表紙:ベーキングパウダーの世界市場:2028年までの予測- 製品、性質、流通チャネル、タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の分析
市場調査レポート
商品コード
1218870

ベーキングパウダーの世界市場:2028年までの予測- 製品、性質、流通チャネル、タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の分析

Baking Powder Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Nature, Distribution Channel, Type, Application, End User and Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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ベーキングパウダーの世界市場:2028年までの予測- 製品、性質、流通チャネル、タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の分析
出版日: 2023年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、ベーキングパウダーの世界市場は2022年に36億4000万米ドルを占め、2028年には55億6000万米ドルに達すると予想され、予測期間中に7.3%のCAGRで成長しています。

ベーキングパウダーを使って作ることができる焼き菓子は、パンケーキ、マフィン、ワッフル、ケーキなど、ほんの一例にすぎません。ベーキングパウダーは、穏やかな酸、炭酸塩、不活性フィラーベースの乾式化学防腐剤です。通常、焼き上がりの量を増やすために採用されます。調理工程が確立されるまで、上昇中の生地を保持するのに有益です。ベーキングパウダーの成分には、トウモロコシ粉、乾燥酸、重曹が含まれます。ファーストフード、パイやケーキなどの焼き菓子、手軽なインスタントミックスの人気の高まりにより、近年、イーストパウダーの売上は飛躍的に伸びています。

オーガニック・トレード・アソシエーションによると、米国におけるオーガニック食品の売上高は2020年に過去最高の12.8%上昇し、564億米ドルに達しました。昨年は、米国のほぼすべてのオーガニック食品売り場で、販売された全食品の約6~6%を占める、旺盛なパンデミック主導の需要が見られました。UFC-Que Choisir消費者組合によると、フランスで販売されるバナナの価格は2020年3月から4月にかけて12%上昇し、リンゴの価格は9%上昇しました。

市場力学

促進要因

都市化による需要の増加

食形態の変化により、都市部の人々の消費が増加しています。健康や福祉に焦点を当てたベーカリー商品の需要が、市場全体の規模を拡大させています。重曹とベーキングソーダはどちらも部分的に粉末化されています。化学組成は異なるが、品質が似ているため交換が可能です。ベーキングパウダーと比較すると、重曹はより強力で、保存期間も長くなっています。さらに、この2つの商品の違いを知っている消費者はほとんどいないです。そのため、重曹で代用すると、ターゲット市場の拡大を妨げることになります。酢は酸性の液体で、重曹は本来アルカリ性なので、炭酸ガスを発生させるためには、両者を混ぜ合わせる必要があります。

抑制要因

ベーキングパウダーの代替品としての重曹の使用

ベーキングパウダーの世界市場は、重曹の使用によってマイナスの影響を受けています。ピザ、ハンバーガー、ケーキなどのファーストフードを食べることの悪影響に気づく人が増えていることも、イーストパウダーの市場に課題を投げかけています。ジャンクフードは、高脂肪、高カロリー、高糖分、ビタミン、タンパク質、ミネラルの不足が懸念され、食べられなくなってきています。ジャンクフードの消費量減少は、ベーキングパウダー事業に影響を及ぼすと予想されます。また、炭酸水素ナトリウムを含むベーキングパウダーは、通常、身体への耐性がありますが、この成分は健康に悪影響を及ぼす可能性があります。これはベーキングパウダーの世界市場の開拓を阻害する可能性があります。

機会

ライフスタイルの変化

朝食用シリアル、食物繊維の多いパン、栄養バーなど、バランスのとれた食事は、より多くの健康志向の消費者が求めているものです。これらの食品にはベーキングパウダーが必要であり、市場の拡大が期待されます。ベーキングパウダー業界では、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、パンやピザ、ハンバーガーの製造に関わる工業用バイヤーが主要な顧客です。ウォルマートやテスコのような大手小売業者は、生産者から直接ベーキングパウダーを大量に購入しており、サプライチェーンから流通業者を排除することで市場メリットを享受しているのです。消費者がベーキングパウダーを使うことはほとんどないため、生産者は卸売業者や小売業者を経由して商品を流通させる。そのため、今後、購入者の交渉力が高まることが予想されます。

脅威

厳しい規約と国際的な品質基準

ベーキングパウダーは多くの複合材料のブレンドであり、地域政府の手続きによって、厳しい安全衛生検査の対象となります。政府機関は、これらが人間の健康にどのような影響を与えるかについて、さまざまな調査を行っています。製品は分類され、その結果、1日の消費許容量が決められています。食品安全プロトコルは、国家食品安全品質サービス(SENASA)、カナダ食品検査庁(CFIA)、米国食品医薬品局(FDA)、世界保健機関(WHO)、環境・公衆衛生・食品安全委員会(EU)などの国際組織と関連しています。これらの組織は、食品の生産に使用されるさまざまな化学物質や材料の使用について、直接的または間接的な管理をしています。

COVID-19の影響

近年、消費者の食習慣が変化し、加工・包装された商品が好まれるようになったことから、市場が拡大しています。COVID-19が世界的にその縄張りを強化するにつれて、加工・包装された食品に対する需要が増加すると予測されます。現在の危機の中で、消費者は必需品を備蓄するという特異な行動をとるようになっています。一人で過ごす時間が長い顧客は、保存期間の長い食品を好む傾向があります。ベーキングパウダーは一般的に包装食品の主要成分であるため、包装食品および加工食品のカテゴリーにおける需要の増加は、おそらく市場の拡大を抑制することになるでしょう。

予測期間中、酒石酸塩セグメントが最大になると予想される

酒石酸塩セグメントは、酒石酸の塩であり、ベーキングパウダーの安定化によく使用されることから、有利な成長を遂げると推定されます。酒石酸塩は、ベーキングパウダーの成分が固まったり、分離したり、すぐに反応したりするのを防ぎます。また、ベーキングパウダーを使用した場合、より安定した起泡作用が得られるため、より安定した焼き上がりを実現することができます。また、この酒石酸塩を使用してワインを製造する品種もあります。

予測期間中、パン分野のCAGRが最も高くなると予想される

パンを製造する企業は、栄養価の向上と価格低減のために常に製造プロセスを強化しているため、予測期間中にパン分野のCAGRが最も速く成長すると予想されます。パンは、世界中の節約志向の消費者に頻繁に販売され、必要な食事アイテムとして考えられています。その中でベーキングパウダーは重要な役割を担っており、市場拡大の可能性を秘めています。また、ベーカリーでは、消費者のヘルシー志向を満たすために、さまざまなフレーバーのパンをはじめとする新商品の開発に取り組んでいます。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、外食産業の拡大やベーカリーの増加により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。また、食習慣の変化に伴い、パンやクッキー、ペストリーにお金をかける消費者が増えています。アジア太平洋地域は、上記のような理由からベーキングパウダーの重要な市場となるでしょう。しかし、新型コロナウイルスが発生したため、成長が鈍化することが予想されます。しかし、国民生活が正常に戻れば、売上は増加するものと思われます。

CAGRが最も高い地域

北米は、ベーキングパウダーの市場規模が大きいため、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されます。この地域は加工食品やパッケージ食品に対する欲求が非常に高く、それがベーキングパウダー市場の成長を支えていると予測されます。ただし、国によっては製パン原料の使用に厳しい制約があるのが難点です。これは市場拡大の妨げになる可能性があります。

主な発展

2023年1月、BASFはインドネシアのメラクにある生産拠点でポリマーディスパージョンの生産能力拡張のための投資を発表しました。この拡張は、主要な紙・板紙メーカーがあるASEANで高品質なパッケージングの傾向が強まっていることに伴うものです。

2019年10月、調理・製パン用品メーカーのACHフードカンパニーズ社が、アーモンド粉、ココナッツ粉、サイリウムハスクなどを扱うデジタルブランド、アンソニーズグッズを買収しました。

2017年7月、RBが食品事業をマコーミックに売却する契約を締結、Reckitt Benckiser Group plc(以下、RB)は、French's、Frank's RedHot、Cattlemen'sブランドを含む食品事業をマコーミック社に42億米ドルでキャッシュフリー、無借金ベースで売却する契約を締結しましたので、お知らせします。

本レポートの内容

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)を網羅
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のベーキングパウダー市場:製品別

  • アルミフリー
  • 酒石酸塩
  • 無水リン酸塩
  • 無リン酸塩
  • リン酸硫酸アルミニウムナトリウム
  • ブラウンソース
  • リン酸塩
  • 単動および複動ベーキングパウダー
  • その他の製品

第6章 世界のベーキングパウダー市場:性質別

  • オーガニック
  • 無グルテンの
  • 従来型

第7章 世界のベーキングパウダー市場:流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン
    • ハイパーマーケット

第8章 世界のベーキングパウダー市場:タイプ別

  • ミックス
  • 乳化剤
  • 膨張剤
  • 酵素
  • スターチ
  • その他のタイプ

第9章 世界のベーキングパウダー市場:アプリケーション別

  • ロール&パイ
  • パン
  • ケーキ&ペストリー
  • クッキー&ビスケット
  • マフィン
  • パンケーキ
  • ワッフル
  • その他のアプリケーション

第10章 世界のベーキングパウダー市場:エンドユーザー別

  • カフェ
  • ホーム/住宅
  • ベーカリー
  • レストラン
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のベーキングパウダー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • RB Foods
  • ACH Food Companies,Inc
  • Kudos Blend Limited
  • JAY CHEMICALS INDUSTRIES
  • The New England Cupboard
  • Cargill, Inc
  • Caravan Ingredients,Inc
  • British Bakels
  • Blue Birds Food Private Limited.
  • Dawn Foods Limited
  • John Pointon & Sons Ltd.
  • Koninklijke DSM N.V.
  • Kemin Industries Inc.
  • BASF
  • Omega Protein Corporation
  • Darling Ingredients Inc.
  • Ingredion Incorporated
  • Dow Du Pont Inc.
図表

List of Tables

  • 1 Global Baking Powder Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • 2 Global Baking Powder Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • 3 Global Baking Powder Market Outlook, By Aluminum free (2020-2028) ($MN)
  • 4 Global Baking Powder Market Outlook, By Tartrate (2020-2028) ($MN)
  • 5 Global Baking Powder Market Outlook, By Anhydrous phosphate (2020-2028) ($MN)
  • 6 Global Baking Powder Market Outlook, By Phosphate free (2020-2028) ($MN)
  • 7 Global Baking Powder Market Outlook, By Sodium aluminum sulfate phosphate (2020-2028) ($MN)
  • 8 Global Baking Powder Market Outlook, By Brown Sauce (2020-2028) ($MN)
  • 9 Global Baking Powder Market Outlook, By Phosphate (2020-2028) ($MN)
  • 10 Global Baking Powder Market Outlook, By Single And Double Acting Baking Powder (2020-2028) ($MN)
  • 11 Global Baking Powder Market Outlook, By Other Products (2020-2028) ($MN)
  • 12 Global Baking Powder Market Outlook, By Nature (2020-2028) ($MN)
  • 13 Global Baking Powder Market Outlook, By Organic (2020-2028) ($MN)
  • 14 Global Baking Powder Market Outlook, By Gluten-free (2020-2028) ($MN)
  • 15 Global Baking Powder Market Outlook, By Conventional (2020-2028) ($MN)
  • 16 Global Baking Powder Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • 17 Global Baking Powder Market Outlook, By Online (2020-2028) ($MN)
  • 18 Global Baking Powder Market Outlook, By Offline (2020-2028) ($MN)
  • 19 Global Baking Powder Market Outlook, By Hypermarkets (2020-2028) ($MN)
  • 20 Global Baking Powder Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 21 Global Baking Powder Market Outlook, By Mixes (2020-2028) ($MN)
  • 22 Global Baking Powder Market Outlook, By Emulsifier (2020-2028) ($MN)
  • 23 Global Baking Powder Market Outlook, By Leavening Agents (2020-2028) ($MN)
  • 24 Global Baking Powder Market Outlook, By Enzymes (2020-2028) ($MN)
  • 25 Global Baking Powder Market Outlook, By Starch (2020-2028) ($MN)
  • 26 Global Baking Powder Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • 27 Global Baking Powder Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • 28 Global Baking Powder Market Outlook, By Rolls & Pies (2020-2028) ($MN)
  • 29 Global Baking Powder Market Outlook, By Breads (2020-2028) ($MN)
  • 30 Global Baking Powder Market Outlook, By Cakes & Pastries (2020-2028) ($MN)
  • 31 Global Baking Powder Market Outlook, By Cookies & Biscuits (2020-2028) ($MN)
  • 32 Global Baking Powder Market Outlook, By Muffins (2020-2028) ($MN)
  • 33 Global Baking Powder Market Outlook, By Pancakes (2020-2028) ($MN)
  • 34 Global Baking Powder Market Outlook, By Waffles (2020-2028) ($MN)
  • 35 Global Baking Powder Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • 36 Global Baking Powder Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 37 Global Baking Powder Market Outlook, By Cafes (2020-2028) ($MN)
  • 38 Global Baking Powder Market Outlook, By Home/Residential (2020-2028) ($MN)
  • 39 Global Baking Powder Market Outlook, By Bakery (2020-2028) ($MN)
  • 40 Global Baking Powder Market Outlook, By Restaurants (2020-2028) ($MN)
  • 41 Global Baking Powder Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22406

According to Stratistics MRC, the Global Baking Powder Market is accounted for $3.64 billion in 2022 and is expected to reach $5.56 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.3% during the forecast period. Pancakes, muffins, waffles, and cakes are just a few of the baked goods that can be made with baking powder. Baking powder is a mild acid, carbonate, and inert filler-based dry chemical preservative. Usually, it is employed to increase the quantity of baked items. It is beneficial to hold the rising dough until the cooking process is established. Among the components of baking powder are corn flour, dry acid, and baking soda. Due to the growing popularity of fast food, baked items like pies and cakes, and quick instant mixes, yeast powder sales have increased dramatically in recent years.

According to the Organic Trade Association, sales of organic food in the United States climbed by a record 12.8% in 2020, reaching a new high of USD 56.4 billion. A robust, pandemic-driven demand was seen in practically every organic food aisle in the United States last year, accounting for around to 6% of all food sold. According to the UFC-Que Choisir consumer Union, the price of bananas sold in France increased by 12% between March and April 2020, while the price of apples increased by 9%.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand due to urbanization

Changes in eating patterns have led to an increase in consumption among urban populations. The demand for bakery goods focused on health and wellbeing has increased the size of the whole market. Both baking soda and baking soda are partially powdered. Despite having different chemical compositions, the goods can be interchanged because of their similar qualities. Compared to baking powder, baking soda is more potent and has a longer shelf life. Additionally, few consumers are aware of the differences between the two goods. Therefore, substituting baking soda prevents the target market from expanding. Since vinegar is an acidic liquid and baking soda is essentially alkaline, they must be combined in order to release carbon dioxide.

Restraint:

Use of baking soda as an alternative to baking powder

The global market for baking powder is negatively impacted by the usage of baking soda as a substitute. The fact that more people are becoming aware of the negative repercussions of eating fast food like pizza, hamburgers, and cakes is another issue posing a challenge to the market for yeast powder. People are unable to eat junk food as worries about its high fat, calorie, and sugar content as well as its dearth of vitamins, proteins, and minerals grow. The falling consumption of junk food is expected to have an impact on the baking powder business. The body normally tolerates baking powders containing sodium bicarbonate molecules well, however the ingredient has certain negative health impacts. This may also impede the development of the global market for baking powder.

Opportunity:

Change in lifestyle patterns

A balanced meal, including breakfast cereals, high-fiber breads, and nutritional bars, is what more and more health-conscious consumers are requesting. Given that these foods require baking powder, market expansion is anticipated. Supermarkets, hypermarkets, and industrial buyers for the production of bread, pizza, and hamburgers are the primary customers in the baking powder industry. Large retailers like Wal-Mart and Tesco purchase significant quantities of baking powder directly from the producer, which allows them to take advantage of market benefits by cutting out distributors from the supply chain. Because consumers rarely use baking powder, producers distribute their goods through wholesalers or retailers. As a result, it is predicted that purchasers will become more able to negotiate in the future.

Threat:

Severe protocols and international quality norms

Baking powder is a blend of many composites and is subject to rigorous health and safety inspections depending on regional government procedures. Governmental organisations have conducted a wide range of studies to determine how these things affect human health. Products are categorised and the daily consumption allowance has been determined as a result of their findings. Food safety protocols are related to international organisations like the National Food Safety and Quality Service (SENASA), the Canadian Food Inspection Agency (CFIA), the United States Food and Drug Administration (FDA), the World Health Organization (WHO), and the Committee on the Environment, Public Health, and Food Safety (EU). These organisations have direct or indirect control on the usage of different chemicals and materials used in the production of food.

COVID-19 Impact

Recent years have witnessed the market grow as a result of consumers' shifting eating habits, which favour processed and packaged goods. As COVID-19 tightens its noose globally, there is projected to be an increase in demand for processed and packaged foods. During the current crisis, consumers have developed a peculiar behaviour of stockpiling essential products. Customers who spend a lot of time alone tend to favour foods having a longer shelf life. Due to the fact that baking powder is typically a key component of packaged foods, rising demand in the packaged and processed food categories is probably going to restrain the market's expansion.

The tartrate segment is expected to be the largest during the forecast period

The tartrate segment is estimated to have a lucrative growth, due to tartrate is a salt of tartaric acid that is frequently used to stabilise baking powder. Tartrate prevents the components of baking powder from clumping, separating, or reacting too soon. When baking powder is employed, it also contributes to a more consistent leavening action, resulting in more consistent baked items. Some varieties of wines are also made using this kind of tartrate.

The bread segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The bread segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the fact that businesses that produce bread are always enhancing their production processes in an effort to increase nutritional content and reduce prices. Bread is frequently promoted to budget-conscious consumers worldwide and is thought of as a necessary dietary item. Since baking powder is still a crucial component in the industry, it has presented appealing expansion potential. Additionally, bakeries work hard to create novel items, particularly bread in a range of flavours, to satisfy consumer demands for healthy options.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the expansion of the food service industry as well as the mushrooming of bakeries throughout high potential areas. Consumers in the area are also showing an increased inclination to spend money on breads, cookies, and pastries as a result of shifting eating habits. Asia Pacific will become a significant market for baking powder as a result of the aforementioned considerations. But because of the exceptional new coronavirus outbreak, the area is predicted to experience stunted growth. Never mind; sales are anticipated to increase as public life gradually returns to normal.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to baking powder enjoys a thriving market in North America. This region has a notably high appetite for processed and packaged foods, which is predicted to support the growth of the bread powder market. The usage of some baking ingredients is constrained by strict rules in some countries, which is a drawback. This can somewhat impede the market's expansion.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Baking Powder Market include RB Foods, ACH Food Companies Inc, Kudos Blend Limited, JAY CHEMICALS INDUSTRIES, The New England Cupboard, Cargill, Inc, Caravan Ingredients Inc, British Bakels, Blue Birds Food Private Limited., Dawn Foods Limited, John Pointon & Sons Ltd., Koninklijke DSM N.V., Kemin Industries Inc., BASF, Omega Protein Corporation, Darling Ingredients Inc., Ingredion Incorporated and Dow Du Pont Inc.

Key Developments:

In January 2023, BASF has announced an investment in the capacity expansion of polymer dispersions at its production site in Merak, Indonesia. The expansion is in line with the growing trend of high-quality packaging in ASEAN where key paper and board manufacturers are located.

In October 2019, ACH Food Companies, Inc., a manufacturer of cooking and baking products, has acquired Anthony's Goods, a digital brand that offers such products as almond flour, coconut flour and psyllium husk.

In July 2017, RB Enters Agreement to Sell Food Business to McCormick, Reckitt Benckiser Group plc ("RB") is pleased to announce that it has entered into an agreement to sell its Food business, including the French's, Frank's RedHot and Cattlemen's brands, to McCormick & Company Inc. for $4.2 billion on a cash-free, debt-free basis.

Products Covered:

  • Aluminum free
  • Tartrate
  • Anhydrous phosphate
  • Phosphate free
  • Sodium aluminum sulfate phosphate
  • Brown Sauce
  • Phosphate
  • Single And Double Acting Baking Powder
  • Other Products

Natures Covered:

  • Organic
  • Gluten-free
  • Conventional

Distribution Channels Covered:

  • Online
  • Offline

Types Covered:

  • Mixes
  • Emulsifier
  • Leavening Agents
  • Enzymes
  • Starch
  • Other Types

Applications Covered:

  • Rolls & Pies
  • Breads
  • Cakes & Pastries
  • Cookies & Biscuits
  • Muffins
  • Pancakes
  • Waffles
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Cafes
  • Home/Residential
  • Bakery
  • Restaurants
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Baking Powder Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Aluminum free
  • 5.3 Tartrate
  • 5.4 Anhydrous phosphate
  • 5.5 Phosphate free
  • 5.6 Sodium aluminum sulfate phosphate
  • 5.7 Brown Sauce
  • 5.8 Phosphate
  • 5.9 Single And Double Acting Baking Powder
  • 5.10 Other Products

6 Global Baking Powder Market, By Nature

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Organic
  • 6.3 Gluten-free
  • 6.4 Conventional

7 Global Baking Powder Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Online
  • 7.3 Offline
    • 7.3.1 Hypermarkets

8 Global Baking Powder Market, By Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Mixes
  • 8.3 Emulsifier
  • 8.4 Leavening Agents
  • 8.5 Enzymes
  • 8.6 Starch
  • 8.7 Other Types

9 Global Baking Powder Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Rolls & Pies
  • 9.3 Breads
  • 9.4 Cakes & Pastries
  • 9.5 Cookies & Biscuits
  • 9.6 Muffins
  • 9.7 Pancakes
  • 9.8 Waffles
  • 9.9 Other Applications

10 Global Baking Powder Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Cafes
  • 10.3 Home/Residential
  • 10.4 Bakery
  • 10.5 Restaurants
  • 10.6 Other End Users

11 Global Baking Powder Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 RB Foods
  • 13.2 ACH Food Companies,Inc
  • 13.3 Kudos Blend Limited
  • 13.4 JAY CHEMICALS INDUSTRIES
  • 13.5 The New England Cupboard
  • 13.6 Cargill, Inc
  • 13.7 Caravan Ingredients,Inc
  • 13.8 British Bakels
  • 13.9 Blue Birds Food Private Limited.
  • 13.10 Dawn Foods Limited
  • 13.11 John Pointon & Sons Ltd.
  • 13.12 Koninklijke DSM N.V.
  • 13.13 Kemin Industries Inc.
  • 13.14 BASF
  • 13.15 Omega Protein Corporation
  • 13.16 Darling Ingredients Inc.
  • 13.17 Ingredion Incorporated
  • 13.18 Dow Du Pont Inc.