|
市場調査レポート
商品コード
1273610
自動車用アクティブグリルシャッターシステム市場の2028年までの予測~車種別、ベーン別、シャッター別、地域別の世界分析Automotive Active Grille Shutter System Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Vehicle Type, Vane, Shutter and By Geography |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
自動車用アクティブグリルシャッターシステム市場の2028年までの予測~車種別、ベーン別、シャッター別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、自動車用アクティブグリルシャッターシステムの世界市場は、2022年に19億6,000万米ドルを占め、2028年には28億米ドルに達すると予測され、予測期間中に6.16%のCAGRで成長するとされています。
アクティブグリルシャッターとして知られる高度なメカトロニクスデバイスは、現在の状況に応じてシャッターを自動的に開閉し、空気の流れを許容または制限します。アクティブグリルシャッターは空気抵抗を減らし、燃費を向上させ、CO2排出量を削減します。燃費を向上させ、有害な排出物を削減する技術は、自動車産業で採用されています。アクティブグリルシャッター(AGS)は、燃費向上やCO2排出量削減の要求が高まる中、車両の空気抵抗低減による燃費向上のソリューションとして注目されています。このことは、自動車用アクティブグリルシャッターシステム(AGS)の市場にも好影響を与えています。
OICAによると、2020年の世界の軽自動車生産台数は17%減少し、北米と欧州の2大市場ではそれぞれ20%、23%の減少になりました。COVID-19の世界の流行により販売台数が若干減少したもの、EVの需要は依然として高く、販売台数は増加しています。
世界中で自動車の生産と販売が増加していることが、世界の自動車用アクティブグリルシャッター産業の成長を促進する主な要因となっています。この需要は、可処分所得の増加や自動車保有率の上昇によってさらに増幅されるでしょう。また、より燃費の良い車への需要が高まり、自動車メーカーは空気抵抗を減らし、ますます厳しくなる自動車の排ガス規制を満たすために、空力的な車体を作ることに重点を置いています。これらの要因が、自動車用アクティブグリルシャッター(AGS)産業の成長に寄与しています。
市場に影響を与える主要な問題は、自動車用アクティブ・グリル・シャッター・システムのコストです。低開発国の顧客は、このようなAGSシステムを搭載した自動車を好まないです。また、ローセグメント車では、空気抵抗を低減するために、ディフューザー、アンダーボディ・パネル、スポイラーが費用対効果の高い方法として使用されています。AGSシステムはコストが高く、ローセグメント車の購入者に人気がないため、自動車用アクティブグリルシャッターシステムの市場は、これらの要因によって減速しています。
自動車用アクティブグリルシャッターの市場は、低燃費車の需要の高まりによって予想されています。AGSを使用することで空力係数を上げることができ、CO2排出量を1kmあたり最大3g減らし、空気抵抗を平均9%、つまり25空力ポイント減らすことができます。政府による排出ガス規制は、自動車メーカーに空気抵抗や排出ガスを低減する技術の採用を促しています。例えば、米国とEUの多くの国の政府は、2020年に乗用車の排出ガスをそれぞれ121g/kmと95g/kmに削減する目標を掲げていました。今後数年間は、このような規制によって技術導入が促進されるでしょう。
AGSが広く普及するためには、多くの規制上の障害をクリアする必要があります。例えば、衝突実験を監督する当局が、このシステムを承認する必要があります。また、AGSを成功させるためには、一般消費者の支持も必要です。しかし、AGSはまだ認知度が低いため、その実現は難しいでしょう。このように、自動車産業がAGSを普及させるために乗り越えなければならない壁は、ほんの一部に過ぎません。しかし、これらの困難を克服することができれば、AGSは自動車業界を大きく変える可能性を秘めています。
世界の自動車産業は、COVID-19の大流行によって大きな影響を受けました。バリューチェーンとサプライチェーンのプレーヤーは、COVID-19の急速な拡大により、深刻な混乱に陥っています。世界中のサプライヤーが、中国を皮切りに生産ラインを完全に停止させました。さらに、国際貿易の制限や需給ギャップの拡大など、多くの障害が発生しました。その結果、これまでの注文が大幅に遅れてしまっています。部品不足と検疫や人員削減を伴うジャストインタイム生産技術により、OEMは生産を停止しています。しかし、自動車販売の増加、機能の向上、自動車メーカーによる最先端技術の開発により、市場は今後大きく成長すると予想されます。
乗用車分野は現在、世界最大の市場シェアを誇っており、予測期間中もその優位性を維持するものと思われます。個人の可処分所得が増加しているため、新興国市場での乗用車の生産と販売が増加し、この市場セグメントの成長を促進します。2020年には、乗用車が市場の70.60%以上を占めています。また、乗用車の生産台数やその車種でのAGS採用率の上昇に伴い、乗用車セグメントにおけるAGSの需要は増加すると考えられます。
垂直ベーンセグメントは2020年に最も高い成長率を示し、予測期間中も優位に立つと推定されます。垂直ベーンは、2020年に市場の33.42%を占めました。性能とスタイリング能力の向上、高い美的価値によるハイエンド自動車への嗜好の高まりにより、このセグメントは予測期間中に成長すると思われます。
厳しい排ガス規制、新技術の迅速な導入、消費者支出の増加、製品革新への多額の投資により、北米は予測期間を通じて同市場で最大のシェアを記録すると思われます。米国は、自動車用アクティブグリルシャッターの最も有利な市場の1つであり続けると思われます。市場拡大の主な要因は、RAM 1500の各種モデル、フォード車、キャデラックやゼネラルモーターズのハイエンドプレミアム車など、アクティブグリルシャッター搭載車の販売拡大です。重要なラジエーターシャッターアッセンブリー生産者の存在と、美観に優れた車種を作るための努力は、この地域の成長に寄与しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も成長すると予測され、中国が成長の主な原動力となっています。この地域の自動車生産台数の年間成長率は指数関数的です。COVID-19以降では、この成長は、個人旅行に対する消費者の嗜好が高まり、自動車やアクティブグリルシャッターなどの安全機能に対する需要が増加することに起因しています。さらに、奨励的な政府のイニシアチブの開始や、EVや自律走行車の使用の増加によって、地域の見通しも改善されるでしょう。
2023年4月、アイシンはAIを活用した新機能を搭載した道路維持管理サービス「みちログ2.0」をリリースします。既に実証実験を行っている岡崎市、刈谷市で導入し、本格的な運用を開始する予定です。道路維持管理総合支援サービス「みちログ」は、走行中の車両から収集したデータや車載カメラの画像からポットホールなどの道路異常を検知し、道路補修の計画支援を行い、必要な対策を実施するものです。
2022年10月、自動車部品メーカーであるブローゼは、バンベルクの拠点で第2期建築工事を開始しました。複数の建物の建設により、収容人数は600人から1,200人以上の職場に増加します。追加される約13,000平方メートルの新管理棟は、世界的に活動する同族会社の将来の拡張に必要なものです。また、現在、コーブルクとハルシュタットにあるブローゼの拠点で不足しているスペースも解消される予定です。
トヨタ紡織、アイシン、シロキは、2022年6月に、アイシングループの自動車用シートフレーム機構部品の国内主要生産拠点であるシロキの名古屋工場をトヨタ紡織に移管し、生産移管することに合意した生産移管契約を締結しました。今回の生産移管は、シロキが名古屋工場を分社化し、トヨタ紡織の子会社とするものです。なお、この生産移管は、各国の競争法に基づく必要な手続きや措置が完了することを条件として実施されます。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Active Grille Shutter System Market is accounted for $1.96 billion in 2022 and is expected to reach $2.80 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.16% during the forecast period. An advanced mechatronic device known as an active grille shutter automatically opens and closes shutters to allow or restrict airflow based on current conditions. The active grill shutter reduces aerodynamic drag, increasing fuel efficiency and lowering CO2 emissions. Technologies that improve fuel efficiency and reduce harmful emissions are being adopted by the automotive industry. Active Grille Shutter (AGS) has been taken into consideration as a possible solution to improve fuel economy by lowering vehicle drag resistance in response to the growing demand for better fuel economy and a decrease in CO2 emissions. This has had a favorable effect on the market for automotive active grille shutters (AGS).
According to OICA, in 2020, global light vehicle production fell by 17%, with declines of 20% and 23% in the two major markets that is North America and Europe, respectively. Despite a small drop in sales at the onset of the global COVID-19 outbreak, EV demand remains high, and sales are rising.
The increasing production and sales of automobiles around the world are the main factors fueling the growth of the global automotive active grille shutter industry. This demand will be further amplified by rising disposable incomes and a rising vehicle ownership rate. The demand for more fuel-efficient vehicles is on the rise, and automakers are putting more emphasis on creating aerodynamic vehicle bodies to reduce air drag and meet increasingly stringent vehicle emissions regulations. These factors are all contributing to the growth of the automotive active grille shutter (AGS) industry.
The primary issue affecting the market is the cost of an active grille shutter system for automobiles. Customers in underdeveloped countries do not favor cars with such an AGS system. Low-segment vehicles also use the diffuser, underbody panels, and spoilers as cost-effective ways to lower air drag. Due to the AGS system's high cost and lack of popularity among buyers of low-segment cars, the market for automotive active grille shutter systems is slowing down as a result of these factors.
The market for automotive active grille shutter systems is anticipated by the rising demand for fuel-efficient vehicles. The aerodynamic coefficient can be raised by using AGS systems, which can decrease CO2 emissions by up to 3 grams per km and reduce air drag by an average of 9%, or 25 aerodynamic points. Government-imposed restrictions on emissions encourage automakers to use technologies that reduce air resistance and emissions. For instance, the governments of the U.S. and a number of EU nations had set a goal for 2020 to reduce passenger vehicle emissions to 121 g/km and 95 g/km, respectively. In the upcoming years, technology adoption will boost by such regulations.
Before AGS is widely used, a number of regulatory obstacles must be cleared. Authorities who oversee crash tests, for instance, must approve the system. AGS also needs support from the general public to succeed. Due to the system's lack of widespread knowledge, this will probably be difficult. These are only a few of the obstacles that must be overcome before the automotive industry adopts AGS widely. AGS has the potential to be a real game-changer for the automotive industry, though, if these difficulties can be overcome.
The global automotive industry was significantly impacted by the COVID-19 pandemic. Players in the value and supply chains have been severely disrupted by COVID-19's rapid spread. Suppliers all over the world completely shut down production lines, starting in China. In addition, there were numerous obstacles, including limitations on international trade and widening supply-demand gaps. Previous orders were substantially delayed as a result of this. Due to a lack of components and just-in-time manufacturing techniques that involve quarantine and reduced staff, OEMs are stopping their production. However, the market is anticipated to grow significantly in the future, though, as a result of rising vehicle sales, improved features, and the development of cutting-edge technology by automakers.
The passenger cars segment currently has the largest market share globally and will maintain its dominance over the forecasted timeframe. The increased production and sales of passenger cars in developing nations will propel this market segment's growth because of rising personal disposable income. In 2020, the passenger cars accounted for more than 70.60% of the market. Additionally, the demand for AGS in the passenger car segment is likely to increase as passenger car production and AGS adoption rates in those models rise.
The vertical vanes segment had the highest growth rate in 2020 and is estimated to dominate over the predicted timeframe. The vertical vane accounted for 33.42% of the market in 2020. Due to improved performance and styling capability and increased preference for high-end automobiles due to their high aesthetic value, the segment will grow during the forecast timeframe.
Due to its strict emission regulations, quick adoption of new technologies, rising consumer spending, and significant investment in product innovation, North America is likely to register the largest market share in the market throughout the forecast period. The United States is likely to continue to be among the most lucrative markets for automobile active grille shutters. The primary drivers of the market expansion are increased sales of vehicles with active grille shutters, including various RAM 1500 models, Ford vehicles, and high-end premium vehicles from Cadillac and General Motors, among others. The presence of significant radiator shutter assembly producers and their efforts to create aesthetically pleasing vehicle models contribute to the growth of the region.
During the forecast period, Asia-Pacific is anticipated to grow the most, with China serving as the main driver of growth. The annual growth in regional vehicle production is exponential. In the post-COVID-19 period, this growth is responsible for rising consumer preference for independent travel, which will increase demand for cars and safety features like active grille shutters. Additionally, the regional outlook will also be improved by the launch of encouraging government initiatives and the growing use of EVs and autonomous vehicles.
Some of the key players profiled in the Automotive Active Grille Shutter System Market include:: Aisin Seiki Co., Ltd, BATZ, Brose Fahrzeugteile GmbH & Co. K, Coburg, HBPO GmbH, Johnson Electric, Magna International Inc., Mirror Controls International, Rochling Group, S.Coop, Shape Corporation, Sonceboz, SRG Global, Techniplas LLC., Tong Yang Group, Toyoda Gosei and Valeo SA.
In April 2023, AISIN will release the road maintenance and management service Michi-log 2.0, which is equipped with new functions that utilize AI. It will be introduced in Okazaki City and Kariya City, where demonstration tests have already been conducted, and full-scale operation will begin. The comprehensive road maintenance and management support service "Michi-log" is designed to detect road abnormalities, such as pot holes, from data collected from vehicles during driving and images taken by in-vehicle cameras, offer planning support for road repairs, and implement the necessary measures.
In October 2022, the automotive supplier Brose has started the second building phase at its location in Bamberg. The construction of several buildings will increase the capacity from 600 to over 1,200 workplaces. The additional approximately 13,000 square meters of a new administration building are needed for the future expansion of the globally active family-owned company. In addition, the current shortage of space at Brose locations in Coburg and Hallstadt will be eliminated.
In June 2022, Toyota Boshoku, Aisin and Shiroki have signed a production transfer contract that agreed to transfer Shiroki's Nagoya Plant, which is the main domestic production base for Aisin group's automotive seat frame mechanism parts, to Toyota Boshoku and transfer its production. Regarding this production transfer, Shiroki spun off its Nagoya Plant as a new company and will be a subsidiary of Toyota Boshoku. This production transfer will be carried out on the condition that necessary procedures and measures are completed based on the competition laws of each country.