市場調査レポート
商品コード
1273592
大豆飲料市場の2028年までの予測- 種類別、フレーバー別、流通チャネル別、製品別、地域別の世界分析Soy Beverages Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, By Flavour, By Distribution Channel, By Product and By Geography |
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大豆飲料市場の2028年までの予測- 種類別、フレーバー別、流通チャネル別、製品別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、大豆飲料の世界市場は2022年に225億米ドルを占め、予測期間中に8.2%のCAGRで成長し、2028年には361億米ドルに達すると予想されています。
大豆飲料とは、栄養価が高く、牛乳の代用品として認識されている飲料のカテゴリーを指します。このタイプの飲料は植物から作られ、大豆から栄養分を取り出して作られます。ベジタリアンやビーガンのレシピでは、豆乳や豆乳飲料、豆乳飲料をそのままの形で使うことが多くあります。シェイクやスムージー、豆乳ヨーグルトなど、さまざまな食品を作る際に、乳製品の代わりに使用されます。豆乳は、特に中国と日本で人気があります。
乳製品の代替品に対する消費者の需要の高まりにより、世界の大豆飲料市場は有望なペースで拡大しています。乳糖不耐症、乳糖アレルギー、ビーガンや植物性食生活の流行など、非乳製品ミルクの人気が高まっている理由はいくつかあります。乳牛のホルモン剤、抗生物質、飽和脂肪酸の使用に対する懸念が高まっており、豆乳やその他の植物性飲料の需要を押し上げています。さらに、植物性タンパク質に対する消費者の需要が高まっているため、大豆飲料の高タンパク質プロファイルが人気を後押ししています。
大豆飲料の世界市場拡大の大きな障壁は、他の植物性非乳製品飲料の利用可能性であると予想されます。カシューナッツ、アーモンド、オーツ麦などの植物性飲料は、その風味の特徴から、消費者の間で人気が高まっています。例えば、オーツ麦を使用した機能性飲料は、栄養価の高さから人気があります。これらの要素は、市場の成長を妨げています。
大豆飲料のカテゴリーでは、数多くの新製品が開発され、進歩した結果、市場が拡大しています。メーカーは、豆乳飲料に特定の栄養素を強化して乳製品に近づけることやパッケージの改良など、最先端の技術を駆使してこれらの製品の需要を拡大すると予測されます。大豆飲料の世界市場では、豆乳やヨーグルトをベースにした消耗品の導入が進んでいます。市場競争に打ち勝つために、ベンダーは新製品を投入するなどの戦略をとっています。市場シェアを拡大するために、ベンダーは革新的な大豆飲料の開発に投資しています。例えば、韓国のSeoul Dairy Cooperativeは、2018年8月にAchimae豆乳を発表しました。この栄養密度の高い豆乳飲料は、ひよこ豆のタンパク質で強化されており、電子レンジ対応の無菌カートンパックに入っています。
豆乳は一般的に安全に摂取することができ、悪い副作用もありません。しかし、大豆アレルギーをお持ちの方は、豆乳の摂取を控える必要があります。食物アレルギー研究・教育局(FARE)によると、大豆アレルギーは食物アレルギーのトップ9に入るそうです。大豆レシチンや大豆油など、加工食品に広く使用されているため、除去するのが難しい場合もあります。豆乳は、人によっては、腹痛、皮膚の発疹やかゆみ、鼻づまり、喘鳴などの軽い副作用を起こすことがあります。下痢や嘔吐、まれにアナフィラキシーショックなど、より深刻な副作用があります。
2020年に発生したCOVID-19により、地域の大豆飲料分野のサプライヤーは、事業運営に悪影響を受けました。しかし、ワクチンの入手可能性、国民のワクチン接種率の向上、COVID-19の患者数の減少により、2021年下半期に全国的な封鎖が解除されました。その結果、食料品店、コンビニエンスストア、ハイパーマーケット、スーパーマーケットなどの小売店が再開され、大豆飲料の需要は平常に戻りました。COVID-19の発生以来、この地域の消費者は自分の健康についてより真剣に考えるようになりました。消費者の意識の向上とより良いライフスタイルの採用により、より健康的な飲食品への嗜好が高まっています。
USDAによると、豆乳はタンパク質の面でアーモンドミルクを上回っています。通常のアーモンドミルクはカロリーが低く、1カップあたりわずか47gですが、タンパク質は1.6gしか含まれていません。この分野は2022年に市場を独占し、予測期間中も最大のシェアを占めると予測されています。さらに、エンドウ豆のタンパク質は、タンパク質を追加したアーモンドミルク製品に利用することで、タンパク質含有量を増やすことができますが、消費者は常に製品ラベルを確認して安心する必要があります。
スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、従来の店舗と比較してより競争力のある価格を顧客に提供するため、この分野は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。さらに、これらの店舗は十分な冷蔵設備を備えており、鮮度を落とさずに商品の特性を長期間維持することができます。しかし、スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、実演する商品に十分な棚スペースが確保されており、豆乳は自然の風味に加え、さまざまな栄養強化が施されたものが販売されています。
ヘルシー志向の高まりから、北米が予測期間中に最も大きなシェアを占めると予想されます。健康的なスナックとしてのレディ・トゥ・ドリンク飲料の人気の高まりが、この地域における産業の拡大に関連しています。さらに、健康上の利点に対する顧客の意識の高まりにより、ビーガン、非遺伝子組み換え、非乳製品飲料の人気が高まっています。しかし、この地域の大豆飲料の需要の高まりに対応するため、大手企業は斬新なブランドを立ち上げています。
可処分所得の増加、乳製品への不安の高まり、加工食品へのニーズなどから、アジア太平洋地域は推定期間中、大豆飲料の成長率が最も高いです。植物性ミルクは乳製品ミルクよりも健康的であるという消費者の認識により、同地域では需要が高まっています。さらに、観光や病院の拡大に伴い、植物由来の清涼飲料水の需要が高まると予想されています。さらに、アジア太平洋地域では高齢化が進み、生活習慣病の発生率が上昇しているため、消費者はさまざまな健康効果をもたらす機能性食品に移行しています。
2020年3月、日本の飲料会社アサヒは、乳製品の代わりに豆乳を使用した培養乳飲料「カルピス」の植物性バージョンを発売しました。
2018年1月、Hershey'sはインドでの大成功を受け、米国で豆乳飲料「Sofit」を発売しました。
According to Stratistics MRC, the Global Soy Beverages Market is accounted for $22.5 billion in 2022 and is expected to reach $36.1 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. The term "soy beverage" refers to the category of drinks that are recognised as being a good source of nutrients and a substitute for milk. This type of beverage is made from plants and is created by taking the nutrients out of soybeans. Many vegetarian and vegan recipes demand for soy milk, soy drink, or soy beverage in their original, unenriched forms. In order to make shakes, smoothies, soy yoghurt, and a wide range of other foods, it is used in place of dairy milk. Soy milk is particularly popular in China and Japan.
Due to the growing consumer demand for dairy alternatives, the worldwide soy beverage market is expanding at a promising pace. There are a number of reasons for the rising popularity of non-dairy milk, including lactose intolerance, lactose allergies, and the popular vegan or plant-based diet. Concerns over dairy cattle's use of hormones, antibiotics, and saturated fat are growing, which is driving up demand for soy milk and other plant-based beverages. Additionally, the high protein profile of soy drinks is helping them become more popular as a result of growing consumer demand for plant proteins.
A significant barrier to the expansion of the global soy beverage market is anticipated to be the availability of other plant-based, non-dairy beverages. Due to their flavour characteristics, plant-based beverages created with components like cashews, almonds, and oats are becoming more and more popular with consumers. Functional beverages made with oats, for instance, are popular because of their great nutritional value. These elements are hindering the market growth.
The market is expanding as a result of the numerous new product developments and advancements in the soy beverage category. Manufacturers are projected to increase demand for these products through the use of cutting-edge techniques, including fortifying soy beverages with specific nutrients to make them more similar to dairy milk and packaging improvements. Soy milk and yoghurt-based consumable goods have been introduced more frequently in the global market for soy beverages. In order to overcome market rivalry, vendors use strategies like launching new products. To gain more market share, they make investments in the creation of innovative soy beverages. For instance, the Seoul Dairy Cooperative in South Korea introduced Achimae soy milk in August 2018. This nutrient-dense soy milk beverage is enhanced with chickpea protein and comes in a microwaveable aseptic carton pack.
Soymilk is generally safe to consume and doesn't have any negative side effects. But if an individual has a soy allergy, they should stay away from soy milk. Soy allergy stands among the top nine food allergies, according to Food Allergy Research and Education (FARE). Due to the widespread usage of soy in processed foods, such as soy lecithin and soybean oil, it can be difficult to eliminate. Soy milk can cause some people to have mild side effects like stomach aches, skin rashes or itching, stuffy noses, and wheezing. Diarrhoea, vomiting, and, in rare instances, anaphylactic shock are more serious adverse effects.
Due to the COVID-19 outbreak in 2020, suppliers in the regional soy beverage sector experienced adverse effects on their business operations. However, the nationwide lockdowns were revoked in H2 2021 as a result of the availability of vaccines, higher vaccination rates among the populace, and a drop in COVID-19 cases. As a result, as retail establishments such as grocery stores, convenience stores, hypermarkets, and supermarkets reopened in the area, demand for soy beverages returned to normal. Consumers in the area have begun to take their health more seriously since the COVID-19 outbreak. Due to improved consumer awareness and the adoption of better lifestyles, there is a growing preference for healthier food and beverage options.
Soy milk surpasses almond milk in terms of protein; regular almond milk may have less calories-just 47 per cup-but only supplies 1.6 g of protein, according to the USDA. This segment dominated the market in 2022 and is predicted to hold the largest share over the forecast period. Moreover, pea protein can be utilised in almond milk products with additional protein to increase the protein content, but consumers should always check the product labels to be assured.
Because supermarkets and hypermarkets provide customers with more competitive prices compared to traditional stores, it is anticipated that this segment will see the highest CAGR during the forecast period. Additionally, these shops have sufficient refrigeration to preserve products' attributes without compromising their freshness for longer periods of time. However, supermarkets and hypermarkets provide enough shelf space for the items to be demonstrated, and soymilk is available in a variety of flavours in addition to its natural flavour and a number of fortifications.
Owing to the growing trend of healthy drinking in the region, North America is predicted to have the largest share during the projected period. The rise in popularity of ready-to-drink beverages as healthy snacks has been associated with industry expansion in the area. Furthermore, due to customers' growing awareness of their health benefits, vegan, non-GMO, and non-dairy beverages are becoming increasingly popular. However, to accommodate the region's rising demand for soy beverages, the leading companies are launching novel brands.
Due to increased disposable incomes, rising concerns about dairy milk, and the need for processed foods, Asia-Pacific has the highest growth rate for soy beverages over the extrapolated period. Due to consumer perceptions that plant-based milks are healthier than dairy milk, demand for them is rising in the area. Additionally, demand for plant-based soft drinks is anticipated to rise as tourism and hospitality expand. Moreover, due to the ageing population and rising rates of lifestyle diseases in Asia Pacific, consumers are migrating towards functional foods that provide a wide range of health benefits.
Some of the key players in Soy Beverages market include: Danone SA, Devansoy, Eden Foods, Jaffe Bros. Natural Foods, Kikkoman Pearl Soy Milk, Lam Soon Group, Nestle SA, Organic Valley, Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd., Pacific Foods of Oregon Llc, PureHarvest, The Hain Celestial Group, Tofusan Co. Ltd., Trader Joe's and ZenSoy.
In March 2020, Japanese Beverage Company Asahi launched a plant-based version of its cultured milk drink Calpis, using soy milk instead of dairy milk.
In January 2018, Hershey's launched its soy milk beverage, Sofit in the United States after its tremendous success in India.