市場調査レポート
商品コード
1258920
航空用潤滑油の2028年までの市場予測- タイプ、プラットフォーム、製品、技術、用途、販売チャネル、地域別の世界分析Aviation Lubricants Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Platform, Product, Technology, Application, Sales Channel and By Geography |
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航空用潤滑油の2028年までの市場予測- タイプ、プラットフォーム、製品、技術、用途、販売チャネル、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空用潤滑油の世界市場は、2022年に26億8,000万米ドルを占め、2028年には38億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に6.17%のCAGRで成長する見込みです。
潤滑剤は、航空機の2つの可動面またはセクション間の摩耗や摩擦を防止するために利用されます。航空用潤滑油は、航空エンジンの摩擦を低減させるために使用されます。航空機の安全な走行に不可欠であるため、定期的なメンテナンスの一環として、あらゆるタイプの航空機に潤滑剤を補充する必要があります。潤滑剤は、航空機を可能な限り効果的かつ効率的に稼働させるための物質です。航空用潤滑剤は、効率を高め、油の消費量を減らすことができます。潤滑油の主な機能は、腐食や過熱を防ぐために、洗浄、冷却、密封することです。
国際民間航空機関(ICAO)によると、2018年には43億人の乗客が航空会社によって運ばれ、2040年には100億人を超えると予想されています。
また、合成潤滑油は、潤滑油の寿命を向上させ、高価な航空部品の摩擦摩耗に対する耐性を高めることができます。また、従来の潤滑油に比べ、不純物の含有量が少なくなっています。熱安定性、エネルギー経済性の向上、過酷な状況下での高い性能、耐酸化性が保証された結果、世界の航空用潤滑油市場は拡大しています。
航空用潤滑油に求められる性能は、他の分野で使用される一般的な潤滑油に比べ、はるかに大きいです。そのため、航空用潤滑油のメーカーやユーザーは、より多くの消費者に製品を販売したい場合、エンジンに使用することを推奨するオイルのグレードについて、関連する技術標準を参照する必要があります。市場参入企業の既存の製品ラインアップは、厳しい排ガス規制の影響を受け、多大な財政的・技術的努力を強いられることが予想されます。
航空輸送は、他の輸送手段と比較した場合、最も安全な輸送手段であると考えられています。また、航空旅行の利便性を緩和するために空港を増やすことが望まれており、世界人口の増加が予測されることから、市場拡大の原動力となっていることが予想されます。
潤滑油は、整備不良や不適切な保管の結果、汚染されることがあります。航空機が汚染された潤滑油を使用することは、特にエンジンにとって致命的となる可能性があります。潤滑油の汚染を引き起こす可能性のある一般的な整備不良には、不適切なオイル混合や整備が含まれます。これらの要素は、市場の需要を妨げています。
旅行禁止や政府命令の閉鎖により、COVID-19の流行は航空潤滑油ビジネスだけでなく、すでに世界的に最悪の被害を受けた分野の一つである航空産業全体にも影響を及ぼしています。また、国内線・国際線の欠航により、業界の拡大にも影響が出ています。この分野は、パンデミック後、徐々に成長しています。
民間航空分野は、その生産性の向上により、有利な成長を遂げると推定されます。雇用の創出や経済の拡大を促進し、海外への旅行や商業を容易にします。勝率が上がり、顧客維持率も向上します。知的財産の侵害の危険性を減らし、戦略的な翻訳を加速させる。この分野の成長は、従業員の定着率、効率性、安全性などの要素によって促進されます。
エンジンオイルは、その多くの利点から、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予測されています。エンジンオイルは、エンジンの潤滑、冷却、外部からの汚染物質の排除のために使用されるため、業界を支配すると予測されています。さらに、エンジンオイルは、致命的な故障を防ぐために、定められたパラメーター内で慎重に機能する必要があるため、飛行後に必要に応じてエンジンオイルを定期的に補充することで、その需要は増加します。
膨大な数の航空事業者が存在するこの地域では、原油価格の低下と航空機の運航効率の向上が、航空セクターの拡大をもたらしています。また、この地域の多くの航空会社は、保有する航空機の有効活用を通じて収益性を高めることに注力しています。飛行時間数の増加や航空機保有台数の拡大が、この地域の市場需要を促進しています。
アジア太平洋地域は、航空機メーカーが多いことから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域には、3Mやコンチネンタルなど、エアディフレクターの主要メーカーがあります。これらの市場関係者は、市場拡大のために多大な投資を行っています。今後、アジア太平洋地域では、民間および一般航空分野で使用される航空用潤滑油の需要が増加すると予想されます。
2022年9月、Nycoは、同社の航空宇宙用潤滑油のシリーズが、以下のエンブラエル商業プラットフォームでの使用を承認されたと発表しました:E-Jets、E-Jets E2、ERJ145です。NYCOとエンブラエルは長年にわたり協力し、サンパウロ工場とサービスエリアで使用可能な、より高性能で低価格の潤滑剤を提供してきました。
2021年6月、イーストマンは、高級化粧品の厚肉パッケージの厳しい要求に応えるために設計された樹脂識別コード1(RIC1)樹脂のポートフォリオであるEastman Cristal(TM)Oneの発売を発表しました。これらの革新的な製品は、厚さ12mmまでの透明な瓶の製造を可能にする最初のRIC1材料です。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aviation Lubricants Market is accounted for $2.68 billion in 2022 and is expected to reach $3.84 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.17% during the forecast period. Lubricants are utilized in order to prevent wear and friction between two moving surfaces or sections of aircrafts. Aviation lubricant is used to lower the friction in an aviation engine. Any type of aircraft must regularly have their lubrication replenished as part of routine maintenance since it is essential to the safe running of the aircraft. Lubricants are substances that enable airplanes to run as effectively and efficiently as possible. An aviation lubricant increases the efficiency and consumes less oil. Major function of lubrication is to clean, cool, and seal to prevent corrosion and overheating.
According to International Civil Aviation Organization (ICAO), 4.3 billion passengers were carried by airlines in the year 2018 which is expected to cross 10.0 billion by the year 2040.
Synthetic lubricants also offer improved lubricant service life and increased resistance to frictional wear of pricey aviation components. It contains fewer impurities compared to conventional lubricants. The worldwide aviation lubricants market is propelling as a result of the assurance of thermal stability, improved energy economy, higher performances under harsh situations, and resistance to oxidation.
The performance requirements for lubricants used in aviation are far greater than those for common lubricants used in other sectors. So, aviation lubricant makers and users must refer to the relevant technical standards for the grade of oil that is advised for use in an engine if they want to market their products to a larger consumer base. The existing product line-up of market participants is anticipated to be impacted by strict emission standards, causing them to expend significant financial and technological efforts.
Air transportation is considered as the safest mode, when compared with other modes of transportation. The desire for more airports to alleviate the convenience of air travel is also predicted to be fuelled by the projected increase in global population, which fuels the market expansion.
Lubricants can get contaminated as a result of poor maintenance procedures and incorrect storage. An aircraft's usage of contaminated lubricant may be fatal, especially for the engine. Some of the common poor maintenance procedures that might cause lubricating fluid contamination include improper oil mixing and service. These elements are hindering the market demand.
Due to travel bans and government-ordered lockdowns, the COVID-19 pandemic has had an impact on the aviation lubricants business as well as the aviation industry as a whole, which is already one of the worst-hit sectors globally. Also, the expansion of the industry has been impacted by domestic and international flight cancellations. The sector is gradually growing in the post pandemic.
The commercial aviation segment is estimated to have a lucrative growth, due to its boosted productivity. It fosters employment creation, economic expansion, and eases travel and commerce abroad. Higher win rates and improved client retention are the results. It decreases the danger of infringement on intellectual property and speeds up strategic translations. The segment's growth is fuelled by elements including employee retention, efficiency, and safety.
The engine oil segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its numerous benefits. Due to its use in engines to keep them lubricated, cool, and free from external pollutants, engine oil is predicted to dominate the industry. Moreover, because engine oils must carefully function within defined parameters to prevent catastrophic failure, their demand is increased by the regular replenishing of engine oils as and when necessary following a flight.
huge number of airline operators. Low oil costs and increased aircraft operation efficiency in this area are causing the aviation sector to expand. Also, a number of airline operators in this region are concentrating on boosting their profitability through effective utilization of their fleets of aircraft. Rise in the number of flight hours and an expansion of the aircraft fleet is fuelling the market demand in this region.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing abundance of aircraft producers. The region is home to some of the leading manufacturers of air deflectors such as 3M and Continental. These market players are hugely investing for the expansion of the market. Throughout the anticipated period, the demand for aviation lubricants for usage in the commercial and general aviation sectors is anticipated to rise in Asia Pacific.
Some of the key players profiled in the Aviation Lubricants Market include: Aerospace Lubricants Inc, Illinois Tool Works Inc, Whitmore Manufacturing LLC, Lanxess AG, Nye Lubricants Inc, Royal Dutch Shell plc, Eastman Chemical Company, Exxon Mobil Corporation, Tecsia Lubricants Pte Ltd, The Chemours Company, Lukoil, Nyco, Crane Aerospace Inc, Zodiac Aerospace, Park Electrochemical Corporation, Phillips 66 Company and Total Group.
In September 2022, NYCO announced that their ranges of aerospace lubricants have been approved for use on the following Embraer commercial platforms: E-Jets, E-Jets E2 and ERJ145. NYCO and Embraer have collaborated for many years now to offer both higher performance and more affordable lubricants available for use at the Sao Paulo plant and in-service.
In June 2021, Eastman announced the launch of Eastman Cristal™ One, a portfolio of Resin Identification Code 1 (RIC1) resins engineered to meet the exacting demands of thick-walled packaging for luxury cosmetics. These innovative products are the first RIC1 materials that enable production of transparent jars up to 12 mm in thickness.
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