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市場調査レポート
商品コード
1308662
企業向け学習管理システム(LMS)の2030年までの市場予測-学習モード、提供、展開モード、組織規模、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Corporate Learning Management System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Learning Mode, Offering, Deployment Mode, Organization Size, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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企業向け学習管理システム(LMS)の2030年までの市場予測-学習モード、提供、展開モード、組織規模、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の企業学習管理システム(LMS)市場は、2023年に104億米ドルを占め、予測期間中に28.54%のCAGRで成長し、2030年までに604億米ドルに達すると予想されています。
企業向け学習管理システム(CLMS)は、オンラインコースやその他の学習コンテンツを従業員に提供するためのソフトウェアです。この管理システムは、新入社員の入社を支援すると同時に、新入社員が責任を果たし、最終的にキャリアを成長させるために必要な知識や能力を提供します。従業員の進捗を効率的に管理し、その実行を監視するために、さまざまなオンライン・ドキュメントを提供します。
2020年のCapterra社のレポートによると、2020年には幼稚園から高校までの学校の64%、高等教育機関の大学の36%が学習管理システムを利用しています。このような幼稚園から高校までのLMSの急速な普及が市場を牽引すると予測されます。
企業向けLMSは、従業員が自分の仕事や職務をよりよく把握できるよう、カスタマイズされた職務に特化したトレーニングを受けられるようにします。企業研修は、新しいスキルを習得し、生産性を高め、パフォーマンスを向上させるために不可欠です。すべての組織は、従業員の継続的な学習文化を促進しなければならないです。企業研修に取り組む企業は、生産性の大幅な向上を実現できるかもしれないです。多くの企業は、長期的な業務効率を確立する上で大きな課題に直面しています。トレーニングは、個人の能力を開発し、組織に貢献することを支援するため、人材開発に不可欠です。また、企業がより一貫性のあるプロセスを実現し、企業の目標やゴールを達成できるよう支援することもできます。その結果、企業は従業員のパフォーマンスを向上させ、スキルアップさせるために企業向けLMSソリューションを導入しており、これが市場の成長を後押ししています。
英語を母国語としない学生にとって、言語はハードルになるかもしれません。Statistaによると、2022年には世界人口の約18%が英語を話すようになります。LMSベンダーは、このようなシナリオにおいて、多様な分野の多言語サポートを提供しなければならないです。例えば、英語は3番目に広く話されている言語に過ぎず、最も話されているのは中国語、次いでスペイン語です。語彙や言語能力の不足により、授業に積極的に参加できなかったり、友人と交流できなかったり、学習能力を十分に発揮できなかったりする子供もいると思われます。その結果、企業のLMSベンダーは、生徒を容易に支援し、前向きで有意義な学習体験をさせるために、この障害を克服しなければならないです。
学習者のエクスペリエンスを向上させるために、あらゆる業界の企業が、AR、VR、AI、ゲーミフィケーションなどの革新的なテクノロジーをトレーニングや開発プログラムに統合しています。さらに、モバイル・テクノロジーは、コンテンツを受講者に配信する方法を一変させました。ベンダーは、学習者が外出先からコンテンツにアクセスできるモバイルベースのマイクロラーニング・ソリューションを開発しています。ARやVR技術を社員研修に活用することで、多忙な社員にとって学習がより興味深く効率的になります。これらの技術により、企業は学習者に没入感のあるより良い学習体験を提供することができ、その結果、物質の定着率が向上します。
マイクロラーニングには、コースの作成と更新が容易になる、従業員の生産性と効率が向上する、従業員エンゲージメントが高まる、などの利点があるが、多くの業界では、従業員向けの独自のトレーニングや開発コースがあり、教室での学習を通じて従業員に提供しています。扱うテーマやサブモジュールの点で、これらの詳細なコースやプログラムは膨大なものになるかもしれないです。組織は、既存の研修プログラムをマイクロコンテンツに変換するために多額の投資を行うことを躊躇しています。
COVID-19のせいで、人々は在宅勤務ができなくなっています。その結果、企業は要件の変化に応じてトレーニング・プラットフォームを変更する必要性を感じています。既存のLMSを使用している多くの教育機関や企業は、既存のシステムと簡単にインターフェースできる、より設定可能なLMSを探しています。COVID-19の発生は、中小企業がクラウドベースのソリューションを採用する需要を高めています。中小企業は、新しいテクノロジーやプラットフォームで人材を育成するために、効率的で効果的なLMSソリューションやサービスを求めていました。オンプレミスのLMSソリューションと比較して、クラウドやSaaSベースのLMSは、その多くの機能、低コスト、アクセシビリティにより、中小企業市場分野で支持を集めています。
クラウド導入は、予測期間を通じて企業向けLMS市場で最大のシェアを占めると予測されています。多くの企業LMSユーザーは、その費用対効果と関連する利点からクラウド導入を支持しています。しかし、クラウド導入は非常に拡張性が高く、動的で、エンドユーザーの要件に基づいた従量課金モデルでコスト効率が高いです。こうした要素が、同分野の成長を後押ししています。
小売部門は、市場予測期間中に収益性の高い成長を遂げると予測されます。小売業は、時間とコストを節約しながら、すべてのトレーニング要件を満たすeラーニング・ソリューションを必要としています。この業種は、従業員の離職率が最も高く、常に新しい人材が必要とされるため、新規採用者を短期間でトレーニングする必要性が高まっています。さらに、管理職は、eラーニング、ウェビナー、ブレンデッド・ラーニングを使用して、これらの要件を満たしています。企業のLMSは、管理者が従業員をうまく指導し、トレーニング活動を追跡することを可能にします。
ネットワークインフラの増加により、世界中で最も革新的で高速なサービスが提供されています。そのため、北米地域が予測期間を通じて市場で最大のシェアを占めると予測されています。北米はさらに、クラウドとモバイル技術の早期導入を示しており、これが従業員の効率と生産性を向上させるために企業が企業向けLMSソリューションを導入する大きな動機となっています。さらに、同地域は複雑なコミュニケーションシステムを有しているため、企業向けLMSソリューション・プロバイダーは顧客に高品質のサービスを提供することができます。
eラーニング・ツールの利用が増加し、学習戦略の技術的進歩が見られることから、アジア太平洋(APAC)は、予測期間中に急速なペースで拡大すると予想されます。APACの企業は、人材開発におけるROIを改善し、従業員の学習ニーズを評価し、適切な従業員トレーニングを提供し、アクセス可能なビジネス目標を達成したいと考えています。しかし、同地域の成長を後押ししているのは、国際的な企業の台頭と、企業研修ソリューションに対する需要の高まりです。
2022年9月、Cornerstone OnDemandはBBVAと協業し、従業員成長戦略の策定と強化、採用、評価、学習、モビリティなど様々な人材領域の管理を行う。
2022年7月、BlackboardはAnthology Intelligent Experiencesを発表。データのサイロ化を解消し、重要なシステム間の洞察を組み合わせることで、職員、教員、学習者間のより適切なエンゲージメントに情報を提供し、インタラクティブな瞬間を創出します。
2022年4月、InstructureはBadgrのメーカーであるConcentric Skyを買収しました。この買収により、BadgrはInstructure Learning Platformに加わり、「Canvas Badges」としてリブランディングされます。Canvas LMSの顧客は、新しい「Canvas Credentials」でBadgr Proの高度なツール群にアップグレードすることもでき、無制限のバッジ、リーダーボード、アナリティクス、パーソナライズされた進路の可視化を提供します。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Corporate Learning Management System (LMS) Market is accounted for $10.4 billion in 2023 and is expected to reach $60.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 28.54% during the forecast period. A corporate learning management system (CLMS) is software used to offer online courses and other learning content to employees. The management system assists in onboarding new employees while providing them with the knowledge and abilities needed to carry out their responsibilities and, ultimately, grow in their careers. It provides a variety of online documents in order to efficiently manage employees' progress and monitor their execution.
According to the 2020 Capterra report, 64% of k-12 schools and 36% of higher education colleges or universities are using Learning Management System in 2020. Such rapid surge in the adoption of LMS across K-12 is projected to drive the market.
Corporate LMS ensures that employees receive customized and job-specific training to help them better grasp their job and duties. Corporate training is critical to acquiring new skills, increasing productivity, and performing better, whether firms are onboarding new candidates or upskilling current personnel. Every organization has to promote a culture of continuous learning among its employees. Companies that engage in corporate training might realize considerable increases in productivity. Many businesses face big challenges in establishing long-term operational efficiency. Training is essential for human resource development as it assists individuals in developing their abilities and contributing to an organization. It can also assist the corporation in achieving more consistency in process adherence, allowing it to accomplish corporate goals and targets. As a result, businesses are implementing corporate LMS solutions to improve and upskill their employees' performance, which can help fuel market growth.
For students whose first language is not English, language might be a hurdle. According to Statista, approximately 18% of the world's population will speak English in 2022. LMS vendors must provide multiple-language support for diverse areas in scenarios like this. For example, English is only the third most widely spoken language, with Chinese being the most widely spoken, followed by Spanish. Some kids may be unable to actively participate in class, interact with friends, or learn to their full capacity due to a lack of vocabulary and language abilities. As a result, corporate LMS vendors must overcome this obstacle in order to assist students with ease and empower them to have a positive and meaningful learning experience.
To improve the experience of their learners, businesses across industries are integrating innovative technologies such as AR, VR, AI, and gamification into their training and development programs. Furthermore, mobile technology has transformed how content is distributed to students. Vendors are developing mobile-based microlearning solutions that allow learners to access content on the go. Using AR and VR technologies in employee training makes learning more interesting and efficient for busy personnel. These technologies enable businesses to provide learners with an immersive and better learning experience, resulting in increased substance retention.
Though microlearning has several advantages, such as making it easier to produce and update courses, improving employees' productivity and efficiency, and increasing employee engagement, Many industries have their own training and development courses for employees, which they deliver to the workforce through classroom learning. In terms of subjects addressed and sub-modules, these detailed courses or programs might be immense. Organizations are hesitant to invest large sums in converting existing training programs into microcontent because the process can be costly and time-consuming.
People are unable to work from home because of COVID-19. As a result, firms are feeling the need to change their training platforms in response to shifting requirements. Many institutes or businesses with existing LMSs are looking for more configurable LMSs that can easily interface with their existing systems. The COVID-19 outbreak has increased the demand for SMEs to adopt cloud-based solutions. SMEs wanted efficient and effective LMS solutions and services to train their personnel on new technologies and platforms. In comparison to on-premises LMS solutions, cloud- and SaaS-based LMS are gaining traction in the SME market sector due to their many capabilities, low cost, and accessibility.
Cloud deployment is predicted to account for the largest share of the corporate LMS market throughout the forecast period. Many corporate LMS users support cloud installation due to its cost-effectiveness and associated benefits. However, cloud deployment is extremely scalable, dynamic, and cost-effective, with a pay-per-use model based on end-user requirements. These elements are enhancing the segments growth.
Retail segment is estimated to witness profitable growth over the market projected period. Retail businesses require eLearning solutions that satisfy all of their training requirements while saving time and money. This vertical has the highest employee turnover rate, with a constant need for new personnel, increasing the need to train these new hires in a short amount of time. Additionally, managers meet these requirements using eLearning, webinars, and blended learning. A corporate LMS enables managers to successfully instruct employees and track training activities.
Due to the increase in the network infrastructure, it provides the most innovative and fastest services available across the globe. Therefore, the North American region is projected to command the largest share of the market throughout the forecasted time frame. North America has additionally witnessed the early adoption of cloud and mobile technology, which has been a big motivator for companies to implement corporate LMS solutions to improve employee efficiency and productivity. Moreover, the region has a complex communication system, which enables corporate LMS solution providers to provide high-quality services to their clients.
Owing to the increased use of eLearning tools and technological advances in learning strategies, Asia Pacific (APAC) is expected to expand at a rapid pace over the extrapolated period. APAC companies want to improve their ROI on workforce development, assess their employee learning needs, provide proper employee training, and achieve accessible business objectives. However, the region's growth is being boosted by the rise of international businesses and the growing demand for corporate training solutions.
Some of the key players in Corporate Learning Management System (LMS) market include Absorb Software, Adobe Systems, Aptara, Bigtincan Holdings Ltd, Blackboard, City & Guilds Group, Cornerstone Ondemand, Desire2Learn, Docebo, Growth Engineering, HealthStream Inc, IBM, Oracle, Saba Software, SAP, Schoology, Skillsoft Corp and Tata Interactive Systems.
In September 2022, Cornerstone OnDemand collaborated with BBVA to develop and enhance its employee growth strategies and manage various talent areas, including recruitment, assessment, learning, and mobility.
In July 2022, Blackboard launched Anthology Intelligent Experiences that will create interactive moments by breaking down data silos and combining insights across critical systems to inform more relevant engagement between staff, faculty, and learners.
In April 2022, Instructure acquired Concentric Sky which is the makers of Badgr. Under this deal, Badgr will be rebranded as "Canvas Badges" as it joins the Instructure Learning Platform. Canvas LMS customers can also upgrade to Badgr Pro's advanced suite of tools in new "Canvas Credentials," offering unlimited badging, leaderboards, analytics, and personalized pathway progress visualizations.