市場調査レポート
商品コード
1308651
航空宇宙用バッテリー技術市場の2030年までの予測- バッテリータイプ別、航空機タイプ別、技術別、用途別、地域別の世界分析Aerospace Battery Technology Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Aircraft Type, Technology, Application and By Geography |
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航空宇宙用バッテリー技術市場の2030年までの予測- バッテリータイプ別、航空機タイプ別、技術別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空宇宙用バッテリー技術市場は2023年に1,046億9,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9.4%で成長し、2030年には1,963億5,000万米ドルに達する見込みです。
地上電源、非常用電源、DCバスの安定性向上、障害除去など、多くの目的で航空機用バッテリーの採用が求められています。鉛蓄電池は、ほとんどの小型自家用飛行機で使用されています。ニッケル・カドミウム(NiCd)バッテリーは、大半の民間機やビジネス機で使用されています。バルブ制御鉛蓄電池(VRLA)のような他のタイプの鉛蓄電池も利用可能になりつつあります。高電圧設計は、作動のような油圧駆動操作の「電動化」に必要です。
ボーイングによると、アジア太平洋地域では2022年から2041年の間に8595機の航空機が納入されます。納入される航空機の約76%は単通路機で、その約50%が中国の航空会社に納入されると予想されています。
地球温暖化と市場競争のため、航空機業界は経済・環境要因への対応を迫られています。このため、市場に出回る電動航空機の数が増加しています。航空機は、過去20年間でかつてないほどの電力を必要とするようになっています。バッテリー技術や素材の発展に対応して、数多くの高エネルギー密度バッテリーの選択肢が進化してきました。航空部門が環境に大きく貢献してきたことはよく知られており、高く評価されています。電気エンジンはジェットエンジンや内燃エンジンのような騒音を発しないため、電気エンジンを使用している間は飛行機の騒音がなく、これが市場成長の原動力となっています。
バッテリーの液漏れ、故障につながるバッテリーの内部短絡、過充電によるバッテリーの爆発、発煙の原因となる過度の充電率、バッテリーの過放電などの制限は、世界の航空宇宙用バッテリー技術市場の拡大にとって大きな障害となっています。前述のバッテリーの制約がもたらす問題に取り組むためには、より多くの資金を費やさなければならず、また、システムは大規模なメンテナンスを必要とするため、メンテナンス費用がかさみます。航空機用バッテリー技術の世界市場は、こうした要因によって制約を受けています。
多くのメーカーが、信頼性が高く安全なバッテリーを提供するために研究開発を行っています。地球が持続可能なエネルギーに移行する中、様々なバッテリー化学物質を作り出すため、バッテリーメーカーは研究開発努力を大幅に増やしています。例えば、業界をリードするアンプリウス社(米国)やネクセオン社(英国)は、シリコン負極電池の改良に取り組んでいます。今後数年間で、様々な分野や産業がこれらの最先端のシリコン負極電池を採用すると予想されます。
使用済み電池に含まれる有害化合物には、酸や水銀・鉛などの重金属があります。環境保護庁の報告によると、リチウム金属またはリチウムイオン電池は、64の水道施設で254件の火災発生の原因となっています。使用済みバッテリーは、防水容器に他の可燃物や燃焼物から離して保管しなければならないです。また、火災が発生した場合の安全対策として、クラスDの消火器と砂を近くに置いておく必要があります。
COVID-19の発生により、世界の航空業界は大きな打撃を受けた。民間部門の旅客数は激減しました。しかし、2022年頃から航空部門は回復し始め、現在はCOVID-19以前の水準まで着実に回復しています。IATA、ICAO、世界空港評議会(ACI)、国連世界観光機関(UNWTO)、世界貿易機関(WTO)、国際通貨基金(IMF)の最新データによると、2022年の世界の航空旅客輸送量は2021年に比べて増加しています。航空機の電気システムの多くを含む、より電気的な設計への移行により、航空機には高いエネルギー貯蔵容量と寿命が要求されるため、航空用バッテリーの成長と技術革新のチャンスがさらに広がっています。
リチウムイオンバッテリー分野は、航空機のオール電化への移行により、有利な成長が見込まれます。リチウムイオンバッテリーとニッケルカドミウム(NiCad、NiCd、Ni-Cdとも表記)バッテリーを比較すると、リチウムイオンバッテリーの方が小型で、メンテナンスが少なくて済み、環境にも安全です。その結果、他のタイプのバッテリーと比べて、リチウムイオンバッテリーの使用と、リチウムイオンバッテリーと互換性のあるニッケルカドミウムバッテリーの需要が増加しています。
電動航空機セグメントは、効率性の向上により、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。MEAの創出と応用の主な利点の1つは、燃料消費、排出ガス、航空機騒音の削減です。航空機の燃料消費を削減するため、メーカー各社は軽量バッテリーソリューションの開発も進めています。現在の航空機用バッテリーの仕様では、エネルギー重量比およびエネルギー密度比が高く、耐用年数中の安全性に優れた製品が求められています。気候変動に対応するため、新しい航空機技術が開発されています。これらは、汚染のない空の旅の未来を左右するものとして大いに期待されています。
アジア太平洋地域は、旅客輸送量の増加に伴い航空会社が民間航空機を積極的に購入しているため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、インド、日本、韓国の航空会社は、航空機の成長と近代化イニシアチブの一環として、ナローボディおよびワイドボディの航空機を航空機OEMに大量に発注しています。さらに、国家間の地政学的緊張が続いている結果、この地域の軍事費が上昇しており、空軍の航空能力向上のための新世代軍用機取得への投資が促進されると予想されます。
情報収集のための軍事任務や作戦におけるUAVの利用が増加していることから、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測され、欧州は航空機用バッテリーの第2位の市場シェアを占めています。さらに、英国の航空機用バッテリー市場は欧州地域で最も速い成長率を示し、ドイツの航空機用バッテリー市場は最大の市場シェアを占めています。業界をリードする企業は、製品ラインナップを多様化するために研究開発に多額の投資を行っており、これが航空機用バッテリー市場の拡大を後押ししています。
2023年5月、本田技研工業株式会社(ホンダ)とGSユアサ・インターナショナル株式会社(GSユアサ)は、航空機用バッテリーの共同開発を開始しました。
2022年6月、Contemporary Amperex Technology Co., Ltd.は、記録的な体積利用効率72%、最大255Wh/Kgのエネルギー密度を持つ新型セル・トゥ・パック電池「麒麟」を発表しました。これは、世界中で達成可能な最高の集積度です。
2021年10月、LG Chemが運営する子会社LG Energy Solutionは、Stellantis N.V.と北米向けのバッテリーセルとモジュールを生産する合弁会社を設立する覚書を締結しました。
According to Stratistics MRC, the Global Aerospace Battery Technology Market is accounted for $104.69 billion in 2023 and is expected to reach $196.35 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.4% during the forecast period. Many purposes such as ground power, emergency power, enhancing DC bus stability, and fault clearing call for the employment of aircraft batteries. Lead-acid batteries are used in most small private aeroplanes. Nickel-cadmium (NiCd) batteries are used in the majority of commercial and business aircraft. Other lead acid battery types, such valve-regulated lead-acid (VRLA) batteries, are becoming accessible. High voltage designs are necessary for the 'electrification' of hydraulically driven operations like actuation.
According to Boeing, the Asia-Pacific region will receive 8,595 aircraft deliveries during the 2022 - 2041 periods. About 76% of the delivered aircraft are expected to be single-aisle aircraft, and approximately 50% of aircraft will be delivered to airlines in China.
Due to global warming and market competition, the aircraft industry has been forced to address economic and environmental factors. This has led to an increase in the number of electric aeroplanes on the market. Aerial vehicles have required more power than ever in the preceding two decades. Numerous high-energy-density battery choices have evolved in response to developments in battery technology and materials. The aviation sector has made significant contributions to the environment, which is well-known and highly recognised. Because electric engines don't emit the same sorts of noise as jet or combustion engines, there is no aeroplane noise while utilising them which drives the market growth.
Limitations like battery leaks, internal short circuits in batteries that lead to failure, battery explosions from overcharging; excessive charging rates that cause fuming, and battery over discharge are significant roadblocks to the expansion of the global aerospace battery technology market. More money must be spent in order to tackle the issues brought on by the aforementioned battery restrictions, and the system also requires extensive maintenance, which raises maintenance expenses. The global market for aircraft battery technology is being constrained by these factors.
Many producers do research and development to provide dependable and secure batteries. In order to create various battery chemistries, battery makers have significantly increased their R&D efforts as the globe transitions to sustainable energy. For instance, industry leaders Amprius Inc. (US) and Nexeon Corporation (UK) are working to improve silicon anode batteries. In the upcoming years, a variety of sectors and industries are anticipated to embrace these cutting-edge silicon anode batteries.
Hazardous compounds found in used batteries include acids and heavy metals like mercury and lead. According to a report from the Environmental Protection Agency, lithium metal or lithium-ion batteries have been the cause of 254 fire occurrences at 64 water facilities. Spent batteries must be stored away from other flammable and combustible items in waterproof containers. A Class D extinguisher and sand should also be kept nearby as a safety precaution in case of a fire.
The worldwide aviation industry has been badly damaged by the COVID-19 outbreak. Passenger traffic in the commercial sector drastically decreased. However, around 2022, the aviation sector began to recover and is now steadily recovering to its pre-COVID-19 level. The worldwide air passenger traffic has increased in 2022 compared to 2021, according to the most recent data from IATA, ICAO, and Airports Council worldwide (ACI), the UN World Tourism Organisation (UNWTO), the World Trade Organisation (WTO), and the International Monetary Fund (IMF). Due to the transition to more electric design, including a number of aircraft electrical systems, high energy storage capacity and lifespan are required by aircraft, which creates further chances for growth and innovation in aviation batteries.
The lithium-ion battery segment is estimated to have a lucrative growth, due to the transition to all-electric aircraft. Comparing lithium-ion batteries to nickel-cadmium (also spelt NiCad, NiCd, or Ni-Cd) batteries, Li-ion batteries are smaller, require less maintenance, and are safer for the environment. As a result, compared to other battery types, the use of lithium-ion batteries and rising demand for nickel-cadmium batteries that are compatible with lithium-ion batteries.
The electric aircraft segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to increased efficiency; electric aeroplanes substitute electrical controls for hydraulic ones. One of the major advantages of the creation and application of MEA is the reduction of fuel consumption, emissions, and aeroplane noise. To cut the fuel consumption of the aeroplane, manufacturers are also developing lightweight battery solutions. A product with a high energy-to-weight and energy-to-density ratio and excellent safety during the service life is required by the present specification for aeroplane batteries. New aeroplane technologies are being developed in response to climate change. They have a lot of promise for influencing an air travel future free from pollution.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the airlines' aggressive purchases of commercial aircraft as a result of the region's improving passenger traffic. As part of fleet growth and modernisation initiatives, airlines in China, India, Japan, and South Korea have sizable order books for narrow-body and wide-body aircraft from aircraft OEMs. In addition, the region's rising military expenditures as a result of the ongoing geopolitical tensions between the nations are anticipated to drive the armed forces' investment in the acquisition of new-generation military aircraft to improve their aerial capabilities.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing due to the increasing usage of UAVs in military missions and operations for intelligence collection, Europe holds the second-largest market share for aircraft batteries. Additionally, the UK aircraft battery market had the quickest rate of growth in the European area, while the German aircraft battery market had the biggest market share. Leading industry companies are making significant investments in R&D to diversify their product offerings, which will drive the aeroplane battery market's expansion.
Some of the key players profiled in the Aerospace Battery Technology Market include Tesla, GS Yuasa Corporation, Kokam, Mid-Continent Instrument Co., Inc., Meggitt PLC, ENERSYS, EaglePicher Technologies, HBL Power Systems Ltd, Concorde Battery Corporation, Teledyne Technologies Incorporated, Saft Groupe SAS, Sichuan Changhong Battery Co. Ltd, Cella Energy, Hitachi Ltd., LG Chem, Panasonic Holdings Corporation, Contemporary Amperex Technology Co., Ltd and Samsung SDI Co. Ltd
In May 2023, Honda Motor Co., Ltd. (Honda) and GS Yuasa International Ltd. (GS Yuasa), have announced that they have entered a joint venture agreement to form a new business.
In June 2022, Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. has launched its new cell-to-pack battery Qilin, with record-breaking volume utilization efficiency of 72% and energy density of up to 255 Wh/Kg. This is the highest achievable integration level around the globe.
In October 2021, LG Energy Solution, a subsidiary operated by LG Chem, entered a memorandum of understanding with Stellantis N.V. to form a joint venture to produce battery cells and modules for North America.