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市場調査レポート
商品コード
1308590
航空機用レドームの2030年までの市場予測-タイプ別、提供別、材料タイプ別、用途別、地域別の世界分析Aircraft Radome Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Offering, Material Type, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機用レドームの2030年までの市場予測-タイプ別、提供別、材料タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機用レドーム市場は2023年に6億2,176万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9.39%で成長し、2030年には11億6,538万米ドルに達する見込みです。
レーダー、無線、その他の電子機器はすべて、複合材料で作られた航空機レドームと呼ばれる保護筐体内に収容されます。風雨やバードストライクなどの危険から機器を保護する目的で、レドームは極めて重要です。戦闘機、輸送機、民間旅客機、その他の軍用機や民間機に使用されています。航空機用レドームの市場は、航空旅行の増加、最先端のレドーム技術の開拓など、多くの変数によって推進されています。
ハネウェル・エアロスペース社によると、航空機用レドーム市場は、航空需要の増加、軍用機と民間機の両方における高度なレドーム技術の必要性により、今後10年間で大きな成長が見込まれています。ハネウェルは、新しいレドーム材料と設計の開発も成長を促進していると指摘しています。しかし、市場は、高い開発コストとメンテナンスコスト、ますます厳しくなる規制要件などの課題に直面しています。
世界の航空機用レドーム市場は、予測期間中に成長を促進すると予想されます。今後数年間は、所得水準の上昇、都市化の加速、観光業の拡大などの要因により、世界規模で航空旅行の需要が増加する可能性が高いです。このような拡大が新型航空機の需要を押し上げ、ひいては航空機用レドームの需要を促進しています。レドームは、レーダーシステムやその他の繊細な機器を悪天候や外部の損傷から保護し、飛行中の安全性と信頼性を確保する航空機の重要な部品です。航空機用レドームのニーズは、空の旅の需要とともに増加すると予想されます。
世界の航空機用レドーム市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。特殊な材料、設計、試験が必要なため、レドームの作成と維持にはコストがかかります。レドームには、高温、高湿度、放射線被曝などの極端な環境要因に耐える材料が必要です。そのため、高度な複合材料やその他の特殊な材料を使用する必要があり、高価になることが多いです。さらに、レドームは、信号損失や干渉を最小限に抑えるなど、厳しい性能基準を満たすように製造する必要があります。これらの要件を満たすためには、広範な試験と検証が必要となる場合があり、開発コストが上昇します。オペレーターは、特にレドームの交換や修理の際、メンテナンス費用の高さに悩まされるかもしれないです。交換や修理には、高価で専門的な工具や知識が必要になる場合があります。
世界の航空機用レドーム市場は、予測期間中に成長を促進すると予想されます。5G技術の普及に伴い、5Gアンテナなどを収納できるレドームの需要が高まっています。レドームは、機器やアンテナを外部からの損傷から守り、信頼性の高い中断のない通信を確保するために使用されます。5Gネットワークがスマートシティ、自律走行車、遠隔ヘルスケアなど数多くのアプリケーションに使用されるにつれ、その重要性はますます高まっています。5G技術の採用とともに、5G機器に対応できる高度なレドームへの需要が高まり、航空機用レドーム市場の活性化が予想されます。
世界の航空機用レドーム市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。レドームは航空機の重要な部品であるが、分散開口システムやコンフォーマルアンテナなどの他の技術でも同様の機能を果たすことができます。コンフォーマルアンテナを航空機の構造に直接組み込むことで、独立したレドームの必要性をなくすことができます。分散型開口システムでは、複数のセンサーで360度の環境視界を確保できるため、単一の大型レドームは必要ないです。このような代替技術は、より低価格で実装が簡単である可能性があり、航空機用レドームの市場拡大に対する脅威となります。
COVID-19パンデミックは2020年に全世界で流行しました。COVID-19パンデミックは航空セクターに大きな影響を与え、その結果、航空旅行が減少し、航空機の受注が減少しました。このため、レドームやその他の航空機部品の需要が減少し、航空機用レドーム市場の拡大に課題をもたらしています。世界のサプライチェーンもパンデミックの影響を受け、レドーム生産に必要な原材料や部品の入手が困難になっています。生産遅延とコスト上昇はこの結果です。
予測期間中、ガラス繊維セグメントが最大のシェアを占めると予想されます。航空機用レドームの製造に使用される一般的な複合材料はガラス繊維です。ガラス繊維複合材料の強度、剛性、耐衝撃性、耐摩耗性、耐候性はいずれも非常に優れています。ガラス繊維レドームは、他の複合材料と比較して価格も手頃であるため、用途によっては魅力的な選択肢となります。しかし、炭素繊維などの他の複合材料と比較すると、ガラス繊維複合材料は強度重量比が低いため、用途によっては使用が制限される場合があります。とはいえ、ガラス繊維は強度、手頃な価格、耐久性を兼ね備えているため、多くの航空機のレドーム用途で人気の高い選択肢であり続けています。
予測期間中、民間航空機セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。民間航空機は、ナローボディ、ワイドボディ、リージョナルジェットなどの電子機器を外気やその他の危険から保護するために航空機用レドームを使用しています。燃料効率を高めて運航コストを下げるため、民間航空機はますます高度なレドーム技術を使用するようになっています。航空機用レドームの需要は、航空旅行の需要の増大と航空会社の保有機体の拡大により高まっています。民間航空機用レドーム市場は、コンフォーマル・レドームやモジュール設計など、斬新なレドーム素材や設計の開拓により拡大しています。航空機の有効性と性能を高めるため、ボーイングやエアバスといったトップクラスの航空機メーカーは最先端のレドーム技術の開発に投資しています。
北米地域市場は、予測期間中、世界の航空機用レドーム市場で最大のシェアを占めると予測されています。ボーイングやエアバスのような主要航空機メーカーや、AAR Corp.やSTS Aviation GroupのようなMRO企業は北米に本社を置いています。これらの企業は、新しい航空機技術を開発し、現在の航空機を維持しているため、この地域におけるレドーム需要を牽引しています。防衛産業におけるレドーム需要も、北米の大規模な軍用機群によって牽引されています。この地域には米国空軍があり、戦闘機、爆撃機、輸送機など、かなりの数の軍用機を運用しています。
アジア太平洋地域は航空需要が高まっていることから、予測期間中、航空機用レドーム市場のCAGRが最も高くなると予測されています。アジア太平洋地域では、可処分所得の増加、都市化の加速、中間層の拡大といった要因が、航空旅行の需要増加を後押ししています。その結果、民間航空機の需要が増加し、レドームのような航空機部品の需要も増加しています。COMACや三菱航空機のような主要航空機メーカーや、HAECOやSIA Engineering CompanyのようなMRO企業は、アジア太平洋地域に拠点を置いています。
2021年5月、BAEシステムズは、F-35戦闘機に使用する先進レドームをロッキード・マーティンに供給する契約を獲得したと発表しました。この契約は3,200万米ドル相当で、防衛分野における高度なレドーム技術への継続的な需要を浮き彫りにしています。
2021年3月、カーライル・インターコネクト・テクノロジーズ(CIT)は、新型ビジネスジェット機ガルフストリームG700向けにレドームを供給する契約を獲得したと発表しました。このレドームは、乗客と乗員のブロードバンド接続を改善するよう設計されます。
2021年2月、サーブは、スウェーデン空軍のグリペン戦闘機に新しいレドームを供給する契約をスウェーデン国防物資庁(FMV)と締結したと発表しました。新しいレドームは、航空機の電子システムの保護を向上させるよう設計されます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Radome Market is accounted for $621.76 million in 2023 and is expected to reach $1165.38 million by 2030 growing at a CAGR of 9.39% during the forecast period. Radar, radio, and other electronic equipment are all housed inside a protective enclosure called an aircraft radome, which is made of composite materials. For the purpose of shielding equipment from the elements, bird strikes, and other dangers, radomes are crucial. They are used in fighter jets, transport aircraft, and commercial airliners, as well as other military and commercial aircraft. The market for aircraft radomes is propelled by a number of variables, including the rise in air travel, the development of cutting-edge radome technologies.
According to Honeywell Aerospace, the market for aircraft radomes is expected to experience significant growth over the next decade due to the increasing demand for air travel and the need for advanced radome technologies in both military and commercial aircraft. Honeywell notes the development of new radome materials and designs is also driving growth. However, the market faces challenges such as high development and maintenance costs and increasingly stringent regulatory requirements.
The global Aircraft Radome market expected to drive growth during the forecast period. In the upcoming years, there will likely be an increase in demand for air travel on a global scale due to factors like rising income levels, accelerating urbanization, and expanding tourism. This expansion is driving demand for new aircraft, which in turn is driving demand for aircraft radomes. Radomes are crucial parts of aircraft that shield the radar systems and other delicate equipment from inclement weather and external damage, ensuring safety and dependability while in flight. The need for aircraft radomes is anticipated to increase along with the demand for air travel.
The global Aircraft Radome market expected to hinder growth during the forecast period. Due to the requirement for specialized materials, design, and testing, the creation and upkeep of radomes can be costly. Radomes require materials that can withstand extreme environmental factors like high temperatures, humidity, and radiation exposure. This frequently calls for the use of sophisticated composites or other specialized materials, which can be expensive. Additionally, radomes need to be built to meet strict performance standards, like minimizing signal loss and interference. Extensive testing and validation may be needed to meet these requirements, which will raise the cost of development. Operators may struggle with the high cost of maintenance, particularly when replacing or fixing radomes. Replacement or repair may call for expensive, specialized tools and knowledge.
The global Aircraft Radome market expected to drive growth during the forecast period. The demand for radomes that can house 5G antennas and other equipment is rising as 5G technology becomes more widely used. Radomes are used to safeguard the equipment and antennas from damage from the outside, ensuring dependable and uninterrupted communication. As 5G networks are used for numerous applications, such as smart cities, autonomous vehicles, and remote healthcare, this is becoming more and more significant. The demand for sophisticated radomes that can accommodate 5G equipment is anticipated to rise along with the adoption of 5G technology, fueling the market for aircraft radomes.
The global Aircraft Radome market expected to hamper growth during the forecast period. Although radomes are crucial parts of aircraft, other technologies, such as distributed aperture systems and conformal antennas, can perform similar functions. The need for a separate radome can be eliminated by directly integrating conformal antennas into the aircraft structure. A single large radome is not necessary with distributed aperture systems because multiple sensors can provide a 360-degree view of the environment. These substitute technologies might be more affordable and simpler to implement, which would pose a threat to the market expansion for aircraft radomes.
COVID-19 pandemic was spread across the globe in 2020. The COVID-19 pandemic has had a major impact on the aviation sector, resulting in a drop in air travel and a drop in aircraft orders. Due to this, demand for radomes and other aircraft parts has decreased, which is posing a challenge to the market's expansion for radomes for aircraft. Global supply chains have also been hampered by the pandemic, making it challenging for businesses to acquire the raw materials and component parts required for radome production. Production delays and higher costs are the results of this.
The Glass fiber segment is expected to have a largest share during the forecast period. A common composite material used in the manufacture of aircraft radomes is glass fiber. The strength, stiffness, impact, abrasion, and weather resistance of glass fiber composites are all very good. Glass fiber radomes are an appealing option for some applications because they are also reasonably priced when compared to other composite materials. However, compared to other composite materials like carbon fiber, glass fiber composites have a lower strength-to-weight ratio, which may restrict their use in some applications. Nevertheless, because of its blend of strength, affordability, and durability, glass fiber continues to be a popular option for many aircraft radome applications.
During the forecast period, the commercial aircraft segment is anticipated to have the highest CAGR. Commercial aircraft use aircraft radomes to shield electronic equipment from the elements and other dangers, including narrow-body, wide-body, and regional jets. In order to increase fuel efficiency and lower operating costs, commercial aircraft are using more and more advanced radome technologies. The demand for aircraft radomes is rising as a result of the growing demand for air travel and the expansion of airline fleets. The commercial aircraft radome market is expanding as a result of the development of novel radome materials and designs, such as conformal radomes and modular designs. To increase the effectiveness and performance of their aircraft, top aircraft producers like Boeing and Airbus have been investing in the development of cutting-edge radome technologies.
The North America region market is estimated to witness a largest share of the global Aircraft Radome market during the forecast period. Major aircraft producers like Boeing and Airbus, as well as MRO companies like AAR Corp. and STS Aviation Group, have their headquarters in North America. As they work to create new aircraft technologies and maintain their current fleets, these businesses are driving the demand for radomes in the area. Demand for radomes in the defense industry is also being driven by the sizable military aircraft fleet in North America. The United States Air Force is based in the area, and it operates a sizable fleet of military aircraft, including fighter jets, bombers, and transport planes.
Due to the rising demand for air travel in the region, the Asia-Pacific region is anticipated to have the highest CAGR in the aircraft radome market over the course of the forecast period. In the Asia-Pacific region, factors like rising disposable incomes, accelerating urbanization, and the expansion of the middle class are driving the rising demand for air travel. As a result, there is an increase in demand for commercial aircraft, which in turn increases demand for aircraft parts like radomes. Major aircraft producers like COMAC and Mitsubishi Aircraft Corporation, as well as MRO companies like HAECO and SIA Engineering Company, are based in the Asia-Pacific region.
Some of the key players in Aircraft Radome market include Airbus SE, Astronics Corporation, Finmeccanica, General Dynamics Mission Systems, Inc., Infinite Technologies, Jenoptik AG, Kelvin Hughes, Kitsap Composites, L3 Technologies, Lufthansa Technik, Meggitt PLC, Nordam Group Inc., Northrop Grumman Corporation, Orbitall ATK, Royal Engineered Composites, Saint Gobain, Starwin Industries, TenCate Advanced Composites and Vermont Composites Inc.
In May 2021, BAE Systems announced that it had been awarded a contract to supply advanced radomes to Lockheed Martin for use on F-35 fighter jets. The contract is worth $32 million and highlights the continued demand for advanced radome technologies in the defense sector.
In March 2021, Carlisle Interconnect Technologies (CIT) announced that it had been awarded a contract to supply radomes for the new Gulfstream G700 business jet. The radomes will be designed to provide improved broadband connectivity for passengers and crew
In February 2021, Saab announced that it had signed a contract with the Swedish Defense Materiel Administration (FMV) to supply new radomes for the Swedish Air Force's Gripen fighter jets. The new radomes will be designed to provide improved protection for the aircraft's electronic systems.