表紙:デジタルオーディオワークステーションの世界市場:2028年までの予測 - タイプ、コンポーネント、デプロイメント、OS互換性、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の分析
市場調査レポート
商品コード
1218810

デジタルオーディオワークステーションの世界市場:2028年までの予測 - タイプ、コンポーネント、デプロイメント、OS互換性、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の分析

Digital Audio Workstation Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Component, Deployment, OS Compatibility, Application, End User, and Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
デジタルオーディオワークステーションの世界市場:2028年までの予測 - タイプ、コンポーネント、デプロイメント、OS互換性、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の分析
出版日: 2023年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、デジタルオーディオワークステーションの世界市場は2022年に24億4000万米ドルを占め、2028年には32億8000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.1%のCAGRで成長する見込みです。

デジタルオーディオワークステーションとして知られる電子機器は、コンピュータやラップトップ上のソフトウェアを使用して様々な方法で構成することができます。デジタルオーディオワークステーションのユーザーインターフェースは、レコーディング業界で働く人のために作られたため、マルチトラックレコーダーの特徴によく似ています。再生、録音はもちろん、ミキサー、トラックコントロール、波形のコントロールなど、さまざまな機能を備えています。実際、広く使われているDAWのユーザーインターフェースは、かなり似ているものが多いです。

市場力学

促進要因

OTT需要の急増

近年、数兆世帯にリーチするために、放送局はOTT(Over the Top)またはビデオ放送のプラットフォームを利用しています。特にCOVID-19の閉鎖危機の際に、OTT技術の採用が大幅に増加しました。Amazon Prime Video、Netflix、HotstarなどのOTTプラットフォームは、消費者がストリーミングサービスに移行するにつれ、新しいオーディオとビデオのコンテンツを大量に追加し始めました。このことは、音楽のミキシング、編集、録音、音質改善を望む音楽愛好家を含むオーディオ専門家にとって、新たなビジネスチャンスを開くことになったのではないでしょうか。その結果、デジタルオーディオワークステーションの世界市場は、OTTプラットフォームの導入と成長により、拡大を続けているのです。

抑制要因

無償の作曲ソフトが入手可能であること

デジタルオーディオワークステーションの国際市場の拡大は、無料の作曲ソフトウェアの適応性と、この分野における高度な資格を持つプロの労働者の不足によって妨げられると予想されます。また、音楽のライブ演奏やレコーディングも大きな課題となっています。

機会

ソフトウェアベースのワークステーション

スタンドアローンのデジタルオーディオワークステーションは、ソフトウェアの観点から音楽愛好家の間で非常に人気があります。スタンドアロン型デジタルオーディオワークステーションは液晶画面を持ち、主にサウンドミキシングコンソールの職務を果たすことを目的としています。ソフトウェアベースのデジタルオーディオワークステーションは、サウンドエンジニアやその他のオーディオ専門家による利用が拡大しているため、この分野は市場の収益成長に大きく貢献すると予想されます。これは、ソフトウェアの優れた音質と、録音と組み合わせて新しいオーディオ効果を生み出すことができる付加的なサウンドエフェクトが主な要因となっています。この要素は、デジタルオーディオワークステーションの市場価値拡大に引き続き寄与しています。

脅威

代替品の脅威

業界の主要プレイヤーは、DAWソフトウェアのサブスクリプションベース版と永久ライセンス版を提供しています。しかし、一部の事業者は自社のソリューションを無償で提供しています。その結果、事業者が提供するサブスクリプションサービスに代わるオープンソースを選択するユーザーが少なからず存在し、これがDAW市場の拡大を妨げる要因となります。

COVID-19の影響

電気部品やネットワーク機器のサプライチェーンも、多くの国でロックダウンや資源移動の制限、非必需品の制限などの影響を受けています。その結果、機器の製造に使用される電子部品の出荷が滞っています。さらに、在宅勤務ネットワーク、コラボレーションソフトウェア、仮想化インフラ設備、VPN接続、モバイル機器、プライバシー、デスクトップサポート、ズームなどの技術の利用がCOVID-19期間中に大幅に増加しました。危機的状況の中で、ビデオ会議ソリューションの需要が急増しています。このため、膨大な量のデータが発生し、分析するために最先端技術の採用が必要になります。

予測期間中、編集セグメントが最大となる見込み

編集分野は、今後大きな成長が見込まれる分野です。世界中のミュージシャンに、異なるオーディオファイルをより効率的に編集、削除、挿入、混合するための、非常にわかりやすく、信頼できる、使いやすい方法を提供します。この方法は、サウンドエンジニアが様々な機会、放送、録音で使用しています。基本的な機能に加えて、音の増幅、ホワイトノイズ除去、マッフル検出、共鳴減衰抑制などの機能が、高音質なサウンドを生み出すのに役立っています。

予測期間中、最も高いCAGRが期待されるのはMacセグメント

Mac分野は、多くの最終用途分野での利用が拡大していることから、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予測されます。また、MACカテゴリは力強い成長と拡大を遂げると予測されます。デジタルオーディオファイルの作成・編集を目的としたMacの利用が増加し、同OSの需要を牽引すると予測されます。Macは、その優れた品質と安定性により、多くの人々にとってより良い総合的な解決策を提供します。また、その優れた設計構造により、様々な消費者に対してより良いソリューションを提供することができ、市場でのMACセグメントの拡大を促進することが予想されます。FL Studioのようなソフトウェアは、MAC OSと互換性があります。それは、MACのためのトップDAWプログラムの一つです。初心者が音楽の冒険を始める際には、FL Studioを検討してみてくださいです。

最大のシェアを持つ地域

アジア太平洋地域は、リアルタイムのオーディオおよびビデオ処理への一般的な意識の高まりにより、予測期間中に最大の市場シェアを保持すると予測されます。新興経済諸国におけるスマートフォンの普及率やインターネット利用率の上昇により、市場の拡大が加速すると予想されます。また、インターネットの普及に伴い、クラウドベースのデジタルオーディオワークステーションへのニーズも高まっています。

CAGRが最も高い地域

北米は、音楽におけるデジタル化の利用率の上昇により、予測期間において最も高いCAGRを示すと予測されます。米国やカナダなどの国では、AndroidやLinuxオペレーティングシステムなど、技術的に進んだ技術ソリューションの早期導入や、サプライヤーによるエンドユーザーへのリーチ対策が行われているため、成長が見込まれています。

主な発展

2022年7月、ゼンハイザーはスイスのデジタルオーディオのエキスパートであるマーギングテクノロジーを買収し、今後はノイマンと共にゼンハイザーグループ傘下で事業を展開することになりました。ベルリンAD/DAシステムおよびデジタルオーディオワークステーションのプロバイダーとして、またAES-67規格をサポートするソフトウェア開発のパイオニアとして知られるMerging Technologiesは、戦略的提携の一環としてゼンハイザーグループに加わることになります。

2022年3月、Googleと共同で無料オンラインDAWを開発したBandLabは、ソーシャル音楽制作プラットフォーム「Songstarter」を発表しました。これは、ユーザーの入力に基づき、メロディー、ユニークなビート、コード進行を生成する高度な人工知能楽器です。

本レポートの内容

  • 地域別・国別セグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)を網羅
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読のお客様には、以下のカスタマイズオプションのいずれかを無償でご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のデジタルオーディオワークステーション市場:タイプ別

  • 編集
  • 録音
  • 混合
  • その他のタイプ

第6章 世界のデジタルオーディオワークステーション市場:コンポーネント別

  • サービス
    • プロフェッショナルサービス
      • トレーニングとサポート
      • 実装とコンサルティング
    • マネージドサービス
  • ソフトウェア
  • その他のコンポーネント

第7章 世界のデジタルオーディオワークステーション市場:展開別

  • クラウド
  • オンプレミス

第8章 世界のデジタルオーディオワークステーション市場:OS互換性別

  • ウィンドウズ
  • マック
  • アンドロイド
  • Linux
  • その他のOSの互換性

第9章 世界のデジタルオーディオワークステーション市場:アプリケーション別

  • 電子ミュージシャン
  • プロのオーディオエンジニア
  • 音楽スタジオ
  • アーティスト/パフォーマー
  • 教育機関
  • ソングライターと制作チーム
  • その他のアプリケーション

第10章 世界のデジタルオーディオワークステーション市場:エンドユーザー別

  • 非営利
  • 商業

第11章 世界のデジタルオーディオワークステーション市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • Swiss digital audio
  • BandLab Technologies
  • Acoustica, Inc.
  • Steinberg Media Technologies GmbH
  • PreSonus Audio Electronics, Inc.
  • Magix
  • Audiotool FL Studio
  • Apple Inc.
  • Harrison Consoles Inc.
  • Avid Technology Inc.
  • Motu
  • Cakewalk Inc.
図表

List of Tables

  • 1 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • 2 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 3 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Editing (2020-2028) ($MN)
  • 4 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Recording (2020-2028) ($MN)
  • 5 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Mixing (2020-2028) ($MN)
  • 6 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • 7 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • 8 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • 9 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Professional Services (2020-2028) ($MN)
  • 10 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Training and Support (2020-2028) ($MN)
  • 11 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Implementation and Consulting (2020-2028) ($MN)
  • 12 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Managed Services (2020-2028) ($MN)
  • 13 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • 14 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Other Components (2020-2028) ($MN)
  • 15 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Deployment (2020-2028) ($MN)
  • 16 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Cloud (2020-2028) ($MN)
  • 17 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By On Premises (2020-2028) ($MN)
  • 18 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By OS Compatibility (2020-2028) ($MN)
  • 19 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Windows (2020-2028) ($MN)
  • 20 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Mac (2020-2028) ($MN)
  • 21 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Android (2020-2028) ($MN)
  • 22 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Linux (2020-2028) ($MN)
  • 23 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Other OS Compatibilities (2020-2028) ($MN)
  • 24 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • 25 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Electronic Musicians (2020-2028) ($MN)
  • 26 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Professional Audio Engineers (2020-2028) ($MN)
  • 27 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Music Studios (2020-2028) ($MN)
  • 28 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Artists/Performers (2020-2028) ($MN)
  • 29 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Educational Institutes (2020-2028) ($MN)
  • 30 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Songwriters & Production Teams (2020-2028) ($MN)
  • 31 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • 32 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 33 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Non Commercial (2020-2028) ($MN)
  • 34 Global Digital Audio Workstation Market Outlook, By Commercial (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22346

According to Stratistics MRC, the Global Digital Audio Workstation Market is accounted for $2.44 billion in 2022 and is expected to reach $3.28 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.1% during the forecast period. Electronic equipment known as digital audio workstations can be configured in a variety of ways using software on a computer or laptop. The digital audio workstation's user interfaces resembled many of the characteristics of a multi-track recorder because they were made for those working in the recording industry. Play, record, as well as other functions, including a mixer, track controls, and controls for the waveform. In reality, the user interfaces of a number of the most widely used DAWs are quite similar.

Market Dynamics:

Driver:

Surging OTT Demand

In order to reach trillions of households, broadcasters have turned to OTT (Over the Top) or video broadcasting platforms in recent years. Particularly during in the COVID-19 shutdown crisis, OTT technology has greatly increased in adoption. As consumers shifted to streaming services, OTT platforms like Amazon Prime Video, Netflix, and Hotstar began adding a tonne of new audio and video content. This may have opened up new opportunities for audio professionals including music lovers who want to mix, edit, record, and improve the sound quality of their music. As a result, the global market for digital audio workstations is continuing to expand due to the introduction and growth of OTT platforms.

Restraint:

Availability of free composing software

The expansion of the international market for digital audio workstations is anticipated to be hampered by the adaptability of free composing software and lack of highly qualified and professional workers in this sector. Another major issue in the global business is live music performance and recording.

Opportunity:

Software-based Workstations

The standalone digital audio workstations are very popular among music lovers from a software perspective. A standalone digital audio workstation has an LCD screen and is primarily intended to perform the duties of a sound mixing console. Due to the growing usage of software-based digital audio workstations by sound engineers and other audio professionals, this segment of the market is anticipated to significantly contribute to revenue growth. The software's great sound quality and additional sound effects, which may be combined with recording to create new audio effects, are mostly to blame for this. This element continues to contribute to the market for digital audio workstations' value expansion.

Threat:

Threat of substitutes

The major players in the industry provide subscription-based and perpetual licensing versions of their DAW software. However, some businesses offer their solutions without charge. This results in a small percentage of users choosing open-source alternatives to the subscription services offered by the businesses, which is a restraint that can prevent the DAW Market from expanding.

COVID-19 Impact

The supply chain for electrical parts and networking equipment has also been affected by lockdowns, restrictions on the movement of resources, and restrictions on non-essential commodities in a number of countries. As a result, the shipment of electronic components utilised in the manufacture of equipment has been delayed. Additionally, the use of technologies like work-from-home network, collaboration software, virtualized infrastructural facilities, VPN connectivity, mobile devices, privacy, desktop support, and zoom has significantly increased during COVID-19. There is a spike in demand for video conferencing solutions during the crisis. This generates a huge amount of data that will require the employment of cutting-edge technologies to analyse.

The editing segment is expected to be the largest during the forecast period

The editing segment is estimated to have a lucrative growth. It provides musicians all around the world with a highly straightforward, dependable, and user-friendly way to edit, remove, insert, and mix different audio files more efficiently. This method is used by sound engineers in a variety of occasions, broadcasts, and recordings. Functions including sound amplification, white noise reduction, muffle detection, and resonance dampening inhibition are helpful for producing high-quality sound in addition to fundamental functionalities.

The Mac segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The Mac segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its growing use in many end-use sectors. It is also predicted that the MAC category will have strong growth and expansion. Over the projected period, an increase in the use of Mac services for creating and editing digital audio files is anticipated to drive demand for the OS. Given its superior build quality and stability, Mac offers a better overall solution for many people. Due to its outstanding design structure, Mac also provides improved solutions to a variety of consumers, which is predicted to propel the expansion of the MAC segment within the market. Software like FL Studio is compatible with MAC OS. It is among the top DAW programmes for the MAC. Consider FL Studio when beginning your musical adventure as a beginner.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the increased public awareness of real-time audio and video processing. It is anticipated that a rise in smartphone penetration and a high rate of internet usage in developing economies will accelerate market expansion. The region's need for cloud-based digital audio workstation solutions is rising as internet usage increases.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rising usage of digitalization in music. Countries like the United States and Canada are seeing a growth in the technological improvement, such as Android and Linux operating systems, because of the early adoption of technologically advanced technical solutions as well as measures taken by suppliers to reach end-users.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Digital Audio Workstation Market include Swiss digital audio, BandLab Technologies, Acoustica, Inc., Steinberg Media Technologies GmbH, PreSonus Audio Electronics, Inc., Magix, Audiotool FL Studio, Apple Inc., Harrison Consoles Inc., Avid Technology Inc., Motu and Cakewalk Inc.

Key Developments:

In July 2022, Sennheiser has purchased Swiss digital audio experts Merging Technologies, which will now operate under the Sennheiser Group umbrella with Neumann. Berlin. Merging Technologies, a well-known provider of AD/DA systems and digital audio workstations, as well as a pioneer in software development to support the AES-67 standard, will join the Sennheiser Group as part of the strategic alliance.

In March 2022, BandLab, the developer of the free online DAW in collaboration with Google, unveiled Songstarter, a social music creation platform. It is a sophisticated artificial intelligence instrument that generates melodies, unique beats, and chord progressions based on user input.

Types Covered:

  • Editing
  • Recording
  • Mixing
  • Other Types

Components Covered:

  • Services
  • Software
  • Other Components

Deployment Covered:

  • Cloud
  • On Premises

OS Compatibilities Covered:

  • Windows
  • Mac
  • Android
  • Linux
  • Other OS Compatibilities

Applications Covered:

  • Electronic Musicians
  • Professional Audio Engineers
  • Music Studios
  • Artists/Performers
  • Educational Institutes
  • Songwriters & Production Teams
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Non Commercial
  • Commercial

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Digital Audio Workstation Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Editing
  • 5.3 Recording
  • 5.4 Mixing
  • 5.5 Other Types

6 Global Digital Audio Workstation Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Professional Services
      • 6.2.1.1 Training and Support
      • 6.2.1.2 Implementation and Consulting
    • 6.2.2 Managed Services
  • 6.3 Software
  • 6.4 Other Components

7 Global Digital Audio Workstation Market, By Deployment

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Cloud
  • 7.3 On Premises

8 Global Digital Audio Workstation Market, By OS Compatibility

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Windows
  • 8.3 Mac
  • 8.4 Android
  • 8.5 Linux
  • 8.6 Other OS Compatibilities

9 Global Digital Audio Workstation Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Electronic Musicians
  • 9.3 Professional Audio Engineers
  • 9.4 Music Studios
  • 9.5 Artists/Performers
  • 9.6 Educational Institutes
  • 9.7 Songwriters & Production Teams
  • 9.8 Other Applications

10 Global Digital Audio Workstation Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Non Commercial
  • 10.3 Commercial

11 Global Digital Audio Workstation Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Swiss digital audio
  • 13.2 BandLab Technologies
  • 13.3 Acoustica, Inc.
  • 13.4 Steinberg Media Technologies GmbH
  • 13.5 PreSonus Audio Electronics, Inc.
  • 13.6 Magix
  • 13.7 Audiotool FL Studio
  • 13.8 Apple Inc.
  • 13.9 Harrison Consoles Inc.
  • 13.10 Avid Technology Inc.
  • 13.11 Motu
  • 13.12 Cakewalk Inc.