市場調査レポート
商品コード
1250753
航空機格納庫の2028年までの市場予測- タイプ別(保管、組立、MRO)、構造別(ポータブル、固定)、プラットフォーム別(軍用、商用)、航空機別、地域別の世界分析Aircraft Hangar Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type (Storage, Assembly and MRO), Construction (Portable and Fixed), Platform (Military and Commercial), Aircraft and By Geography |
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航空機格納庫の2028年までの市場予測- タイプ別(保管、組立、MRO)、構造別(ポータブル、固定)、プラットフォーム別(軍用、商用)、航空機別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空機格納庫市場は、2022年に7億5,080万米ドルを占め、予測期間中に6.8%のCAGRで成長し、2028年には11億1,417万米ドルに達すると予想されます。
航空機格納庫は、飛行機を収容する金属、木材、コンクリートで作られた閉鎖的な構造物です。航空機や航空母艦の天候保護、修理・整備、生産、組み立て、保管はすべて格納庫で行われます。飛行機用の格納庫は、一般的に"栄光のガレージ"と呼ばれています。航空機を風雨から守るシンプルな「日陰」構造から、ロボットがレーダー遮断コーティングを施す複雑な環境制御の修理施設まで、さまざまなものがあります。しかし、飛行機は飛ぶために設計されているため、格納庫でのメンテナンス時間を最小限に抑え、飛行可能な状態に最適化することが重要です。
Center of Aviation(CAPA)のデータによると、既存の空港における空港近代化プロジェクトは世界で約633件あり、これらのプロジェクトのおおよその投資総額は5,657億米ドルになると予想されています。
空港の建設が増加
空港の新興国市場の開拓が、世界の航空機格納庫市場シェアの成長を牽引する主要な要素となっています。航空旅客数の増加の根本的な理由は、インド、中国、インドネシアなどの新興国の経済拡大です。海外からの旅行者の増加により、空港の新設や改修への投資が急増しています。その結果、観光の拡大には空港の航空機格納庫の整備が必要となります。世界中の空港当局が、エアバスなどの大型機を収容するための巨大な格納庫を建設しています。
多額の設備投資と長期的な資金調達が必要
格納庫プロジェクトは一般的に、空港の近代化または開発プロジェクトの一部です。空港の開発には、完成までに6年から9年かかるものもあります。新しい空港の建物や既存の空港の建物の変更には、FAAの承認が必要です。建築許可によると、このような格納庫は、都市の建築基準法に沿って建設されなければなりません。また、これらの空港プロジェクトは高額な設備投資を必要とし、段階的に建設・完成していくことになります。資金調達や規制当局の承認が遅れると、承認や資金調達に依存するため、格納庫のプロジェクトに遅れが生じる。
膨張式ポータブル格納庫の需要増加
新興国における空港プロジェクトの拡大により、従来型の格納庫に比べ、短時間で建設できる革新的な格納庫への需要が高まっています。また、このような格納庫は、設置コストも低く抑えることができます。インフレータブル技術と技術的なテキスタイルの使用における進歩により、インフレータブル格納庫は、商業用、軍事用、ドローン、プライベートジェット、一般航空用など、さまざまなタイプの航空機に使用されています。これらの格納庫は、長持ちし、耐候性に優れています。市場のトップ企業と世界中の主要空港が革新的なソリューションに注力しているため、費用対効果の高いイニシアチブを開発するための創造的な雰囲気が醸成され、世界中のネットワークに押し出されるようになりました。
設計・施工に関する懸念
設計や建設に関連する制約の増加は、予測期間中、世界の飛行機格納庫市場シェアの成長にとって大きなハードルとなります。多数の新技術の導入、プロジェクトスケジュールの減少、規制基準の増加により、現代の格納庫は複雑になっています。格納庫プロジェクトの納品には、数多くの本質的な設計と重要な建設要素が存在します。これらの設計と建設の問題はすべて、航空会社や空港当局が負担するプロジェクト全体の時間とコストに直接的な影響を及ぼします。こうした要因が、予測期間中の世界の航空機用ハンガー市場の成長を抑制すると予測されます。
COVID-19の流行とそれに伴う規制により、航空業界のサプライチェーンはダメージを受け、多くの地域で新しい格納庫の建設が困難となりました。これは航空業界に深刻な影響を与え、空港建設への取り組みを遅らせました。企業は、世界の景気後退と政情不安の中で、COVID-19の流行の影響を感じた。消費者信頼感や顧客支出の低下は市場に悪影響を及ぼし、信用市場や金融市場の安定を害しました。COVID-19の流行は、各国での旅行禁止や建設中止を招き、格納庫の開発見通しを低下させました。
予測期間中、MRO分野が最も大きくなると予想される
航空安全と整備作業がより重要になることから、MROセグメントは有利な成長を遂げると推定されます。2021年、MROセグメントは航空機格納庫市場で最大の割合を占めています。また、最も速いペースで拡大しています。新しいグリーンフィールド空港の建設、航空部門の支出の増加、中国やインドなどの新興諸国における技術の進歩の速さなどが、市場の成長に寄与しています。
予測期間中、固定型セグメントのCAGRが最も高くなると予想される
空港に設置されている従来の格納庫は、ほとんどが固定式であるため、固定式分野は予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予想されています。商業航空の成長、航空機のフリートや空港のアップグレード、航空機の収容力の増加、新しい航空機の調達の増加は、固定式航空機格納庫の需要を促進する原因のほんの一例です。アジア太平洋地域の新興経済諸国は、インフラ投資と設備投資を促進し、このセグメントの成長を後押しします。
アジア太平洋地域は、新しい空港建設への投資の急増により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。航空需要の増加や、同地域におけるグリーンフィールドプロジェクトの増加が、航空機格納庫市場の拡大に拍車をかけると思われます。同時に、この地域の商業用飛行機に対するニーズの拡大も成長に寄与すると考えられます。インド民間航空局によると、2027年までに、インドでは約1200機の航空機と4億人の乗客が利用されることになります。航空機の格納庫を含む空港インフラは、増加する旅客需要に対応するために更新が必要になります。これがこの地域の市場成長の原動力となるでしょう。
予測期間中、北米が最も高いCAGRを示すと予測されています。この拡大は、有名企業の存在、空港のリハビリ活動に対する政府による大量の資金流入、地域全体の空港の拡張が主な原因となっています。北米の航空会社であるSkyservice Business Aviation社は、カナダのモントリオールでボンバルディア社からヘビーボディ航空機の格納庫とオフィススペースを取得しました。これにより、カナダ・モントリオール・トルドー国際空港(YUL)における同社の地位が確固たるものになることが期待されます。米国やカナダなどの国々で民間航空機の受注が増加していることから、予測期間を通じて航空機格納庫市場を前進させることが期待されます。
航空機格納庫市場で紹介されている主要企業には、JOHN REID &SONS(STRUCSTEEL)LTD、Alaska Structures、HTS tentiQ、J&M Steel Solutions、Diuk Arches、Rubb Buildings Ltd, Big Top Manufacturing, BlueScope Buildings North America, Inc, Fulfab, Erect-A-Tube, Inc, AECOM, Harper Construction, J B Roche LtdおよびTMG construction Corporationなどがあります。
2021年9月、Harper Constructionは米国国防省から、カリフォルニア州レモアでのF 35 C格納庫の設計・建設で、1億100万米ドル相当の契約を獲得しました。
2021年6月、ウィンチェスター地方空港当局が、32の自家用航空機格納庫の建設でTMG Construction Corporationとパートナーシップを確立しました。
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According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Hangar Market is accounted for $750.80 million in 2022 and is expected to reach $1114.17 million by 2028 growing at a CAGR of 6.8% during the forecast period. An aircraft hangar is a closed structure made of metal, wood, and concrete that houses a plane. Weather protection, repair and maintenance, production, assembly, and storage of aircraft and aircraft carriers are all done in hangars. Hangars for planes are commonly referred to as "glorified garages." These can range from simple "shade" structures that protect the aircraft from the elements to complicated environmental-controlled repair facilities where robots apply radar blocking coatings. Nonetheless, because planes are designed to fly, it is vital to limit maintenance time in the hangar to a minimum and optimise their availability to fly.
According to data from the Center of Aviation (CAPA), there are about 633 airport modernization projects at existing airports globally and the approximate aggregate investment value of these projects is expected to be USD 565.7 Billion.
Rise in the construction of airports
The rise in the development of airports is a major element driving the worldwide aeroplane hangar market share growth. The fundamental reason for the increase in the number of air passengers is the economic expansion of rising countries such as India, China, and Indonesia. The increased number of international travellers has led in a spike in investments in new airport building and upgrades. As a result, the expansion of tourism would need the development of aircraft hangars at airports. Airport authorities throughout the world are constructing enormous hangars to accommodate large planes such as Airbus.
Large capital expenditure and funding required for longer time periods
Hangar projects are generally a part of airport modernization or development projects. Some airport developments take 6 to 9 years to complete. The FAA must approve new airport buildings or changes to existing airport buildings. According to building permits, such hangars must be built in line with city construction codes. These airport projects also require high capital investment and get constructed and completed in phases. Delays in funding or regulatory approvals cause resulting delays in hangar projects due to its dependence on approvals and funding.
Increasing demand for inflatable, portable hangars
The expanding airport projects in emerging countries are pushing the demand for innovative Hangars that can be created in a shorter time compared to traditionally constructed hangars. Such hangars also result in lower installation costs. With advancements in inflatable technology and the use of technological textiles, inflatable hangars have found usage for various types of aircraft, including commercial, military, drones, private jets, and general aviation aircraft. These hangars are long-lasting and weather-resistant. The market's top companies and major airports across the world are focusing on innovative solutions, which has helped to promote a creative atmosphere for the development of cost-effective initiatives to be pushed out across the worldwide network.
Design and construction-related concerns
The rise in design and construction-related constraints will be a major hurdle for global aeroplane hangar market share growth over the projection period. Due to the installation of a large number of new technology, decreased project schedules, and increased regulatory criteria, modern hangars are complicated. There are numerous essential design and critical construction elements that are critical for the delivery of hangar projects. All of these design and construction issues have a direct impact on the entire project time and cost incurred by airline and airport authorities. Such factors are projected to restrain the growth of the global aeroplane hangar market during the forecast period.
The COVID-19 pandemic and its related restrictions damaged the aviation industry's supply chain and made it difficult to build new hangars in many areas. This had a severe impact on the aviation industry and slowed airport construction initiatives. Companies felt the effects of the COVID-19 epidemic in the worldwide economic downturn and political instability. Falling consumer confidence and customer spending had an adverse impact on the market, harming the stability of the credit and financial markets. The COVID-19 outbreak caused in travel bans and construction halts in various nations, reducing prospects for hangar development.
The MRO segment is expected to be the largest during the forecast period
The MRO segment is estimated to have a lucrative growth, as aviation safety and maintenance operations become more critical. In 2021, the MRO segment owned the largest proportion of the aircraft hangar market. It also has the fastest rate of expansion. The construction of new greenfield airports, increased aviation sector spending, and the rapid speed of technology advancement in developing countries such as China and India are all contributing to the market's growth.
The fixed segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The fixed segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period Because most traditional hangars associated to airports are of fixed structure. Commercial aviation growth, upgrading of aircraft fleets and airports, increased fleet capacity, and increased procurement of new aircraft are just a few of the causes driving demand for fixed-installed aircraft hangars. The developing economies of Asia Pacific will enhance infrastructure investment and capital spending, boosting the segment's growth.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period due to the surge in investment in new airport building. The increase in demand for air travel, as well as the increase in the number of greenfield projects in the region, are likely to fuel the aircraft hangar market expansion. Simultaneously, the region's expanding need for commercial aeroplanes will contribute to growth. According to the Indian Civil Aviation Department, by 2027, India would have approximately 1200 aircraft and 400 million passengers. Airport infrastructure, including aircraft hangars, will need to be updated to meet the increased passenger demand. This will fuel market growth in the region.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. This expansion is mostly due to the presence of well-known businesses, the massive influx of funding by the government for airport rehabilitation activities, and the expansion of airports throughout the region. Skyservice Business Aviation, a North American aviation corporation, acquired a heavy-body aircraft hangar and an office space from Bombardier in Montreal, Canada. The project is expected to consolidate the company's position at Montreal-Trudeau International Airport (YUL) in Canada. The increasing number of commercial aircraft orders in nations such as the United States and Canada are expected to propel the aeroplane hangar market forward throughout the forecast period.
Some of the key players profiled in the Aircraft Hangar Market include JOHN REID & SONS (STRUCSTEEL) LTD, Alaska Structures, HTS tentiQ, J&M Steel Solutions, Diuk Arches, Rubb Buildings Ltd, Big Top Manufacturing, BlueScope Buildings North America, Inc., Fulfab, Erect-A-Tube, Inc, AECOM, Harper Construction, J B Roche Ltd and TMG construction Corporation
In September 2021, Harper Construction has been awarded a contract worth USD 101 million by the US department of defense to design and construct a F 35 C hangar at Lemoore, California.
In June 2021, Winchester regional airport authority established partnership with TMG Construction Corporation for construction of 32 private aircraft hangars.
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