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市場調査レポート
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1250724

船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場の2028年までの予測- 製品タイプ、船舶重量、燃料、出力等級、用途、地域別の世界分析

Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Ship Type, Deadweight, Fuel, Power Rating, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場の2028年までの予測- 製品タイプ、船舶重量、燃料、出力等級、用途、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場は、2022年に46億米ドルを占め、2028年には99億米ドルに達すると予測され、予測期間中に13.6%のCAGRで成長すると予想されています。

船舶推進は、船舶やボートを水上で動かすための推力を発生させるためのシステムまたは装置です。推進システムの設定は、船舶のサイズ、輸送システム、運用のタイプによって異なります。ディーゼル舶用推進システムは、舶用推進システムの一般的なタイプです。統合電気船舶推進システムでは、エンジンは発電機に直接接続されています。統合電気船舶推進は、船舶の全体的な効率を高め、二酸化炭素排出量も削減することができます。統合電気船舶推進システムは、一連のモーターと発電機で構成され、モーターコントローラーと電気モーターを介してエンジンからプロペラシャフトに電力が伝達されます。

国連国際海事機関(IMO)によると、外航船舶を国に見立てた場合、第6位の二酸化炭素排出国であり、世界の温室効果ガス排出量の約2.2%を占めるとされています。

市場力学:

促進要因

推進システムにおける革新

大気汚染とそれが環境に及ぼす影響に対する意識の高まりから、企業はより環境にやさしく、費用対効果の高いソリューションを模索しています。企業は、完全電気船舶のために、バッテリー容量の増加やバッテリーサイズの縮小に注力しています。このように、推進システムの革新は、市場の成長を促進すると予想されます。

抑制要因

厳しい規制

厳しい環境規制、燃費の必要性、初期投資コストの高さが市場成長を阻害する要因となっています。電気およびハイブリッド推進システムのコストは、従来の推進システムよりも大幅に高くなります。さらに、これらのシステムを運用・保守するための訓練された人材の不足も、市場成長の課題となっています。

機会

資源貿易の増加

資源の取引では、大型船の使用頻度が高くなります。これらの巨大な船は、膨大な量の資源を運びながら、市場を駆け抜けています。また、海洋分野での継続的な進歩や、高燃費機能に対する船主の欲求の高まりにより、市場は拡大しています。さらに、さまざまな新興国による防衛予算の増加は、市場の成長を拡大すると予想されています。

脅威

原材料の高騰

メンテナンス費用の高さも、船主にとっては大きな問題です。船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進システムの定期的なメンテナンスと整備は、全体のコストを上昇させる。後付けされた船舶は、ハイブリッド推進や全電気推進に必要な装置の設置に追加費用が発生します。バッテリーの高コストと充電インフラの不足は、市場の成長を妨げる主な要因となっています。

COVID-19インパクト

海洋分野では、すでにCOVID-19の発生による影響が現れています。収益創出の見込みを助ける手法を導入するため、船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場の船主、サプライヤー、アナリストは、ウェビナーやオンライントレードイベントに参加する機会を求めているのです。同市場の企業は、気候変動やデジタル化の難しさといった問題を経験しており、COVID-19の発生により事態はさらに悪化すると予想されます。

予測期間中、ディーゼルエレクトリック部門が最大となる見込み

ディーゼル電気推進は、燃費の良い技術であるため、有利な成長が見込まれます。ディーゼル内燃機関(ICE)から発電機を駆動し、艦艇の電気モーターに電気を供給する方法です。艦艇が多用する推進システムです。これらは、このセグメントの成長を促進する主な要因となっています。

予測期間中、ヨット分野のCAGRが最も高くなると予想される

ヨット分野は、環境負荷の少ない高級ヨットを開発することで世界と海を保護し、その他の利点もあることから、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。ハイブリッド推進は、従来のディーゼル推進と効率的なディーゼル電気推進を組み合わせたもので、実績があり汎用性の高い推進パッケージです。このような要因が、このセグメントの成長を促進しています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、新型航空機の受注・納入が増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。アジア太平洋地域では、各国の海上交通量の増加に伴い、海運業への投資が飛躍的に拡大しています。造船業が高度に発達し、複雑な艦艇の製造に携わっていることが成長の要因となっています。これにより、同地域の市場が活性化することが期待されます。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、貿易と観光の増加、低燃費技術への需要、排出ガスに関する厳しい規則や規制により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されています。推進システムおよびプロペラの需要増加は、国際海上貿易の拡大による船舶数の増加によってもたらされました。したがって、これが成長に影響を与える主要な要因となっています。

市場の主要プレーヤー

Rolls-Royce Plc.、AB Volvo Penta、IHI Power Systems Co.Ltd.、Cummins Inc、BAE Systems, Caterpillar, Masson Marine, General Electric, MAN Diesel &Turbo SE, STEYR MOTORS GmbH, Fairbanks Morse Engine, Torqeedo GmbH., Heesen Yachts Sales B.V, Niigata Power Systems Co Ltd, Wartsila Corporation, ABB Ltd, Siemens AG, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd, Schottel GmbH and Kongsberg Maritime.

主な発展:

2020年7月、BAE Systemsは、米国陸軍のRCCTO(Rapid Capabilities and Critical Technologies Office)から、ハイブリッド電気駆動(HED)システムをブラッドレー戦闘車両に統合するための3,200万米ドルのプロトタイプ契約を獲得したと発表しました。

2020年6月、カミンズ・インクは、B6.7およびL9パフォーマンス・シリーズ・パワーユニットが、クレーン、クラッシャー、スクリーナーなどの主要アプリケーションをサポートする新しいエンジンパワートイクオフ(PTO)機能を搭載すると発表しました。Cummins Inc.のパワーユニットは、75-503kW(100-675hp)の完全かつ既製のパッケージとして提供されています。

本レポートが提供するもの

  • 地域別および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3名まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3名まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望により、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェック別。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場:製品別

  • ディーゼル電気
  • ハイブリッド船舶推進
  • フルエレクトリック
  • ガス電気
  • その他の製品

第6章 世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場:船種別

  • 海軍艦艇
  • クルーズライナー
  • アンカーハンドリングタグサプライ(AHTS)船
  • 小型貨物船
  • プラットフォーム供給船(PSV)
  • ヨット
  • 潜水艦
  • その他の船種

第7章 世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場:デッドウェイト別

  • 10,000自重トン数超(DWT)
  • 5,000-10,000自重トン数(DWT)
  • 5,000未満の自重トン数(DWT)

第8章 世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場:燃料別

  • ディーゼル
  • 水素
  • 液化天然ガス
  • その他の燃料

第9章 世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場:電力定格別

  • 1MW未満
  • 1.1MW~2MW
  • 2.1MW~3.5MW
  • 3.5MW以上

第10章 世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場:用途別

  • 海軍
  • 商業
  • 海洋掘削
  • ロジスティクス
  • その他のアプリケーション

第11章 世界の船舶用ハイブリッドおよび統合電気推進市場:地域

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • Rolls-Royce Plc.
  • AB Volvo Penta
  • IHI Power Systems Co.,Ltd..
  • Cummins Inc.
  • BAE Systems
  • Caterpillar
  • Masson Marine
  • General Electric
  • MAN Diesel & Turbo SE
  • STEYR MOTORS GmbH
  • Fairbanks Morse Engine
  • Torqeedo GmbH.
  • Heesen Yachts Sales B.V
  • Niigata Power Systems Co Ltd
  • Wartsila Corporation
  • ABB Ltd
  • Siemens AG
  • Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
  • Schottel GmbH
  • Kongsberg Maritime
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Diesel Electric (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Hybrid Marine Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Full Electric (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Gas Electric (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Other Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Ship Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Naval Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Cruise Liner (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Anchor Handling Tug Supply (AHTS) Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Small Cargo Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Platform Supply Vessel (PSV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Yachts (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Submarines (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Other Ship Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Deadweight (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By More Than 10K Dead Weight Tonnage (DWT) (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By 5K-10K Dead Weight Tonnage (DWT) (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Less Than 5K Dead Weight Tonnage (DWT) (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Fuel (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Diesel (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Hydrogen (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By LNG (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Other Fuels (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Power Rating (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Upto 1 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By 1.1 MW - 2 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By 2.1 MW - 3.5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Above 3.5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Naval (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Offshore Drilling (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Logistics (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22601

According to Stratistics MRC, the Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market is accounted for $4.6 billion in 2022 and is expected to reach $9.9 billion by 2028 growing at a CAGR of 13.6% during the forecast period. Marine propulsion is a system or device used to generate thrust to move a ship or boat across water. The setup of a propulsion system depends on the vessel size, transport system, and type of operation. Diesel marine propulsion system is a common type of marine propulsion system. The engine is directly connected to the generator in a full electric marine propulsion system. Full electric marine propulsion enhances the overall efficiency of the vessel and also reduces the carbon footprint. Full electric marine propulsion system consists of a series of motors and generators where electric power is transmitted from the engine to the propeller shaft through the motor controller and electric motor.

According to the U.N. international maritime organization if ocean shipping were a country, it would be the sixth-largest carbon emitter and accounts about 2.2% of all global greenhouse gas emissions.

Market Dynamics:

Driver:

Innovation in Propulsion Systems

Increased awareness about air pollution and its consequences on the environment has prompted businesses to explore more environmentally friendly and cost-effective solutions for the industry. Companies are concentrating on increasing battery capacity and reducing battery size for fully electric vessels. Thus, innovation in propulsion systems is expected drive the market growth.

Restraint:

Strict regulations

The stringent environmental regulations, the need for fuel efficiency and the high initial investment cost are the factors impeding the market growth. The cost of electric and hybrid propulsion systems is significantly higher than the conventional propulsion systems. In addition, the lack of trained personnel for operating and maintaining these systems is also a challenge for the market growth.

Opportunity:

Increasing trade of resources

Large vessels are used more frequently in the trade of resources. These massive ships are being driven through the market while carrying vast amounts of resources. Also, the market is expanding due to ongoing advances in the marine sector and rising ship owners' desires for high fuel-efficient features. Furthermore, increasing defence budget by various emerging economies is expected to expand the market growth.

Threat:

High cost of raw materials

The high cost of maintenance is another big issue for ship owners. Regular upkeep and service of the electric and hybrid propulsion systems raises the overall cost. Ships that have been retrofitted incur additional costs for the installation of the gear required for hybrid or all-electric propulsion. The high cost of batteries and the lack of availability of charging infrastructure are the major aspects hampering the market growth.

Covid-19 Impact

The marine sector is already seeing the effects of the COVID-19 outbreak. In order to implement methods that aid in the creation of prospects for revenue generation, ship owners, suppliers, and analysts in the market for marine hybrid & full electric propulsion are on the lookout for opportunities to attend webinars and online trade events. Companies in the market have experienced problems like climate change and the difficulty of digitization, and it is expected that things will get worse as a result of the COVID-19 outbreak.

The diesel electric segment is expected to be the largest during the forecast period

The diesel electric segment is estimated to have a lucrative growth, due to the fuel-efficient technology of diesel-electric propulsion. It is a method in which a generator is powered by a diesel internal combustion engine (ICE) to generate electricity for an electric motor in a naval vessel. It is a propulsion system that naval ships use extensively. These are the major factors propelling the growth of the segment.

The yachts segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The yachts segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to protecting the world and ocean by developing luxury yachts that have the lowest environmental footprint, along other benefits. The proven and versatile hybrid propulsion package combines a conventional diesel propulsion with and efficient diesel-electric propulsion. Thus, these factors are enhancing the growth of the segment.

Region with Largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising orders and deliveries of new aircraft. Investments in shipping industry have expanded dramatically in the region due to expansion in marine traffic in countries. The highly developed shipbuilding industry, which is involved in the creation of intricate naval vessels, is responsible for the growth. This is expected to boost the market in the region.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising trade and tourism, demand for fuel-efficient technology, and stringent rules and regulations on emissions. Rising demand for propulsion systems and propellers was caused by an increase in the number of ships brought on by expanding international seaborne trade. Hence, this is the major factor influencing the growth.

Key Players in the market

Some of the key players profiled in the Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market include Rolls-Royce Plc., AB Volvo Penta, IHI Power Systems Co.,Ltd.., Cummins Inc., BAE Systems, Caterpillar, Masson Marine, General Electric, MAN Diesel & Turbo SE, STEYR MOTORS GmbH, Fairbanks Morse Engine, Torqeedo GmbH., Heesen Yachts Sales B.V, Niigata Power Systems Co Ltd, Wartsila Corporation, ABB Ltd, Siemens AG, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Schottel GmbH and Kongsberg Maritime.

Key Developments:

In July, 2020, BAE Systems announced that it had been awarded a US$ 32 Mn prototype agreement by the U.S. Army's Rapid Capabilities and Critical Technologies Office (RCCTO) to integrate a Hybrid Electric Drive (HED) system onto a Bradley Fighting Vehicle.

In June 2020, Cummins Inc. announced that the B6.7 and L9 Performance Series Power Units would feature new engine power take-off (PTO) capabilities to support key applications such as cranes, crushers, and screeners. Cummins Inc.'s power units are available from 75 - 503kW (100 - 675hp) as a complete and ready-made package.

Products Covered:

  • Diesel Electric
  • Hybrid Marine Propulsion
  • Full Electric
  • Gas Electric
  • Other Products

Ship Types Covered:

  • Naval Ships
  • Cruise Liner
  • Anchor Handling Tug Supply (AHTS) Vessels
  • Small Cargo Ships
  • Platform Supply Vessel (PSV)
  • Yachts
  • Submarines
  • Other Ship Types

Deadweights Covered:

  • More Than 10K Dead Weight Tonnage (DWT)
  • 5K-10K Dead Weight Tonnage (DWT)
  • Less Than 5K Dead Weight Tonnage (DWT)

Fuels Covered:

  • Diesel
  • Hydrogen
  • LNG
  • Other Fuels

Power Ratings Covered:

  • Upto 1 MW
  • 1.1 MW - 2 MW
  • 2.1 MW - 3.5 MW
  • Above 3.5 MW

Applications Covered:

  • Naval
  • Commercial
  • Offshore Drilling
  • Logistics
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Diesel Electric
  • 5.3 Hybrid Marine Propulsion
  • 5.4 Full Electric
  • 5.5 Gas Electric
  • 5.6 Other Products

6 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market, By Ship Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Naval Ships
  • 6.3 Cruise Liner
  • 6.4 Anchor Handling Tug Supply (AHTS) Vessels
  • 6.5 Small Cargo Ships
  • 6.6 Platform Supply Vessel (PSV)
  • 6.7 Yachts
  • 6.8 Submarines
  • 6.9 Other Ship Types

7 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market, By Deadweight

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 More Than 10K Dead Weight Tonnage (DWT)
  • 7.3 5K-10K Dead Weight Tonnage (DWT)
  • 7.4 Less Than 5K Dead Weight Tonnage (DWT)

8 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market, By Fuel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Diesel
  • 8.3 Hydrogen
  • 8.4 LNG
  • 8.5 Other Fuels

9 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market, By Power Rating

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Upto 1 MW
  • 9.3 1.1 MW - 2 MW
  • 9.4 2.1 MW - 3.5 MW
  • 9.5 Above 3.5 MW

10 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Naval
  • 10.3 Commercial
  • 10.4 Offshore Drilling
  • 10.5 Logistics
  • 10.6 Other Applications

11 Global Marine Hybrid & Full Electric Propulsion Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Rolls-Royce Plc.
  • 13.2 AB Volvo Penta
  • 13.3 IHI Power Systems Co.,Ltd..
  • 13.4 Cummins Inc.
  • 13.5 BAE Systems
  • 13.6 Caterpillar
  • 13.7 Masson Marine
  • 13.8 General Electric
  • 13.9 MAN Diesel & Turbo SE
  • 13.10 STEYR MOTORS GmbH
  • 13.11 Fairbanks Morse Engine
  • 13.12 Torqeedo GmbH.
  • 13.13 Heesen Yachts Sales B.V
  • 13.14 Niigata Power Systems Co Ltd
  • 13.15 Wartsila Corporation
  • 13.16 ABB Ltd
  • 13.17 Siemens AG
  • 13.18 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
  • 13.19 Schottel GmbH
  • 13.20 Kongsberg Maritime