市場調査レポート
商品コード
1235920
装飾用ラミネートの世界市場:2028年までの市場予測- タイプ別、製品タイプ別、樹脂材料別、原材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の分析Decorative Laminates Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Product Type, Resin Material, By Raw Material, Application, End User and Geography |
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装飾用ラミネートの世界市場:2028年までの市場予測- タイプ別、製品タイプ別、樹脂材料別、原材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別の分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の装飾用ラミネート市場は2022年に84億米ドルを占め、2028年には115億9000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR5.5%の成長を遂げるという。
装飾用ラミネートは、壁のパネルや床材、家具の表面材として使用するために特別に作られたラミネートシートです。茶色のクラフト紙に美しい印刷模様を施し、圧力と熱でラミネートを作成します。化粧板は、強度、価格、寿命が長く、美観に優れているため、化粧板、塗料、コーティング剤よりも好まれます。主に、床材、キャビネット、壁などの家具や保護に利用されています。
World Paper Mill Organizationの記事によると、世界のクラフト紙市場は、2019年の156億米ドルから2025年には約190億米ドルに成長するとされています。したがって、高圧ラミネートの製造に使用されるクラフト紙の増加により、予測期間中に装飾ラミネート市場の成長が増加することになります。
化粧板の世界市場は、人口の増加、消費者の衛生意識の高まり、付加価値の向上、新興国での需要の高まりなど、さまざまな要因によって現在拡大しています。工場、鉱山、建設現場など危険な環境で働く人々を中心に、固形石鹸の使用率が高まっています。装飾用ラミネートの市場は、顧客の可処分所得が増加し、清潔さを保つことが重視されるようになったため、市場拡大に大きく寄与しています。固形石鹸の堅調な性能と、皮膚改善や保湿の利点が盛り込まれていることが、化粧板市場全体の発展に影響を与える主な要因となっています。
市場の拡大は、ラミネートの製造に使用される原材料の価格変動によって妨げられると予想されます。化粧板はpHが高いため、肌が乾燥しやすく、乾燥肌になってしまいます。また、ラミネートの人工的な外観は、製品の販売に影響を及ぼしています。そこで、熱や水、傷に強く、欠点を軽減するラミネートの認知度を高める必要があります。
現代社会では、焼き菓子やベーカリー製品の需要が高まっています。欧州、北米、南米の多くの消費者にとって、白パンは主食です。中東やアジア太平洋地域でも白パンの消費量は増加しています。中産階級の現代的なライフスタイルの採用により、ケーキ、パイ、クッキー、ピザなどの高級ベーカリー商品の需要が高まっています。また、ハンバーガーやサンドイッチのようなファストフードの需要も高まっています。このような要因が、このセグメントの成長を後押ししています。
大判インクジェットプリントの普及が進み、現在、装飾用ラミネートの座を奪っています。これは、装飾用ラミネートではひび割れが発生する可能性があるためです。天候や水分量の変化により膨張・収縮し、ラミネートに亀裂が入るからです。大判プリントは豊富なデザインから選ぶことができ、基本的には装飾用ラミネートと同じです。化粧板とは対照的に、大判印刷は樹脂のような特定の接着剤を使用する必要がないため、より手頃な価格で購入することができます。このような現象が、市場の拡大を制限しています。
COVID-19の影響:COVID-19の流行による生産停止により、いくつかの装飾用積層板の生産が停止しました。景気後退の影響で、住宅や企業の消費者がさまざまな装飾用ラミネートへの支出を控えるようになっています。しかし、在宅勤務の文化が発展し、最初の閉鎖が解除されると、家庭用家具の需要に好影響を与えました。
予測期間中は、フェノール分野が最も高い市場シェアを占めると予想されます。化粧板を作る際、フェノール樹脂はクラフト紙を飽和させるために利用されます。主要なフェノール生産企業が生産能力を増強した結果、フェノール樹脂の生産量は増加します。また、化粧板用フェノール樹脂は、キャビネットやテーブルトップなどのエッジバインディングとして使用される化粧板の接着剤として優れています。このため、フェノール樹脂の生産量の増加により、化粧板の作成にフェノール樹脂が使用される頻度が高くなると考えられます。
壁面パネルは、予測期間中に有利な成長を遂げることが期待されています。装飾ラミネートは、壁に注目させ、美的魅力を加えるため、特に住宅建設において、壁パネルに頻繁に使用されています。壁面パネル用に、企業は幅広い種類の化粧板を開発しました。さらに、住宅インフラの内装に魅力的な外観を与えることを目的とした住宅開発プロジェクトにより、ウォールパネルの需要は増加すると考えられます。
住宅建設プロジェクトの増加により、アジア太平洋地域が予測期間を通じて最大のシェアを占めています。中国、インド、シンガポールなどの国々では、住宅建設への取り組みや計画が増加しており、ウォールパネル、キャビネット、テーブルトップなどの需要が増加すると予想されます。これらの国々では、多くの政府の取り組みが住宅建設を促進しています。その結果、木製のテーブルトップ、キャビネット、ウォールパネルのニーズが高まり、アジア太平洋地域における化粧板の需要が高まると考えられます。
アジア太平洋地域は、世界の化粧板市場で有利な成長を記録すると予想されています。この地域は、複合木材、特にパーティクルボードや中密度繊維板(MDF)の生産において業界をリードする地位にあり、生産時にラミネート層でコーティングされることが多いことから利益を得ています。RTA(組み立て式)家具やフロアラミネートの世界最大の生産国のひとつが中国です。また、中国のラミネートボードの生産能力も急速に伸びています。ラミネートの需要では、インドがリードしています。こうした側面がこの地域の市場を後押ししています。
2021年10月、ウィルソナートはオレゴン州クラマスフォールズに新施設を開設し、北米におけるTFL(Thermally Fused Laminate)能力とフットプリントを希薄化させ、能力を拡大しました。オレゴン州の施設は、The LUJOTM Collectionを含むKMLとウィルソナートブランドのTFL製品の拡張を支援します。これにより、西海岸での生産能力を向上させることができました。
2022年2月、パノラムは熱溶融ラミネート(TFL)製品群のサプライヤーパートナーとして、Specialty Laminatesと提携しました。Specialty Laminates社が加わったことで、Panolamはこれまで以上に強固な在庫と販売チャネルをお客様に提供することができます。このパートナーシップは、成長するテクスチャーのTFLプログラムを拡大し、北米で成長するTFL市場でより大きな付加価値のある足跡を残すものです。
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Decorative Laminates Market is accounted for $8.40 billion in 2022 and is expected to reach $11.59 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.5% during the forecast period. Decorative laminates are laminated sheets that have been expressly created for use as wall panelling, flooring, or surface materials for furniture. Brown kraft papers are combined with beautiful printed patterns to create the laminates under pressure and heat. Due to their strength, affordability, long shelf-life, and enhanced aesthetic value, decorative laminates are favoured over veneers, paints, and coatings. They are primarily utilised for furnishing and safeguarding flooring, cabinets, walls, and other items.
According to an article by World Paper Mill Organization, the global Kraft Paper market will grow from US$ 15.6 billion in 2019 to around US$ 19 billion in 2025. Thus, due to an increase in the growth of the kraft paper for the production of high-pressure laminates, there will be increased growth of the decorative laminates market in the forecast period.
The global market for decorative laminates is currently expanding as a result of a number of factors, including the expanding population, rising hygiene awareness among consumers, value addition, and rising demand from emerging economies. Use of bar soap is rising, mainly among those who work in hazardous environments including factories, mines, and construction sites. The market for decorative laminates has been a major contributor to market expansion because of customers' rising disposable income and increased emphasis on maintaining good cleanliness. The robust performance of bar soap and the incorporation of skin-improving and moisturising advantages are the main factors influencing the overall development of the decorative laminates market.
The expansion of the market is anticipated to be hampered by the fluctuation in the price of the raw materials used to make laminates. Due to their high pH, decorative laminates can result in dry, parched skin. Moreover, laminates' artificial appearance is affecting product sales. Therefore, businesses should raise awareness about laminates that are resistant to heat, water, and scratches, which mitigate their drawbacks.
The demand for baked goods and bakery products is rising in the modern world. For many consumers in Europe, North America, and South America, white bread is a staple food. White bread consumption is also increasing in the Middle East and Asia-Pacific region. The middle class' adoption of a contemporary lifestyle has boosted demand for high-end bakery goods like cakes, pies, cookies, and pizza. The demand for bread is also rising as a result of other fast-food dishes like burgers and sandwiches. Such factors are fueling the segment's growth.
Large-format inkjet printing is growing more popular and is currently taking the place of decorative laminates. This is due to the possibility of cracking with ornamental laminates. This is because they expand and contract as a result of variations in the weather and moisture levels, which causes cracks in the laminate. Large format printing is available in a wide selection of designs and is essentially identical to decorative laminates. In contrast to decorative laminates, big format printing does not require the use of specific adhesives like resins, making it more affordable. Such occurrences are restricting market expansion.
Due to shutdown caused by the COVID-19 epidemic, the production of several ornamental laminate components had been stopped. Residential and business consumers first cut back on their expenditure on a variety of decorative laminate applications as a result of the economic recession. The development in the culture of working from home, however, had a favourable impact on the demand for domestic furnishings when the initial lockdowns were lifted.
During the forecast period, phenolic segment is anticipated to hold the highest market share. When making decorative laminates, phenolic resins are utilised to saturate the kraft paper. As a result of major phenol-producing enterprises increasing their production capacity, phenol resin production will rise. In addition, the phenolic resin used in decorative laminates serves as a superior adhesive for decorative laminates used as edge binding on cabinets, table tops, and other surfaces. As a result, phenolic resin will be used more frequently in the creation of decorative laminates due to increasing phenolic resin production.
Wall panel is expected to witness lucrative growth during the forecast period. Because decorative laminates draw attention to the walls and add aesthetic appeal, they are frequently used in wall panels, particularly in residential construction. For wall panels, businesses have developed a wide range of decorative laminates. Additionally, the demand for wall panels will rise due to residential development projects that aim to give the interiors of housing infrastructures an appealing appearance.
Due to the rise in residential construction projects, Asia Pacific holds the largest share throughout the forecast period. It is expected that rising home construction initiatives and plans in nations like China, India, Singapore, and others will increase demand for wall panels, cabinets, tabletops, and other items. In these nations, a number of government initiatives encourage residential building. As a result, there will be a rise in the need for wooden table tops, cabinets, and wall panels, which will enhance the demand for decorative laminates in Asia Pacific region.
Asia-Pacific is expected to register lucrative growth in the global decorative laminates market. The area profits from its industry-leading status in the production of composite wood, particularly particleboard and medium-density fiberboard (MDF), which are frequently coated with a laminate layer during production. One of the world's biggest producers of (Ready-to-assemble) RTA furniture and floor laminates is China. In addition, China's laminate board production capacity is also growing quickly. In terms of laminate demand, India leads the way. Such aspects fuel the market in this region.
Some of the key players in Decorative Laminates market include: Abet Laminati S.p.A., Advanced Technology, Inc., Archidply Industries Limited, Arpa Industriale S.p.A., ATI Decorative Laminates, Fletcher Building Limited, FunderMax Gmbh, Greenlam Industries Ltd, Laminex Group Pty Limited, Merino Industries Limited, Omnova Solutions Inc., Panolam Industries International, Inc., Stylam Industries Ltd, Uniboard Canada, Inc., Wilsonart International Inc and Witex Flooring Products GmbH.
October 2021, Wilsonart expanded its capacity by opening a new facility in Klamath Falls, Oregon, to dilate its TFL (Thermally Fused Laminate) capacity and footprint in North America. The Oregon facility will aid in the expansion of KML and Wilsonart branded TFL products, including The LUJOTM Collection. This has helped to increase production capability on the West Coast.
In February 2022, Panolam partnered with Specialty Laminates as a supplier partner for thermally fused laminate (TFL) product lines. With the addition of Specialty Laminates, Panolam offers customers a more robust inventory and distribution channel than ever before. This partnership expands growing texture TFL programs create a larger value-added footprint in the growing TFL market in North America.
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