市場調査レポート
商品コード
1273267
ロボット掃除機の2028年までの市場予測~タイプ別、操作方法別、充電タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Robotic Vacuum Cleaner Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Operation Mode, Charging Type, Distribution Channel, Application and By Geography |
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ロボット掃除機の2028年までの市場予測~タイプ別、操作方法別、充電タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、ロボット掃除機の世界市場は、2022年に161億9,000万米ドルを占め、予測期間中に29.2%のCAGRで成長し、2028年には753億1,000万米ドルに達すると予想されています。
ロボット掃除機は、主に高度なソフトウェアを搭載した自律型ロボットです。人がいないときには、従来の掃除機とほぼ同じように機能します。ロボット掃除機はコンパクトなサイズなので、テーブルやベッド、キャビネットの下にあるエリアにも簡単に手が届き、掃除することができます。5Gネットワークの普及とインターネットインフラの拡充は、ロボット掃除機が市場に受け入れられるようになった主な要因であり、市場の成長を支えています。
労働統計局によると、米国における消費者1人当たりの洗濯・掃除用品への支出は178.45米ドルで、2020年を上回っています。
自動化された製品の採用は、住宅分野のエンドユーザーが時間とエネルギーを節約するために行うことに最も注力していることです。スマートホーム技術への傾倒は、自動化されたクリーナーで示されており、市場拡大の励みとなっています。伝統的な建築技術とインテリジェントホームは、新しい電気技術の進歩や従来のシステムとの統合により、現在では実行可能な選択肢であり、魅力的なものとなっています。さらに、アレルギー患者向けの自動化機器にエアフィルターが組み込まれることで、市場の成長が促進されると予想されます。
これらの真空ガジェットには、多数のセンサーやトランスミッターを備えた高度な自動化システムが含まれています。これらの機器は頻繁に使用されるため、寿命が短く、メンテナンスコストが高くなります。技術的に統合されているため、これらの真空ガジェットは多くの維持費を必要とします。そのため、顧客に誤解を与え、従来の掃除機を使うように仕向け、経済に打撃を与える可能性があります。
モップがけ、紫外線による空気清浄、防火・防犯カメラ、インターホンなどは、家庭用ロボット掃除機の主な用途の一部です。また、音声による指示を聞き取り、理解する音声認識機能を持つ機器も各社で開発されています。ここで、音声認識機能は、Alexaなどの音声アシスタントを内蔵したWi-Fi対応のスマートロボット掃除機に採用することができます。
ロボット掃除機の市場は、クリーナーロボットの効率性の低下によって苦しむことになります。ロボット掃除機はセンサーで構成されており、これも市場成長の妨げになると予想される要因ですが、これらの掃除ロボットの厳しい取り扱いによって生産性と寿命が低下し、ロボット掃除機市場の拡大が鈍化します。さらに、市場には様々な模倣品が出回っており、ロボット掃除機市場の大きな抑制要因となっています。
COVID-19の流行は無責任にも世界中に広がり、不衛生な室内環境を作り出しています。世界中で、製造施設の突然の閉鎖により、これらの掃除機の生産率が著しく低下しています。これらの掃除機の中には、紫外線殺菌や室内の空気環境を一定に保つものがあるため、総需要にはあまり影響がなかっています。真空機器の新規生産も一時的に停止しており、売上だけでなく、海外からの輸出入にも影響があります。トップ企業は、ロボットクリーナーで表面を殺菌し、エアロゾルに付着した細菌やウイルスを迅速に除去するなど、新しいイノベーションをもたらすために研究開発に注力しています。
床用掃除機セグメントは、インテリジェントなロボットによる床掃除への要求から、有利な成長を遂げると推定されます。床用ロボット掃除機の自動清掃特性により、効果的な清掃と時間短縮を提供することで製品操作の問題を解消し、売上が大きく伸びています。住宅と商業地域の両方で清潔さの重要性が高まっているため、窓用およびプール用掃除機市場は着実な市場拡大が予想されます。
可処分所得の増加、共働き世帯、ライフスタイルの変化により、発展途上国の顧客がロボット掃除機のようなAIベースのスマートデバイスを購入できるようになったことから、家庭用セグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。市場のサプライヤーは、先進国の商業用洗浄アプリケーションにますます注力しています。特に空港やホテルのロビーのような公共の場では、カーペットにゴミ、アレルゲン、ほこり、病原体などを集めることを可能にする物質を販売しています。自動化されたアイテムは、時間と労力を節約できるため、あらゆる市場セクターの消費者がプレミアムをつけています。
アジア太平洋地域は、製品の低価格化、消費者の消費力の大きさ、大手企業の存在感などから、予測期間中に最も高いシェアを占めると予想されます。また、eコマースやネット通販で商品を購入する傾向が強まっていることも、同地域の市場拡大に寄与している要因の一つです。アジア太平洋地域は、エレクトロニクス製品の生産が最も盛んな地域であり、市場は急速に拡大しています。
北米は、製品の革新性、消費者の付加価値への支払い意欲、生活を便利にする創造的なアイテムの増加などにより、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。また、リモコンや携帯電話で操作できる技術も、クリーナーの需要増加の原因になっているかもしれません。また、地域の主要企業がロボット掃除機の製造・生産を拡大していることも、市場の拡大に寄与しています。したがって、前述の要素が現地市場の拡大をサポートすると予想されます。
2023年4月、サムスンとTOILETPAPERがコラボレーションし、ビスポーク家電にエッジの効いたアイコニックなデザインを導入、クリエイティブパートナーのTOILETPAPERと共同で、キッチンにおける大胆な自己表現とパーソナライズを最大限に引き出す新しい限定版ビスポーク・パネルを提供
2023年4月、パナソニックコネクトがintoPIXと提携し、ライブ映像制作用の新しいJPEG XSカメラを実現。これにより、同社のカメララインナップは、SMPTE ST 2110およびIPMX規格をサポートするライブ制作ワークフローに直接インターフェースできるようになります。
2023年2月、日立エネルギーは、すべての変圧器をデジタル化する次世代ソリューション「TXpert(TM)」を発表しました。
According to Stratistics MRC, the Global Robotic Vacuum Cleaner Market is accounted for $16.19 billion in 2022 and is expected to reach $75.31 billion by 2028 growing at a CAGR of 29.2% during the forecast period. Robotic vacuum cleaners are primarily autonomous robots with sophisticated software. It functions much like a conventional vacuum when no one is around. The robotic vacuum cleaners compact size makes it simple to reach and clean areas under tables, beds and cabinets. The widespread availability of the 5G network and the expanded internet infrastructure are the main drivers of the market's increased acceptance of robotic vacuum cleaners, which supports market growth.
According to the Bureau of Labor Statistics, expenditure on laundry and cleaning products per consumer unit in the United States was USD 178.45, which was higher than in 2020.
The adoption of automated products is what end-users in the residential sectors are mostly focusing on doing to save time and energy. An inclination towards smart home technology is shown with automated cleaners, which is encouraging for market expansion. Traditional building techniques and the intelligent home are now a viable option and a draw thanks to the advancement of new electrical technology and their integration with previous systems. Additionally, the incorporation of air filters in automated equipment for allergy sufferers is anticipated to fuel market growth.
These vacuum gadgets include sophisticated automated systems with a number of sensors and transmitters. These devices are used roughly, which reduces their lifespan and raises maintenance costs. Due to their technological integration, these vacuum gadgets demand a lot of upkeep. This could mislead customers and encourage them to use conventional vacuum cleaners, hurting the economy.
Mopping, UV sterilisation of the home's air, security cameras for fire and burglar protection, and intercom services are some of the main uses for domestic robotic vacuum equipment. Devices having speech recognition capabilities that can hear and understand spoken commands are being developed by manufacturers. Wherein, the voice recognition function can be employed in Wi-Fi-enabled smart robot vacuums that have Alexa or another voice-activated assistant built in.
The market for robotic vacuum cleaners will suffer from the cleaner robots' lower efficiency. As it consists of sensors, which is another factor anticipated to hinder market growth the rigorous handling of these cleaning robots also reduces their productivity and longevity, which thus slows the expansion of the market for robotic vacuum cleaners. Moreover, the availability of various counterfeit products in the market acts as a major restraint for the robotic vacuum cleaner market.
COVID-19 epidemic has irresponsibly spread around the world, creating an unsanitary indoor climate. Around the world, the production rate of these vacuum cleaners has significantly fallen as a result of the abrupt closure of manufacturing facilities. The total demand for these cleaners was not much impacted because some of them provide UV sterilisation and consistent indoor air quality. New vacuum device production has temporarily stopped, which has an impact on sales as well as foreign exports and imports. The top market players are concentrating on R&D to bring forward new innovations, such as disinfecting surfaces with robotic cleaners to rapidly eliminate bacteria and viruses on aerosols.
The floor vacuum cleaner segment is estimated to have a lucrative growth, due to the requirement for intelligent robotic floor cleaning. Due to the floor robotic vacuum device's automatic cleaning characteristics, which eliminate product operating problems by providing effective cleaning and time-saving, sales have increased significantly. Due to the growing significance of cleanliness in both residential and commercial areas, the market for window and pool vacuum cleaners is anticipated to have steady market expansion.
The household segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, driven by rising disposable income, dual-income households, and changing lifestyles, which enable customers in developing countries to buy AI-based smart devices like robotic cleaning products. Market suppliers are increasingly focusing on commercial cleaning applications in industrialised nations. They sell a substance that makes it possible for carpets to gather debris, allergens, dust, and pathogens, particularly in public settings like an airport or hotel lobby. Consumers across all market sectors are giving automated items a premium due to the time and effort they save.
Asia Pacific is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the low cost of the product, the large amount of consumer spending power, and the substantial presence of major players in the area are all factors in the region's supremacy. The expanding tendency of purchasing goods through e-commerce channels or online retailing is another factor contributing to the expansion of the market in the area. As the greatest centre for the production of electronic products, Asia Pacific has seen rapid market expansion.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the region's product innovation, consumer willingness to pay on added value, and creative items that make life easier are all credited with the increase. The technologies that may be operated by remote controls or mobile phones might also be blamed for the rising demand for cleaners. Major regional companies' expanding manufacturing and production of robotic vacuum cleaners also contributes to the market's expansion. Consequently, it is anticipated that the aforementioned elements will support the expansion of the local market.
Some of the key players profiled in the Robotic Vacuum Cleaner Market include: Hitachi Ltd, Samsung Electronics Co. Ltd, Roborock Technology Co. Ltd, LG Electronics Inc., iRobot Corporation, Electrolux AB, SharkNinja Operating LLC, Panasonic Corporation, Haier Group Corporation, Ecovacs Robotics Co. Ltd, Cecotec Innovaciones SL, Neato Robotics Inc., Dyson Ltd, Matsutek Enterprises Co. Ltd., Bissell Inc, Miele & Cie. KG, Sharp Corporation, ,Robert Bosch GmbH, Koninklijke Philips N.V and AB Electrolux
In April 2023, Samsung and TOILETPAPER Collaborate to Introduce Edgy, Iconic Designs for Bespoke Appliances, together with creative partner TOILETPAPER, Samsung offers new, limited-edition Bespoke panels that maximize bold self-expression and personalization in the kitchen
In April 2023, Panasonic Connect Partners with intoPIX to Enable New JPEG XS Cameras for Live Video Production, which will allow their camera line-up to interface directly with live production workflows supporting SMPTE ST 2110 and IPMX standards.
In Feb 2023, Hitachi Energy launches the next-generation TXpert™ solution to digitalize every transformer, the leading-edge technology collects all relevant data across devices to reduce cost, optimize operation, extend life expectancy, and enhance performance.