市場調査レポート
商品コード
1235960

車用エアフレッシュナーの世界市場:2028年までの予測- 形状(粉末、液体、ゲル、クリスタル、泡、その他)、香り(香り付き、無香料、その他)、製品、価格帯、販売チャネル、地域別の分析

Car Air Freshener Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Form (Powder, Liquid, Gel, Crystal, Foam and Other Forms), Fragrance (Scented, Unscented and Other Fragrances), Product, Price Range, Sales Channel and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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車用エアフレッシュナーの世界市場:2028年までの予測- 形状(粉末、液体、ゲル、クリスタル、泡、その他)、香り(香り付き、無香料、その他)、製品、価格帯、販売チャネル、地域別の分析
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、車用エアフレッシュナーの世界市場は、2022年に23億米ドルを占め、2028年には32億米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.6%のCAGRで成長します。

車用エアフレッシュナーは、一般的に車内の不快な臭いを消すために香りを放つ消費財です。多くの成分、香り、エアゾール推進剤、悪臭をマスキングする溶剤で構成されています。ミネラルオイル、2-ブトキシエタノール、グリコールエーテルで構成され、持続性が高いです。これらの芳香剤は、不快な臭いを取り込み、魅惑的な香りで覆い隠します。これらの芳香剤は、サイズ、形状、フレーバー、色など、数多くの種類があります。

世界保健機関によって発行されたデータによると、2018年5月は、世界中の10人のうち9人が高レベルの汚染物質を持っている空気を呼吸していると推定されていることを述べています。

市場力学

促進要因

エキゾチックで魅惑的な香りの需要

消費者のライフスタイルの移り変わりが、自動車ビジネスをますます成長させています。自動車に搭載されるエキゾチックで愛情あふれる香水は、気分を高めるアロマを生み出し、運転体験を向上させます。それは、素敵でリラックスできる旅行環境を作り出します。このように、自動車の製造過程で天然素材や有機素材を使用することが増えており、自動車用芳香剤の市場を拡大しています。

抑制要因

香りアレルギーの増加

自動車では、運転手や同乗者に良い香りを提供するために芳香剤を使用することが一般的ですが、多くの香りには、頭痛、吐き気、くしゃみ、目のかゆみ、涙などのほか、より重大な呼吸器疾患を引き起こす可能性のある化学物質が含まれています。香りのアレルギーは、特定の化学物質に対する過敏症やアレルギーを引き起こし、健康を害する可能性があるため、人々の間で広まっています。このような根本的な欠点が、市場の成長を抑制しています。

機会

厳しい環境規制の実施

世界中の政府が、安全で健康的な環境の必要性を市民に理解させるために多くの努力を払っており、エアゾール推進剤から生じる汚染を減らすことができます。芳香剤は、規制や健康的なライフスタイルの必要性から、ますます人気が高まっており、市場の成長を後押ししています。

脅威

潜在的に危険な化合物に関する認識

芳香剤からは、もともと危険なものに分類されることが多い有害化合物が多く放出されています。約546種類の揮発性有機化学物質が芳香剤から放出されています。このうち、30種類の化合物が潜在的に危険です。芳香剤の有害な影響に対する意識の高まりが、市場の成長を妨げています。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は、自動車用芳香剤の市場拡大に悪影響を及ぼしています。不要不急の移動が制限されるため、需要が減少したのです。さらに、在宅勤務の政策が世界に広がると、自動車で通勤する人が減り、車用芳香剤の市場にも影響を与えました。

予測期間中、ゲルセグメントが最も大きくなると予想される

ゲル分野は、その安定性から有利な成長が見込まれます。ジェル状芳香剤は、魅力的なデザインで製造されています。スプレーやパウダーに比べ、より長持ちします。ジェル状芳香剤は、オーガニック植物エキスから作られています。消費者は、ジェルの香りから本物の有機的な感覚を得ることができます。市場セグメンテーションの主要企業は、この分野の膨大な収益を見込んで、ジェル状芳香剤に注目しています。

予測期間中、オンライン小売業者が最も高いCAGRを示すと予想される

オンライン小売業者分野は、その幅広い製品群により、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。オンライン部門は、多数の種類の車用芳香剤を提供しています。選択も簡単で、多くの割引を利用することができます。オンライン市場は複数のブランドを一箇所に集め、顧客の選択を容易にします。これらの要因が、このセグメントの成長を後押ししています。

最もシェアの大きい地域

アジア太平洋は、非常に暑い地域であるため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。高温のため、旅行中に不快な臭いが発生します。また、この地域の消費者の一人当たり所得の上昇と高級車への需要が、市場シェアを大きく押し上げています。

最もCAGRの高い地域

北米は、消費者の嗜好の変化により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。地域のライフスタイルの変化により、自動車用芳香剤の需要が高まっています。この地域の自動車産業の成長と室内空気の質に関する意識の高まりが、市場の成長を急速に後押ししています。

主な発展

2022年12月、シャオミは初のフレグランスマシン「MIJIA Smart Fragrance Machine Set」を発売しました。同製品は12月21日から支援者を募集し、クラウドファンディング価格は369元(53ドル)です。クラウドファンディング実施後は、499元(71ドル)で販売される予定です。

2020年1月、カリフォルニア・セントは、洗練された開けやすいパウチにパッケージされたカリフォルニア・セントのSpillproofテクノロジーを活用した最新のエアーフレッシュナー「Power Bloc」を発売しました。各Power Blocは、最大45日間、芳香力を発揮します。

2019年11月、Godrej Consumer Productsは、インド初のモバイル制御スマートホームフレグランス、Godrej aer smart matic air freshenersを発表しました。この製品は、2種類の香りをMRP799ルピーでwww.godrejaer.com、eコマースや近代的な小売チェーンでごく近いうちに販売される予定です。

本レポートの特徴

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく、主要なビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェック別。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車用芳香剤市場:形態別

  • 液体
  • ゲル
  • 結晶
  • フォーム
  • その他のフォーム

第6章 世界の自動車用芳香剤市場:フレグランス別

  • 香り付き
  • 無香料
  • その他の香料

第7章 世界の自動車用芳香剤市場:製品別

  • ゲル
  • エアロゾル
  • スプレー
  • ペーパーカー用芳香剤
  • ベント
  • クリップ
  • プラグイン
  • ハンギング
  • その他の製品

第8章 世界の自動車用芳香剤市場:価格帯別

  • 低い
  • 中くらい
  • プレミアム
  • その他の価格帯

第9章 世界の自動車用芳香剤市場:販売チャネル別

  • オンライン小売業者
  • デパート
  • 個人店
  • コンビニエンスストア
  • スーパーマーケット
  • その他の販売チャネル

第10章 世界の自動車用芳香剤市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • S.C. Johnson Son, Inc
  • Henkel Ag Co
  • Car-Fresheners Corporation
  • American Cover
  • Carmate Manufacturing Co Ltd
  • Procter Gamble Co
  • Reckitt Benckiser Group Plc
  • Jenray Product
  • Chic Accessory
  • California Scents
  • Church & Dwight Co Inc
  • Godrej Household Products
  • Amway
  • Farcent
  • Jiali
  • Kobayashi
  • Xiaomi
  • Liby
  • Lynx
  • Houdy
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Powder (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Liquid (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Gel (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Crystal (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Foam (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Other Forms (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Fragrance (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Scented (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Unscented (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Other Fragrances (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Gels (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Cans (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Aerosols (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Sprays (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Paper Car Air Freshener (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Vents (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Clips (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Plug-Ins (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Hanging (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Other Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Price Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Low (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Medium (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Premium (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Other Price Ranges (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Sales Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Online Retailers (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Departmental Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Independent Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Convenience Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Car Air Freshener Market Outlook, By Other Sales Channels (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22557

According to Stratistics MRC, the Global Car Air Freshener Market is accounted for $2.3 billion in 2022 and is expected to reach $3.2 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period. Car air fresheners are consumer products that typically emit fragrance to eliminate unpleasant odour in a car. It is made up of many components, scents, aerosol propellants and solvents that mask foul odours. It consists of mineral oil, 2-butoxyethanol and glycol ethers for long duration. These air fresheners take in the unpleasant smell and cover it up with mesmerizing fragrance. These fresheners are available in numerous varieties such as sizes, shapes, flavours and colours.

According to the data issued by the World Health Organization, May 2018 is stating that 9 out of 10 people across the globe are estimated to be breathing air which has high level of pollutants.

Market Dynamics:

Driver:

Demand for exotic and adoring fragrances

Consumer's shifting lifestyles are causing the vehicle business to grow more and more. The exotic and loving perfumes in cars create mood-enhancing aromas that improve driving experiences. It produces a nice and relaxing travelling environment. Thus, the growing usage of natural and organic aroma-enhancing materials during the production of cars is expanding the market for car air fresheners.

Restraint:

Rise of scent allergies

The usage of air fresheners is common in cars to provide the driver and other passengers with nice scents, but many scents include chemical compounds that can cause more significant respiratory problems as well as headaches, nausea, sneezing, and itchy, watery eyes. The prevalence of smell allergies among people has led to sensitivities or allergies to particular chemical compounds which can be hazardous to one's health. This fundamental drawback is restraining the growth of the market.

Opportunity:

Implementation of stringent environment regulations

Governments all around the world are putting a lot of effort to make the citizen's understand the need for a safe and healthy environment, which will reduce pollution causing from the aerosol propellants. Air fresheners are becoming more and more popular due to regulations and the necessity to live a healthy lifestyle which is propelling the growth of the market.

Threat:

Awareness about potentially hazardous compounds

Many harmful compounds that are frequently categorised as dangerous by nature are released by air fresheners. Around 546 volatile organic chemicals are released by them. In which 30 compounds are potentially hazardous. The raising awareness about hazardous impacts of car air fresheners is hindering the growth of the market.

COVID-19 Impact

The COVID-19 epidemic has a detrimental impact on the market expansion for car air fresheners. It has reduced demand because of non-essential travelling is limited. Additionally, when the policy for working from home spread across the world, less people commuted by vehicle, which had an impact on the market for car air fresheners.

The gel segment is expected to be the largest during the forecast period

The gel segment is estimated to have a lucrative growth, due to its consistency. The gel fresheners are produced in attractive designs. Compared to sprays and powders, they last longer. They are created from organic plant extracts. Consumers get a genuine and organic sensation from the fragrances of gels. Major market firms are even focusing on gel fresheners as they anticipate the segment's enormous revenues.

The online retailers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The online retailers segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its wide range of products. The online sector provides numerous types of car air fresheners. It is easy to select and can avail many discounts. The online market unites several brands in one location and facilitates customer choice. These factors drive the growth of the segment.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its extremely hot conditions. The warm temperature produces unpleasant smell while travelling. Also the rising per capita income of the consumers and demand for luxurious cars in this region are driving the market share drastically.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to shifting consumer tastes. Regional lifestyle changes have increased demand for car air fresheners. The growth of automobile sector and raising awareness regarding indoor air quality in this region is fuelling the growth of the market rapidly.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Car Air Freshener Market include: S.C. Johnson Son, Inc, Henkel Ag Co, Car-Fresheners Corporation, American Cover, Carmate Manufacturing Co Ltd, Procter Gamble Co, Reckitt Benckiser Group Plc, Jenray Product, Chic Accessory, California Scents, Church & Dwight Co Inc, Godrej Household Products, Amway, Farcent, Jiali, Kobayashi, Xiaomi, Liby, Lynx and Houdy

Key Developments:

In December 2022, Xiaomi has launched its first fragrance machine - the MIJIA Smart Fragrance Machine Set. The product will open to backers from December 21 with a crowd funding price of 369 yuan ($53). After the crowd funding exercise, the product will be sold for 499 yuan ($71).

In January 2020, California Scents launched its latest Power Bloc air freshener utilizing California Scent's Spillproof technology packaged in sleek, easy to open pouches. Each Power Bloc provides air freshening power for up to 45 days.

In November 2019, Godrej Consumer Products has introduced Godrej aer smart matic air fresheners, India's first mobile controlled smart home fragrance. The product will be available in two fragrances at MRP of Rs.799 on www.godrejaer.com and very soon on ecommerce and modern retail chains.

Forms Covered:

  • Powder
  • Liquid
  • Gel
  • Crystal
  • Foam
  • Other Forms

Fragrances Covered:

  • Scented
  • Unscented
  • Other Fragrances

Products Covered:

  • Gels
  • Cans
  • Aerosols
  • Sprays
  • Paper Car Air Freshener
  • Vents
  • Clips
  • Plug-Ins
  • Hanging
  • Other Products

Price Ranges Covered:

  • Low
  • Medium
  • Premium
  • Other Price Ranges

Sales Channels Covered:

  • Online Retailers
  • Departmental Stores
  • Independent Stores
  • Convenience Stores
  • Supermarkets
  • Other Sales Channels

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Car Air Freshener Market, By Form

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Powder
  • 5.3 Liquid
  • 5.4 Gel
  • 5.5 Crystal
  • 5.6 Foam
  • 5.7 Other Forms

6 Global Car Air Freshener Market, By Fragrance

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Scented
  • 6.3 Unscented
  • 6.4 Other Fragrances

7 Global Car Air Freshener Market, By Product

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Gels
  • 7.3 Cans
  • 7.4 Aerosols
  • 7.5 Sprays
  • 7.6 Paper Car Air Freshener
  • 7.7 Vents
  • 7.8 Clips
  • 7.9 Plug-Ins
  • 7.10 Hanging
  • 7.11 Other Products

8 Global Car Air Freshener Market, By Price Range

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Low
  • 8.3 Medium
  • 8.4 Premium
  • 8.5 Other Price Ranges

9 Global Car Air Freshener Market, By Sales Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Online Retailers
  • 9.3 Departmental Stores
  • 9.4 Independent Stores
  • 9.5 Convenience Stores
  • 9.6 Supermarkets
  • 9.7 Other Sales Channels

10 Global Car Air Freshener Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 S.C. Johnson Son, Inc
  • 12.2 Henkel Ag Co
  • 12.3 Car-Fresheners Corporation
  • 12.4 American Cover
  • 12.5 Carmate Manufacturing Co Ltd
  • 12.6 Procter Gamble Co
  • 12.7 Reckitt Benckiser Group Plc
  • 12.8 Jenray Product
  • 12.9 Chic Accessory
  • 12.10 California Scents
  • 12.11 Church & Dwight Co Inc
  • 12.12 Godrej Household Products
  • 12.13 Amway
  • 12.14 Farcent
  • 12.15 Jiali
  • 12.16 Kobayashi
  • 12.17 Xiaomi
  • 12.18 Liby
  • 12.19 Lynx
  • 12.20 Houdy