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市場調査レポート
商品コード
1284205
民間航空機の解体・分解・リサイクル市場の2028年までの予測- タイプ別、用途別、地域別の世界分析Commercial Aircraft Disassembly, Dismantling And Recycling Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Application and By Geography |
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民間航空機の解体・分解・リサイクル市場の2028年までの予測- タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の民間航空機の解体・分解・リサイクル市場は、2022年に67億4,000万米ドルを占め、2028年には118億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR9.8%で成長すると見込まれています。
航空機のリサイクルは、古い航空機のスクラップや解体を行うもので、世界中で毎年約450機の航空機がスクラップや解体をされています。多くの機体が永久に使用されないため、持続可能な方法で部品をリサイクルし、既存の航空機を解体するための施設が数多く建設されています。飛行制御装置、エンジン、ドアなど、高価な部品はすべて改修され、現代の航空機に使用できるよう再販されます。使える部品がすべて回収されたら、主翼や胴体を粉砕してリサイクルします。
IATAの報告によると、航空業界は前年比で60%近い旅客数の減少を記録しています。
航空機の解体、分解、リサイクルは、USMや回転可能な部品、機体構造材など、さまざまな貴重な部品を利用し、将来の使用に再利用することができるものです。システム化された分解、スマートシュレッダー、さまざまな切断方法によって、分解プロセスを容易にすることができます。航空機の退役は、ナローボディ機が約半数、ワイドボディ機が約28%を占めています。その結果、退役する航空機の増加やスクラッププロセスの改善により、近い将来、市場の拡大が促進されるでしょう。
航空機には、アスベスト、非常信号や煙探知機の放射性物質、消火器のブロモ・トリフルオロメタンなど、潜在的に危険な化合物が含まれていることがあります。アスベストはその耐久性と耐火性から、接着剤、エンジンマウント、バルブ、ブレーキパッド、ガスケットなど、いくつかの古い航空機部品に使用されています。航空機の分解やリサイクル時に排出されるアスベストは、肺がんの原因となることがあります。消火器に含まれるガスに頻繁に触れると、さまざまな皮膚疾患、頭痛、不整脈、その他の合併症を引き起こす可能性があります。煙探知機には、技術者やオペレーターにとって危険な合成放射性元素であるアメリシウムが微量に含まれています。
再製造とは、OEMが当初設定した性能基準を満たすように中古製品を開発し、少なくとも新規製造部品と同等の保証を付けて最終製品を提供するプロセスです。再製造は、より安いコストで部品/コンポーネントを製造する持続可能な方法です。検査、比較、再加工、テストはすべて、再製造プロセスの一部です。アディティブ・マニュファクチャリングの技術革新は、コスト効率が良く、エネルギー効率の良い再製造の方法であることを示しています。
炭素繊維は、航空機を軽量化し、燃費を向上させるための複合材料として使用されています。しかし、炭素繊維のリサイクルは困難です。ニッケルやコバルトなど、航空エンジンにも利用される高価な合金の中には、非常に特殊なリサイクル設備が必要なものもあります。そのため、結局はリサイクルのコストが上がってしまいます。もう一つの大きな課題は、退役した航空機をリサイクル場まで運ぶことです。リサイクル施設がないため、飛行に支障があると判断された航空機は、スクラップされるか空港で錆びることになります。
2020年に発生したCOVID-19のパンデミックは、様々な地域で急速に拡大しました。その結果、いくつかの民間航空機の分解・解体・リサイクル工場が閉鎖され、原材料の不足と価格変動により、2020年の地域市場の成長が阻害されました。しかし、同地域ではCOVID-19の発症件数が減少し、製造施設の操業が徐々に再開されています。その結果、予測期間中、市場は改善すると予測されます。
ワイドボディ航空機分野は、有利な成長を遂げると推定されます。ワイドボディ航空機は、一般的にツインアイル航空機として知られており、7席以上の座席を持つ2つの客席を横並びに運べる大きさの胴体を持つ民間旅客機です。この分野は、ワイドボディ機やジャンボ機の解体・リサイクルサービスの需要増により、高い成長率が見込まれています。ワイドボディ機は、商業用貨物輸送やその他の特殊な用途にも利用されています。例えば、COVID-19の流行の直後、ボーイング747の世界最大の運航会社であるブリティッシュ・エアウェイズは、2021年にジャンボジェットの全機種を着陸させました。
エンジンの分解分野は、経費や運用コストの削減を目的とした大手航空機メーカーの注力度が高まっていることから、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。廃棄やリサイクルのために航空機の部品を分解して取り出すことを、エンジンの分解と呼びます。ティアダウンは、かつては航空機の運用寿命を縮めるための手法と考えられていました。しかし、最近では、ティアダウンは必要不可欠で、価値を高めるためのプロセスであるという傾向が見られます。
北米は、引退する航空機の数が多く、USM市場が確立されていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。さらに、この地域は民間航空機の解体・分解・リサイクルのためのインフラが発達しています。さらに、現代的な航空機の増加により、従来型の中世代航空機の早期退役が進んでおり、市場拡大の一助となるでしょう。
予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されています。同地域には多数の航空機リース会社が存在することが、市場の急速な拡大に寄与していると考えられます。さらに、同国にはAircraft End of Life SolutionsやAir Salvage Internationalといった重要な市場参入企業が存在し、この地域の産業拡大に寄与しています。
2022年10月、Tarmac Aerosaveは、スペインのテルエルサイトで最初のエアバスA380の解体を開始したと発表しました。同機は同社にとって7機目の解体機であり、これまで6機がフランスのタルブで解体されました。
2022年3月、成熟した技術管理および資産取引会社であるEirTrade Aviationは、解体能力を拡大し、エンジン解体を含むようになりました。EirTrade社のダブリン拠点で利用できる能力は、西アイルランドのノックにある同社のAFRA認定拠点に基づく既存の航空機解体作業を補完するものです。
2020年4月、CAVU Aerospaceはアリゾナの80,000平方フィートの施設についてEASA 145の証明書を取得しました。これにより、CAVUは複数のプラットフォームにおけるアフターマーケットサービスの強化を目指しました。
According to Stratistics MRC, the Global Commercial Aircraft Disassembly, Dismantling and Recycling Market is accounted for $6.74 billion in 2022 and is expected to reach $11.81 billion by 2028 growing at a CAGR of 9.8% during the forecast period. Aircraft recycling comprises scrapping and dismantling old aircraft, and approximately 450 aircraft are scrapped and disassembled each year around the world. With a large number of airframes permanently out of service, a number of facilities have been constructed to recycle components and disassemble existing aeroplanes in a sustainable manner. Flight controls, engines, and doors, among other costly items, can all be refurbished and resold for use on modern aircraft. When all usable parts have been recovered, the wings and fuselage are crushed for recycling.
According to a report by IATA, the airline industry witnessed nearly 60% decline in passenger travel compared to previous year.
Aircraft disassembly, dismantling, and recycling make use of various valuable components such as USM or rotable parts and airframe structure material, which can be repurposed for future use. Systematic disassembly, smart shredding, and various cutting procedures all help to ease the breakdown process. Narrow body aircraft account for about half of the retiring fleet, whereas wide body aircraft account for approximately 28%. As a result, the increasing quantity of retired aircraft and improved scrapping processes will propel market expansion in the near future.
Asbestos, radioactive elements in emergency signals or smoke detectors, bromo-tri-fluoro-methane in fire extinguishers, and other potentially hazardous compounds can be found in aircraft. Due of its durability and fire resistance, asbestos is used in several older aircraft parts such as adhesives, engine mounts, valves, brake pads, and gaskets. Asbestos emissions during aircraft breakdown or recycling can cause lung cancer. Frequent exposure to gas held in fire extinguishers can result in a variety of skin illnesses, headaches, irregular heartbeats, and other complications. Smoke detectors contain trace levels of americium, a synthetic radioactive element that can be hazardous to technicians and operators.
Remanufacturing is the process of developing a used product to meet the performance criteria originally established by OEMs and delivering the final product with a warranty that is at least equivalent to newly manufactured components. Remanufacturing is a sustainable method of making parts/components at a cheaper cost. Inspection, comparison, reprocessing, and testing are all parts of the remanufacturing process. Technological breakthroughs in additive manufacturing have shown to be a cost-effective and energy-efficient method of remanufacturing.
Carbon fibre is used as a composite material to make aeroplanes lighter and more fuel efficient. However, it is difficult to recycle carbon fibre. Some of the most expensive alloys, such as nickel and cobalt, which are also utilised in aviation engines, require very specialised recycling facilities. This will eventually increase the cost of recycling. Another significant challenge is the transporting of decommissioned aircraft to the recycling site. Due to a lack of recycling facilities, if an aircraft is deemed unsafe for flight, it will be scrapped or rust at the airport.
The COVID-19 pandemic in 2020 expanded fast over various regions. As a result, several commercial aircraft disassembling, dismantling, and recycling plants were shuttered, which hampered regional market growth in 2020 due to a scarcity of raw materials and pricing volatility. However, the region has seen a decrease in the number of COVID-19 cases, which has resulted in the gradual resumption of operations in manufacturing facilities. As a result, the market is predicted to improve during the projection period.
The wide body aircraft segment is estimated to have a lucrative growth. A wide-body aircraft, commonly known as a twin-aisle aircraft, is a commercial airliner with a fuselage that is large enough to carry two passenger aisles with seven or more seats abreast. This segment is expected to grow at a high rate due to increased demand for dismantling and recycling services for wide body and jumbo aircraft. Wide-body aircraft are also utilised for commercial freight and cargo transport, as well as other particular purposes. For example, shortly after the COVID-19 epidemic, British Airways, the world's largest operator of Boeing 747s, grounded its entire fleet of jumbo jets in 2021.
The engine teardown segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period owing to increasing focus of major aircraft manufacturers to reduce expenses and operational costs. The disassembly and removal of aircraft parts for disposal or recycling is known as an engine teardown. Teardowns were once thought to be simply a technique to end an aircraft's operational life. However, recent times have shown a trend in teardowns becoming an essential, value-driven process.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period due to a high number of retiring aircraft fleets and a well-established USM market. Furthermore, the region has a well-developed infrastructure for commercial aircraft disassembly, dismantling, and recycling. Furthermore, the growing number of contemporary fleets has resulted in the early retirement of mid-generation conventional aircraft, which will aid market expansion.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The existence of a large number of aircraft lessors in the region is credited with the market's rapid expansion. Furthermore, the country is home to some important market players, such as Aircraft End of Life Solutions and Air Salvage International, which will aid in the regional industry's expansion.
Some of the key players profiled in the Commercial Aircraft Disassembly, Dismantling and Recycling Market include China Aircraft Leasing Group Holdings Limited, The Carlyle Group, Air Salvage International Ltd., Magellan Aircraft Services Corp., Tarmac Aerosave, Aircraft End-of-Life Solutions, Bombardier, Inc., AJW Group, Vallair, Ecube, CAVU Aerospace, Eirtrade Aviation and GA Telesis LLC.
In October 2022, Tarmac Aerosave announced that it has begun dismantling its first Airbus A380 at Teruel, Spain site. The aircraft is the seventh to be scrapped by the company, with six having been scrapped in Tarbes, France.
In March 2022, EirTrade Aviation, the mature technical management and asset trading company, has expanded its dismantling capabilities to include engine dismantling. The capacity available at EirTrade's Dublin site will complement existing aircraft dismantling activities based at the company's AFRA-accredited site in Knock, Western Ireland.
In April 2020, CAVU Aerospace received EASA 145 certificate for their 80,000 sq. ft. facility at Arizona. With this, CAVU aimed to enhance aftermarket services across multiple platforms.