市場調査レポート
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1235890
オフショア支援船の世界市場:2028年までの予測- 深度、タイプ、サービスタイプ、アプリケーション、地域別の分析Offshore Support Vessel Forecasts to 2028 - Global Analysis By Depth, Type, Service Type, Applicationand Geography |
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オフショア支援船の世界市場:2028年までの予測- 深度、タイプ、サービスタイプ、アプリケーション、地域別の分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のオフショア支援船市場は、2022年に233億2000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 6%で成長し、2028年には330億7000万米ドルに達すると予想されています。
オフショア支援船と呼ばれる船は、石油・ガス掘削リグに供給するために特別に作られたものです。オフショア支援船は、石油プラットフォームやその他の海洋建造物から、物資、人員、ツール、機器の輸送を含むさまざまな業務に利用されます。長さは50~100メートルです。
英国の石油・ガス業界団体である石油・ガスUKによると、このインフラの廃止には最大で800億米ドルの費用がかかるとされています。世界的には、廃炉の対象となる海洋構造物は約7,000基あると言われています。Scottish Development Internationalによると、アジア太平洋地域の新規オフショア開発のためのCAPEXは、世界の支出の約25%になるとされており、この地域はオフショア産業において重要な役割を担っています。
世界のオフショア支援船市場拡大の主な要因の1つは、世界規模での深海石油・ガス探査・生産(E&P)事業の増加です。その他、世界の燃料・エネルギー需要の増加、ハッシュ環境下での運用能力などのオフショア支援船の改良、より優れた追跡装置の採用などが、オフショア支援船市場の開拓に寄与すると予想されています。
OSVSの要件は、原油価格に大きく影響されます。オフショア設備の高額なコストは、石油・ガス事業者の財務状況に影響を与えます。オフショア支援船の日当は、石油・ガスの不安定な価格に影響され、新しい船の発注や進水には多額の資本が必要となります。石油・ガス価格の変動は、石油需要の変動に加え、OPEC諸国および非OPEC諸国からの増産が原因となっています。また、米国とOPEC諸国との石油・ガス市場の競争やシェールガス革命の結果、供給過剰が発生しています。特に原油に比べ、物価は半分以上下がっています。その結果、石油会社はコスト削減を余儀なくされ、OSVサプライヤーとの契約は延期または中止され、これらの船舶の利用率は低下しました。
高い生活水準を維持するための新たなエネルギー生成の必要性は、世界の人口の急激な増加に後押しされています。消費者の消費意欲の高まりにより、家電製品や自動車など、エネルギーを動力源とする製品を購入する余裕が生まれています。石油・ガスの埋蔵量は、自動車産業の発展、自家用車保有への嗜好の変化による自動車販売の増加、可処分所得の増加によって、その必要性が高まっています。増加するエネルギー需要を満たすためには、火力、原子力、石油・ガス、地熱、その他の従来型および非従来型のエネルギー源を使用する必要があります。
オフショア産業には、高い操業上の危険性が伴う。毒性または危険性のあるバルク液体は、支援船によって輸送されます。業界の規範にかかわらず、危険な油で汚染された貨物(しばしばスロップ、ウェットバルク廃棄物と表現される)をバックロードして輸送すると、死亡事故が発生する可能性があります。また、環境に脅威を与える可能性もあるため、オフショア支援船市場で競争する船は、特定のSOLASおよび船舶汚染防止規則(MARPOL)を遵守する必要があります。オフショアでの運航の危険性を左右するのは、時期や季節です。さらに、船の位置や海の状態によって、乗組員が危険な立場に置かれる可能性もあります。海洋・オフショアのリスクアセスメントの枠組みにおいて、人的要因、データの利用可能性と信頼性、リスク基準、安全文化に関する課題は、重要な役割を担っています。
また、世界各地に拠点を持つ船舶会社では、このような規制を乗り越えるための工夫が必要とされています。検疫要件が異なるため、世界のさまざまな地域で乗組員を交代させる際に遅れが生じる。他のクルーが検疫中であるため、2人分の人件費を支払わなければならないケースもあります。また、パンデミックの影響により、4,000~5,000重量トンのプラットフォーム供給船(PSV)の需要が激減し、ジャッキアップ掘削の崩壊により、小型の浅海船(1,500~3,000重量トン)の需要も激減しています。建設や定期メンテナンスは過酷な日々を過ごし、場合によっては撤退することもあります。その結果、COVID-19はオフショア船市場の拡大を阻んでいます。
アンカーハンドリングタグサプライ船セグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。AHTS船の大半は、アンカーとトーイングウィンチを備えています。ウィンチの動力源によって、油圧ウィンチと電気ウィンチがあります。AHTS船は、緊急時に救助船として活躍する船です。アンカーを扱うだけでなく、AHTSは供給サービスやROVサービス(本土とオフショアリグサイトの間)も提供しています。高出力AHTSは、通常、ボラードプルを高めるために使用されます。ボラードプルとは、従来のエンジンのパワーに相当する力を引き出せる船舶の能力を指す言葉です。
オフショアインフラの需要拡大により、石油・ガス分野が予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予測され、石油・ガス分野が市場の大部分を占めると予想されます。このようなポンプリングや石油生産施設にサポートサービスを提供することは、オフショアサポート船によって行われる重要な仕事です。オフショア支援船は、パイプ敷設、プラットフォーム搬入、海底生産物貯蔵・搬出装置、オフショアリグの解体に利用されています。
アジア太平洋は、中国やインドなどの新興国におけるオフショア探査・生産事業(E&P)の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。オフショア探査・生産事業を促進する主な要因は、エネルギーと発電の需要の高まりによる石油・ガス精製所の数の増加です。APACの発展途上国と先進国の両方において、人口拡大、工業化、都市化の結果、エネルギーと電力の必要性が高まっています。
北米は、予測期間中、CAGRが最も高くなると予測されています。これは、この地域の多くの国が現在、大規模な深海掘削プロジェクトに従事しており、米国とメキシコ湾のオフショア開発が増加していること、また、米国の有望な深海発見への注目があることに起因しています。
2021年11月、MMA Offshore Ltd.は、台湾の企業であるGlobal Aqua Survey Ltd(GAS)とJVを締結し、台湾で成長する洋上風力セクターを対象とする予定の新しいJV、MMA Global Aqua JVを設立しました。この合弁会社は、台湾市場で重要な役割を担うMMAに、船籍と現地法人を提供することになります。MMAが台湾で活躍する一方で、GASはMMAの世界な資産基盤にアクセスすることができます。
2021年10月、Eidesvik Offshore ASAと技術グループWartsilaは、必要な燃料供給と安全システムを備えたアンモニア燃料燃焼エンジンで操業するオフショア供給船を改造する契約を締結しました。Apollo」プロジェクトは、この種のものとしては初めてとされ、2024年半ばの暫定的な完成目標が設定されています。
2020年7月、米国を拠点とする国際的な船舶製造会社であるSeacor Marine社が、Seacosco社を取引額2,815万米ドルで買収しました。この買収により、シーコーの既存のサポート車両とソリューションのポートフォリオを拡大し、同社の能力を高めることになります。今回の買収は、Seacor社のマリン戦略において、技術力の向上による事業の転換を図り、顧客に最適なソリューションを高い効率で提供することを目的としています。シーコスコは米国に拠点を置くオフショア支援船会社です。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Offshore Support Vessel Market is accounted for $23.32 billion in 2022 and is expected to reach $33.07 billion by 2028 growing at a CAGR of 6% during the forecast period. A ship known as an offshore support vessel was created specifically to supply oil and gas drilling rigs. Offshore support vessels are utilised for a variety of duties, including the transportation of supplies, personnel, tools, and equipment from and to offshore oil platforms as well as other offshore buildings. They are 50 to 100 metres long.
According to the Oil & Gas UK, an offshore oil & gas industry association in the UK, decommissioning of this infrastructure would cost up to USD 80 billion. Globally, there are approximately 7,000 offshore structures that are eligible for decommissioning. According to Scottish Development International, the CAPEX for new offshore developments in Asia Pacific is set to be about 25% of the global spending, making the region an important part of the offshore industry.
One of the main factors propelling expansion of the worldwide offshore support vessel market is the rise in deep water oil and gas exploration and production (E&P) operations on a global scale. Other factors anticipated to contribute to the development of the global offshore support vessel market are increasing demand for fuel and energy around the world, improvements in offshore support vessels such as their ability to operate in hash environments and the adoption of better tracking equipment.
The requirement for OSVS is greatly influenced by the price of oil. The high cost of offshore installations has an impact on the financial performance of oil and gas operators. The very day rate of offshore support vessels is influenced by the erratic price of oil and gas, and ordering or launching new vessels requires a significant outlay of capital. The fluctuating demand for petroleum as well as increased production from OPEC and non-OPEC nations is both responsible for the cyclical nature of oil and gas prices. In addition, a supply excess has been created as a result of competition in the oil and gas markets between the United States and OPEC countries and the shale gas revolution. The price of goods has decreased by more than half especially compared to crude oil. As a result, oil companies were forced to cut costs and agreements with OSV suppliers were postponed or cancelled, which decreased the utilisation of these vessels.
The need for additional energy generation to maintain a high standard of living is being fueled by the exponential global population growth. Consumers can now afford to buy consumer electronics, cars, and other items that use energy as a power source thanks to their increasing spending power. The need for oil and gas reserves is being boosted by the thriving automobile industry, increased car sales as a result of consumers' shifting preferences towards private vehicle ownership, and rising disposable income. Thermal, nuclear, oil & gas, geothermal, and other conventional and unconventional sources must be used to meet the rising energy demands.
High operational hazards are associated with the offshore industry. Bulk liquid that is toxic or dangerous is transported by support vessels. Notwithstanding industry norms, the backloading and transportation of hazardous oil-contaminated cargo, often described as slops, wet bulk waste, could result in fatalities. They can also pose threats to the environment, thus those that compete in the offshore support vessel market are required to adhere to particular SOLAS and anti-ship pollution regulations (MARPOL). The time of year and the season are the key factors that influence the dangers of operating offshore. In addition, the location of the ship and the state of the sea might put the crew in dangerous positions. Throughout the framework of marine and offshore risk assessment, the challenges relating to the human factor, the availability and dependability of data, the risk criteria, and the safety culture play key roles.
The inter-country travel and quarantine limitations have pushed crew members to overstay their hitches for lengthy periods, and vessel firms with global reach have also had to find ways to get over these regulations. Due to varying quarantine requirements, businesses have encountered delays when changing crews in various regions of the world. They have occasionally been forced to pay for two crews as the other crews are under quarantine. Also, the pandemic has drastically reduced demand for 4,000-5,000 dwt platform supply vessels (PSV), while the collapse of jack up drilling has severely reduced demand for smaller shallow water boats (1,500-3,000 dwt). Construction and scheduled maintenance are experiencing harsh days and, in some cases, withdrawal. As a result, COVID-19 has prevented the offshore vessel market from expanding.
The Anchor Handling Tug Supply Vessels segment is estimated to have a lucrative growth. The majority of AHTS vessels have anchor and towing winches. There are hydraulic winches and electric winches, depending on the source of the winch's power. AHTS vessels serve as rescue vessels in emergency situations. Besides from handling anchors, AHTS also provides supply services and ROV services (between the mainland and offshore rig site). A high power AHTS is typically used to boost bollard pull. Bollard pull is the term for a vessel's capacity for drawing force that is equivalent to the power of traditional engines.
The Oil & Gas segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to growing demand for offshore infrastructure, the oil and gas sector is expected to hold a significant portion of the market. Providing support services to such pumping rings or oil-producing facilities is a vital task performed by offshore support vessels. They are utilised for pipe laying, platform delivery, subsea production storage, unloading units, and offshore rig decommissioning.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing offshore exploration and production operations (E&P) in emerging economies like China and India. The key drivers driving offshore exploration and production operations are the growth in the number of oil and gas refineries due to the rising demand for energy and electricity generation. The need for energy and power has increased in both the developing and developed nations in APAC, as a result of population expansion, industrialization, and urbanisation.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the fact that many countries in the region are currently engaged in significant deep sea drilling projects and increasing offshore developments in the US and the Gulf of Mexico, as well as attention to prospective deepwater US finds.
Some of the key players profiled in the Offshore Support Vessel Market include: Seacor Marine, Offshore Service Vessels L.L.C., M3 Marine Group Pte. Ltd, Tidewater, Delta marine Industries Inc, Seacor Holdings Inc., Gulfmark Offshore, Island Offshore Management, Bourbon Corporation SA, Siem Offshore Inc, Eidesvik Offshore ASA and MMA Offshore Ltd.
In November 2021, MMA Offshore Ltd. entered into a JV with a Taiwanese company, Global Aqua Survey Ltd (GAS), to form a new JV, the MMA Global Aqua JV, which intends to target the growing offshore wind sector in Taiwan. This venture is set to provide cabotage and local ownership to MMA, crucial in the Taiwanese market. While MMA gets exposure in Taiwan, GAS gets access to MMA's global asset base.
In October 2021, Eidesvik Offshore ASA and the technology group Wartsila entered an agreement to convert an offshore supply vessel to operate with ammonia fuelled combustion engine with the required fuel supply and safety system. The "Apollo" project is touted to be the first of its kind and has a provisional completion target of mid-2024.
In July 2020, Seacor Marine, a US-based international ship manufacturing company, acquired Seacosco for a deal amount of US $28.15 million. This acquisition will expand Seacor's existing portfolio of support vehicles and solutions and boost the company's capabilities. The acquisition helps Seacor's Marine strategy to transform their operations by advancing the technological capabilities and giving their customers the best possible solutions with high efficiency. Seacosco is a US-based offshore support vessel company.
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