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市場調査レポート
商品コード
1308596
自動車用エンジン市場の2030年までの予測- 配置タイプ、燃料タイプ、用途別、地域別の世界分析Automotive Engines Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Placement Type, Fuel Type, Applications and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用エンジン市場の2030年までの予測- 配置タイプ、燃料タイプ、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用エンジンの世界市場は2023年に1,028億9,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは4.72%で成長し、2030年には1,421億米ドルに達すると予測されています。
自動車用エンジンは、実用的な車両運用のニーズに合わせて設計され、エンジンサイクルの運用やトルク曲線の形状を改善しています。また、燃料使用量と寄生ロスの削減も目指しています。エンジンに適した変速比を選択し、ドライブトレインの効率を最大化することが、ドライブトレイン設計の主な目標です。自動車工学は、可変容量エンジン(VDE)、水素、ハイブリッドなどの新しいエンジン技術の結果として成長しています。VDEやハイブリッド・エンジンは、優れた性能と燃費効率を提供します。
国際エネルギー機関(IEA)によると、2021年には、中国が333万台の電気自動車を保有し、最大の保有台数を占める一方、欧州は2番目に多かっています。2018年以降、電気自動車の登録台数は増加しており、パンデミック(世界的大流行)の時期でさえ、登録台数はもっと多かっています。
無公害エンジンの開発は、自動車の排出ガスを最小限に抑えるための法規制を満たすために、エンジン性能の向上と燃費の向上に対するニーズが高まっている結果です。これらの規制は、自動車が排出する危険な排気ガスの量を下げる努力をするものです。こうした自動車の中には、ハイブリッド・エンジンとも呼ばれる可変容量エンジン(VDE)を搭載したものもあります。世界の自動車用エンジン産業が拡大しているのは、主に既存の車両に搭載されているエンジンを交換するための継続的な対策によるものです。自動車メーカーの製品価格が安いこともあり、新興諸国では乗用車の需要が高まっています。
新技術を開発するには、研究開発に多額の資金を投入する必要があります。さまざまな段階でさまざまな技術コンポーネントの試験と再試験を行うことは、研究開発(R&D)の一部です。その結果、まったく新しいクラスのエンジンを開発するために多大な投資を行うには、膨大な時間が必要となり、市場の拡大が遅れています。間違いなく、電気自動車への需要の高まりと、新技術の開発に伴う高コストによって、この分野の進歩は妨げられると思われます。新技術を生み出すための研究開発に多額の資金が費やされるのであれば、電気自動車産業の発展には必ず障壁が立ちはだかると思われます。
予測期間中、自動車用エンジン市場の価値は大幅に上昇すると予想されます。これは、エンジン制御ユニットの交換など、一般的な自動車の寿命とエンジン・ライフサイクルを延ばすために、メーカーが最先端技術の開発に注力しているためです。軽量で低燃費の自動車に対する需要が高まっているため、市場参入企業は当該期間を通じて利益を得る可能性があると予測されます。
ますます厳しくなる排出ガス規制に適合するシステムの設計と開発が、予測期間中、OEMが直面する主な問題です。あるパラメータを変更すると、他のパラメータも変化する傾向があるため、少ない燃料で少ない排出ガスを出しながら高出力を出せるシステムを設計するのは難しいです。例えば、燃料消費を抑えるために燃料投入を制限すれば、出力は低下します。そのためOEMは、最適化されたEMSを作るために、このようなシステムの研究開発に深く関わっています。エンジニアは現在、EMSに特化した改良と設計を行うための新しいツールを自由に使えるようになっています。これらのOEMは、制御システムの機能を簡単に実行できる、適応性の高い制御ユニットを求めています。
予測期間中、パンデミックの影響は依然として経済に及ぶと予想されます。自動車産業は、世界のロックダウンや規制によってもたらされたサプライチェーンの混乱によって深刻な打撃を受け、多くの工業工場の操業が一時的に停止しました。出荷の遅れや生産台数の減少は、その後、総生産台数にも影響を及ぼしました。エンジン部門は、乗用車と商用車の販売減少の影響を受けた。
世界の自動車保有台数の増加に伴い、OEM各社は乗用車のカテゴリーに応じた様々なエンジンを開発しています。例えば、コモンレール直噴(CRDI)、可変バルブ技術(VVT)、マルチフューエルエンジン、ターボチャージャー技術、可変バルブ技術などは、高級車カテゴリーに必要な高出力と高トルクを提供する自動車用エンジンの技術進歩の一例です。OEMは、軽量で高出力のエンジンの開発に取り組んでいます。
中型トラック、国際クルーズ客船、発電機は、ディーゼルエンジンを使用する機器や車両のほんの一部です。ディーゼル・エンジンは、燃費の良さ、運転コストの安さ、信頼性の高さなどの特徴から、人気の高い選択肢となっています。ディーゼル・エンジンは1分間あたりの回転数(RPM)が非常に遅いため、摩耗や損傷が少なく、エンジンのライフサイクルが長くなります。ディーゼルエンジンは、その技術的な利点から、現在、メーカーに選ばれており、このセグメントの拡大に拍車をかけています。
北米地域は、自動車用エンジンの世界市場で最大のシェアを占めると推定されます。北米には、米国やカナダといった経済先進国があります。同地域の堅調な発展と市場拡大のための強固な基盤となっている古くからのOEMメーカーの存在により、同市場は主に拡大しています。北米の商用車需要は、インフラ投資の増加、運転技術の進歩、国内から国際的なサプライチェーン・ネットワークの継続的な成長によって牽引されると予想されます。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されます。市場の拡大は、中国やインドといった新興国市場における自動車セクターの開拓によって促進されます。Make in Indiaイニシアチブは、人件費と原材料の低コストというインドの優位性により、自動車産業への大きな投資を呼び込むと予想されます。さらに、世界で最も急成長している2つの経済大国である中国とインドは、広範なサプライチェーンと物流網を有しています。自動車用エンジンの需要は、これらすべての要因の結果として高まると思われます。
2022年11月、フランスの自動車大手Renault Groupeは、長期ビジョンにおいてICエンジンの生産に注力する計画について議論しました。同社はGeelyHoldingsと、今後発売されるマイルドハイブリッド車やICエンジン車向けの生産ユニットの設立、パワートレインの供給、ICエンジンの供給に関する拘束力のない枠組み契約を締結しました。
2022年4月、Toyota は、ハイブリッド電気自動車を含む4気筒エンジンの生産を支援するため、米国の4つの生産工場に3億8,300万米ドルを投資すると発表しました。さらに、ハンツビル工場のトヨタ・アラバマは、11万4,000平方フィートの拡張と、内燃およびハイブリッド電気パワートレイン用のエンジンを生産するための新しい4気筒生産ラインの設置のため、2億2,200万米ドルを受け取っています。
2021年11月、東風汽車有限公司は、湖北省襄陽国家ハイテク産業開発区における大型エンジンの研究開発・製造プロジェクトに関して東風カミンズエンジン有限公司と協力協定を締結したと発表しました。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Engines Market is accounted for $102.89 billion in 2023 and is expected to reach $142.10 billion by 2030 growing at a CAGR of 4.72% during the forecast period. Automobile engines are designed with the needs of practical vehicle operation, improving engine cycle operations and torque curve shape. It also aims to reduce fuel usage and parasitic losses. Choosing transmission ratios that are appropriate for the engine and maximizing drivetrain efficiency are the main goals of drivetrain design. Vehicle engineering is growing as a result of new engine technologies like variable displacement engines (VDEs), hydrogen, and hybrids. Excellent performance and fuel efficiency are offered by VDE and hybrid engines.
According to the International Energy Agency (IEA), China accounted for the largest fleet with 3.33 million electric cars; while, Europe was the second-largest one, in 2021. There is an increase in electric car registrations since 2018, even during the pandemic it was higher.
The development of pollution-free engines is a result of the rising need for better engine performance and greater fuel efficiency to satisfy legislative laws to minimize car emissions. These regulations make an effort to lower the amount of dangerous emissions that cars emit. Some of these cars come equipped with variable displacement engines (VDEs), also referred to as hybrid engines. The global automotive engine industry is expanding primarily due to continuous measures to replace engines in existing vehicle fleets. Due in part to the cheap rates automakers charge for their products, there is a rising demand for passenger automobiles in developing countries.
To develop new technologies, significant financial investments in research and development are required. Testing and retesting different technological components at various stages is a part of research and development (R&D). As a result, market expansion is slowed by the extensive time commitment needed to make the considerable investments in developing a whole new class of engines. Undoubtedly, the sector's progress will be hampered by the rising demand for electric vehicles and the high costs connected with developing new technology. If large sums of money are spent on research and development while creating new technologies, there will surely be barriers in the way of the development of the electric car industry.
During the forecast period, it is expected that the automotive engine market's value would rise significantly. This is due to the fact that manufacturers are focusing on creating cutting-edge technology to extend the lifespan and engine lifecycle of typical vehicles, like engine control unit replacement. Due to the rising demand for lighter, fuel-efficient cars, it is projected that market participants will have possibilities to profit throughout the time in question.
The design and development of a system that conforms to ever-tougher emission requirements is the main problem facing OEMs over the forecast period. It is difficult to design a system that can produce a high output while using little fuel and emitting few emissions since when one parameter is changed, the other tends to vary. For instance, if fuel input is restricted to lower fuel consumption, power output is decreased. OEMs are therefore closely involved in the R&D of such systems in order to create an optimized EMS. Engineers now have new tools at their disposal to create improvements and designs specifically for EMS. These OEMs demand adaptable control units that make it simple to perform control system functions.
Over the projected period, it is anticipated that the effects of the pandemic would still be felt by the economy. The automotive industry was severely damaged by supply chain disruptions brought on by global lockdowns and restrictions, which briefly halted operations at many industrial plants. Shipment delays and a decline in manufacturing numbers later had an impact on total production. The engine sector was impacted by the decline in sales of both passenger and commercial vehicles.
As the number of cars on the road increases globally, OEMs are creating a range of engines based on distinct passenger car categories. For example, common rail direct injection (CRDI), variable valve technology (VVT), multi-fuel engines, turbocharger technology, and variable valve technology are examples of technological advances in automotive engines that provide the high power and torque required for luxury category automobiles. OEMs are working to create engines that are lightweight and have a high power output.
Medium-duty trucks, international cruise liners, and power generators are just a few of the equipment and vehicles that use diesel engines. Diesel engines are a popular choice due to characteristics including great fuel efficiency, cheap operating costs, and dependability. As diesel engines run at a much slower revolution per minute (RPM), less wear and tear results in a longer engine life cycle. Diesel engines are now the manufacturer of choice due to their technical benefits, which is fueling the segment's expansion.
The North America region market is estimated to witness the largest share of the global Automotive Engines market. North America is home to nations with advanced economies like the United States and Canada. The market is expanding primarily due to the presence of long-standing original equipment manufacturers, which provide as a solid base for the region's robust development and market expansion. The demand for commercial vehicles in North America is expected to be driven by increasing infrastructure investment, advancements in driving technology, and the continued growth of local to international supply chain networks.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Market expansion will be fuelled by the developing automotive sector in developing nations like China and India. The Make in India initiative is anticipated to attract significant investment in the automobile industry due to India's advantages in terms of labor costs and lower-cost raw materials. Furthermore, as two of the world's fastest-growing economies, China and India have extensive supply chains and logistics networks. The demand for automobile engines will rise as a result of all these factors.
Some of the key players in Automotive Engines market include BMW, Cummins Inc., Eicher Motors Limited, Fiat Automobiles SpA, Ford, General Motors, Honda Motor Company Ltd, Hyundai Motor Company, Mazda Motor Corporation, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Peugeot/Citroen, Scania AB, Suzuki Motor Corporation, Toyota Motor Corporation, Volkswagen AG and Yamaha Corporation.
In November 2022, French automotive giant Renault Groupe discussed its plans to focus on producing IC engines during its longer-term vision. The company have signed a non-binding framework agreement with GeelyHoldings for establishing production units, supply power trains, and IC engines for upcoming mild hybrid and IC engine vehicles
In April 2022, Toyota announced an investment of USD 383 million in four of its US manufacturing plants to support the production of its four-cylinder engines, including hybrid electric vehicles. In addition, Toyota Alabama in Huntsville plant received USD 222 million to expand 114,000 sq ft and install a new four-cylinder production line to produce engines for both combustion and hybrid electric powertrain
In November 2021, Dongfeng Motor Company Limited announced that it had signed a cooperation agreement with Dongfeng Cummins Engine Co. Ltd. on a heavy-duty engine R&D and manufacturing project in Xiangyang National Hi-tech Industry Development Zone in Hubei Province