市場調査レポート
商品コード
1235910
港湾設備市場の世界市場:2028年までの予測 - 設備別、タイプ別、用途別、オペレーション別、地域別Port Equipment Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Equipment, Type, Application, Operation and Geography |
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港湾設備市場の世界市場:2028年までの予測 - 設備別、タイプ別、用途別、オペレーション別、地域別 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の港湾設備市場は2022年に182億米ドルを占め、2028年には228億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR 3.9%で成長すると予想されています。
港湾設備とは、倉庫や港で大型貨物コンテナをある場所から別の場所に積み下ろしするために使用される機械的な道具を指します。港湾設備は、手動操作と自動操作の両方が可能です。港湾や産業用倉庫では、マテリアルハンドリング機器が使用されます。各メーカーは、最先端技術を駆使したバッテリー駆動の機械づくりに力を入れています。ディーゼル車よりもメンテナンスが少なく、投資対効果も高いことから、電気自動車やターミナルトラクターを選ぶ消費者が増えています。
国連貿易開発会議によると、世界の貨物輸送市場は2020年の7億5800万人から2021年には8億4900万人に増加すると言われています。したがって、港湾ターミナルはより忙しくなっています。このような世界の貨物貿易の成長は、ポートハンドリング機器の需要につながると予想されます。
海洋産業は今、大きな転換期を迎えています。世界最大級の港湾の大半が、このような計画を準備しているか、現在実行しており、港湾の電化と自動化は、世界規模で大きな注目を集めています。世界のネットゼロの目標を達成し、カーボンニュートラルを実現するためには、産業界や港湾は革新的な技術の採用を加速させる必要があります。ディーゼル機器よりも高価であるにもかかわらず、多くの港湾設備メーカーや港湾は電気機器を積極的に購入し、市場の成長を後押ししています。
港湾設備の一部として、さまざまな用途の機器を数セット設置することは、大きな資金を必要とします。バルク貨物ハンドリングとコンテナ産業は、近年の開発と進歩により大きな恩恵を受けています。しかし、オペレーターが設置されたシステムを使用したり、メンテナンスしたりする中で、新しい技術がこの設備をより複雑にしています。オペレーターが多くの業務をこなすために、高度に改良されたアイテムは、継続的な研究開発の成果です。設計、生産、流通の各段階で莫大な投資が必要であり、それが価格に反映されます。乗客の快適性を重視するあまり、機器メーカーは絶えず商品を更新しなければならず、排気ガス規制は絶えず変化しているため、製造コストは上昇し、市場の妨げになっています。
水上輸送は、他の輸送手段よりも多くの貨物をうまく運ぶことができるため、その需要はやや高まっています。さらに、貨物船による輸送は、航空便や陸路による輸送に比べてはるかに安価です。船舶による貨物輸送の要件は、現代のナビゲーションシステム、センサー、および他のコンポーネントのような最先端の技術を搭載し、より効果的で優れた貨物船である市場のリーダーの商業船舶の最近の進歩によって構築されているので、貨物部門の拡大、最終的には港湾設備の必要性が市場を促進しています。
世界の大きな潮流として、港湾設備の自動化が挙げられますが、これは港湾における貨物量の増加を管理するために必要なシステムです。例えば、自動スタッキングクレーンの制御システムは、船舶から海岸へのクレーン、ストラドルクレーン、移動式ハーバークレーンなど、他の機械の制御システムと統合されています。しかし、これらの制御システムは、さまざまなインターフェースやプロトコルを使って通信しています。しかし、これらの制御システムは、様々なインターフェースやプロトコルを用いて通信を行うため、手順が複雑であり、港湾ターミナルの全体的なパフォーマンスや生産性に影響を与え、市場成長の妨げとなっています。
COVID-19効果のパンデミックは、新たな貿易制限により成長を著しく鈍化させました。その結果、世界のサプライチェーンの混乱は、港湾設備にも深刻な影響を及ぼしました。COVID-19のロックアウトは、サプライチェーンに金銭的な損害を与え、サービスの生産サイクルを停止させ、在庫に影響を与えました。在庫管理、支払い、賃金請求、キャッシュフローの混乱は、恐怖と不安の雰囲気を作り出しました。
クレーン部門は、1回の移動にかかる価格の低減により、有利な成長を遂げると推定されます。港の運営者は、クレーンのおかげでより多くの種類の船舶を管理することができます。騒音や二酸化炭素の排出を減らすために、港湾管理者は古いクレーンを新しいモデルに置き換えています。港湾管理者は、クレーンのおかげでより幅広い種類の船舶を扱うことができます。港湾管理者は、騒音や二酸化炭素の排出を削減するために、老朽化したクレーンをより近代的なものに置き換えています。
ハイブリッド港湾設備には様々な動力源が使用されているため、ハイブリッド分野は予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予想されます。最も一般的なハイブリッド技術は、内燃エンジンと電気モーターを組み合わせたものです。ハイブリッド港湾設備は、より多くの電力を生産し、より少ない燃料を使用しながら、できるだけ汚染物質を排出しないように設計されています。これらの装置は、エンジンや回生ブレーキシステムなど、さまざまなメカニズムによって生み出される電気エネルギーを利用しています。港湾設備のいずれかがアイドル状態や駐車状態にあるとき、またはICエンジンの支援を必要とせずに電気モーターのエネルギーで港湾設備を駆動するのに十分なとき、エンジンを停止することでエネルギーを維持することができ、市場の成長を促します。
アジア太平洋地域は、最先端の港湾設備を製造する企業や港湾設備の発売数が年々増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。また、新興国市場の開拓に伴い、新しい港湾設備へのニーズが高まっていることから、市場の拡大が見込まれています。中国は港湾業務にコンテナハンドリング機器を使用しているため、アジア太平洋地域の市場は大きな成長の可能性を持っています。中国が最も船舶の利用が多いため、タグボートの納入量は予想される期間中に増加し、市場の推進力となっています。
欧州は、英国やイタリアのような国々でのバルク貨物輸送の増加により、予測期間中に最も高いCAGRを有すると予測されます。政府の公害に関する法律やグリーンイニシアチブの結果、ハイブリッドおよび電気技術の需要が増加しています。さらに、貿易ルート拡大のための協定は、市場に大きな成長の可能性をもたらしています。
2023年2月、Liebherr Indonesiaの顧客であるKaruniaが、インドネシア東カリマンタン州Kutai Kartanegara RegencyにあるTabang鉱山向けにR 9300マイニングショベルを4台追加購入する契約を締結しました。
2023年1月、インドの大手多国籍企業であるLarsen &Toubro(L&T)と、インドにおけるコネクレーンのポートクレーンの製造および販売に関するライセンス契約を締結し、このダイナミックな市場におけるコネクレーンのフットプリントを拡大しました。
2022年7月、フェイテル・イベリカがCVSフェラーリのディーラーネットワークに参加2022年のフェイテル・イベリカは、スペインとポルトガルの領域でCVS FERRARIを独占的に代理する正式な複数年契約を締結しています。
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According to Stratistics MRC, the Global Port Equipment Market is accounted for $18.2 billion in 2022 and is expected to reach $22.8 billion by 2028 growing at a CAGR of 3.9% during the forecast period. Port equipment refers to mechanical tools used in warehouses and ports to load and unload large cargo containers from one location to another. Both manual and automatic operation is possible for port equipment. In ports and industrial warehouses, material handling equipment is used. Manufacturers are concentrating on creating battery-operated machinery employing cutting-edge technologies. Because they require less maintenance and have a higher return on investment than diesel vehicles, more and more consumers are choosing electric cars and terminal tractors.
According to the United Nations conference on the trade and development the global cargo transportation market has increased from 758 million in 2020 to 849 million in 2021. Hence port terminals have become busier. This growth in global cargo trade is anticipated to demand for port handling equipment.
In terms of its future, the marine industry is at a crucial turning point. With the majority of the largest ports in the world preparing or currently executing such schemes, electrification and automation of ports are attracting considerable attention on a global scale. To meet global net zero ambitions and become carbon neutral, industries and ports must speed up the adoption of innovative technology. Despite being more expensive than diesel equipment, many of the top port equipment manufacturers and ports are actively purchasing electric equipment which are propelling the market growth.
Installing several sets of equipment for various applications as part of port equipment involves a significant financial commitment. The bulk freight handling and container industries have benefited greatly from developments and advancements in recent years. But as the operator uses or maintains installed systems, new technologies have made this equipment more complex. Highly improved items that can be used by equipment operators to do numerous duties are the outcome of ongoing R&D work. Huge investments are necessary for each step in the design, production, and distribution of this equipment, and this is reflected in the price of the machinery made available to clients. Equipment manufacturers must continually update their goods due to the increased emphasis on passenger comfort and the constantly shifting emission standards, which drive up the cost of production thereby hindering the market.
Due to the fact that more cargo can be successfully moved across waterways than through other modes of transportation, demand for this kind of freight transportation has increased somewhat. Furthermore, shipping goods via cargo ship is far less expensive than shipping by air or by road. The requirement for the transportation of goods by ship is being created by recent advancements in market leaders' commercial vessels that are more effective and superior cargo ships equipped with cutting-edge technology such modern navigation systems, sensors, and other components which points to the expansion of the cargo sector and ultimately the need for port equipment drive the market.
A major global trend that calls for the installation of several systems and technologies is the automation of port equipment, which is necessary to manage the rising cargo flow at ports. For instance, the automated stacking cranes' control system has been combined with the control systems of other pieces of machinery like ship to shore cranes, straddle cranes, and mobile harbour cranes. These control systems do, however, communicate using various interfaces and protocols. The procedure is complicated, which impacts overall performance and lowers productivity at port terminals since diverse equipment's communication interfaces and protocols are not integrated thereby hampering the market growth.
The COVID-19 effect pandemic has significantly slowed growth due to new trade restrictions. Consequently, the disruption in the worldwide supply chain also had a severe impact on port equipment. The COVID-19 lockout took a financial toll on the supply chain, halted the service production cycle, and had an impact on stocks. These disruptions in inventory management, payments, wage bills, and cash flows created an atmosphere of dread and uncertainty.
The Cranes segment is estimated to have a lucrative growth, due to reduction in the price per move. Operators of ports can manage a larger variety of vessels thanks to cranes. In order to reduce noise and carbon emissions, port managers are replacing older cranes with newer models. Port managers can handle a wider range of boats thanks to cranes. Port owners are replacing ageing cranes with more modern versions to cut down on noise and carbon emissions.
The Hybrid segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to a variety of power sources are used by hybrid port equipment. The most common hybrid technology combines an internal combustion engine and an electric motor. The hybrid port equipment is designed to emit as little pollution as possible while producing more power and using less fuel. These devices use electrical energy produced by various mechanisms, including engines and regenerative braking systems. When any of the port equipment is in the idle or parked position, or when the electric motor's energy is sufficient to drive the port equipment without needing assistance from the IC Engine, they can sustain the energy by fastening down the engine which encourages the market growth.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region is expansion as a result of businesses producing cutting-edge port equipment and the rising number of port equipment launches each year. Additionally, the market is expected to grow due to the significant need for new port equipment from Greenfield developments. Since the china uses container handling equipment for port operations, the Asia Pacific region's markets offer enormous growth potential. Tug boat deliveries are rising in the anticipated timeframe due to the china region having the highest volume of vessel activity which propels the market.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increased bulk cargo commerce in nations like the UK and Italy; Europe will see significant growth in the port equipment industry. The demand for hybrid and electric technology is increasing as a result of government pollution laws and the green initiative. Additionally, agreements to expand trade routes are generating tremendous growth potential for the market.
Some of the key players profiled in the Port Equipment Market include: Liebherr Group, KonecranesOyj, CVS Ferrari, Kalmar, Sany Heavy Industry Co. Ltd, TTS Group, Famur Famak S.A., ABB Ltd., Hyster-Yale Group, Cavotec, Anhui Heli, Lonking, Shanghai Zhenhua Heavy Industries, Cargotec Corporation and Toyota Material Handling
In Feb 2023, Karunia - a Liebherr Indonesia customer - signed an agreement for the purchase of four additional units of the R 9300 mining excavator for Tabang mine, located in the Kutai Kartanegara Regency of East Kalimantan, Indonesia.
In Jan 2023, Konecranes and Larsen & Toubro (L&T), a large Indian multinational company, have signed a licensing agreement for the manufacturing and distribution of Konecranes port cranes in India, expanding Konecranes' footprint in this dynamic market.
In July 2022, Feyter Iberica Joins the Cvs Ferrari Dealer Network Feyter Iberica in 2022 has entered into a formal multi-year agreement to exclusively represent CVS FERRARI in the territory of Spain and Portugal.
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