Lupin, a wholly-owned subsidiary of Lupin Limited, announced the launch of its therapeutics solution, LYFE. LYFE is India's only evidence-based holistic heart care programme that significantly reduces the risk of a heart attack and improves vitals and quality of life for cardiac patients.

In October 2022, Fitbit Health Solutions introduced a partnership with Pretaa that seeks to improve outcomes for Americans and their families affected by substance abuse by introducing health and activity data in Pretaa's substance abuse recovery app.

In August 2022, Akili Inc., the maker of a video game-like digital therapeutic for children with ADHD, announced the merger with a special-purpose acquisition company Social Capital Suvretta Holdings Corp.

Types Covered:

  • Disease Management and Treatment DTx
  • Disease Prevention DTx

Service Types Covered:

  • Solutions/Software
  • Device
  • Service
  • Hardware

Purchase Modes Covered:

  • Individual
  • Group Purchase Organization

Sales Channels Covered:

  • Business-to-Consumer (B2C)
  • Business-to-Business (B2B)

End Users Covered:

  • Preventive
  • Treatment/Care-related

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026 and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Digital Therapeutics Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Disease Management and Treatment DTx
  • 5.3 Disease Prevention DTx

6 Global Digital Therapeutics Market, By Service Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Solutions/Software
  • 6.3 Device
  • 6.4 Service
  • 6.5 Hardware

7 Global Digital Therapeutics Market, By Purchase Mode

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Individual
  • 7.3 Group Purchase Organization

8 Global Digital Therapeutics Market, By Sales Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Business-to-Consumer (B2C)
    • 8.2.1 Patients
    • 8.2.2 Caregivers
  • 8.3 Business-to-Business (B2B)
    • 8.3.1 Payers
    • 8.3.2 Healthcare Provider
    • 8.3.3 Employers
    • 8.3.4 Pharmaceutical Companies
    • 8.3.5 Other Business-to-Business (B2B)

9 Global Digital Therapeutics Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Preventive
    • 9.2.1 Prediabetes
    • 9.2.2 Obesity
    • 9.2.3 Nutrition
    • 9.2.4 Lifestyle Management
    • 9.2.5 Other Preventive Applications
  • 9.3 Treatment/Care-related
    • 9.3.1 Diabetes
    • 9.3.2 CNS Disorders
      • 9.3.2.1 Mental Health Disorder
      • 9.3.2.2 Other CNS Disorders
    • 9.3.3 Chronic Respiratory Disorders
    • 9.3.4 Musculoskeletal Disorders
    • 9.3.5 Cardiovascular Diseases
    • 9.3.6 Smoking Cessation
    • 9.3.7 Medication Adherence
    • 9.3.8 Gastrointestinal Disorders
    • 9.3.9 Substance Use & Addiction Management
    • 9.3.10 Rehabilitation & Patient Care
    • 9.3.11 Other Treatment/Care-related Applications

10 Global Digital Therapeutics Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 2Morrow, Inc
  • 12.2 Akili Interactive Labs, Inc.
  • 12.3 BigHealth
  • 12.4 Canary Health Inc.
  • 12.5 DarioHealth Corp.
  • 12.6 Dthera Sciences
  • 12.7 Fitbit LLC
  • 12.8 GAIA AG
  • 12.9 HYGIEIA
  • 12.10 Limbix Health, Inc.
  • 12.11 Livongo Health, Inc.
  • 12.12 Mango Health Inc.
  • 12.13 Medtronic Plc.
  • 12.14 Noom, Inc.
  • 12.15 Omada Health, Inc.
  • 12.16 Pear Therapeutics, Inc.
  • 12.17 Propeller Health (ResMed)
  • 12.18 Voluntis, Inc.
  • 12.19 Welldoc, Inc.