市場調査レポート
商品コード
1258900
船舶用バッテリー世界市場の2028年までの予測- 船舶タイプ別、バッテリー機能別、公称容量別、推進タイプ別、船舶動力別、バッテリー設計別、バッテリータイプ別、エネルギー密度別、販売チャネル別、地域別の分析Marine Battery Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Ship Type, By Battery Function, By Nominal Capacity, By Propulsion Type, By Ship Power, By Battery Design, By Battery Type, By Energy Density, By Sales Channel and By Geography |
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船舶用バッテリー世界市場の2028年までの予測- 船舶タイプ別、バッテリー機能別、公称容量別、推進タイプ別、船舶動力別、バッテリー設計別、バッテリータイプ別、エネルギー密度別、販売チャネル別、地域別の分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のマリンバッテリー市場は、2022年に4億5,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 22.5%で成長し、2028年には15億3,000万米ドルに達すると予測されています。
マリンバッテリーは、ボートの一次または二次電源として機能し、化学エネルギーを使用して、照明、ウインドラス、深度計、魚群探知機などのさまざまな装置を作動させます。マリンバッテリーはよくできていて、より重い板材を使用しています。このバッテリーは、船上での揺れや衝撃に耐えられるように特別に作られており、船や船舶で使用することを目的としています。
経済協力開発機構(OECD)によると、外航船は世界貿易の主要な輸送手段であり、貿易品の約90%は海上で運ばれているため、市場の成長曲線を補完する可能性が高いです。
発展途上国や先進国にとって大きな収益をもたらすと予想される海洋産業の成長は、主に海洋・沿岸観光に依存しており、海洋観光に対する高い需要と、より良い海洋インフラと接続性の必要性によってもたらされています。海洋・沿岸観光の増加は、インフラと接続性の改善に大きく依存します。世界中の政府は、環境に優しく、さまざまな港への接続性が改善された海洋観光を提供するために、海上経済政策を最適化しています。
電気推進船の航続距離を制限する必要不可欠な蓄電容量とバッテリーサイズの設置により、電気推進システムは従来の推進システムよりも初期費用が高くなります。従来の船舶用燃料と推進システムの航続距離と容量が大きいため、船舶分野でのバッテリー技術は成熟するまでには長い道のりがあります。さらに、腐食は電子部品の故障の主な原因であり、専門的なコーティング剤の使用や処理、高度な技術を持つ人材が必要です。
海上サプライチェーンの最適化に関する調査によると、海上輸送は世界貿易に不可欠です。全商品の90%は海上ルートで取引されています。現在進行中のCOVID-19パンデミック、米国と中国の貿易戦争、そして地球経済学と地政学の手ごたえにより、海上貿易は深刻な影響を受けています。予測期間中、これらの変動要因は、世界中の政府に対して、代替的な海洋動力および推進技術の評価、再編成、および配備を要求することになります。これまでとは異なる世界なサプライチェーンにより、世界的に運航する船舶の数が増え、運航中の船舶の船隊が更新されると予測されます。
船舶用バッテリーの分野では、港湾の充電インフラが不十分なため、大きな障害となっています。大型船は小型船に比べ、エネルギーを蓄えたり、システムに電力を供給したりすることが困難です。大型船舶が安定した電力供給を受けるためには、複数のケーブルが必要です。15~20本の重いケーブルを設置することは、特に短期間停泊する船舶にとっては、時間効率も悪く、実用的ではありません。船舶は陸上(港側)と船上の両方で追加のインフラを必要とします。船舶の電圧、周波数、アースのニーズは、陸上システムから供給される電力では満たされないです。
COVID-19が船舶用電池市場に与える影響は予測不可能であり、一定期間有効であることが予想されます。COVID-19の発生により、2020年の大半と2021年のごく一部で、原材料の生産に必要な商品の厳格なロックダウンと輸出入禁止が行われました。そのため、船舶用バッテリーの重要な原料の入手性が一気に低下しました。2020年の第1四半期と第2四半期には、COVID-19の流行によるサプライチェーンと生産スケジュールの混乱により、ボートメーカーとエンジンメーカーが大きな損失を被りました。さらに、広範囲に及ぶ封鎖により、部品を製造する施設は部分的または完全に操業を停止せざるを得なくなりました。
予測期間を通じて、商業セグメントは堅調なペースで成長すると予想されます。海上観光の増加、海上経済を強化するための政府政策の調整、IMO2020のECASに基づく既存船団の推進システムの電気推進への置き換え、深海鉱業、エネルギー・インフラ、石油・ガスなどの商業分野にわたる海洋サービスの需要増などが、市場成長を促進すると評価されています。また、ビジネス分野では、バッテリー技術の有用性がかなり高まっており、これは予測期間中も続くと予想されます。
海上交通量の拡大や電気推進力を備えた商業船舶の需要の高まりから、リチウムイオン電池の分野は予測期間中に大幅に増加すると予想されています。鉛蓄電池と比較して、これらの船舶用電池は軽量で効果的であり、寿命は最大で10倍まで延びます。このバッテリーは、より長い走行時間、安全性の向上、高い放電率、メンテナンスの軽減など、さまざまな利点を備えています。リチウムマリンバッテリーの寿命は、3000~5000サイクルと言われています。しかし、このバッテリーはより小さく、より軽く、より高い蓄電容量を備えています。
北米では、商業用、政府用、防衛用のバッテリー駆動の船舶が増加し、レジャーボートやレクリエーション用として高い需要があることから、予想期間中、市場は大幅に拡大すると思われます。さらに、NOAAのような政府機関では、電気推進を採用するケースが増えています。
商業用船舶の運航者数、市場参入企業数、広範なサプライチェーンネットワークを有する欧州は、予測期間中、世界で最も高いCAGRを達成すると思われます。Wartsila、Akasol AG、Echandia AB、Siemens、Leclanche SAなどの業界参加者から、今後発売される船舶用の最先端の電気推進システムを獲得すること。海上観光の拡大や、さまざまな海洋アプリケーションでの電気推進の使用により、市場は拡大しています。
2022年10月、ABSはContemporary Amperex Technology Co., Limited(CATL)と、次世代船舶のリチウム電池推進を共同で研究する協力協定を締結しました。この契約に基づき、両社は、充電システム、電源バッテリー区画のレイアウト、推進システム、火器管制などの安全に関する主要技術を含むバッテリー搭載船舶の技術基準に関する調査を実施します。
2022年1月、ビジョン・マリン・テクノロジーズは、バッテリーサプライヤーであるオクチリオン・パワー・システムズとパートナーシップを結び、レクリエーションボート市場で使用する専用のカスタム高電圧35kWバッテリーパックを開発しました。
2021年9月、WartsilaはZero Emissions Services BV(ZES)から、オランダの内陸水路船を可能にするWarsilaのモバイルバッテリーコンテナソリューションを提供する契約を締結しました。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Marine Battery Market is accounted for $0.45 billion in 2022 and is expected to reach $1.53 billion by 2028 growing at a CAGR of 22.5% during the forecast period. The marine battery serves as the primary or secondary power source for the boat and uses chemical energy to operate a variety of devices like illumination, a windlass, depth finders, and fish finders. Marine batteries are well-made and contain heavier plate material. These batteries are made specifically to resist the shaking and pounding that can occur on any boat and are intended for usage on ships or vessels.
According to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), ocean shipping is the major transport mode for global trade, around 90% of traded goods are carried by sea, which is likely to supplement the growth curve of the market
The growth of the marine industries, which is anticipated to generate significant revenues for developing and developed countries and is primarily dependent upon marine and coastal tourism, is mainly driven by the high demand for maritime tourism and the need for better marine infrastructure and connectivity. Increased maritime and coastal tourism depends heavily on improved infrastructure and connectivity. Governments all over the world optimise their seaborne economic policies to offer marine tourism that is friendly to the environment and has improved connectivity to various ports.
Due to the installation of essential storage capacity and battery size, which restricts the range of the electric propelled vessels, electric propulsion systems have higher initial costs than traditional propulsion systems. Because of the greater range and capacity of traditional marine fuels and propulsion systems, battery technology in the marine sector has a long way to go before being mature. Moreover, corrosion is a major cause of failure for electronic components, which requires the use of specialist coatings, treatment, and highly skilled personnel.
According to a study on maritime supply chain optimisation, marine transportation is critical to global trade. 90% of all commodities are traded via maritime routes. Due to the ongoing COVID-19 pandemic, the U.S.-China trade war, and the palpable churning of geoeconomics and geopolitics, seaborne trade has been severely impacted. During the predicted period, these variables will require governments all over the world to evaluate, reorganise, and deploy alternative marine power and propulsion technologies. It is projected that a different global supply chain would increase the number of ships operating globally and update the fleet of ships in operation.
The marine battery sector is experiencing significant obstacles due to inadequate port charging infrastructure. Larger ships have more difficulty storing energy or powering their systems than smaller ships. For large ships to receive a consistent power supply, multiple cables are needed. Installing 15-20 heavy cables is neither time-efficient nor practical, especially for ships that are berthed for short periods of time. Vessels need additional infrastructure both onshore (port side) and onboard. Voltage, frequency, and earthing needs for vessels are not fulfilled by electrical power supplied by onshore systems.
The COVID-19's impact on the marine battery market is unpredictable, and it is anticipated that it will be in effect for a period of time. Because of the COVID-19 outbreak, most of 2020 and a small portion of 2021 witnessed strict lockdowns and export and import bans on commodities that were necessary for producing raw materials. This caused the availability of crucial raw materials for marine batteries to suddenly decline. Boat and engine manufacturers suffered significant losses in the first and second quarters of 2020 as a result of the COVID-19 pandemic's disruption of supply chains and production schedules. Furthermore, a widespread lockdown compelled facilities that built parts to partially or completely shut down operations.
Throughout the forecast period, the commercial segment is expected to grow at a robust pace. The increase in maritime tourism, adjustments to government policies to enhance the seaborne economy, replacement of the existing fleet's propulsion system with electric propulsion under IMO 2020's ECAS, and an increase in demand for marine services across commercial sectors like deep-sea mining, energy and infrastructure, oil, and gas are all credited with driving the market growth. Also, the business sector has witnessed a considerable increase in the usefulness of battery technology, which is expected to continue during the projected period.
Because of the expanding maritime traffic and rising demand for commercial vessels with electric propulsion, the lithium-ion battery segment is anticipated to increase substantially during the projected period. In comparison to lead-acid batteries, these marine batteries are lighter, more effective, and have a lifespan that can be increased by up to ten times. The batteries offer a variety of benefits, including longer run durations, increased safety, higher discharge rates, and reduced maintenance. Between 3000 and 5000 cycles can be found during the life of a lithium marine battery. However, these batteries are smaller, lighter, and have a higher storage capacity.
Throughout the anticipated period, the market will expand substantially in North America as the growth of battery-powered marine vessels for commercial, governmental, and defence utilities, as well as high demand for these batteries across North America for leisure boats and recreational applications, are driving the development of the market. Additionally, government agencies like NOAA are increasingly adopting electric propulsion.
Due to its large number of commercial marine vessel operators, market participants, and extensive supply chain network, Europe will experience the highest CAGR worldwide throughout the projection period. The acquisition of cutting-edge electric propulsion systems for forthcoming marine boats from industry participants like Wartsila, Akasol AG, Echandia AB, Siemens, Leclanche SA, and others. The market is expanding as a result of the expansion of maritime tourism and the use of electric propulsion in a variety of marine applications.
Some of the key players in Marine Battery market include: Toshiba Corporation, Siemens, Everexceed Industrial Co., Ltd, Lifeline Batteries Inc., Spear Power Systems, Exide Industries Ltd, Akasol AG, Furukawa Battery Solutions Co. Ltd., G.S. Yuasa Corporation, HBL Power Systems Ltd, Johnson Controls International, Systems Sunlight SA and BorgWarner Inc..
In October 2022, ABS signed a cooperation agreement with Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) to work together and research lithium battery propulsion for next-generation vessels. Under the agreement, the two companies would carry out research on the technical standards for battery-powered vessels, which includes key safety-related technologies such as the charging system, power battery compartment layout, propulsion system, and fire control.
In January 2022, Vision Marine Technologies entered a partnership with Octillion Power Systems, a battery supplier, to develop a custom high-voltage 35 kW battery pack exclusively for use in the recreational boating market.
In September 2021, Wartsila was awarded a contract by Zero Emissions Services BV (ZES) to deliver Warsila's mobile battery container solution to enable the Netherland's inland waterway vessels.
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