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市場調査レポート
商品コード
1284047
ヘッドライト市場の2028年までの予測- 車種別、車両推進方式別、販売チャネル別、技術別、地域別の世界分析Headlight Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Vehicle Type, By Vehicle Propulsion, By Sales Channel, By Technology and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ヘッドライト市場の2028年までの予測- 車種別、車両推進方式別、販売チャネル別、技術別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、ヘッドライトの世界市場は2022年に72億5,000万米ドルを占め、2028年には117億米ドルに達すると予測され、予測期間中に8.3%のCAGRで成長すると予想されています。
促進要因を照らすために、自動車では照明が重要です。自動車の内外装部品の美観を高めると同時に、それらをより鮮明にします。照明装置と信号装置の両方が、照明システムの一部です。これらの照明器具は、フロント、バック、トップ、インテリアを含む車両全体に配置されています。
照明器具の需要は、主に交通安全に対する懸念の高まりと政府の照明規制によってもたらされています。ヘッドライトのニーズは、可処分所得の増加、ライフスタイルの向上、輸送ニーズの増加など、自動車生産台数増加の要因によって促進されています。自動車用ヘッドライトは、信頼性、視認性、作業効率を向上させる。
しかし、インテリジェントヘッドライトは、車のセンサーに接続され、道路の状況に応じて自動的に調整することができます。その結果、自動車のヘッドライトのコストは徐々に上昇します。自動車がより複雑で技術的に高度になるにつれて、一部の自動車部品のコストは上昇しています。一部の車種ではまだ実用的であっても、大半の車種では、この単純な修理がより困難で時間がかかるようになっています。ヘッドライトの取り外しには、バンパー全体を取り外す必要がある車種もあるため、ヘッドライト市場は予測期間中、課題に直面することになるでしょう。
道路の曲率を考慮し、夜間視力を向上させるため、ADAS(先進運転支援システム)の必須コンポーネントである自動車用ヘッドランプは、曲線の多い道路を走行する際に車の照明パターンを変化させます。さらに、ADASのインテリジェント照明は、運転中の視認性を向上させるため、悪天候時には極めて重要です。自律走行車や半自律走行車の採用、安全機能への高い要求、快適性へのニーズの高まりなどが、高度な運転支援システムの台頭に寄与し、それがヘッドライト市場の拡大に直結しています。
レーザーヘッドライトは非常に高価であるため、BMWなどの高級車メーカーだけが標準装備しています。また、LEDライトに比べて発熱量が多いため、冷却が必要です。ウインカーやブレーキランプのような用途では、レーザーライトはLEDライトの代わりにはならないです。また、プロジェクターヘッドライトは、リフレクターヘッドライトとは光量が大きく異なるため、使用する 促進要因にとっては難易度が高いです。また、プロジェクターヘッドライトは、リフレクターヘッドライトに比べて車内のスペースが広くなってしまいます。
旅行制限のため、COVID-19の流行はヘッドライト市場に悪影響を及ぼし、市場参入企業の業績に大きな影響を及ぼすと予測されます。このため、市場参入企業だけでなく、経済貢献企業も戦略的なコスト削減計画を策定しています。通勤制限、労働者不足、サプライチェーンの混乱による原材料不足のため、流行期間中は製造施設の大半が操業停止を余儀なくされました。ヘッドライトの売上は、世界の自動車製造・販売の動きと密接に関係しています。各国の封鎖が長期化すれば、生産損失が増加することが予想されます。2019年の自動車生産量と比較すると、2020年の世界の自動車生産量は16%減少しています。
人口の自動車に対するニーズの高まり、購買力の向上、その生産と販売の急速な拡大により、乗用車セグメントは予測期間中、世界のヘッドライト市場で最大のシェアを占めると予測されます。OICAは、乗用車の世界販売台数が2020年の第1四半期と第2四半期の販売台数と比較して、2021年には26%増加したと発表しています。しかし、IBEFの調査によると、インドは21年度に27万1,100台の乗用車を販売したと主張しています。こうした動きにより、適応型ヘッドライトの需要が高まっています。その結果、ヘッドライトを搭載した乗用車の需要も高まっています。
Automotive LED Product Trend and Regional Market Analysisによると、LEDヘッドライトの世界の普及率は2021年には60%に近づき、新エネルギー車(NEV)での普及率は90%でトップになります。その結果、予測期間中、LEDセグメントのCAGRが最も高くなると予測されます。さらに、自動車用LEDライトは、高級車の需要が世界規模で拡大したため、過去10年間で大幅に拡大しました。しかし、人間の人口が増加することで、LEDヘッドライトの需要が増加する可能性があります。車両用LEDヘッドライトの市場は、エネルギー効率の高い照明オプションの必要性から拡大しています。これらの変数が、予測期間中のヘッドライト市場セグメントの拡大を後押しすることになるでしょう。
中国やインドのような経済成長国は、この地域の工業化と都市化により、APACのヘッドライト市場の成長を促進すると予想されます。設置台数では、中国がヘッドライト市場を独占しており、それが同地域の需要を押し上げています。世界最大の自動車生産国である中国は、27,809,196台の自動車を生産しています。この国には、上海汽車、東風、一汽、長安など、著名な自動車メーカーが多数存在します。また、欧米の自動車メーカーの中には、より幅広い顧客層に対応するため、中国での事業拡大に注力しているところもあります。
小糸製作所とスタンレーが市場の大部分を占めるアジア太平洋は、予測期間中、世界のヘッドライト市場のCAGRが最も高くなると予想され、日本の市場関係者がアジア市場を独占すると予想されます。また、地域企業は、業界の主導権を握るために、効率的な照明ソリューションの開発に注力しています。その結果、同国の堅調な自動車産業と、欧米の自動車メーカーが同国の市場開拓に力を入れることが、自動車用ヘッドライト市場の成長促進要因になると予想されます。
2023年4月、コンチネンタルが試験場での電気自動車向け充電インフラのアップグレードを継続。Contidromの試験場では、総充電容量が2,000kW以上に増加。世界で最も生産量の多い電気自動車メーカー10社のうち9社が、コンチネンタルをタイヤのOEM(相手先ブランドによる生産)として使用
According to Stratistics MRC, the Global Headlight Market is accounted for $7.25 billion in 2022 and is expected to reach $11.70 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.3% during the forecast period. In order to illuminate the driver, lighting is crucial in automobiles. It enhances the aesthetic appeal of the vehicle's interior and external components while also making them more apparent. Both lighting and signaling devices are part of the lighting system. These lighting fixtures are positioned throughout the vehicle, including the front, back, top, and interiors.
The demand for lighting equipment is primarily driven by rising concerns about traffic safety and government lighting regulations. The need for headlights is being fueled by factors such as rising disposable incomes, an enhancement of lifestyles, and increased transportation needs, which are all factors in the rise in vehicle production. Automotive headlights provide better reliability, visibility, and operating efficiency.
However, intelligent headlights are connected to the car's sensors and can adjust automatically based on the road's conditions. As a result, the cost of car headlights gradually increases. The cost of some automotive components is rising as vehicles become more complicated and technologically sophisticated. For the majority of cars, this simple repair has become more difficult and time-consuming, even though it may still be practical for some models. The headlight market will confront challenges throughout the forecast period as a result of some vehicles' entire headlamp removal requirements, which may require removing the entire bumper.
In order to account for the road's curvature and improve night vision, an essential component of advanced driver assistance systems is the automotive headlamp, which changes the lighting pattern of the car when driving on a curving road. Furthermore, the intelligent lighting of ADAS is extremely important in bad weather because it improves visibility while driving. The adoption of autonomous and semi-autonomous vehicles, the high demand for safety features, and the growing need for comfort all contribute to the rise of sophisticated driver assistance systems, which in turn directly support the expansion of the headlight market.
As laser headlights are so expensive, only premium car manufacturers like BMW include them as standard equipment. These lights require additional cooling since they generate more heat than LED lights. In applications like turn signals and brake lights, laser lights cannot take the place of LED lights. Additionally, projector headlights provide a substantially different light output than reflector headlights, making them challenging for drivers who use them. They take up more space inside a car than reflector headlights do.
Due to travel restrictions, the COVID-19 pandemic's spread has had a negative impact on the headlight market and is predicted to have a significant influence on market participants' financial performance. Because of this, contributors to the economy as well as market participants are creating strategic cost-cutting plans. Due to commuter limitations, a lack of workers, and a shortage of raw materials as a result of supply chain disruption, the majority of manufacturing facilities had to shut down during the epidemic. Headlight sales are closely related to global automotive manufacturing and sales movement. If the lockdown in the countries is prolonged, production loss is expected to rise. Compared to automobile production in 2019, the world's automotive output has decreased by 16% in 2020.
Because of the population's growing need for automobiles, increasing purchasing power, and the rapid expansion of their production and sales, passenger cars segment is predicted to hold the largest share of the global headlight market during the projection period. The OICA announced that the global sale of passenger automobiles increased by 26% in 2021 when compared to the Q1 and Q2 sales of 2020. However, research by IBEF claims that India sold 27.11 lakh passenger cars in FY21. These developments have increased the demand for adaptable headlights. As a result, there is a higher demand for passenger vehicles with headlights.
According to Automotive LED Product Trend and Regional Market Analysis, the global penetration rate of LED headlights will approach 60% in 2021, with penetration in new energy vehicles (NEV) leading at 90%. As a result, the LED segment is anticipated to have the highest CAGR during the projected period. Additionally, automotive LED lights has expanded substantially over the past decade as demand for luxury vehicles has grown on a global scale. However, the growing human population might increase demand for LED headlights. The market for vehicle LED headlights is expanding due to the need for energy-efficient lighting options. These variables will fuel the headlight market segment's expansion over the forecast period.
Growing economies like China and India are anticipated to propel the growth of the headlight market in APAC due to the region's industrialization and urbanization. In terms of installation, China dominates the headlight market, which in turn drives up demand in the region. The largest car manufacturing nation in the world, China, produced 27,809,196 vehicles. The nation is connected to a number of prominent automakers, including SAIC Motor, Dongfeng, FAW, and Chang'an. A few western automakers are focusing on expanding in China as well to provide a wider spectrum of customers.
With Koito and Stanley accounting for the major portion of the market, Asia Pacific is expected to have highest CAGR of the global headlight market during the extrapolated period, and Japanese market players are anticipated to dominate the Asian market. Additionally, regional businesses are focusing on developing an efficient lighting solution in order to take control of the industry. As a result, it is anticipated that the country's robust automotive industry and the increased emphasis of western automakers on development in the country will serve as the primary drivers of the automotive headlight market's growth.
Some of the key players in Headlight market include Continental AG, DE amertek corporation, Hella KGaA Hueck & Co, Hyundai mobis Co.LTD, J.W. Speaker Corporation, Koito Manufacturing Co., Ltd, Magna International Inc., Marelli Holdings Co., Ltd., Osram GmbH, Robert Bosh GMBH, SL America Corporation, Stanley Electric Co., Ltd., Valeo SA, Varroc Group and ZKW Group.
In April 2023, Continental Continues to Upgrade Charging Infrastructure for Electric Vehicles on Its Test Tracks. Contidrom proving ground increases total charging capacity to more than 2,000 kW. Nine of the world's ten highest-volume manufacturers of electric vehicles use Continental as their original equipment manufacturer for tires