市場調査レポート
商品コード
1273297
飲料用カートンの2028年までの市場予測- 製品タイプ(保存可能カートン、冷蔵カートン)、用途(乳製品、果物・野菜ジュース、その他の用途)、地域別の世界分析Beverage Cartons Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type (Shelf-Stable Cartons and Refrigerated Cartons), Application (Dairy Products, Fruit & Vegetable Juices and Other Applications) and By Geography |
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飲料用カートンの2028年までの市場予測- 製品タイプ(保存可能カートン、冷蔵カートン)、用途(乳製品、果物・野菜ジュース、その他の用途)、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、飲料用カートンの世界市場は、2022年に178億1,000万米ドルを占め、2028年には255億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に6.2%のCAGRで成長すると予想されています。
飲料用パッケージは、成長し続ける飲料産業において重要な役割を担っています。飲料用カートンは、ジュースや飲料を保存しながら流通させ、室温または冷蔵庫で保存できるようにする一般的な包装の一種です。このカートンは、飲料の鮮度、風味、栄養価を維持することができます。さらに、持ち運びに便利なデザインは、ミレニアル世代のペースの速いライフスタイルに対応するオン・ザ・ゴーのトレンドに貢献しています。
Forbes』の調査によると、米国の蒸留酒業界は2019年に5.3%の増加を記録し、290億米ドルの記録的な売上を占めました。
アジア太平洋やラテンアメリカの発展途上国では、人口が多いことから、利便性を向上させるパッケージング製品の需要が急速に拡大しています。特に、ミレニアル世代とZ世代は、人口の大半を占めています。若い世代は、外出の多いライフスタイルに対応するため、利便性の高い製品を求めるようになりました。持ち運びが簡単で改ざんができない包装のため、彼らは長時間旅行や仕事をすることができます。このことは、予測期間中、飲料用カートンの世界市場の成長に貢献すると予測されます。
飲料用カートンの急速な普及とリサイクルインフラの未整備により、大量の廃棄カートンが埋立地に流入しています。飲料用カートンは液体を含むことがあるため、廃棄物の流れに取り込まれると、マラリアなどの病気が蔓延する危険性があります。そのため、世界のいくつかの国では、パウチカートンの製造にプラスチックライニングのような非持続的な材料を使用することを制限する法律が制定され、またはそれを求めています。このような規則により、企業は従来の素材の役割を果たす代替資源を作り出すために大規模な投資を行う必要があり、特に新興経済諸国における市場プレイヤーの成長可能性に影響を与えます。
パッケージングビジネスは、デジタル変換が進んでおり、企業は人工知能、機械学習、人工神経ネットワーク、ソーストラッキングシステムなどの技術を商品に組み込んでいます。これらの技術は、より良い製品の組み立て、顧客データの開発、消費者誘致の目的、サプライチェーンのギャップの追跡、利益率の改善などを支援します。この動向は、カートンを含む飲料用パッケージング事業にも広がっています。
飲料用カートンのコスト高が、市場成長を制限する大きな要因となっています。板紙やポリエチレンなどの原材料の価格は近年上昇しています。飲料用パッケージング企業は、製品の品質と安全性を保証するために利用可能なリソースを使用していますが、持続可能性の側面から生産コスト全体を上昇させ、全体的な収益性に影響を与えています。最終包装のコスト上昇は、売上に影響を与える可能性があります。原材料費の上昇は、予測期間中、飲料用カートン市場の拡大を抑制すると予測されています。
COVID-19の流行による影響は、特に飲食品分野全体、さらには包装アイテムに至るまで顕著でした。多くの国で長期のロックダウンが行われ、多くの飲料メーカーの生産活動が停止しました。しかし、ロックダウンは多くの飲食店やカフェの閉店を余儀なくさせました。その結果、コーヒー、紅茶、ワイン、ビールなどの飲料の需要に対応するため、多くの消費者がスーパーマーケットの棚や宅配便で入手できる包装された代替品に目を向けました。
冷蔵カートン部門は、有利な成長を遂げると推定されます。健康的な環境を作るため、ミルクセーキやフルーツジュースなど、多くの飲料品は高温で微生物が増殖しやすくなっています。そのため、飲料メーカー各社は、温度管理が可能な冷蔵カートンへの切り替えを進めています。さらに、保存可能なカートンと比較すると、これらのカートンは簡単にリサイクルできるため、世界市場におけるこのセグメントの成長を後押ししています。
若い消費者の間で飲料の需要が高まっていることから、その他のアプリケーション分野は予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。飲料メーカーは、この業界の成長見込みを利用するために、カートンメーカーと積極的に連携しています。さらに、使い捨てプラスチックの制限により、ボトル入り飲料水の拡大が妨げられ、ミネラルウォーターメーカーは箱入り包装に切り替えることを余儀なくされています。この点も、その他の用途分野の成長を後押しすると予測されます。
アジア太平洋地域は、飲食品に対する需要の高まりから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域の成長国、特に中国、インド、マレーシア、タイで見られる経済成長は、この地域の優位性を強固に維持すると思われます。急速な都市化と可処分所得の増加により、飲料の消費量が増加し、カートンのような飲料用パッケージの使用が拡大すると予想されます。
欧州は、同地域における無菌包装の需要拡大により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。欧州では、低アルコール・ノンアルコール・機能性RTD飲料の市場が拡大しており、これは若い世代がユニークなフレーバープロファイルを持つ低アルコール飲料を好むようになったためです。若い世代は、製品にさまざまなフレーバーや感覚を取り入れることを望んでおり、パッケージ化されたカクテルやモクテルへの需要を高めています。
2021年4月、SIGはメキシコのケレタロに新工場を建設することを発表しました。同社は、2021年から2023年の間に、新工場に約4,500万米ドルを投資することを発表しました。新工場は、カートンパックの印刷、裁断、仕上げをカバーする技術的に高度な生産能力を持つことになります。
2020年11月、テトラパックはStora Ensoと手を組み、中東欧における使用済み飲料用カートンのリサイクルを大幅に増やすための新しいリサイクルライン構築の可能性を探っています。
According to Stratistics MRC, the Global Beverage Cartons Market is accounted for $17.81 billion in 2022 and is expected to reach $25.55 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. Beverage packaging is a substantial part of the ever-growing beverage industry. Beverage cartons are a common type of packaging that preserves juices and drinks while allowing them to be distributed and stored at room temperature or in a refrigerator. These cartons maintain the freshness, flavour, and nutritional value of beverages. Furthermore, their portable design contributes to the trend of on-the-go products that meet the fast-paced lifestyle of the millennial age.
According to a study in Forbes, the U.S. spirits industry experienced a 5.3% increase in 2019, accounting for record sales of USD 29 billion.
The demand for convenience-improving packaging products is expanding rapidly in the developing countries of the Asia Pacific and Latin America, on account of the large population in these regions. The millennial and Gen Z generations make up the bulk of the population. To complement their on-the-go lifestyle, the younger generation has increasingly sought convenience products. They can travel and work for longer periods of time because the packing is easy to carry and tamper-proof. This is projected to contribute to the global beverage cartons market growth over the forecast period.
The swift adoption of beverage cartons and the unavailability of recycling infrastructure have led to large amounts of waste cartons entering landfills. Because these cartons can contain liquids, their introduction into waste streams raises the risk of diseases like malaria spreading. As a result, several nations throughout the world have legislation or are seeking to impose limitations on the use of non-sustainable materials like as plastic linings in the production of these pouch cartons. These rules require corporations to invest extensively in creating alternative resources that perform the tasks of conventional materials, affecting the growth potential of market players, particularly in developing economies.
The packaging business is undergoing a digital transformation, with companies incorporating technology such as artificial intelligence, machine learning, artificial neural networking, and source tracking systems into their goods. These technologies assist them in the assembly of better products, the development of customer data, the purpose of consumer attraction, the tracking of supply chain gaps, and the improvement of profit margins. This trend has spread to the beverage packaging business, including the cartons vertical.
The high cost of beverage cartons is a major factor limiting market growth. The price of raw materials such as paperboard and polyethylene has risen in recent years. Beverage packaging firms use their available resources to assure product quality and safety, however the sustainability aspect raises the entire cost of production, affecting overall profitability. The rising cost of final packaging could have an impact on sales. The increase in raw material costs is projected to stifle the expansion of the beverage cartons market during the forecast period.
The impact of the COVID-19 pandemic was especially obvious across the whole food and beverage sector, even down to the packaging items. Extended lockdowns in numerous countries halted many beverage producers' production activities. However, lockdowns forced the closure of many eateries and cafes. As a result, in order to meet the usual demand for beverages such as coffee, tea, wine, and beer, many consumers turned to packaged alternatives accessible on supermarket shelves or supplied through food delivery services.
The refrigerated cartons segment is estimated to have a lucrative growth. Because of the creation of a healthy environment, many beverage items, such as milkshakes and fruit juices, are prone to microbial proliferation at higher temperatures. As a result, beverage producers are switching to refrigerated cartons that can be maintained at controlled temperatures. Furthermore, when compared to shelf-stable cartons, these cartons are easily recyclable, which drives the segment's growth in the global market.
The other application segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the increased demand for these beverages among young consumers. Beverage manufacturers proactively engage with carton producers to capitalise on possible growth prospects in this industry. Furthermore, single-use plastic limitations have stifled the expansion of bottled water, forcing mineral water makers to switch to boxed packaging forms. This aspect is also projected to boost the growth of the other applications segment.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing demand for packaged food and beverages in the region. The economic growth seen in the region's growing countries, notably China, India, Malaysia, and Thailand, will firmly sustain the region's dominance. Rapid urbanisation and rising disposable income are expected to increase beverage consumption, expanding the use of beverage packaging such as cartons.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, due to the growing demand for aseptic packaging in the region. The market for low/non-alcoholic and functional ready-to-drink (RTD) beverages is growing in Europe, owing to the younger generation's inclination for lower alcohol drinks with unique flavour profiles. The younger generation wants to explore with different flavours and sensory sensations for their products, which is driving up demand for packaged cocktails and mocktails.
Some of the key players profiled in the Beverage Cartons Market include: Visy, Elopak, Stora Enso, IPI S.r.l., Greatview Aseptic Packaging Co. Ltd., Sig Combibloc Group Ltd., Pactiv Evergreen, Mondi Group, Tetra Pak, Westrock Company, Ball Corporation and Amcor PLC.
In April 2021, SIG announced the construction of a new plant in Queretaro, Mexico. The company announced an investment of about USD 45 Mn in the new plant over the period of 2021-2023. The new plant will have a technologically advanced production capacity covering printing, cutting, and finishing of the carton packs.
In November 2020, Tetra Pak joined forces with Stora Enso to explore the possibility of building a new recycling line to significantly increase the recycling of used beverage cartons in Central and Eastern Europe.