市場調査レポート
商品コード
1235962
コンバーチブルルーフシステム市場:2028年までの予測-ルーフトップタイプ、素材タイプ、推進タイプ、ボディスタイルタイプ、車両クラスタイプ、電気自動車タイプ、地域別の世界分析Convertible Roof System Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Rooftop Type, Material Type, Propulsion Type, Body Style Type, Vehicle Class Type, Electric Vehicle Type and Geography |
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コンバーチブルルーフシステム市場:2028年までの予測-ルーフトップタイプ、素材タイプ、推進タイプ、ボディスタイルタイプ、車両クラスタイプ、電気自動車タイプ、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、コンバーチブルルーフシステムの世界市場は、2022年に14億2,215万米ドルを占め、2028年には19億7,322万米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.61%のCAGRで成長する見込みです。
高級車や準高級車はコンバーチブルルーフシステムを採用しています。コンバーチブルルーフは、促進要因にオープンエアでの走行や、必要に応じて屋根付きのスペースでの走行という選択肢を提供します。車両のタイプに応じて、このシステムは手動または遠隔操作で扱え、さまざまなサイズと形状があります。このシステムにより、日中の明るさや照度が向上し、空気の循環もよくなります。OEMは、PVC、カーボンファイバー、アルミニウムなど、さまざまな素材で構成されたルーフを提供するようになり、ドライビング体験を向上させています。コンバーチブルルーフの装着を希望する若者の増加や、高級車の需要の高まりは、コンバーチブルルーフシステム市場に影響を与えているのです。
快適性、安全性、利便性に対する要求と、車の外観の美しさに対する関心の高まりは、いずれも世界的に高まっています。また、素材技術の進歩や新興国市場におけるコンバーチブルルーフシステムに対する消費者の需要の高まりも、世界市場を牽引しています。これらの要因によって、自動車メーカーは自動車にさまざまな改良機能を追加する意欲を高めています。多くの企業が、電子機器やセンサー技術を改良した最新の製品ラインを発表し、顧客が自動車をカスタマイズできるようにし、ユーザーの労力を軽減しています。例えば、ベバストは、Startup Autobahnの展示会で、複数の起業家と共同で開発したいくつかの技術を紹介しました。ベバストは、薄型で柔軟なLED照明とスマートサーフェスソリューションのパイオニアであるdesign LED社と提携し、自動車ルーフ用の統合ダイナミック照明のアイデアを展示しました。
パノラミックサンルーフは、時代とともにカーオーナーからの需要が大幅に増加しています。パノラミックサンルーフの意義は、通常のサンルーフを凌ぐものです。スマートガラスの利点は、自動車用パノラミックサンルーフの市場にその採用を促しています。多くのメーカーがパノラミックサンルーフを車種に搭載しているのは、パノラミックサンルーフによる可能性が大きいからです。車のサンルーフの光と熱の出力を制限することは、車の前面と後面を完全にカバーすることで可能になります。また、コンバーチブルルーフに比べ部品点数が少ないため、車内が広くなります。世界の自動車市場の増産と快適性へのニーズの高まりにより、現在、自動車用パノラミックサンルーフ製品の需要はかなり大きいです。また、中国の自動車産業が急成長しているため、中国からの需要もかなり高いです。サンルーフの需要は、上記のような背景からおそらく増加し、予想される期間中、コンバーチブルルーフシステム市場にとって課題となります。
今後、自動車への複合材採用が進むにつれ、ルーフデザインは複合材に取って代わられる可能性が高いです。セラミックスは、他の金属に比べて、ルーフシステムの設計や構造の自由度が高いです。例えば、エリックスとポリスコープは、ルーフモジュールやその他の構造部品を含む高級車部品向けの熱可塑性樹脂ソリューションの開発で協力することを発表しました。両社は長年にわたり、非常に要求の厳しい用途に対応する特殊な化学物質を開発するために協力してきました。
車内への日焼けの影響は、有害な場合もあります。露出している車を運転するのはスリリングかもしれませんが、車内の泥の蓄積を早めることにもなります。オープンカーのルーフトップは、強度のある金属板よりも入手が容易なため、それを選ぶと侵入される可能性があります。コンバーチブルに水が入らないようにするための素材の改良は行われていますが、その効果が保証されているわけではありません。特に降雪や雨の多い時期には、その傾向が顕著になります。自動車は、永久的な屋根がない場合、構造的な支持システムの大部分を失い、「シャシーの揺れ」を引き起こすことがあります。コンバーチブルの下部構造が改善されたとしても、ルーフがないために、穴の開いた場所での乗り心地が悪くなることがあります。ソフトトップのオープンカーは、幌の有無にかかわらず、騒音が大きいことで有名です。車内が日差しにさらされると、その影響を受ける可能性があります。
COVID-19の流行により自動車工場が閉鎖されたことから、自動車産業への影響は予測できました。しかし、高級車に対する需要の高まりにより、自動車産業は再び活気を取り戻すと予想されます。また、新興国でのSUVの人気上昇も市場の成長に寄与すると思われます。
ソフトトップ分野は、有利な成長が見込まれます。布製のルーフのため、ソフトトップのコンバーチブルはハードトップに比べて安全性に劣ります。しかし、ソフトトップのルーフは乗員を隔離するのに有効であり、複数の層で作られている場合、ルーフを閉じたときに外部の騒音を大幅に低減することができます。しかし、ソフトトップはハードトップに比べてシステムがシンプルなため、ルーフを開いた状態できれいに折りたたむことができ、トランクルームのスペースを小さくすることができます。このような利点から、同市場での需要が期待されます。
セダン/ハッチバックセグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。実用性、流動性、美的魅力のために、セダンは欧州とアジア太平洋諸国の大部分で他のタイプの自動車よりも著しくよく売れています。セダン市場の上昇に伴い、コンバーチブル市場の参入企業が新商品を投入することが予想されます。また、業界の大手企業のいくつかは、こうしたコンバーチブルセダンの消費者需要の高まりに対応するため、すでに初期モデルにこうしたコンバーチブル車の特徴を持たせたアップデートを開始しています。インドの自動車市場の需要に対応するため、この車はコンバーチブル仕様になると予想されます。
北米は、国際的な大手企業が製造拠点を置く国内生産が盛んであることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。また、高級車やプレミアムカーの人気が高まっていることから、同国のコンバーチブルルーフシステムは恩恵を受けると予測されます。コンバーチブルの販売だけでなく、様々な種類のラグトップも最近増加しています。ドライブインの売上が最も大きく伸びたのは、技術や素材の進歩により、新しい場所でもこれらの車の魅力が高まったからです。ミシガン州の施設の統一により、自動車OEMは、コンバーチブル、パノラマ、サンルーフなどのルーフシステムに関する協力体制やビジネス手順など、ダイナミックな雰囲気の恩恵を受けることができます。コンバーチブルの需要は増加傾向にあり、各社の積極的な拡張計画により、予測期間中に市場は活発に成長すると思われます。
欧州は、ドイツにプレミアムカーや高級車メーカーが存在し、これらのモデル向けにコンバーチブルルーフシステムを同時開発していることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。同国では、4シリーズカブリオレ、メルセデス・ベンツEクラスカブリオレ、MC20、T-Rocカブリオレ、メルセデスAMG GT Cロードスターなどの人気車種が販売されています。ベバストは、ドイツにおけるマーケットリーダーとして、さまざまな事業を通じてその地位を拡大し、ドイツで販売される大半の車両にこのコンバーチブルルーフを供給しています。このようなドイツ市場の変化は、今後予想される市場全体の展開に影響を与えるものと思われます。
2021年7月、ベバストは、新型BMW 4シリーズにベバストのコンバーチブルルーフを採用したと発表しました。このルーフは、走行中にボタン操作で18秒以内に開くことができます。流れるような1回の動作で、4つのルーフ・エレメントを重ね合わせます。同時にトップカバーが後方に開き、ルーフエレメントが下に収納されます。
2020年12月、ベバストは、再登場したスティングレーのために、油圧システムの代わりにルーフに合計6個の電気モーターを取り付けた、カスタムメイドの新しい2分割リトラクタブルハードトップ(RHT)を開発しました。
According to Stratistics MRC, the Global Convertible Roof System Market is accounted for $1422.15 million in 2022 and is expected to reach $1973.22 million by 2028 growing at a CAGR of 5.61% during the forecast period. Luxury and semi-luxury vehicles use convertible roof systems. Convertible roofs give drivers the option of driving in the open air or, if necessary, in a covered space. Depending on the type of vehicle, this system can be handled manually or remotely and comes in a variety of sizes and shapes. The system offers enhanced brightness and illumination during the daytime as well as better air circulation. OEMs have begun offering roofs composed of various materials, including PVC, carbon fibre, and aluminium, which improves the driving experience. The rise in the number of young people who want convertible roofs put in their cars and the rising demand for premium automobiles both have an impact on the convertible roof system market.
Demand for comfort, safety, and convenience amenities as well as a greater interest in the aesthetic appeal of the car's exterior have both increased globally. The global market is also being driven by advances in material technology and increased consumer demand for convertible roof systems in developing nations. These factors are motivating automakers to add a number of improved features to their automobiles. A number of businesses are introducing their most recent product lines with improved electronics and sensor technology, enabling customers to customise their vehicles and lowering user effort. For instance, Webasto showcased several technologies developed in collaboration with several entrepreneurs at the Startup Autobahn exhibition. The business showcased an integrated dynamic lighting idea for auto roofs in partnership with design LED, a pioneer in thin and flexible LED lighting and smart surface solutions.
Panoramic sunroofs have seen a substantial increase in demand from car owners over time. The significance of a panoramic sunroof exceeds that of a regular sunroof. The benefits of smart glass are prompting the market for automotive panoramic sunroofs to adopt it. Many manufacturers are including panoramic sunroofs in their car models because of the possibilities with them. Limiting the light and heat output of the car's sunroof is made possible by covering the full front and rear of the vehicle. Additionally, because it has fewer components than the convertible roof system, the automobile is roomier. Due to the global car market's increased production and the rising need for comfort, there is currently a sizable demand for vehicle panoramic sunroof products. The demand from China was also much higher because of the fast growth of the Chinese auto industry. The demand for sunroofs will probably increase as a result of the aforementioned considerations, posing challenges for the market for convertible roof systems during the anticipated time frame.
There is a strong likelihood that composites will replace conventional materials in roof designs as more composites are employed in automobiles going forward. Ceramics offer greater design and construction freedom than other metals for roof systems. Elix and Polyscope, for instance, announced their collaboration to develop thermoplastic solutions for premium vehicle parts including roof modules and other structural components. The businesses have been collaborating for many years to create specialised chemicals for extremely demanding applications.
The effects of sun exposure on a car's interior may be harmful. Although driving an exposed vehicle might be thrilling, it also hastens the accumulation of mud inside the vehicle. Because soft convertible roof tops are easier to obtain than strengthened sheets of metal, break-ins could be an issue if you choose them. Although improvements in the materials used to keep water out of convertibles have been made, there is no guarantee that they will be effective. This is especially true during periods of intense snowfall and rain. A automobile loses a large amount of its structural support system in the absence of a permanent roof, which can cause "chassis shudder." The lack of a roof can result in bumpy rides over potholes, even when a convertible's substructure has been improved. Whether the top is up or down, soft top convertibles are famed for being noisy. If an automobile interior is exposed to the sun, it might suffer.
The COVID-19 pandemic's effects on the automotive industry were predictable given that auto factories had to close as a result of lockdowns caused by the epidemic. Due to the increase in demand for luxury vehicles, the industry is anticipated to pick up again. The market's growth will also benefit from SUVs' increasing popularity in emerging economies.
The soft top segment is estimated to have a lucrative growth, due to the fabric roof, soft top convertibles are less secure than hard tops. However, soft-top roofs are effective in isolating occupants, and when made of several layers, they can significantly reduce exterior noise when the roof is closed. However, soft tops have simpler systems than hard tops and may be folded up more neatly, taking up less boot space while the roof is open. Demand in the market is anticipated to be driven by these advantages.
The sedan/hatchback segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its utility, fluidity, and aesthetic appeal, sedans are selling significantly better than other types of vehicles in the majority of European and Asia-Pacific nations. It's expected that participants in the convertible market will introduce new goods as a result of the rising sedan market. In addition, several of the major players in the industry have already begun updating their earlier models with these convertible car characteristics in order to keep up with the rising consumer demand for these convertible sedans. To meet the demands of the Indian automotive market, this car is anticipated to have a convertible version.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its extensive domestic production, where the big international players have their manufacturing facilities. A convertible roof system in the nation is also projected to benefit from the rising popularity of luxury and premium vehicles. Sales of convertibles as well as the variety of ragtops available have increased recently. The most significant increase in drive-in sales is due to the advancements in technology and materials, which have increased the appeal of these cars in new locations. Through the unification of Michigan facilities, automobile OEMs will benefit from a dynamic atmosphere of collaboration and business procedures for roof systems, such as convertible, panorama, and sunroofs. Convertible demand is on the rise, and players' aggressive expansion plans point to active market growth over the projected period.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the presence of premium and luxury automakers in Germany and the concurrent development of convertible roof systems for these models. Among the popular vehicles sold in the nation are the 4 Series Cabriolet, Mercedes-Benz E-Class Cabriolet, MC20, T-Roc Cabriolet, Mercedes-AMG GT C Roadster, etc. As the market leader in Germany, Webasto is expanding its position there through a variety of business initiatives and provides these convertible roofs to the majority of vehicles sold there. Such changes in the German market are probably going to have an impact on how the market as a whole develops throughout the anticipated time.
Some of the key players profiled in the Convertible Roof System Market include: Magna International, Continental AG, GAHH LLC, Aisin Seiki, Valmet Corp., Webasto Group, U-Shin Ltd, Haartz Corporation, Hoerbiger Holding, Pininfarina, Standex International, Kee Auto Top Manufacturing Co., Motherson, BOS Group, Inveta Products, Robbins Auto Top, LLC and Inalfa Roof Systems Group B.V.
In July 2021, Webasto announced that the new BMW 4 Series features a convertible roof from Webasto. The roof can be opened within 18 seconds while driving at the touch of a button. In a single flowing movement, the four roof elements are stacked on top of each other. At the same time, the top cover opens backward, and the roof elements are stored underneath.
In December 2020, Webasto developed the new, custom-made two-part retractable hard top (RHT) for the re-imagined Stingray, with a total of six electric motors fitted in the roof in place of a hydraulic system.
All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options: