市場調査レポート
商品コード
1284208
海軍船舶用プロペラ市場の2028年までの予測- 材質別(アルミニウム、ブロンズ、その他材料)、推進力別(船外機、船内機、その他推進力)、プロペラタイプ別、販売チャネル別、地域別の世界分析Naval Ship Propeller Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material (Aluminum, Bronze and Other Materials), Propulsion (Outboard, Inboard and Other Propulsions), Propeller Type, Sales Channel and By Geography |
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海軍船舶用プロペラ市場の2028年までの予測- 材質別(アルミニウム、ブロンズ、その他材料)、推進力別(船外機、船内機、その他推進力)、プロペラタイプ別、販売チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の海軍船舶用プロペラ市場は、2022年に37億米ドルを占め、2028年には62億米ドルに達すると予測され、予測期間中に8.7%のCAGRで成長すると予測されています。
海軍船舶用プロペラは、扇風機のように回転する物体で、放射状のブレードとプロペラシャフトを備えています。プロペラが生み出す推力が船のギアボックスシステムを通じて伝達されることで、船は動きます。船舶用プロペラの製造には、海水中でも十分に機能することから、ステンレスやアルミニウムなどの耐腐食性素材が使用されています。
国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、国際海上貿易は2014年から最も高い4%の成長率で伸びた。
近年、業界では固定式プロペラの受け入れと利用が拡大しています。ハブは、固定ピッチの海上プロペラのシャフトとブレードにしっかりと取り付けられています。セットピッチプロペラは、一般的に鋳造されているため、動作中に変更できないピッチ位置が設定されています。銅合金で作られていることが多いです。機械や油圧の接続がないことを考えると、固定ピッチプロペラは最も信頼性が高く、長持ちする選択肢として選ばれています。固定式プロペラの使用は、可変ピッチプロペラと比較して、製造、設置、運用コストが低いことから促進されています。
IMO2020の新しい要件では、燃料油中の硫黄含有量を3.50%m/mから0.50%m/m(質量比)に削減しなければなりません。これらの新しい規制は、沿岸地域や港湾都市における健康問題や、貿易ルート沿いの酸性雨や雷雨を減らすのに役立ちます。これらの厳しい環境法は、海上での商業活動にかなりの影響を与え、ビジネスの拡大を阻害することになります。
船舶は海洋推進システムによって水上を移動しますが、この推進システムは海洋生態系を保護するものでもあります。燃料価格の上昇に伴い、商船用の風力推進システムに対するエンドユーザーの関心が高まっています。また、二酸化炭素(CO2)を大量に排出するシステムからの置き換えも進んでいます。海運部門の脱炭素化を急ぐため、国際ウインドシップ協会(IWSA)は新しいプロジェクトを導入しました。風力推進の10年」キャンペーンは、風力、代替燃料、エネルギー効率化技術を組み合わせたハイブリッド代替推進システムの利用を促進することを目的としています。
船腹が需要より多いことを「船腹過剰」と言います。船腹過剰の主な原因の一つは、商業運航の継続的な成長が見込まれ、予想される需要に対応するために船舶を追加購入することです。古いコンテナは、よりエネルギー消費の少ない新しいものに置き換えられています。古い船舶の中には、スクラップとしての価値が低いため、まだ破壊されていないものがいくつかあります。これらの船は売りに出され、すでに飽和状態にある市場にさらにトン数が追加されます。世界の海上貿易が増加しているにもかかわらず、海運セクターの過剰設備は新造船の受注量の減少を招いています。したがって、船舶用プロペラ市場拡大の主な障害は、新造船発注の減少であると予測されます。
COVID-19のパンデミックの影響により、サプライチェーンが寸断され、経済活動が低下しているため、新造船の受注が減少しています。新造船の受注量が少ないため、流行期のプロペラ需要は減少しています。パンデミックによる貿易や船舶製造の減少も市場拡大の妨げとなっています。さらに、新たな環境規制の実施により、船主は新型船の購入、よりクリーンな燃料の購入、汚染物質を低減するスクラバーの設置などを余儀なくされました。パンデミックによる燃料費の高騰や不利な市場環境から、船主は損失を減らすために古い船を取り壊すことになりました。
ステンレス鋼セグメントは、推進システムのステンレス鋼材の使用が増加した結果、有利な成長を遂げると推定されます。他の材料と比較して、より強度と信頼性を提供します。また、アルミニウム、青銅、ニッケルアルミニウム青銅などの合金もよく利用されます。推進システムで耐腐食性金属の使用が増えることで、市場は拡大すると思われます。
固定ピッチプロペラ分野は、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。制御ピッチプロペラと比較して機械的および油圧的なサブシステムがないため、固定ピッチプロペラは強力で信頼性が高いです。また、他のプロペラに比べ、製造、設置、運用にかかるコストが低く抑えられています。そのため、現在では海軍の艦船に採用されることが多くなっています。他のプロペラと比較して、操縦性が高く、ブレードの摩耗や損傷が少なく、NVH性能が高いなどの利点があり、市場の高い成長率につながっています。現在、徐々に受け入れられているため、予測期間中、その収益シェアは増加すると予想されます。
アジア太平洋地域は、インドや中国などのアジア太平洋地域の成長国による多額の軍事費が、同地域の海軍艦船購入の原動力となっているため、予測期間中に最も高い市場シェアを占めると予測されます。また、南シナ海、インド洋、アラビア海での紛争は、海軍の海上戦力の向上を促しています。これらすべての要素が海軍艦船の購入を支援し、海軍艦船用プロペラ市場の拡大を促進しています。
北米は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。この地域の活発な海洋経済、主要なマリンラインの存在、海洋分野への投資の増加、海軍プロペラメーカーの数の増加により、この成長は、米国のリアルタイムデータ交換用のドライカーゴの改良に起因しています。
2023年4月、Brunswick Corporationは、2023年のボートシーズンに向けてBoatClassを新たに8カ所で展開すると発表しました。BoatClassは、ボートトレーニング体験を近代化し、参加者が快適で自信を持って舵を取るために必要なスキルを学び、習得する実践的機会を提供することで、マーケットプレースにおける差別化要因となっています。
2023年2月、コングスベルグマリタイムは、顧客のグリマルディグループから、中国商船金陵造船所で建造される7800ラインメーター(LM)のロールオン-ロールオフ(Ro-Ro)新船2隻のエンジニアリングと技術を供給するリピートオーダーを締結しました。契約は2022年第4四半期に締結され、船舶は2025年に引き渡される予定です。
According to Stratistics MRC, the Global Naval Ship Propeller Market is accounted for $3.7 billion in 2022 and is expected to reach $6.2 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.7% during the forecast period. A naval ship propeller is an object that rotates like a fan and has radiating blades and a propeller shaft. The ship moves as a result of the thrust produced by the propeller and transmitted through the ship's gearbox system. Corrosion-resistant materials, such as stainless steel and aluminium, are used in the production of marine propellers because they can function well in saltwater.
According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), the international maritime trade grew with a growth rate of 4%, the highest from 2014.
In recent years, the industry has seen a growth in fixed propeller acceptance and use. The hub is securely attached to the shaft and blades of the fixed pitch maritime propeller. set pitch propellers have a set pitch position that cannot be modified while they are operating as it is typically cast. It is often made from copper alloy. Given that the system has no mechanical or hydraulic connections, fixed pitch propellers are selected as the most dependable and long-lasting option. The use of fixed propellers has been promoted by lower manufacturing, installation, and operating costs compared to variable pitch propellers.
Under the new IMO2020 requirements, sulfur content in fuel oil must be reduced from 3.50 percent m/m to 0.50 percent m/m (mass by mass). These new regulations will help reduce health problems in coastal areas and port cities and acid rain and lightning storms along trade routes. These severe environmental laws will considerably influence seaborne commercial activities, stifling business expansion.
Naval Ships move over the water thanks to marine propulsion systems, which also protect the marine ecology. End users of wind propulsion systems for commercial ships have grown more interested in them as a result of increased fuel prices. It also replaces systems that produce large volumes of carbon dioxide (CO2). In order to hasten the decarbonization of the shipping sector, the International Windship Association (IWSA) introduced a new project. The "Decade of Wind Propulsion" campaign seeks to encourage the use of hybrid alternative propulsion systems that combine wind, alternative fuels, and energy efficiency techniques.
When there are more shipping boats than there is demand, this is referred to as shipping overcapacity. One of the main causes of shipping overcapacity is the expectation of ongoing growth in commercial operations, for which additional boats are purchased to meet the anticipated demand. Old containers are being replaced with new ones that use less energy. Due to their poor scrap value, several of the ancient vessels have not yet been destroyed. These ships are put up for sale, which adds more tonnage to an already oversaturated market. Despite an increase in global seaborne commerce, the shipping sector's overcapacity has resulted in a fall in new vessel orders. Therefore, it is projected that a main obstacle to the expansion of the marine propeller market would be the decline in new shipbuilding orders.
The COVID-19 pandemic's effects have caused supply-chain interruptions and decreased economic activity, which has led to a decrease in orders for new ships. Propeller demand during the epidemic is down due to the low amount of new ship orders. The pandemic's reduced trade and ship manufacturing also hindered market expansion. Additionally, the implementation of new environmental restrictions compelled ship owners to purchase newer ships, pay more for cleaner fuel, or install scrubbers that reduce pollutants. The pandemic's high fuel costs and unfavourable market circumstances led ship owners to demolish older ships in order to reduce losses.
The stainless steel segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increase in result of the propulsion system's increasing usage of stainless steel materials. Compared to other materials, it offers more strength and dependability. Alloys of aluminium, bronze, nickel-aluminum bronze and other materials are also often utilised. The market would expand as a result of the propulsion system's growing use of corrosion-resistant metals.
The fixed pitch propeller segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the lack of mechanical and hydraulic subsystems compared to controlled pitch propellers, fixed pitch propellers are strong and dependable. Additionally, they are less expensive to manufacture, install, and operate than other propeller kinds. As a result, they are now often utilised in naval ships. The benefits of the category, such as greater manoeuvrability, lower blade wear and tear, and considerable NVH performance when compared to others, are responsible for the high growth rate of the market. Since they are currently being accepted gradually, their revenue share is anticipated to increase throughout the projection period.
Asia Pacific is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the significant military spending by the growing nations in the Asia Pacific area, such as India and China, is what drives the region's navy ship purchases. In addition, the conflicts in the South China Sea, Indian Ocean, and Arabian Sea are encouraging the navy to improve their sea-based capabilities. All of these elements are assisting in the purchase of naval ships, which is fostering the expansion of the navy ship propeller market.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to Due to the region's thriving maritime economy, the presence of the major marine lines, the rise in investment in the marine sector, and the rise in the number of naval propeller makers, this growth is ascribed to the upgrading of dry cargos for real-time data interchange in the U.S. Furthermore, the industry is anticipated to grow due to Canada's strong need for specialised vessels for marine tourism.
Some of the key players profiled in the Naval Ship Propeller Market include Brunswick Corporation, Bruntons Propellers Ltd., Kongsberg Gruppen, AB Volvo, Hyundai Heavy Industries Co., Ltd., Rolls-Royce plc, VEEM Propellers Ltd, Andritz AG, Michigan Wheel Holdings LLC, Wartsila Corporation, NAKASHIMA PROPELLER Co., Ltd., MAN SE, Mecklenburger Metallguss GmbH, SCHOTTEL Group and Michigan Wheel
In April 2023, Brunswick Corporation Announces Expansion of BoatClass with Eight New Locations for the 2023 Boating Season, BoatClass is a differentiator in the marketplace by modernizing the boat training experience giving participants a hands-on opportunity to learn and master the skills necessary to be comfortable and confident at the helm.
In Feb 2023, Kongsberg Maritime has signed a repeat order from client Grimaldi Group to supply engineering and technology for two new 7800-line metre (LM) Roll on - Roll off (Ro-Ro) vessels, which will be built at China Merchant Jinling Shipyard. The contract was signed in Q4 2022, and the vessels are scheduled for delivery in 2025.