デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1250730

B2Bスポーツ栄養市場の2028年までの予測-用途別、流通チャネル別、地域別の世界分析

B2B Sports Nutrition Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Application, Distribution Channel and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.65円
B2Bスポーツ栄養市場の2028年までの予測-用途別、流通チャネル別、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、B2Bスポーツ栄養の世界市場は、2022年に37億8,000万米ドルを占め、2028年には64億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に9.3%のCAGRで成長すると予想されています。

市場を牽引する重要な理由の一つは、プロテインバー、スポーツサプリメント、エナジードリンク、その他の栄養補助食品などの栄養アイテムの需要がアスリートやレクリエーション指導者の間で高まっていることです。さらに、世界中でジムやフィットネス施設の数が増加していますが、これは健康的で体を動かすライフスタイルを好む消費者が増えているためです。

Global Health Service Monitorによると、30カ国の市民が直面する最大の健康問題は、肥満が5位で、COVID-19、がん、メンタルヘルス、ストレスに次ぐ順位であると述べられています。

市場力学:

促進要因

消費者層の拡大

スポーツ栄養製品は、運動のためではなく、日常の栄養補給のために使用する消費者が、予測期間中に増加することが予想されます。小売チャネルの拡大により、スポーツ栄養製品がより身近なものとなり、業界の成長を促進することが期待されます。近年、スポーツジムでは、様々なスポーツ栄養製品を推奨し、購入前のカウンセリングサービスも行っています。スポーツジムとスポーツニュートリション企業のコラボレーションは、会員の栄養ニーズを満たすために、このカテゴリーの成長に好影響を与えています。健康的なライフスタイルを求めるアスリート、ボディビルダー、非アスリートなどの顧客層が増加しているため、スポーツ栄養剤の市場は拡大すると予想されます。

制約:

製品の不純物混入によるネガティブなイメージ

スポーツ栄養剤は、覚せい剤、ステロイド、プロホルモンなどの違法薬物の使用により劣化したものが悪評を呼び、使用が制限されることが予想されます。その結果、当面の間、市場の拡大は妨げられるでしょう。スポーツニュートリションは、顧客からのネガティブなイメージが広がっているため、製品の普及率が低く、市場が限定されると予想されます。

機会

思春期のスポーツ選択の着実な増加

スポーツを職業とする青少年が一貫して増加していることも、市場の成長にとって重要です。病気に対する意識の高まり、ダメージリスクの増加、食物繊維の多い栄養価の高い食品の吸収、eコマース拠点の開拓などは、スポーツ栄養やスポーツ全般を奨励する新興国市場を中心に、研究開発におけるスポーツ栄養市場の習熟度に影響を与えます。認知度やリテラシーの向上により、個人の体力に対する意識は高まっています。有名人や若者の鍛え上げられた肉体の写真がソーシャルメディアにアップされ、B2Bスポーツ栄養市場が大きく成長しています。

脅威

商品価格の大幅な上昇

商品価格の高騰、経済状況の悪化、保険制度の未整備が、B2Bスポーツ栄養ソリューションの世界の普及を妨げています。そのため、低価格の新製品を発売し、これらの地域での市場浸透活動を強化することは、B2Bスポーツ栄養プレーヤーにとって魅力的な成長機会となる可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は、様々な業界や企業の成長予測を変化させました。COVID-19の大流行は、一時的な閉鎖、ジムやフィットネス施設の閉鎖、運動会の再スケジュールなどをもたらし、B2Bスポーツ栄養事業の成長を妨げました。その結果、人々の間に多くの健康上の問題を提起し、悪い生活習慣を捨て克服することを可能にするいくつかの栄養補助食品を使用することになり、市場拡大に繋がりました。

予測期間中、筋肉成長分野が最も大きくなると予想される

筋肉組織は主にタンパク質で構成されているため、この大栄養素が重要であることから、筋肉成長セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。アミノ酸は、タンパク質の構成要素です。アミノ酸は、タンパク質の構成要素であり、発達と修復に不可欠であることから、タンパク質の構成要素と呼ばれることもあります。引き締まった筋肉をつけるには、栄養と運動の両方が必要です。運動は課題ングな体作りに重要ですが、十分な栄養補給がなければ、進歩が止まってしまうかもしれません。筋肉の成長にはタンパク質が豊富な食事が不可欠であり、炭水化物や脂質もエネルギー源として必要であるため、市場の成長を後押ししています。

予測期間中、フィットネススタジオ分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

フィットネススタジオ分野は、フィットネスとボディメンテナンスに重点を置く顧客や健康志向の高い顧客の増加により、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。今後、健康的な体重を維持するためのトレーニングだけでなく、体に必要な栄養食品を提供し、食習慣のスケジューリングをサポートするフィットネススタジオが大幅に増加し、市場を活性化させています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。これは、インドや中国を中心としたアジアの消費者のライフスタイルの変化が、スポーツや運動の後に空腹を満たし、栄養を補給するための手軽な代替食品として、スポーツ栄養食品に道を開いていることによります。したがって、消費者のスポーツへの参加は、スポーツ栄養食品業界を牽引する主要な要因の1つとなっています。また、健康志向の強い消費者の間で間食のトレンドが拡大しており、スポーツ栄養食品、特にエネルギーバーやプロテインバーへのニーズが高まっています。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、健康的なライフスタイルを送ることの必要性に対する意識が高まっていることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。欧州では、スポーツマンやレクリエーション・スポーツ愛好家の数が増加していることが、需要を押し上げています。持久力や筋肉増強に役立つ、独創的で斬新、かつ実績のある物質に対する欲求の高まりが、欧州におけるスポーツ栄養製品の需要を促進すると予測されています。さらに、消費者がアクセスしやすく、実現可能なオンライン販売チャネルが開発されており、この地域のB2Bスポーツ栄養市場を大幅に牽引すると考えられます。

主な発展

2023年2月、アボットとCardiovascular Systems, Incは、末梢動脈および冠動脈疾患の治療に用いられる革新的なアテレクトミーシステムを有する医療機器企業であるCSIをアボットが買収する最終合意を発表しました。

2022年12月、アボット社は、米国食品医薬品局(FDA)より、慢性疼痛治療用として現在市販されている最小の充電式植込み型脊髄刺激装置Eterna(TM)システムが承認されたことを発表しました。

2021年12月、Glanbia Co-opがGlanbia Irelandの40%持株の取得を承認

2018年10月、世界ニュートリショングループは、SlimFastおよびその他のブランドをまとめて所有するKSF Holdings LLPおよびHNS Intermediate Corporationのオーナーと、3億5,000万米ドルで当該事業体を買収する契約を締結しています

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域別・国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加の市場企業の包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 B2Bスポーツ栄養の世界市場:用途別

  • 筋肉の成長
  • 体重管理
  • 免疫力強化
  • 筋力トレーニング
  • 認知修復
  • 回復
  • エネルギー

第6章 B2Bスポーツ栄養の世界市場:流通チャネル別

  • フィットネススタジオ
  • ジム
  • スポーツアカデミー

第7章 B2Bスポーツ栄養の世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第8章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第9章 企業プロファイル

  • Abbott
  • PepsiCo
  • Glanbia Plc
  • Herbalife International of America, Inc.
  • The Hut Group
  • Iovate Health Sciences
  • Cardiff B2B Sports Nutrition Limited
  • MUSCLEPHARM
  • The Bountiful Company
  • General Nutrition Centers, Inc.
  • Post Holdings, Inc.
  • Clif Bar & Company
  • Science in Sport
図表

List of Tables

  • Table 1 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Muscle Growth (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Immunity Enhancement (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Strength Training (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Cognitive Repairment (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Recovery (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Fitness Studio (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Gyms (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Sports Academies (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Muscle Growth (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Immunity Enhancement (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Strength Training (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Cognitive Repairment (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Recovery (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Fitness Studio (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Gyms (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 North America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Sports Academies (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Muscle Growth (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Immunity Enhancement (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Strength Training (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Cognitive Repairment (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Recovery (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Fitness Studio (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Gyms (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Europe B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Sports Academies (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Muscle Growth (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Immunity Enhancement (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Strength Training (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Cognitive Repairment (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Recovery (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Fitness Studio (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Gyms (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Asia Pacific B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Sports Academies (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Muscle Growth (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Immunity Enhancement (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Strength Training (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Cognitive Repairment (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Recovery (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Fitness Studio (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Gyms (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 South America B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Sports Academies (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Muscle Growth (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Immunity Enhancement (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Strength Training (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Cognitive Repairment (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Recovery (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Fitness Studio (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Gyms (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Middle East & Africa B2B Sports Nutrition Market Outlook, By Sports Academies (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22607

According to Stratistics MRC, the Global B2B Sports Nutrition Market is accounted for $3.78 billion in 2022 and is expected to reach $6.44 billion by 2028 growing at a CAGR of 9.3% during the forecast period. One of the important reasons driving the market is the growing demand for nutrition items such as protein bars, sports supplements, energy drinks, and other dietary supplements among athletes and recreational instructors. Furthermore, there has been an increase in the number of gyms and fitness facilities around the world, which is due to a growing consumer preference for a healthy and physically active lifestyle.

According to Global Health Service Monitor, the biggest health problem faced by citizens from 30 different countries stated that obesity came in fifth place, trailing COVID-19, cancer, mental health, and stress.

Market Dynamics:

Driver:

An increase in consumer base

It is expected that the number of consumers who use sports nutrition products to meet their daily nutritional needs rather than for physical exercise would increase over the projected period. It is expected that the expanding retail channel will make sports nutrition products more accessible, promoting industry growth. In recent years, gyms have endorsed a wide range of sports nutritional goods while also offering users counselling services prior to purchase. Collaborations between established gyms and sports nutrition firms to meet the nutritional needs of its members are favourably impacting category growth. The market for sports nutrition is expected to rise because to an increasing client base that includes athletes, bodybuilders, and non-athletes who want to live healthy lifestyles.

Restraint:

The negative image caused by product adulteration

It is expected that the use of sports nutrition would be limited due to the bad reputation produced by items deteriorated by the use of illegal drugs such as stimulants, anabolic steroids, and prohormones. As a result, market expansion will be hampered for the foreseeable future. The market for sports nutrition is expected to be limited by the product's low adoption due to widespread negative customer perception.

Opportunity:

Steady increase in adolescent sports selection

The consistent rise in adolescence choosing sports as a vocation is also critical for the market's growth. Increased disease awareness, increased risk of damage, absorbing high-fiber nutritious food, and the development of e-commerce bases all have an impact on the growth of the sports nutrition market proficiency in R&D, particularly in developing nations that encourage sports nutrition and sports in general. Individuals are increasingly conscious of their physical fitness as a result of increased awareness and literacy. Pictures of celebrities and young people posting images of their carved and toned bodies thrive on social media thereby there has been a substantial growth in the B2B Sports Nutrition Market.

Threat:

Commodity prices have risen dramatically

High commodity prices, poor economic conditions, and a lack of acceptable insurance systems hamper the global adoption of B2B sports nutrition solutions. As a result, releasing new low-cost products and increasing market penetration efforts in these locations might provide attractive growth opportunities for B2B sports nutrition players.

Covid-19 Impact

The COVID-19 epidemic has altered growth projections for a variety of industries and businesses. The Covid-19 pandemic outbreak, which resulted in temporary lockdowns, gym and fitness facility closures, and athletic event rescheduling, has hampered the growth of the B2B sports nutrition business. As a result, it raised many health difficulties among people, leading to the use of several dietary supplements that enabled them to abandon and overcome their bad lifestyles, resulting in market expansion.

The Muscle growth segment is expected to be the largest during the forecast period

The Muscle growth segment is estimated to have a lucrative growth, due to because muscle tissue is primarily composed of proteins, this macronutrient is critical. Amino acids are the building blocks of protein. They are sometimes referred to as protein building blocks, because they are essential for development and repair. If one want to grow lean muscle, both nutrition and physical exercise are essential. Physical activity is important for challenging body, but without sufficient nutritional support, progress may stall. Protein-rich diets are essential for muscle growth, while carbs and lipids are also required sources of energy which encourages the growth of the market.

The Fitness studio segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The Fitness studio segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the increase customers who are focusing on the fitness and body maintenance and the being health conscious. In the coming years there has been a drastic increase in the fitness studios where they not only train in maintaining a healthy body weight but also provide the nutrient foods that are essential for the body and helps in scheduling with the food habits which is boosting the market.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the changing lifestyles of Asian consumers, notably in India and China, are paving the way for sports nutrition food to become a handy food alternative to fulfil hunger and give nutrients after sports or exercise. Hence, consumer participation in sports is one of the primary factors driving the sports nutrition industry. The expanding snacking trend among the country's health-conscious consumers boosts the need for sports food, particularly energy and protein bars.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the region's growing awareness of the necessity of leading a healthy lifestyle. The growing number of sportsmen and recreational sports lovers in Europe is driving up demand. The increased desire for creative, novel, and proven substances that aid in endurance and muscle building is predicted to fuel demand for sports nutrition products in Europe. Additionally, online sales channels are being developed to give consumers with increased accessibility and feasibility, which will considerably drive the market for B2B sports nutrition in the region.

Key Players in the market

Some of the key players profiled in the B2B Sports Nutrition Market include Abbott, PepsiCo, Glanbia Plc, Herbalife International of America, Inc., The Hut Group, Iovate Health Sciences, Cardiff B2B Sports Nutrition Limited, MUSCLEPHARM, The Bountiful Company, General Nutrition Centers, Inc., Post Holdings, Inc., Clif Bar & Company and Science in Sport

Key Developments:

In Feb 2023, Abbott and Cardiovascular Systems, Inc announced a definitive agreement for Abbott to acquire CSI, a medical device company with an innovative atherectomy system used in treating peripheral and coronary artery disease.

In Dec 2022, Abbott today announced the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approval of the company's Eterna™ spinal cord stimulation (SCS) system the smallest implantable, rechargeable spinal cord stimulator currently available on the market for the treatment of chronic pain.

In Dec 2021, Glanbia Co-op approve acquisition of 40% holding in Glanbia Ireland

In Oct 2018, the global nutrition group, has signed an agreement with the owners of KSF Holdings LLP and HNS Intermediate Corporation who collectively own SlimFast and other brands to acquire such entities for $350 million

Applications Covered:

  • Muscle Growth
  • Weight Management
  • Immunity Enhancement
  • Strength Training
  • Cognitive Repairment
  • Recovery
  • Energy

Distribution Channels Covered:

  • Fitness Studio
  • Gyms
  • Sports Academies

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global B2B Sports Nutrition Market, By Application

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Muscle Growth
  • 5.3 Weight Management
  • 5.4 Immunity Enhancement
  • 5.5 Strength Training
  • 5.6 Cognitive Repairment
  • 5.7 Recovery
  • 5.8 Energy

6 Global B2B Sports Nutrition Market, By Distribution Channel

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Fitness Studio
  • 6.3 Gyms
  • 6.4 Sports Academies

7 Global B2B Sports Nutrition Market, By Geography

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 US
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 Italy
    • 7.3.4 France
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Japan
    • 7.4.2 China
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Australia
    • 7.4.5 New Zealand
    • 7.4.6 South Korea
    • 7.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 Argentina
    • 7.5.2 Brazil
    • 7.5.3 Chile
    • 7.5.4 Rest of South America
  • 7.6 Middle East & Africa
    • 7.6.1 Saudi Arabia
    • 7.6.2 UAE
    • 7.6.3 Qatar
    • 7.6.4 South Africa
    • 7.6.5 Rest of Middle East & Africa

8 Key Developments

  • 8.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 8.2 Acquisitions & Mergers
  • 8.3 New Product Launch
  • 8.4 Expansions
  • 8.5 Other Key Strategies

9 Company Profiling

  • 9.1 Abbott
  • 9.2 PepsiCo
  • 9.3 Glanbia Plc
  • 9.4 Herbalife International of America, Inc.
  • 9.5 The Hut Group
  • 9.6 Iovate Health Sciences
  • 9.7 Cardiff B2B Sports Nutrition Limited
  • 9.8 MUSCLEPHARM
  • 9.9 The Bountiful Company
  • 9.10 General Nutrition Centers, Inc.
  • 9.11 Post Holdings, Inc.
  • 9.12 Clif Bar & Company
  • 9.13 Science in Sport