市場調査レポート
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1235959
自動車用ヒートシールドの世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、機能、車両タイプ、素材、タイプ、エンドユーザー、地域別Automotive Heat Shield Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Function, Vehicle Type, Material, Type, End User and Geography |
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自動車用ヒートシールドの世界市場:2028年までの予測- 製品タイプ、機能、車両タイプ、素材、タイプ、エンドユーザー、地域別 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用ヒートシールドの世界市場は、2022年に129億9000万米ドルを占め、2028年には178億2000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR 5.4%で成長するとされています。
自動車用ヒートシールドは、自動車の損傷を引き起こす可能性のある過度に高温の部品からの熱の広がりを制限するために使用されます。ヒートシールドは、車両の部品の設計、重量、材料、構造によって決定されます。さらに、車種によって異なるさまざまな部品の形状や大きさに合わせて、遮熱板は作られています。エンジンは大量の熱を発生し、正常に機能するためには正確な温度が必要で、シールドはその熱を吸収したり、そらせたりして部品を保護します。
OICAの調べによると、中国だけで世界の自動車生産の25%近くを占めています。さらに中国では、2018年に生産と販売の両方が新記録を達成し、自動車産業は急成長を遂げました。
燃費を向上させる方法のひとつに、自動車の軽量化があります。そのため、OEMは厳しい燃費基準を満たすために、軽量な自動車を生産することに注力しています。熱シールドメーカーは、軽量で効率的な熱シールドの設計に取り組んでいます。例えば、熱シールドメーカーのTennecoは、超軽量のコルゲートアルミニウムで熱シールドを作っています。この素材はアルミナ鋼よりも嵩が80%少なく、15~30%高い熱保護効果を発揮します。したがって、軽量化と効率的な燃料規制が重視されるようになり、自動車用ヒートシールド市場の成長を促進すると考えられます。
欧州の主要自動車メーカーは、完全な電気自動車やマイルドハイブリッド車への移行を徐々に進めています。例えば、2020年4月、欧州の主要24カ国は、燃料使用量またはCO2排出量に基づく自動車課徴金を課しました。OEMは、規制要件を満たすために内燃機関車を改良するのではなく、電気推進に焦点を移し、投資しています。電気自動車はヒートシールドメーカーにとって収益の可能性があるもの、電気自動車における熱管理の必要性は内燃機関車よりも低いです。既存のICE用ヒートバリアは有効ではないと思われます。そのため、政府が内燃機関車を制限し、代替推進システムを推進することで、予想される期間中、熱シールドの必要性は最小化されます。
内燃機関自動車から排出される二酸化炭素や一酸化炭素は、環境を汚染します。そのため、主要国の政府は電気自動車の普及を促進しています。世界各地に充電スタンドがないため、ハイブリッド自動車の普及に拍車がかかっています。例えば、テスラ、フォード、ゼネラルモーターズ(GM)、メルセデス、アウディなど、世界の主要自動車メーカーは、1回の充電でより多くの距離を走行できるよう、電気自動車の効率化に取り組んでおり、いずれも電気自動車の低価格化を実現しています。このような電気自動車市場の盛り上がりは、自動車用ヒートシールド市場の拡大を後押しすると思われます。
車両の熱シールドは、車両全体の重量を増加させます。金属材料と非金属材料の両方が、車両全体の重量を増加させます。研究開発により、近い将来、軽量なシールド技術の開発に貢献することが期待されています。しかし、現在、追加重量はOEMの要求に従って車両に追加されています。しかし、現在、追加された重量は、OEMの要求に従って車両に追加されます。追加された重量は、ひいては車両の燃費を低下させることになります。このように、追加重量は自動車用ヒートシールド市場における1つの大きな課題となっています。
COVID-19パンデミックの発生は、2020年の最初の2四半期に自動車用ヒートシールド市場にマイナスの影響を与えました。COVID-19のパンデミックは、世界的に新車の製造・販売が停止しており、市場に大きな影響を及ぼしています。さらに、封鎖により、熱シールドの製造に不可欠な原材料の供給が途絶え、工程が大幅に遅延しています。このように、流行時の生産停止や流行後の自動車需要の減少が、自動車用ヒートシールド市場に長期的な影響を及ぼすと考えられます。
乗用車分野は、世界の乗用車の生産台数の増加により、有利な成長を遂げると推定されます。燃費の良い自動車に対する需要の高まりと、公害規制の強化が、この市場の上昇を後押ししています。一人当たりの可処分所得の増加や生活水準の向上は、アジア太平洋、中東・アフリカにおける乗用車の需要急増を促し、製品需要を牽引しています。
自動車の生産台数が増加し、燃料の少ないエンジンへの依存度が高まっていることから、予測期間中は金属製セグメントのCAGRが最も速く成長すると予測されています。ターボチャージャーや排気系のヒートシールドは、金属製ヒートシールドに分類されます。導電性、耐久性、軽量性に優れ、各種金属合金で構成されたものが求められています。また、自動車産業で急成長している各種電子システム向けに、幅広い寸法の金属製遮蔽筐体が提供されています。
アジア太平洋地域は、インド、日本、韓国の優れた電子機器により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域では、急速に拡大する産業部門に効果的な物流サービスを提供するために、LCVやHCVの需要が高まっています。また、eコマース分野の急成長により、商用車へのニーズが高まり、自動車用ヒートシールドの需要が高まっています。さらに、新技術の採用、自動車生産と自動車部品分野の拡大も、市場成長を促進する要因のひとつです。
北米は予測期間中最もCAGRが高いと予測され、この地域の需要を促進する主な要因は、軽量で低燃費の自動車への要望が高まっていることです。熱シールド部品のセラミック材料の進歩に伴う熱シールドの進歩は、予測期間中にこの分野の拡大を加速させるでしょう。さらに、発達した自動車産業の存在と電気自動車の普及が、予測期間を通じて市場拡大の原動力となりそうです。
2021年3月、ジルコテックはZircoFlex SHIELDを発表しました。ZircoFlex SHIELDは、競合するヒートシールド製品よりも40%の軽量化と46%の体積削減で、より優れた熱性能を達成すると報告されています。
2019年8月、Morgan Advanced Materialsが開発したフレッシュライニング繊維「Superwool XTRA」は、低生物決定繊維で、高温受容性と開発された汚染物質抵抗性に加えて、厳しい環境要件を満たしています。
2019年4月、Lyndall Inc.はHollingsworth &Vose Companyからガスケット材料事業を買収しました。これにより、Lyndall Inc.は、世界のガスケット材料市場におけるプレゼンスを拡大することができます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Heat Shield Market is accounted for $12.99 billion in 2022 and is expected to reach $17.82 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.4% during the forecast period. Automotive heat shields are used to limit the spread of heat from excessively hot components that can cause vehicle damage. The heat shields are determined by the design, weight, material, and structure of the vehicle's components. Furthermore, the heat shields are built to fit the various shapes and sizes of the component, which vary according on the vehicle model. The engine generates a large quantity of heat and requires a precise temperature to function properly, and the shield protects the components by absorbing or deflecting the heat.
According to the OICA, China alone held nearly 25% of the global automotive production. Furthermore, in China, the auto industry saw a rapid growth rate with production and sales both hitting new records in 2018.
One method for increasing fuel economy is to reduce the weight of the vehicles. As a result, OEMs are focusing on producing light-weight automobiles in order to meet tight fuel economy criteria. The heat shield producers are working on designing lightweight and efficient heat shields. Tenneco, for example, a heat shield producer, makes heat shields out of ultra-lightweight corrugated aluminium. This material has 80% less bulk than aluminized steel and provides 15-30% higher heat protection. Hence, the growing emphasis on low weight and efficient fuel regulations is likely to drive growth in the automotive heat shield market.
Major European automakers are gradually transitioning towards completely electric or mild hybrid automobiles. For instance, In April 2020, 24 major European countries imposed car levies based on fuel use or CO2 emissions. OEMs are shifting their focus and investing in electric propulsion rather than refining ICE vehicles to meet regulatory requirements. Though electric vehicles provide income potential for heat shield makers, the necessity for thermal management in EVs is lower than in ICE vehicles. Existing ICE heat barriers will not be effective. As a result, government limits on ICE vehicles and promotion of alternative propulsion systems would minimise the need for heat shields during the anticipated period.
The carbon dioxide and carbon monoxide emissions from internal combustion engine automobiles pollute the environment. As a result, governments in leading countries are encouraging the use of electric vehicles. The absence of charging stations in various places throughout the world has fuelled the proliferation of hybrid automobiles. For example, all of the world's main automobile manufacturers, including Tesla, Ford, General Motors (GM), Mercedes, Audi, and others, are working on making electric vehicles more efficient so that they can drive greater distances on a single charge, and all are making the vehicles affordable. This rise in the electric vehicle market is likely to boost the expansion of the automotive heat shield market.
A heat shield for a vehicle adds to the overall weight of the vehicle. Both metallic and non-metallic materials contribute to the overall weight of the vehicle. Ongoing research is expected to contribute to the development of lightweight shielding technologies in the near future. However, the additional weight is currently added to vehicles in accordance with OEM requirements. The added weight would, in turn, reduce a vehicle's fuel efficiency. Thus, additional weight is one major challenge in the automotive heat shield market.
The outbreak of the COVID-19 pandemic had a negative impact on the automotive heat shield market during the first two quarters of 2020. The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the market, as new car manufacture and sales have ceased globally. Furthermore, due to the lockdown, the supply of raw materials essential for heat shield fabrication has been disrupted, significantly delaying the process. As a result, the production halt during the epidemic and lower automobile demand following the pandemic will have a long-term impact on the automotive heat shield market.
The passenger car segment is estimated to have a lucrative growth, due to rise in production of passenger vehicles across the globe. Rising demand for fuel-efficient automobiles, along with increasingly rigorous pollution regulations, has fuelled the rise of this market. Increased per capita disposable income and rising living standards are fuelling a surge in demand for passenger cars in Asia Pacific, the Middle East, and Africa, driving product demand.
The metallic segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to increasing vehicle production and greater reliance on fuel-compact engines. Heat shields for the turbocharger and exhaust system are categorised as metallic heat shields. Because of their equivalent conductivity, durability, and improved lightweight property, items constructed from various types of metallic alloys are in high demand. Furthermore, availability of metal shielding enclosures in a wide range of dimensions for various electronic systems that are rapidly growing in the automotive industry.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period because of superior electronics in India, Japan, and South Korea. The region has a growing demand for LCVs and HCVs to provide effective logistical services to its rapidly expanding industrial sector. The rapid rise of the e-commerce sector has created a substantial need for commercial vehicles, increasing demand for automotive heat shields. Furthermore, the adoption of new technologies, as well as expansion in automobile production and automotive component sectors, are some of the factors driving market growth.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, the key factor driving regional demand was the increased desire for lightweight and fuel-efficient vehicles. Heat shield advancements with advances in ceramic materials for heat shield components will accelerate the expansion of this sector over the forecast period. Furthermore, the presence of a well-developed automotive industry, combined with increased use of electric vehicles, is likely to drive market expansion throughout the projection period.
Some of the key players profiled in the Automotive Heat Shield Market include: ElringKlinger AG, Autoneum, Rochling, NICHIAS Corporation, Shiloh Industries, The Narmco Group, UGN Inc., Carcoustics, Lydall Inc., Morgan Advanced Materials, Zircotec, Dana Incorporated, DuPont, Tenneco Inc. and HKO Group
In March 2021, Zircotec launched ZircoFlex SHIELD. ZircoFlex SHIELD reportedly achieves better thermal performance at 40% lower weight and 46% lower volume than competing heat-shield products.
In August 2019, Morgan Advanced Materials developed fresh lining fibre 'Superwool XTRA', a low-bio determined fibre, meets stringent environmental requirements in adding to high-temperature acceptance and developed pollutant resistance.
In April 2019, Lyndall Inc. acquired gasket materials business from Hollingsworth & Vose Company. This will help Lyndall Inc. to expand its presence in the global gasket material market.
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