市場調査レポート
商品コード
1273264
宇宙服市場:2028年までの予測- 製品タイプ、用途、重量、エンドユーザー、地域別の世界分析Space Suits Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Product, Application, Weight, End User and By Geography |
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宇宙服市場:2028年までの予測- 製品タイプ、用途、重量、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の宇宙服市場は2022年に1億6,830万米ドルを記録し、2028年には10億7,160万米ドルに達すると予測され、予測期間中に36.13%のCAGRで成長する見込みです。
宇宙服は、宇宙飛行士が宇宙という過酷な環境で快適な生活を送るための、衣服、装置、環境制御の高度なシステムです。宇宙服は宇宙旅行の危険から宇宙飛行士を守るものです。宇宙飛行士は、宇宙服から多くの恩恵を受けています。宇宙飛行士は、スーツによって強烈な熱や寒さを遮られます。さらに、宇宙塵による怪我からも宇宙飛行士を守ってくれます。宇宙服のバイザーにも、直射日光から宇宙飛行士の目を保護するための特別なゴールドコーティングが施されています。
近年の宇宙規制の変更と技術開発の結果、民間による商業宇宙探査が増加しています。これには、商業宇宙飛行だけでなく、商業宇宙ステーションの建設など、野心的な宇宙ミッションも含まれます。NASA、ESA、ISROなどの政府系宇宙機関は、民間宇宙産業が商業利用を目的とした信頼性の高い宇宙技術を開発するために、資金面や技術面での支援を行っており、市場の成長を後押ししています。
宇宙服の開発・製造は複雑なプロセスであり、完成までに多くの時間がかかります。新しい素材、方法、デザインを開発するのに時間がかかることがあります。機能性と安全性を確保するために、宇宙服は細心の注意と複雑さをもって作られなければなりません。さらに、宇宙旅行分野と政府の宇宙計画がこのニーズの主役であるため、宇宙服の需要は低いです。
より優れたネットワークシステムを構築する必要性が、宇宙服の市場CAGRを大幅に上昇させると見られています。地球、宇宙飛行士、宇宙空間の間の通信とデジタル合成を強化することは、宇宙組織にとって最重要課題です。送信側と受信側、あるいはその逆で、中断のないデータ伝送を保証するために、接続技術を強化する必要があります。宇宙服の通信を改善することは、熾烈な市場で顧客を惹きつける競争力を獲得したい市場競争事業者にとって、主要な優先事項です。Wi-Fiと高速GPSにより、宇宙飛行士は宇宙船や現在地に関する情報にアクセスできるため、市場の成長を促進することができます。
宇宙飛行士は、数多くの宇宙ミッションで宇宙服を使用していますが、宇宙服は従来のサイズで生産されています。宇宙服は、一定の使用回数が経過すると改修に回されます。宇宙服のメンテナンスには、計画的メンテナンス、プロアクティブメンテナンス、コンディションベースメンテナンスなど、さまざまな種類があります。宇宙から地上への移動に費用がかかるため、宇宙服の維持費は著しく上昇します。
COVID-19の流行は、宇宙経済とその関連産業に大きな影響を及ぼしました。世界中の宇宙機関から報告されているように、予測期間中の宇宙予算は全体的に減少しました。宇宙開発予算の減少に加え、世界のCOVID-19関連の制約が各国によって設けられた結果、多くの宇宙関連プロジェクトが延期されました。2020年3月、NASAは多くの施設が閉鎖された結果、xEVA宇宙服プロジェクトに少なくとも3ヶ月の遅れを経験しました。世界の宇宙機関とスーツOEMは、COVID-19の運用上および開発上の影響を軽減するために協力し始めました。
ハイブリッドスーツは、ソフトとハードの両方の衣服が適応可能なハイブリッドスーツによって提供される利点があるため、ハイブリッドスーツ分野は有利な成長を遂げると推定されます。宇宙服は軽量で柔軟性が高く、オーダーメイドサイズがあるため、最近のデジタル脅威技術の進歩もその採用を後押ししています。さらに、提案するハイブリッド・インテリジェント宇宙服のコンセプトは、器用さと動きを向上させる一方で、サウンディングと対話し、ダメージを検出するためのセンサーを統合することです。提案されたハイブリッド技術は、ガス加圧式宇宙服に全身ソフトロボット部品を組み込むことで器用さと快適さを向上させ、市場の成長を促進します。
改修分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。改修分野拡大の2つの主な要因は、既存および新興国の有人宇宙ミッションと商業宇宙飛行の需要の増加です。新品の宇宙服のコストが高いこと、古い宇宙服を再利用できること、サービスが受けられることが、この分野の主な成長要因です。
北米は、米国政府の宇宙研究費増額に伴う宇宙服開発の活発化により、予測期間中最も高いシェアを占めると予想されます。同地域の市場規模は、技術的な向上、国家安全保障上の問題、宇宙探査や商業宇宙活動の支援といった要素によって促進されると予測されています。この地域の民間宇宙企業は、宇宙探査や宇宙ステーションの建設に資金を提供しています。このような進歩により、宇宙探検のための宇宙服の作成が可能になり、予測期間中の市場成長をさらに加速させると予測されます。
欧州は、宇宙探査活動や、地球低軌道商業貨物ミッション(LEO)や商業クルービークル(CCV)などの有人宇宙飛行のための新技術の開発により、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予測されます。また、NASAに宇宙服を供給している企業の存在も、地域の発展を促進すると考えられます。
宇宙服市場の主要企業には、以下のような企業があります:Axiom Space、Paragon Space Development Corporation、KBR Inc.、Creare、David Clark Company、Barber-Nichols、Vinyl Technology Inc、Aerospace、ILC Dover、Oceaneering International、Raytheon Technologies Corporation、Sure Safety、Pacific Spacefligh、Spacex、BoeingおよびCollins Aerospace。
2023年3月、KBRが炭素利用技術のAceticaを買収、この技術により炭素回収からのCO2をバックインテグレーションして酢酸ビニルモノマー(VAM)などの高付加価値化学品を生産できるようになる
2023年1月、NASAと宇宙ステーションパートナーがAx-2、Axiom Space Private Mission Crewを承認、SpaceX Falcon 9ロケットがAx-2クルーをSpaceX Dragon宇宙船に乗せて国際宇宙ステーションに打ち上げます。
2022年1月、Paragon Space Development CorporationがFinal Frontier Designの買収に合意、FFDは現在、宇宙服のコンポーネントについてNASAと複数の契約を結び、IVAスーツについてはNASAと宇宙法協定を結んでいます。
According to Stratistics MRC, the Global Space Suits Market is accounted for $168.3 million in 2022 and is expected to reach $1071.6 million by 2028 growing at a CAGR of 36.13% during the forecast period. A spacesuit is a sophisticated system of clothes, apparatus, and environmental controls keep astronauts alive and comfortable in the hostile environment of space. It safeguards astronauts from the perils of space travel. Astronauts benefit much from spacesuits. Astronauts are shielded from intense heat and cold by their suits. Additionally, it shields astronauts from space dust injuries. Even the visor in the suit has a special gold coating to shield the astronaut's eyes from direct sunlight.
Commercial space exploration by private parties has increased as a result of recent changes in space regulations and technology development. This includes commercial space flights as well as other ambitious space missions like the creation of commercial space stations. Government-owned space agencies like NASA, ESA, along with ISRO have provided financial and technological support to the private space industry in order for it to create dependable space technology for commercial uses thus propelling the growth of the market.
Spacesuit development and production are complex processes that take a lot of time to complete. It can take time to develop new materials, methods, and designs. To ensure functionality and safety, spacesuits must be built with extreme care and complexity. Additionally, there is a low demand for spacesuits because the space travel sector and government space programmes are the main drivers of this need.
The necessity of creating better networking systems has been seen to significantly increase the market CAGR for space suits. Enhancing communication and digital synthesis between Earth, astronauts, and space is a top aim for space organisations. In order to guarantee uninterrupted data transmission between senders and receivers or vice versa, connectivity technologies had to be enhanced. Improving spacesuit communication is a primary priority for commercial operators that want to acquire a competitive edge to attract customers in the cutthroat market. Wi-Fi and the fast GPS allow astronauts to access information about the spacecraft and their current location thereby enhancing the market growth.
Numerous astronauts use the suits on numerous space missions they are produced in conventional sizes. A space suit is sent for refurbishing after a certain number of uses. There are different sorts of maintenance for the suits, including planned maintenance, proactive maintenance, and condition-based maintenance. Due to the expense of moving the suits from space to earth, the overall cost of upkeep for EVA suits rises noticeably the growth of the space suit market may therefore be hampered by increasing maintenance expenses.
The COVID-19 pandemic's onset had a major effect on the space economy and its related industry. The overall space budget for forecast period has decreased, as reported by space agencies around the world. Many space-related projects were postponed as a result of global COVID-19-related constraints put in place by nations, in addition to the reduction in the budget for space exploration. In March 2020, NASA experienced a delay of at least three months in the xEVA space suit project as a result of the shutdown of many facilities. Global space agencies and suit OEMs have started collaborating in order to reduce the operational and developmental effects of COVID-19.
The hybrid suits segment is estimated to have a lucrative growth, due to the benefits of both soft and hard garments are offered by a hybrid suit, which is adaptable. Since space suits are lightweight, more flexible, and come in bespoke sizes, recent advancements in digital threat technologies have also encouraged their adoption. Moreover, the concept behind the suggested hybrid and intelligent spacesuit is to improve dexterity and motion while integrating sensors to interact with soundings and detect damage. The suggested hybrid technology will improve dexterity and comfort by incorporating full-body softrobotic parts into the gas-pressurized spacesuit which enhances the growth of the market
The refurbishment segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period; due to the two main drivers of the expansion of the refurbished segment is the increase in demand for human space missions from both established and emerging nations, as well as for commercial space flights. The greater cost of new space suits, the possibility to reuse old suits, and the availability of services are the segment's key growth factors.
North America is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the region rise in spacesuit development as a result of the U.S. government's increased funding for space research. The rise of the market in the region is anticipated to be fuelled by elements including technical improvements, national security issues, and the requirement to support space exploration and commercial space operations. Private space firms in the area are funding space exploration and the construction of space stations. Such advancements make it possible to create spacesuits for space expedition operations, which is further projected to speed up market growth over the course of the forecast period.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to space exploration activities as well as the creation of new technologies for human spaceflight initiatives including low-Earth orbit commercial cargo missions (LEO) and commercial crew vehicles (CCVs). Additionally, the presence of substantial businesses engaged in supplying NASA with spacesuits would promote regional development.
Some of the key players profiled in the Space Suits Market include: Axiom Space , Paragon Space Development Corporation, KBR Inc., Creare, David Clark Company, Barber-Nichols, Vinyl Technology Inc, Aerospace, ILC Dover, Oceaneering International, Raytheon Technologies Corporation, Sure Safety, Pacific Spacefligh, Spacex, Boeing and Collins Aerospace
In March 2023, KBR Acquires Acetica? a Carbon Utilization Technology, This technology will enable the back-integration of CO2 from carbon capture to produce high value chemicals such as Vinyl Acetate Monomer (VAM)
In Jan 2023, NASA, Space Station Partners Approve Ax-2, Axiom Space Private Mission Crew, A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the Ax-2 crew aboard a SpaceX Dragon spacecraft to the International Space Station
In Jan 2022, Paragon Space Development Corporation Agrees to Acquire Final Frontier Design, FFD currently has several NASA contracts for spacesuit components and has a Space Act Agreement with NASA for its IVA suit.