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市場調査レポート
商品コード
1273633
固定衛星サービス市場の2028年までの予測- サービスタイプ別、組織規模別(SOHO・中小企業・大企業)、エンドユーザー別、地域別の世界分析Fixed Satellite Services Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Service Type, Organization Size (Small Office Home Office, Small and Medium Business and Large Enterprises), End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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固定衛星サービス市場の2028年までの予測- サービスタイプ別、組織規模別(SOHO・中小企業・大企業)、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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ストラティスティックスMRCによると、世界の固定衛星サービス市場は、2022年に239億米ドルを占め、2028年には356億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に6.9%のCAGRで成長します。
固定衛星サービス(FSS)は、特定地域に固定された地上局間の無線通信サービスで、VSAT(Very Small Aperture Terminal)技術を使用してエンドユーザーに高速接続を提供します。サービスプロバイダーが新サービスを市場に投入するまでの時間を短縮し、またリアルタイムで顧客体験を向上させるのに役立っています。FSSシステムは多数のユーザーに同時にサービスを提供し、広大なエリアをカバーするために戦略的に配置され、ユーザーは移動中でも信号を失うことなく通信することができます。そのため、世界中の政府、軍事組織、中小企業、大企業がこれらのシステムを使用しています。
シスコ社によると、2023年には全世界で53億人のインターネットユーザーが存在し、これは世界人口の約66%に相当します。スマートフォンなどのインターネット接続機器の普及や急速な世界化により、高速インターネット接続は世界規模でのコミュニケーションに必要不可欠なものとなっています。
スマートフォンの普及に伴い、高速衛星インターネット接続のニーズが高まり、DTH(Direct-to-Home)サービスの需要や顧客数が増加しています。ここ数年、この需要は大幅に増加しています。インターネットの普及とともに高まったモバイルインターネットやブロードバンドサービスの需要は、そのままインターネット消費の大幅な伸びにつながっています。固定衛星システムの需要をさらに押し上げる要因として、有線ケーブルネットワークを利用したDTHサービスの採用が徐々に拡大していることが挙げられます。高級品やハイエンドサービスに対する消費支出の増加は、世界の裁量所得の増加の結果であり、デジタルDTHサービスの需要が急増し、固定衛星サービスシステムの必要性が高まっています。
固定衛星サービスの導入には、高価な機器の購入や複数の地上局を必要とするため、多額の設備投資が必要となります。これらの地上局を結ぶ地上衛星ネットワークのインフラ構築には、設置費用がかかります。また、常設の衛星を建設したり、軌道に乗せたりするための費用もかかります。1回の衛星打ち上げには、5,000万米ドルから4億米ドルの費用がかかると言われています。また、スペースシャトルの打ち上げには5億米ドル程度かかります。衛星の打ち上げ、市場開拓、メンテナンスにかかるコストが高いことは、世界の固定衛星サービス市場の収益の伸びを抑制する可能性があります。
衛星技術は、リモートセンシング、通信、全地球測位システムなどの用途で、軍や防衛産業で採用されています。例えば、米国空軍は、世界中の米軍の通信を確保するために、軍事戦略戦術中継(MILSTAR)衛星通信システムを運用しています。中国は2021年8月に軍事衛星「TJS(Tongxin Jishu Shiyan)7」を打ち上げました。中国軍はTJS衛星を利用して、情報収集や早期警戒を行っています。このように様々な用途で広く利用されているため、軍事衛星通信の支出は増加しています。例えば、国防科学技術研究所(Dstl)は、2021年8月、軍事宇宙通信に使用するTitania衛星の建設について、In-Space Missions Ltdに1,191万米ドルの契約を締結しました。
固定衛星サービスの市場は、光ファイバー接続やIPTV(Internet Protocol Television)などの代替技術との競争が激化しており、難しい障害に直面しています。衛星インターネットサービスは、帯域幅、周波数、データ伝送速度などの点で、光ファイバー技術に及ばないです。現代では、光ファイバーケーブルはそのほとんどが海底にあり、国家間の通信の99%以上を担っています。長さは50マイルから10,000マイルで、現在400本以上の海底ケーブルが使用されています。これらの海底ケーブルで伝送できるデータ量は膨大なものです。予測期間中は、光ファイバー通信の利用が増加するため、市場の収益成長は制約されると予想されます。
COVID-19は、衛星打ち上げサービス市場に悪影響を及ぼしています。パンデミック時のロックダウンや隔離は、サプライチェーン管理を複雑にするだけでなく、事前に決められた衛星打ち上げの試験、開発、打ち上げの速度を遅くしています。このため、打ち上げサービスプロバイダーが提供する多くのミッションが遅れることになりました。しかし、世界情勢の好転に伴い、試験・開発は必要な段階に入ったもの、衛星打上げサービス市場がCOVID-19のために大きな打撃を受けたことは否定できないです。
家庭向け衛星放送サービスの需要が高まっているため、チャンネル放送分野は他のサービスタイプに比べ、予測期間中に大きな収益シェアを占めると予想されます。超高画質で有料放送やOTTメディアサービスを提供するパッケージサービスへの加入者の増加により、この分野の収益成長が見込まれます。
中小企業(SMB)分野は、予測期間中に一貫した収益成長を遂げると予測されます。この市場では、高速インターネットへの需要の高まりとデータ通信の普及が、この分野の収益開拓を促進すると予想されます。また、固定衛星サービスは、中小企業の業務改善、競合の強化、新サービスの開発などを支援し、この分野の収益拡大に大きく貢献する可能性があります。
予測期間中の世界市場では、北米が最も大きな収益を上げると予想されています。高速インターネットサービスによる帯域需要の増加、衛星接続アプリケーションの普及、衛星を利用した制御システムやリアルタイムモニタリングの需要の増加などが、同市場の収益拡大に寄与すると予想されます。米国人の80%がインターネットを利用していることから、同国では固定衛星サービスに対する需要が非常に高いです。さらに、ネットワークユーザーに固定衛星サービスを提供するKuバンド展開の進歩は、固定衛星サービス市場の収益面での発展に貢献しています。
欧州の市場は、一世帯あたりの複数機器の導入がもたらすブロードバンドアクセス需要の増加や、トランキングやバックホールといった企業の重要な通信回線の利用増加により、予測期間中に着実に上昇すると予測されています。英国は、固定衛星サービスの市場として、ドイツに次いで2番目に大きな市場です。例えば、ドイツの次のハインリッヒ・ヘルツ通信衛星は、OHBシステム社が開発中で、静止軌道に打ち上げられる予定です。
2022年2月、世界最大の総合衛星通信事業者であるIntelsatは、SKY Perfect JSAT Corporationとの提携を拡大し、同社の次世代衛星JCSAT-1C High-throughput Satellites(HTS)をアジア太平洋で採用しました。この提携により、航空会社や顧客は、インターネット接続速度の高速化を通じて、航空機内での優れた乗客体験を促進することができます。
2022年1月、東南アジア最大の通信会社であるシンガポール通信とライドヘイリング・ツー・ペイメントのスタートアップであるGrab Holdings Ltd.は、インドネシアにおける銀行業の展望を追求するため、PT Bank Fama Internationalへの16.3%の出資を購入しました。シンガポール通信とGrabは、それぞれ3,500万米ドルを支払って株式を取得しました。Emtekは、全額出資のユニットを通じてBank Famaの持分を管理しています。
2022年1月、IntelsatとGilat Satellite Networksは、商業航空における戦略的パートナーシップを拡大しました。インテルサットはギラット社のSkyEdge II-cシステムを使用して、アジア太平洋における商業・ビジネス航空サービスを拡大します。インテルサットの商業航空担当上級副社長であるDave Bijurは、この提携により、インフライト・コネクティビティ(IFC)でインテルサットに大きな収益拡大をもたらすと述べています。
According to Stratistics MRC, the Global Fixed Satellite Services Market is accounted for $23.9 billion in 2022 and is expected to reach $35.66 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. Fixed Satellite Services (FSS) is a radio-communication service between ground stations at a given position, which may be fixed to a particular area, which uses Very Small Aperture Terminal (VSAT) technology to provide high speed connections to its end users. It has helped the service providers reduce the time to market for new services and also improve the customer experience on a real-time basis. FSS systems provide services to numerous users simultaneously, they are strategically placed to cover a vast area and allow users to communicate while travelling, without losing signals. As a result, governments, military organizations, and small and large business firms across the globe use these systems.
According to Cisco, there will be 5.3 billion Internet users globally by 2023, which is about 66% of global population. High-speed Internet connectivity has become a necessity for communication on a global scale due to increasing popularity of smartphones and other Internet-based devices and rapid globalization.
As more people use smartphones, there is an increasing need for high-speed satellite Internet connectivity, which has led to a rise in the demand for Direct-to-Home (DTH) services and the number of customers. Over the past few years, there has been a significant increase in this demand. The demand for mobile internet and broadband services, which has risen along with the popularity of the internet, has directly led to a considerable growth in internet consumption. A further factor driving demand for fixed satellite systems is the gradual expansion of DTH service adoption over wired cable networks. Increased consumer spending on luxury goods and high-end services is a result of rising levels of discretionary income worldwide, a spike in demand for digital DTH services, and a driving need for fixed satellite service systems.
Installing fixed satellite service is the significant expenditure required to buy pricey equipment and the requirement for several ground stations. Building the infrastructure for the ground-based satellite network that links these ground stations involves installation costs. The cost of constructing or placing permanent satellites into orbit is another factor. A single satellite launch is thought to cost anywhere from US$50 million to US$400 million. A space shuttle flight's launch also costs about $500 million. High launch, development, and maintenance costs for satellites could restrain the growth of the worldwide fixed satellite services market's revenues.
Satellite technologies are being adopted by the military and defense industries for use in remote sensing, communications, global positioning systems, and other applications. To secure communication for the U.S. military around the world, the U.S. Air Force, for instance, runs Military Strategic and Tactical Relay (MILSTAR) satellite communication systems. China launched the TJS (Tongxin Jishu Shiyan) 7 military satellite in August 2021. The Chinese military uses the TJS satellites to gather intelligence and offer early warning. Due to the widespread use of these satellite communications in many different applications, military satellite communications are seeing an increase in expenditure. Defense Science and Technology Laboratory (Dstl), for instance, awarded a contract of USD 11.91 million to In-Space Missions Ltd in August 2021 for the construction of the Titania satellite for use in military space communications.
The market for fixed satellite services is facing difficult obstacles as a result of the growing competition from alternative technologies including fiber-optic connection and Internet Protocol Television (IPTV). Satellite Internet service cannot compare to fiber-optic technology in terms of bandwidth, frequencies, or data transmission rate. In modern times, fiber optic cables, the majority of which are undersea, carry more than 99% of all communications between nations. With lengths ranging from 50 miles to 10,000 miles, there are currently more than 400 subsea cables in use. The amount of data that can be transmitted across these connections is enormous. During the projected period, market revenue growth is anticipated to be constrained by the rising use of fiber-optic communication.
The COVID-19 has negatively affected the satellite launch services market. Lockdowns and isolation during pandemics has not only complicate the supply chain management, but slowed the rate of testing, development and launching of pre-determined satellite launches. This has led to delay of many mission offered by the launch service providers. But with the betterment of the situation across the globe the testing and development has catch the required phase, yet there is no denial that the satellite launch services market has suffered heavily due to COVID-19.
The channel broadcast category is anticipated to have a bigger revenue share over the forecast period than other service-type categories because to the rising demand for direct-to-home satellite broadcasting services. The increased propensity of consumers to subscribe to packaged packages that offer pay-TV and OTT media services with ultra-high picture quality is expected to propel this segment's revenue growth.
Small and medium businesses (SMB) segment is anticipated to experience consistent revenue growth over the course of the projection period. Rising demand for high-speed Internet and widespread use of data communications in this market are anticipated to fuel sector revenue development. Additionally, fixed satellite services assist small and medium-sized firms in improving their business operations, boosting competitiveness, and developing new services, which could be a major contributor in this segment's revenue growth.
In the global market over the forecast period, North America is anticipated to have the greatest revenue share. Increased demand for bandwidth brought on by high-speed Internet services, rising adoption of satellite connectivity applications, and rising demand for control systems and real-time monitoring that can be facilitated by satellites are all anticipated to contribute to the market's expected revenue growth. Since 80% of Americans use the Internet, there is a huge demand for fixed satellite services in the country. Additionally, Ku-band deployment advancements that provide fixed satellite services to network users help the market for fixed satellite services develop in terms of revenue.
The market in Europe is anticipated to rise steadily over the course of the forecast period as a result of an increase in broadband access demand brought on by the adoption of multiple devices per household and an increase in the use of vital corporate communication lines such trunking and backhauling. The U.K. is the second-largest market for fixed satellite service after Germany. The following Heinrich Hertz communications satellite from Germany, for instance, is being developed by OHB System and will be launched into geostationary orbit.
Some of the key players in Fixed Satellite Services market include Arab Satellite Communications Organization, Embratel Star One, Eutelsat Communications S.A, Gilat Satellite Networks, Hispasat SA, Intelsat SA, Nigerian Communications Satellites Ltd, Satellite telecommunications company (SES SA), Singapore Telecommunications Ltd (Singtel), Sky Perfect JSAT Corporation, Telenor Satellite Broadcasting, Telesat Holdings And Thaicom Public Company Ltd.
In February 2022, Intelsat, which is the world's largest integrated satellite operator, expanded its collaboration with SKY Perfect JSAT Corporation to employ its next-generation JCSAT-1C High-throughput Satellites (HTS) over Asia-Pacific. The partnership helps airlines and customers promote a superior passenger experience onboard aircraft through faster Internet connection speeds.
In January 2022, Southeast Asia's largest telecom firm Singapore Telecommunications and Grab Holdings Ltd., which is a ride-hailing-to-payments startup, purchased a 16.3% investment in PT Bank Fama International to pursue banking prospects in Indonesia. Singapore Telecommunications and Grab each paid USD 35 million for their respective holdings. Emtek controls the interest in Bank Fama through a fully-owned unit.
In January 2022, Intelsat and Gilat Satellite Networks expanded their strategic partnership in commercial aviation. Intelsat will use Gilat's SkyEdge II-c system to expand commercial and business aviation services in Asia-Pacific. Intelsat Senior Vice President of Commercial Aviation, Dave Bijur, said that this collaboration would bring significant revenue growth in in-flight connectivity (IFC) for Intelsat.