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市場調査レポート
商品コード
1308629
スノーモービル市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、エンジンタイプ別、エンジン容量別、シート別、販売チャネル別、地域別の世界分析Snowmobile Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Engine Type, Engine Capacity, Seating, Sales Channel and By Geography |
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スノーモービル市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、エンジンタイプ別、エンジン容量別、シート別、販売チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、スノーモービルの世界市場は2023年に18億1,000万米ドルを占め、2030年には28億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.7%です。
スノーモービルは、1人乗りまたは2人乗りの原動機付き乗り物で、フロントに1本または2本のスキーを備え、エンジンを動力源とする1本または2本の連続したトラックを備えています。 促進要因の位置とスキーをコントロールするハンドルバーの両方を使って操縦します。地形によって、スノーモービルにはさまざまなレベルの運動が含まれます。スノーモービルは、成人の1週間の身体活動目標である150分以上を達成するのに役立ちます。スノーモービルは、運動、外で過ごす時間、自然に触れる時間、他人との交流を提供します。私たちの生活のこれらの分野はすべて、冬には無視されがちです。これらのことから、スノーモービルは健康的なライフスタイルの一環として、あらゆる年齢の個人にとって素晴らしいスポーツです。
ISMAによると、ホテルやモーテルで平均7.2泊過ごします。パーツ、衣類、アクセサリーは、スノーモービル生産者の売上のかなりの部分を占めています。2007年には、アークティック・キャットはこのカテゴリーから13%、ポラリスは16%の売上を得た。
今後数年間で、電動スノーモービル技術が業界を完全に変えるかもしれないです。性能、操縦性、信頼性を向上させた電動スノーモービルが、この分野のOEMによって導入されつつあります。電動輸送業界は急速な拡大を経験しています。パワースポーツ分野のOEMにとって、ICエンジン車から電気自動車への漸進的な移行は発展の可能性をもたらします。ゼロ・エミッション車へのニーズに応え、市場シェアを拡大するため、いくつかのメーカーは雪上車の電動バージョンをリリースすることで電気自動車業界に参入し、市場の成長を牽引しています。
市場拡大を阻む主な要因の一つは、メンテナンスコストの高さです。ISMAの調査によると、典型的なスノーモービル所有者は、年間3,000米ドルから4,000米ドルを旅行用アクセサリーや関連サービスに費やしています。年間平均走行距離1,500kmの場合、この車の所有費は1,500米ドルから5,500米ドルです。中古ソリは信頼性は低いが、維持費は安いです。そのため、より大きな維持費が必要となります。新車のソリの所有費は、モデル、機能、年式によって異なるが、年間2,500米ドルから5,500米ドルです。
アウトドア・レジャーやウィンター・スポーツの人気が高まるにつれ、スノーモービルの需要が高まっています。レジャー支出の増加、スポーツコンテスト、冬を通じた野外レクリエーション活動により、こうした乗り物の需要が増加しています。この車両は、冬の間、捜索救助隊が標高の高い場所でメイン車両として使用することが増えています。豪雪地帯では、救急車のソリや牽引車としても活躍します。また、この車両は迅速な手がかり探索を可能にし、緊急時に迅速な医療支援を展開できます。
スノーモービル市場の拡大は、安全性に関連する困難によって大きな影響を受ける。さらに、バッテリーの早期消耗、山での低温による燃料の凍結、事故率の増加による制約、ライダーの転倒リスクの上昇、災難による頻繁なガソリンの消耗が、世界のスノーモービルの販売を妨げ、市場の拡大を制約すると予想されます。
COVID-19パンデミックはこのセクターに軽微な影響を与えました。サプライチェーンの混乱、工場の一時閉鎖、労働力不足、原材料不足、販売減少などの影響を受け、新モデルのイントロダクションが遅れました。しかし、北米と欧州の堅調な経済と冬のアウトドア・レジャーの急増が、COVID-19の売上への影響を打ち消すのに役立っています。COVID-19の流行と雪の多い冬の長期化は、欧州と北米全域でスノーモービルの魅力を高めました。
トレイルセグメントは、その普及により有利な成長を遂げると推定され、トレイルカテゴリーは2022年にかなりの市場シェアを占め、今後も拡大が見込まれます。軽量、軽快、信頼性、コスト、手頃な価格は、トレイルの種類を説明します。操作が簡単で、整備されたルートをのんびり走るのに適しているため、これらのスノーモービルは初心者ライダーの間で人気があります。さらに、トレイル専用スキードゥーが若者の間で人気が高まるにつれて、このカテゴリーは増加すると思われます。
4ストローク・セグメントは予測期間中CAGRが最も高くなると予想されます。4ストローク・エンジンは、性能の向上と燃費の向上により、近年ますます人気が高まっています。水冷エンジンで燃費が良いため、長距離のトレイルライドに最適です。加えて、4ストロークエンジンは優れた燃費効率、より大きなトルク、公害レベルの低減に貢献し、市場の成長を後押ししています。
北米は、余暇や観光関連産業への支出が増加しているため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。ポラリス、アークティック・キャット、ボンバルディア・レクリエーショナル・プロダクツ、ヤマハなどの大手メーカーもこの地域に進出しており、市場の拡大に貢献しています。消費者層を拡大するため、多くの企業が製品ラインの拡充に力を入れており、これがこの地域の市場成長を後押ししています。
アジア太平洋地域は、中国、日本、オーストラリア、インド、オーストラリアなどの国々で冬季旅行の人気が高まっていることから、予測期間中に最もCAGRが高くなると予測されています。例えば、中国では季節ごとにウィンタースポーツを楽しむ人が増えています。多くの企業は、顧客ベースを拡大するために、製品提供の拡大に重点を置いています。前述のアジア諸国における今後の市場拡大は、ウィンター・ツーリズム活動を後押しする官民セクターの支援策や、さまざまなウィンター・スポーツ大会の開催によって後押しされると予想されます。
2023年3月、Textron Inc.の子会社であるArctic Cat社は、ライダーのことを念頭に置いて設計された2024年型スノーモービルを発表しました。同社はまた、フルサイズのツーリング用Pantera 7000、ZR 7000、ZR 9000 RRを再導入しました。
2023年3月、Polaris Inc.は、高いパフォーマンス、敏捷性、コントロールを実現するために、ライダー主導の革新的な新機能や改良された機能を備えた包括的なスノーバイク・ポートフォリオの発売を発表しました。このラインナップには、新しいシリーズ9 325トラックとティンバースレッドの新しいRIOT Gen 2システムが含まれます。
2020年9月、Polaris Inc.は電動パワートレインとテクノロジーの世界的リーダーであるZero Motorcyclesと10年間のパートナーシップを結び、すべてのパワースポーツビークルを電動化することを発表しました。
According to Stratistics MRC, the Global Snowmobile Market is accounted for $1.81 billion in 2023 and is expected to reach $2.85 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.7% during the forecast period. A snowmobile is a one- or two-passenger motorised vehicle with one or two skis up front and one or two continuous tracks that are powered by an engine. Both the driver's position and the handlebars that control the skis are used to steer them. Depending on the terrain, a snowmobile ride might include varying levels of physical exertion. Snowmobiling can help adults reach their weekly physical activity target of at least 150 minutes. Snowmobiling provides exercise, time spent outside, exposure to nature, and interaction with others. All of these areas of our life are frequently ignored in the winter. These entire things make Snowmobile a great sport for individuals of all ages as part of a healthy lifestyle.
According to ISMA, spend on average 7.2 nights in hotels and motels. Parts, clothing, and accessories represent significant portions of the sales of snowmobile producers; in 2007 Arctic Cat earned 13 percent of its revenues from this category, Polaris 16 percent.
In the upcoming years, electric snowmobile technology may completely alter the industry. Electric snow machines with improved performance, manoeuvrability, and dependability are being introduced by OEMs in this sector. The electric transportation industry has experienced rapid expansion. Market for OEMs in the power sports sector, the progressive transition from IC engine cars to electric vehicles will present development potential. To meet the need for zero-emission cars and increase their market share, a few manufacturers have joined the electric vehicle industry by releasing an electric version of snow vehicles thus driving the growth of the market.
One of the primary factors limiting market expansion is the high maintenance cost. According to the ISMA research, a typical snowmobile owner spends between USD 3,000 and USD 4,000 per year on travel accessories and related services. For an average yearly mileage of 1,500 kilometres, the expenses of ownership for this car range from USD 1,500 to USD 5,500. Used sleds are less dependable but cost less to maintain. Consequently, they require greater upkeep. New sledge ownership expenses range from USD 2,500 to USD 5,500 annually, depending on the model, feature, and year.
The demand for snowmobiles is rising as outdoor leisure and winter sports activities become more and more popular. The demand for these vehicles is increasing due to growing leisure spending, sports contests, and outdoor recreational activities throughout the winter. This vehicle is increasingly being used by search and rescue teams as their main vehicle in high elevations throughout the winter. In areas with heavy snowfall, this vehicle may also serve as an ambulance sledge and puller. This vehicle also enables quick searches for leads, enabling quick deployment of medical assistance in an emergency.
The expansion of the snowmobile market is significantly impacted by safety-related difficulties. Additionally, it is anticipated that the early battery depletion, fuel freezing at low temperatures on mountains, constrained by an increase in accident rates and a rise in the risk of riders falling off and frequent gasoline drainage due to mishaps would hinder snowmobile sales worldwide and constrain the market's expansion.
The COVID-19 pandemic had a minor effect on this sector. Supply chain disruptions, temporary plant closures, a labour and raw material scarcity, and a fall in sales were the results, which delayed the introduction of new models. However, robust economies in North America and Europe as well as a surge in winter outdoor leisure helped to counteract the effects of COVID-19 on sales. The COVID19 epidemic and extended periods of snowy winters boosted snowmobiling's appeal throughout Europe and North America.
The trail segment is estimated to have a lucrative growth, due to its widespread availability, the trail category had a sizable market share in 2022 and is expected to continue expanding. Lightweight, nimble, dependable, costly, and affordable describe trail kinds. Due to their simple operation and suitability for leisurely riding on groomed routes, these snowmobiles are popular among beginning riders. Additionally, the category will increase as trail-specific ski-doo becomes more and more popular among young people.
The four stroke segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to their improved performance and higher fuel efficiency; four-stroke engines have become more and more popular in recent years. They have liquid-cooled engines and higher gas mileage, making them perfect for long-distance trail riding. In addition, four-stroke engines contribute to superior fuel efficiency, more torque, and reduced pollution levels which propels the growth of the market.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to due to rising spending on leisure time and tourism-related industries; major producers like Polaris, Arctic Cat, Bombardier Recreational Products, and Yamaha are also present in the area, which helps the market, expand. To increase their consumer base, many businesses place a strong emphasis on broadening their product lines which drives the market growth in this region.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rise in popularity of winter travel in nations like China, Japan, Australia, India, and Australia. For instance, there are now more individuals in China partaking in seasonal winter sports. Many companies place a heavy focus on expanding their product offerings in order to grow their customer base. Future market expansion in the aforementioned Asian nations is anticipated to be aided by supportive public and private sector measures to boost winter tourism activities and the organisation of various winter sports competitions.
Some of the key players profiled in the Snowmobile Market include Arctic Cat Inc, TAIGA, AD Boivin Inc, Bombardier Recreational Product, Polaris Inc, Alpina Snowmobiles. S.r.l, Aurora Powertrains, Crazy Mountain Xtreme, Yamaha Motor Corporation, Lynx, Ski-doo, John Deere GMBH & Co.KG., Moto MST, Textron, Subsidiary Companies and Xtreme Motorsports
In March 2023, Arctic Cat, a subsidiary of Textron Inc., announced its 2024 snowmobile, designed with the rider in mind. The company also reintroduced the full-size touring Pantera 7000, ZR 7000, and ZR 9000 RR.
In March 2023 Polaris Inc. announced the launch of a comprehensive snow bike portfolio with new and improved rider-driven innovations and features to deliver high performance, agility, and control. The lineup includes the new Series 9 325 track and Timbersled's new RIOT Gen 2 system.
In September 2020, Polaris announced a 10-year partnership with Zero Motorcycles, one of the global leaders in electric powertrains and technology, to electrify all power sports vehicles.