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市場調査レポート
商品コード
1284200
民間航空機用ラバトリーシステム市場の2028年までの予測 - 航空機タイプ別(ビジネスジェット、民間航空機、リージョナル航空機)、技術別(循環技術、真空技術)、コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Commercial Aircraft Lavatory System Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Aircraft Type (Business Jet, Commercial Aircraft & Regional Aircraft), Technology (Recirculating Technology & Vacuum Technology), Component, End User & By Geography |
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カスタマイズ可能
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民間航空機用ラバトリーシステム市場の2028年までの予測 - 航空機タイプ別(ビジネスジェット、民間航空機、リージョナル航空機)、技術別(循環技術、真空技術)、コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の民間航空機用ラバトリーシステム市場は、2022年に16億2,000万米ドルを占め、2028年には21億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に4.9%のCAGRで成長すると予想されています。
ラバトリーは、航空機の客室内で最も重要な内装要素の1つであり、高速走行や摩耗に耐え、水滴を漏らさないことが求められます。また、丈夫であること、航空機を軽量化し燃費を向上させるために可能な限り水を消費しないこと、乗客が頻繁に使用することに耐えることも求められます。航空会社や航空機によって、トイレのデザインはさまざまです。そのデザインは、メーカーが最先端の新素材を使用して軽量化を図り、さらにレストルームを小型化するなど、常に進化し続けています。また、乗客の快適さを犠牲にすることなく、トイレの大きさを小さくしました。
国際航空運送協会(IATA)によると、2020年には国際線旅客需要(RPK)は75.6%減少し、国内線旅客需要は48.8%減少します。
航空会社は、足で操作するトイレの洗浄スイッチ、赤外線ゴミ箱、手の消毒ディスペンサーを含むタッチフリーラバトリーの備品を入れ始めています。航空会社は、集中的な清掃手順、高効率粒子吸着HEPAフィルター、マスクの使用、社会的隔離などを用いて衛生的な対策を行っています。タッチフリーレストルームは、航空会社のソリューションパッケージの構成要素になると予想されます。また、大手航空会社では、飛行後の静電スプレーによるトイレ清掃作業を強化しています。これらの効果的な取り組みにより、トイレのシステムはタッチフリーへと変化しています。
物的・環境的被害や人的被害、さらには死亡事故を防ぐため、国は航空機のトイレシステムに対して厳しい安全基準を設けています。厨房、機内、トイレ、荷物置き場など、それぞれ独自の事情があるため、時には異なる基準が求められることもあります。基準に従った最新のラバトリーアクセシビリティの向上は、航空機の管理者にとって大きな負担となります。これらのルールは、セグメントの拡大を妨げています。
航空機用トイレシステムの市場は、非常に競争が激しいです。収益シェアを獲得するには、競争力のある価格設定と競合技術の進歩の両方が必要です。年を追うごとに、航空機のトイレシステムはより洗練され、新しい機能が頻繁に搭載されるようになっています。横浜エアロスペース、アジアスピリット、ノルダムグループなどの大手企業が多額の投資を行っています。このことは、おそらく近い将来、市場の成長を加速させるでしょう。
ジャンボジェットにはラバトリーが設置されており、旅の疲れを癒すことができました。COVIDの流行により、ボーイング747やエアバスA380のような民間ジャンボジェットは、4発機の必要性が低下したため、廃止されることになっています。民間ジャンボ機の製造中止は、市場の成長力に大きな影響を与えます。
COVID-19の大流行により、航空便が激減したため、航空機用ラバトリーシステム市場に大きな影響を与えました。航空会社による航空機購入の延期やキャンセルが相次ぎ、トイレの市場も不安定になっています。その結果、航空機用トイレの市場は激減しました。
再循環技術分野は、有利な成長を遂げると推定されます。洗浄液を内蔵した廃棄物タンクは、航空機の循環式トイレシステムのバルブ制御のドレンラインに連結されています。この方式は、トイレの臭いをすべて除去することができます。機内の換気には、再循環空気と外気が使用されます。外気の量は、航空機の二酸化炭素排出量に影響します。危険性が少なく、安全性が高いことが、このセグメントの成長を後押ししています。
OEM分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予想されています。多くのOEM企業が買収によって事業を拡大しており、また、一部の部品やコンポーネントのために独自の生産施設を立ち上げている企業もあります。企業は、上流と下流のサプライチェーンを管理することの利点に気づき、部品やコンポーネントのサプライチェーン・ネットワークを独自に構築することに関心を持つようになってきています。このような側面が、この分野の成長を牽引しています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域には、主要な民間航空機のエアフレマー、ティアプレーヤー、サブシステムおよびコンポーネントサプライヤー、原材料サプライヤーの製造施設があります。この地域には、いくつかのトップメーカーがあります。ボーイング社は、この地域の航空機用ラバトリーの最大の買い手です。また、FAA(連邦航空局)やEPA(環境保護庁)などの規制機関による厳しい規制もあります。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されています。中国とインドがアジア太平洋の成長エンジンになると予測されています。この地域が最も高い成長を遂げた最も明白な要因は、旅客輸送量の増加に対応するための民間航空機の需要の高まりと、民間および地域航空機の現地開発への高い関心(COMAC C919)、主要企業による製造施設の開設です。
2022年1月、ボーイング社はコリンズ・エアロスペース社と、737ファミリーの航空機に次世代ラバトリーを長期的に提供する契約を締結しました。この新しいラバトリーシステムは、乗客の体験を最適化し、航空会社の操作性を向上させ、将来の技術統合への道を開くのに役立ちます。
2021年9月、MAC Aero Interiorsは、タッチレス・ラバトリー・ソリューションの新しい製品ラインの開発を開始しました。スマート・タッチレス・ラバトリーは、航空会社と乗客の安全と信頼に応えることを目的としています。
According to Stratistics MRC, the Global Commercial Aircraft Lavatory System Market is accounted for $1.62 billion in 2022 and is expected to reach $2.17 billion by 2028 growing at a CAGR of 4.9% during the forecast period. The lavatory is one of the most important interior elements in an airplane cabin; it must withstand high speeds and abrasion without leaking a drop. It must also be strong, consume the least amount of water feasible to lighten the aircraft, improve fuel efficiency, and endure frequent usage by passengers. From airline to airline and from aircraft to aircraft, lavatory designs differ. Its design has been continuously enhanced by manufacturers, who used new, cutting-edge materials to make it lighter. They also decreased the size of the restrooms without sacrificing passenger comfort.
According to the International Air Transport Association (IATA), international passenger demand (RPK) decreased by 75.6%, and domestic passenger demand decreased by 48.8% in 2020.
The airlines have begun putting in touch-free lavatory fixtures including foot-operated toilet flushing switches, infrared trash bins, and hand sanitizer dispensers. The airlines take hygienic measures by using intensive cleaning procedures, high-efficiency particle absorption HEPA filters, mask use, and social seclusion. The touch-free restroom is anticipated to be a component of the airline solution package. Major aircraft carriers are also intensifying their post-flight electrostatic sprayer bathroom cleaning operations. These effective initiatives are transforming the restroom system to a touch-free one.
To prevent property and environmental damage, human harm, and even death, the government has issued strict safety standards for airplane lavatory systems. The galley, the cabin, the restrooms, and the luggage hold all provide unique circumstances that occasionally call for different standards. The latest improvements in lavatory accessibility that follow standards come at a significant expense to the aircraft management. These rules are hindering the expansion of the segments.
The market for aircraft restroom systems is quite competitive. Gaining a revenue share requires both competitive pricing and advancements in component technology. With each passing year, aircraft lavatory systems get more sophisticated and include new features often. Significant industrial companies including Yokohama Aerospace, Asia Spirit, and The Nordam Group are heavily investing. This will probably accelerate the market's growth in the near future.
The jumbo-jets featured extra lavatories so that travelling was hassle-free. A COVID epidemic has led to the elimination of commercial jumbo jets like the Boeing 747 and Airbus A380 since the need for four-engine aircraft has decreased. The market's ability to grow is severely impacted by ceasing manufacture of commercial jumbo planes.
The COVID-19 pandemic had a terrible impact on the market for airplane lavatory systems since air traffic had drastically decreased. Due to several airline's delays or cancellations of the aircraft purchases, the market for lavatory systems became unsure. As a result, there was an outrageous decline in the market for airplane restroom systems.
The recirculating technology segment is estimated to have a lucrative growth. A waste tank with a flushing fluid inside is linked to the valve-controlled drain line of an aircraft's recirculating toilet system. This method eliminates all odours from the lavatory. Recirculated air and outside air are used to ventilate the cabin. The amount of ambient air has an influence on aviation's carbon footprint. Less danger and enhanced safety qualities are driving the segment's growth.
The OEM segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Many OEM firms are expanding their businesses through acquisition, and some are starting their own production facilities for certain of their parts and components. Companies are becoming more interested in creating their own supply chain networks for parts and components as they see the advantages of upstream and downstream supply chain control. This aspect is driving the segment's growth.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. This region is home to the manufacturing facilities of major commercial aircraft air framers, tier players, sub-system and component suppliers, and raw material suppliers. This region has several topmost manufacturers. Boeing is the largest buyer of airplane lavatories in the area. It also has stringent regulations by regulatory bodies such as FAA (Federal Aviation Administration) and EPA (Environmental Protection Agency).
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. China and India are predicted to be the growth engines in Asia-Pacific. The most obvious factors responsible for the highest growth of the region are the rising demand for commercial aircraft to accommodate rising passenger traffic, along with the high focus on developing commercial and regional aircraft locally (COMAC C919) and the opening of manufacturing facilities by key players.
Some of the key players profiled in the Commercial Aircraft Lavatory System Market include Collins Aerospace, Safran Group, Yokohama Aerospace America, Inc, Boeing Company, Diehl Aerosystems, MAC Aero Interiors, JAMCO Corporation, AIM Altitude, The Nordam Group LLC, AeroAid Ltd, CIRCOR Aerospace and Defense, Inc, AVIC Cabin Systems, Euro Composites, HAECO Cabin Solutions and The Gill Corporation.
In January 2022, The Boeing Company signed an agreement with Collins Aerospace to be the long-term provider of next-generation lavatories for the 737 family of aircraft. The new lavatory system optimizes the passenger experience, improves airline operability and helps pave the way for future technology integration.
In September 2021, MAC Aero Interiors started developing a new product line of touchless lavatories solutions. The Smart Touchless Lavatory aims to meet safety and trust for airlines and passengers.