市場調査レポート
商品コード
1258880
リターナブル包装市場の2028年までの予測-素材、製品(ダンネージ、ドラム缶、パレット、バレル、中間バルク容器、木箱、その他製品)、コンポーネント、エンドユーザー、地域別の世界分析Returnable Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material, Product (Dunnage, Drums, Pallets, Barrels, Intermediate Bulk Containers, Crates, Other Products), Component, End User and Geography |
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リターナブル包装市場の2028年までの予測-素材、製品(ダンネージ、ドラム缶、パレット、バレル、中間バルク容器、木箱、その他製品)、コンポーネント、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のリターナブル包装市場は、2022年に1,135億米ドルを占め、2028年には1,821億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR 8.2%で成長すると予想されています。
リターナブル包装は、パレット、クレート、IBC、ドラム、バレルなどの耐久性のあるアイテムで構成されており、何度も移動して使用することを想定しています。ポリプロピレン、高密度ポリエチレン、金属、木材などの耐久性のある素材で構成され、サプライチェーンの中で過酷な扱いに耐えるため、使い捨て包装よりも高価になります。しかし、リターナブル包装は、何度も再利用できるため、製品包装にかかる継続的な費用をなくし、長期的に収益性を高めることができます。
オランダを拠点に高品質で無限にリサイクル可能な金属パッケージを提供するTrivium Packaging社の「2021 Global Buying Green Report」によると、欧州、北米、南米のエンドユーザーに対する調査から、若い世代の消費者の83%が、前年の70%と比較して、2021年には持続可能なパッケージに対してより多くの支払いをする意向を示しています。
都市化の進展と国民の可処分所得の増加により、耐久消費財と食品・飲料に対する需要が大幅に増加しています。この需要は、eコマースブームやインターネット利用率の上昇によって、さらに高まっています。リターナブル包装のニーズは、消費者の需要の高まりと連動して高まる可能性があります。リターナブル包装による長期的な運用コストの削減は、利益率の向上につながり、低開発国でのリターナブル包装の利用が拡大しています。
現在のサプライチェーンでは、使い捨ての包装オプションが一般的です。消費者がベンダーやサプライヤーにパッケージを返却する手続きはないです。現在のサプライチェーンのプロセスにおいて、リターナブル包装の管理を合理化し、効果的に統合することが必要です。効率化を図り、協同・協力的なアプローチでリターナブル包装を最適化することができるかもしれないです。
持続可能な開発モデルを取り入れることが急務となっているのは、気候変動や環境の悪化、人類への深刻な影響に関する知識の高まりに起因しています。使い捨ての包装材は分解できないため、環境に害を与えます。使い捨て包装材から作られたマイクロプラスチックは、何百万年も環境中に残留し、水を通して食物連鎖に浸透し、最終的には人間に到達して深刻な健康リスクをもたらします。世界的に包装のニーズが膨大であるため、包装のゴミも毎日膨大な量になっています。再利用可能でエコロジーなリターナブル包装は、日常的なゴミの発生を減らすのに役立っています。
リターナブル包装の市場は、必要な資本費用が高いため、成長が制約されます。使い捨て包装と比較すると、リターナブル包装は1回あたりのコストが低いです。とはいえ、後者は往復の経費が営業経費に加算されるため、より高価です。そのため、中小企業ではリターナブル包装を使用する余裕がないです。これらの企業は、市場ポテンシャルの大半を占めているが、導入コストが高いため、未開発のままであろう。
COVID-19の普及は、市場にマイナスの影響を与えています。いくつかの最終用途部門が流行の結果、操業を停止し、非必需品の売上が大幅に減少しています。自動車、石油・ガス、家電などの他の産業は、2020年第2四半期から第3四半期にかけて、飲食品や医薬品の分野よりも著しく消費が弱まっています。プラスチック包装は、その耐久性と手頃な価格、さらに病気の感染防止を助けるという点から、その使用量が増加しています。
プラスチック分野は、有利な成長を遂げると推定されます。高密度ポリエチレン(HDPE)やポリプロピレン(PP)は、耐久性、軽量性、耐腐食性、耐溶剤性に優れているため、パレット、クレート、IBC、ドラム缶などによく使用されています。また、RTPプラスチックは耐衝撃性に優れているため、フォークリフトなどのマテリアルハンドリングで過酷な扱いを受けても、ほとんど傷つくことはありません。また、RTPプラスチック製品は耐薬品性・耐候性にも優れているため、食品や医薬品の分野での使用に適しています。
ヘルスケア分野は、予測期間中にCAGRが最も速く成長すると予測されており、その利点から、リターナブル包装はヘルスケアおよび医薬品分野でますます使用されています。リターナブル包装は、在庫コストを削減し、補助的な梱包を必要とせず、輸送中の破損を防ぐことができます。また、商品の追跡を容易にすることで、製品の回収を早めることができるかもしれません。
アジア太平洋地域は、中国やインドなどの新興国において、生産コストの低さから製造業が拡大しており、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。また、効率的な製造がもたらす工業化の進展が、この地域の成長を促進すると予測されています。リターナブル包装業界の拡大は、持続可能性に焦点を当てた政府の取り組みが増加していることが一因となっています。
予測期間中、北米のCAGRが最も高くなると予測されています。USMCAのような支持的な貿易協定は、カナダ、メキシコ、米国のような国の製造を刺激し、リターナブル包装のニーズを高めると予測されます。また、この分野の市場は、持続可能なパッケージング技術に対する認識や懸念などの要因によって牽引されています。さらに、新興国の都市化や工業化の進展により、リターナブル包装の市場が牽引されると予測されています。
2021年9月、Schoeller Allibertは、リサイクルされた漁網から作られたパレットボックスを発表しました。このアップサイクルの成果により、同社は近年の持続可能性戦略を強化しています。プラスチックパッケージを無駄にしないために」というモットーのもと、同社はパッケージ製品の持続可能なメリットを高めることにさらに力を入れています。
2021年5月、ネファブは北米市場で顧客層を拡大しました。そのビジネスは、フロリダ州のゲインズビル、アリゾナ州のツーソン、テキサス州のヒューストンの地域を含むように成長しました。
2021年3月、コカ・コーラが革新的なペーパーボトルを発表し、さまざまな持続可能なパッケージングへの道を開くかもしれないです。AdeZの革新的なペーパーボトルは、消費者がより環境に優しいパッケージを選択するよう説得することを目的としています。
2020年5月、Schoeller Allibertは、持続可能で衛生的、そして完全に積み重ね可能で貨物保管を最大化するように設計された、リターナブル包装製品であるJumboNestを発売しました。発売された製品は、食品安全性が高く、堅牢で、44.6°Fから+104°Fまでの極端な温度に耐えるように製造されており、飲食品、飲料、農業、小売、工業製造、リサイクルなどの業界に適した選択肢です。
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According to Stratistics MRC, the Global Returnable Packaging Market is accounted for $113.5 billion in 2022 and is expected to reach $182.1 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. Returnable packing is made up of durable items including pallets, crates, IBCs, drums, and barrels that are meant to be used on several journeys. Because they are comprised of durable materials like polypropylene, high-density polyethylene, metal, and wood, these items are more expensive than single-use packaging because they are meant to endure rough treatment throughout the supply chain. Returnable packaging, however, is reusable several times, eliminating the ongoing expenses of product packaging and increasing its profitability over time.
According to the 2021 Global Buying Green Report, by Trivium Packaging, a Netherlands-based high-quality and infinitely recyclable metal packaging provider, a survey of end users in Europe, North America, and South America, from which 83% of consumers among the younger generations showed a willingness to pay more for sustainable packaging in 2021 as compared to 70% in the previous year.
There has been a substantial increase in demand for consumer durables and food & drinks due to the onset of urbanisation and the population's rising disposable income. This demand has been further boosted by the e-commerce boom and rising internet usage. Returnable packaging need may rise in tandem with rising consumer demand. Long-term operational cost reductions from returnable packing lead to higher profit margins and the expanding use of returnable packaging in underdeveloped nations.
Single-use packaging options are common in the current supply chains. There is no procedure that entails the consumer returning packaging to the vendor or supplier. It is necessary to streamline and effectively integrate the management of returnable packaging into the current supply chain processes. Efficiency may be achieved and returnable packing can be optimised using a cooperative and collaborative approach.
The urgent need for incorporating sustainability development models has been caused by the growing knowledge of climate change, environmental deterioration, and its serious effects on humanity. Single-use and disposable packaging harms the environment since it cannot decompose. Micro plastics made from single-use packaging materials persist in the environment for millions of years, infiltrate the food chain through water, and eventually reach people, posing serious health risks. Due to the enormous global need for packaging, daily production of packaging trash is also enormous. Reusable and ecologically friendly returnable packaging helps to cut down on everyday waste production.
Growth of the returnable packaging market would be constrained by the high capital expense needed. Compared to single-use packaging, returnable packaging has a lower cost per trip. Nevertheless, the latter is more expensive because the expenditures of the return journey are added to the operating expenses. Due to its high cost, small and medium businesses cannot afford to use returnable packaging. These businesses make up the majority of the market potential, which will go undeveloped due to high installation costs.
The spread of COVID-19 has had a negative impact on the market. Several end-use sectors have shut down as a result of the epidemic, and sales of non-essential goods have significantly decreased. Other industries, like automotive, oil & gas, and consumer electronics, have had significantly weaker consumption during the second and third quarters of 2020 than the food, beverage, and medicines sectors. The use of plastic packaging has increased due to its durability and affordability, as well as the fact that it aids in preventing the transmission of illness.
The plastic segment is estimated to have a lucrative growth. High-density polyethylene (HDPE) and polypropylene (PP) polymers are often used in the construction of items including pallets, crates, IBCs, and drums due to their durability, low weight, excellent corrosion resistance, and solvent resistance. Additionally, goods constructed of RTP based on plastic sustain minimal to no harm when handled harshly by forklifts as well as other material handling equipment due of their high impact resistance. RTP plastic products also offer excellent chemical & weather resistance, which makes them appropriate to be employed in the food and pharmaceutical sectors.
The Healthcare segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the advantages it provides, returnable packaging is increasingly being used in the healthcare and pharmaceutical sectors. It lowers inventory costs, does away with the need for supplementary packing, and helps safeguard goods from harm while in transportation. Also, by making it easier for businesses to track items, it might hasten product recalls.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the expansion of the manufacturing sector in emerging nations like China and India due to their low production costs. In addition, it is predicted that increased industrialization brought on by efficient manufacturing would fuel regional growth. The expansion of the returnable packaging industry is partly attributed to increasing governmental efforts focused on sustainability.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Supporting trade agreements like the USMCA are predicted to stimulate manufacturing in nations like Canada, Mexico, and the United States, which is predicted to increase the need for returnable packaging. The market in this area is also being driven by factors including awareness of and concerns about sustainable packaging technology. Furthermore, it is anticipated that the market for returnable packaging would be driven by the rising urbanisation and industrialisation of emerging nations.
Some of the key players profiled in the Returnable packaging Market include: Plastic Packaging Solutions Midlands & East Ltd., Lamar Packaging Systems, Returnable Packaging Resource Inc., ORBIS Corporation, Integra packaging, Schoeller Allibert Services BV, Toyo Glass Co.Ltd, Reusable Transport Packaging, Coca-Cola, Nefab, Tri-Pack Plastics Ltd. and Celina Industries.
In September 2021, Schoeller Allibert has introduced a pallet box made from recycled fishing nets. With this upcycling result, the company is reinforcing its sustainability strategy in recent years. Under the motto 'Making plastic packaging too good to waste,' the company further focuses on increasing the sustainable benefits of its packaging products.
In May 2021, Nefab grew its clientele in the North American market in May 2021. Its business has grown to include the regions of Gainsville in Florida, Tucson in Arizona, and Texas's Houston.
In March 2021, Coca-Cola introduced their innovative paper bottle innovation, which might pave the way for a variety of sustainable packaging options. AdeZ's innovative paper bottle is intended to persuade consumers to choose more environmentally friendly packaging.
In May 2020, Schoeller Allibert has launched a JumboNest, a sustainable, hygienic, and fully stackable and designed to maximize freight storage, returnable packaging product. The launched product is food safe, robust, and manufactured to withstand extreme temperatures from 44.6° F to +104°F and is a suitable choice for industries including food & food processing, beverage, agriculture, retail, industrial manufacturing, and recycling.
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