市場調査レポート
商品コード
1235885
ベビーケア包装の世界市場:2028年までの予測- 素材、製品、パッケージ、流通チャネル、地域別Baby Care Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material, Product, Packaging, Distribution Channel and By Geography |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ベビーケア包装の世界市場:2028年までの予測- 素材、製品、パッケージ、流通チャネル、地域別 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、ベビーケア包装の世界市場は、2022年に26億米ドルを占め、2028年には41億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR 7.8%で成長すると予想されています。
乳幼児ケアに関連するアイテムのパッケージングコンポーネントは、「ベビーケア包装」と呼ばれています。ベビーケア用品は、食品、化粧品、衣料品など、乳幼児向けのあらゆるものを含む幅広いカテゴリーにわたります。このとき、パッケージが重要な意味を持つのは、魅力的なパッケージであればあるほど、お客様を惹きつけることができるからです。包装に使われる素材は、軽量であることからプラスチックが最も多く使われています。包装によって商品が傷まないようにするのはもちろん、見た目も美しく、購買意欲をそそるものでなければならないです。ガラス、金属、紙なども乳幼児用品の包装に利用される素材です。
米国国勢調査によると、2020年12月の米国では出生率が前年同月比で7.6%減少しました。
最近の保護者は、乳幼児用品にお金をかけることを厭わないようになっています。裁量的なお金が増え、著名なブランドが広く利用できるようになったため、これまで以上に高級な乳幼児ケア用品を購入する可能性が高くなっています。高級乳幼児用パッケージの市場は、板紙とフレキシブルパッケージの展望の結果、推進されると予想されます。
親は、赤ちゃんの安全と健康をより重視するようになっています。そのため、拭き取りやクリームのような、清潔で保湿性に優れたソリューションが求められています。主要なキー企業は膨大なコストを要求しており、低品質のベビー用品は皮膚アレルギー、不快感、発疹、その他同様の皮膚関連問題を引き起こしています。これらの側面はすべて、市場の成長を妨げています。
新生児は肌がデリケートです。そのため、人々は天然素材やオーガニック製品に多くのお金をかけるようになりました。乳幼児用品の保存期間を長くするため、生産者は包装に有害な化学物質を含まない原材料を使用することに力を入れています。ソフトティシュー、タオル、ナプキンなど、乳幼児用ケア用品にはさまざまな種類があります。これらの要因によって、市場は有利に成長すると予想されています。
その大きな障害のひとつが、プラスチックパッケージの増加です。軽量でマテリアルハンドリングが容易なため、プラスチックは最もよく利用される素材です。分解ができないため、土壌を汚染し、環境に影響を与えます。これらの点が、市場の成長を妨げているのです。
パンデミックは、重要な産業活動や市場の停止により、世界の経済活動の低下を招きました。感染率の上昇や社会的隔離法の施行により、パンデミック期間中は出生率が低下しました。しかし、COVID-19のガイドラインが緩和されたことにより、市場は回復しつつあると言われています。さらに、予想される期間中、かつての出生率の回復が市場の需要を牽引すると予想されます。
スキンケア分野は、幅広い製品ラインアップにより、有利な成長を遂げると推定されます。スキンケアカテゴリーには、保湿剤、フェイスクリーム、パウダー、マッサージオイルなど、数多くの種類が含まれます。また、敏感な肌には抗炎症、抗菌、抗真菌成分が配合された製品を選びたいと考える親御さんも多く、それがこの分野の成長を後押ししています。
オンライン市場は、幅広い製品ラインアップにより、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれる分野です。乳幼児用ケア用品は、様々なパッケージスタイルでオンライン上で容易に入手できます。また、ミレニアル世代の親たちは、多忙なスケジュールをこなすため、商品の品質を犠牲にすることなく、子どもたちのためにインターネットショッピングを好みます。このような要因が、この分野の成長を後押ししています。
アジア太平洋地域は、出生率が高いことから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。この地域の親は、自分の子どもにできるだけ良い教育を与えたいと考えています。主要企業が参入しているため、さまざまな乳幼児ケア用品が販売されています。eコマース分野は、多くの種類を簡単に顧客に提供できるため、この地域の市場シェアを牽引しています。
アジア太平洋は、消費者の可処分所得が高いことから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。オーガニック乳幼児ケア製品の動向の高まりと、目を引く製品パッケージが、大きな勢いで顧客を引きつけています。乳幼児を清潔に保つ必要性を強調する政府の施策と、この地域の新生児数の増加が、市場の拡大を後押ししています。
2022年11月、多様なパッケージングの世界的リーダーであるSonocoは、欧州におけるソノポスト(R)コーナーポスト製造をさらに拡大する予定です。ソノコがポーランドのソチャシェフに最初のソノポスト(R)事業を設立してから1年後の11月に、トルコのブルサに新しい保護パッケージ製造施設を開設する予定です。
2022年7月、Johnson & Johnsonが、乳幼児向けの新しいスキン&ヘアケアブランド「Vivvi & Bloom」を立ち上げ、初期製品として「2-In-1 Wash & Shampoo Cleansing Gel」「2-in-1 Face & Body Whip Lotion」「2-In-1 Scalp & Body Massage Oil」の3製品を発売しました。
2020年12月、パッケージングと紙の世界リーダーであるMondiは、Drylock Technologiesのベビー用おむつシリーズ向けに新しい紙製EcoWicketBagを発売し、衛生市場に持続可能な紙製パッケージを世界的に導入しました。
本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Baby Care Packaging Market is accounted for $2.6 billion in 2022 and is expected to reach $4.1 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.8% during the forecast period. The packaging component of items connected to infant care is referred to as the "baby care packaging". These goods cover a wide range of categories and include everything geared at infants, such as food, cosmetics, clothing, etc. Here, packaging is crucial since appealing packaging attracts more customers because it is enticing. Plastic is the material most frequently used in packaging because of its low weight. The goods should be protected from damage by the packaging, which should also appear nice and draw buyers. Glass, metal, and paper are other materials utilized in the packaging of infant care goods.
According to the US Census, birth rates dropped by 7.6% in the US in December 2020 year-on-year.
Parents now a days are willing to spend more money on infant care supplies. Due to the surge in discretionary money and the widespread accessibility of prominent brands, they are more likely than ever to buy high-end infant care goods. The market for luxury infant care packaging is expected to propel as a result of paperboard and flexible packaging outlooks.
Parents are more focused on baby safety and wellness. They are looking for clean, moisture-based solutions like wipes and creams. Major Key players are demanding huge costs and the low quality baby products are causing skin allergies, discomfort, rashes and other similar skin-related issues. All these aspects are hampering the market growth.
Newborn's have delicate skin. As a result, people are spending a lot on natural and organic goods. To sustain the shelf life of infant items, producers are concentrating more on raw materials free of hazardous chemicals for packaging. There is a distinct line of infant care products on the market, including soft tissues, towels, and napkins. These factors are anticipating to a lucrative growth in the market.
One of the main obstacles is the increase of plastic packaging. Due to its low weight and ease of handling, plastic is the most often utilized material. Due of their inability to degrade, they contaminate the soil and therefore affects the environment. All these aspects are hindering the growth of the market.
Due to the suspension of important industrial operations and markets, the pandemic contributed to a drop in worldwide economic activity. The birth rate fell during the pandemic due to rising infection rates and enforced social isolation laws. The market is reportedly rebounding, nevertheless, as a result of loosened COVID-19 guidelines. In addition, it is anticipated that the market demand would be driven by the restoration of former birth rates throughout the anticipated timeframe.
The skin care segment is estimated to have a lucrative growth, due to wide range of products. Numerous varieties of moisturisers, face creams, powders, and massage oils are included in the skin care category. Many parents who are well-informed want to choose products with anti-inflammatory, antibacterial, and antifungal ingredients that are good for sensitive skin and therefore they are fuelling the segments growth.
The online market segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to wide range of products. Infant care goods are readily available in online in a variety of package styles. Additionally, owing to their hectic schedules, millennial parents prefer internet shopping for their children without sacrificing the quality of the products. These factors drive the segment growth.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the elevated birth rates. Parents in this region are eager to provide their children the finest possible upbringing. A variety of infant care products are available because of the presence of major key players in the market. E-commerce segment is offering numerous varieties to customers with ease and thus driving the market share in this region.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the disposable income of the consumers. The rising trend of organic infant care products with eye-catching product packaging are attracting customers at large pace. Government measures emphasizing the need of infant cleanliness, together with a rise in the number of newborns in this region, are propelling market expansion.
Some of the key players profiled in the Baby Care Packaging Market include: Sonoco Products Company, Smurfit Kappa Group, WestRock Company, Berry Global Group, Inc, DS Smith Plc, Amcor plc, Johnson and Johnson, Constantia Flexibles Group GmbH, Uflex Ltd, ProAmpac LLC, Ameri-Pac Inc (Wilbur-Ellis Holdings Inc.), Glenroy, Inc, Winpak Ltd, CHEMCO Group, Mondi Group, American Packaging Corporation, Tetra Laval Pvt Ltd, Huhtamaki Oyj, Bo International and Benison & Co., Ltd
In November 2022, Sonoco, a global leader in diversified packaging, plans to further expand Sonopost® cornerpost manufacturing in Europe. A new protective packaging production facility is set to open in Bursa, Turkey in November, one year after Sonoco established the first Sonopost® operation in Sochaczew, Poland.
In July 2022, Johnson & Johnson has launched a new skin and hair care brand for babies and toddlers named Vivvi & Bloom with three initial products, a 2-In-1 Wash & Shampoo Cleansing Gel, a 2-in-1 Face & Body Whip Lotion and a 2-In-1 Scalp & Body Massage Oil.
In December 2020, Mondi, a global leader in packaging and paper, has launched a new paper EcoWicketBag for Drylock Technologies' baby diaper ranges, bringing sustainable paper-based packaging to the hygiene market globally.
All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options: