市場調査レポート
商品コード
1209872
統合ブリッジシステム市場の2028年までの予測-コンポーネント、船種、サブシステム(インド海軍艦船、通信・IT、航海データ記録装置、その他サブシステム)、エンドユーザー、地域別の世界分析Integrated Bridge Systems Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, Ship Type, Sub-System (Indian Navy Ship, Telecommunication & IT, Voyage Data Recorder and Other Sub-Systems), End User and Geography |
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統合ブリッジシステム市場の2028年までの予測-コンポーネント、船種、サブシステム(インド海軍艦船、通信・IT、航海データ記録装置、その他サブシステム)、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の統合ブリッジシステム市場は2022年に61億米ドルを占め、2028年には93億米ドルに達し、予測期間中にCAGR7.4%で成長すると予測されています。
統合ブリッジシステム(IBS)は、相互接続された技術の集合体で、適切な資格を持つ職員による安全かつ効果的な船舶管理を改善するために、ワークステーションがセンサーデータまたはコマンドとコントロールに集中的にアクセスできるようにするものです。船舶を管理し、特定の方向に操縦し、監視するために、ナビゲーションシステムは、多機能コンソール、レーダー、モーションセンサー、GPSなどの他のコンポーネントと接続されています。多数のセンサーを一つのプラットフォーム上でシームレスに統合することが、IBSの大きな特長です。
市場力学
促進要因
海上観光への嗜好の高まり
クルーズ船やフェリーなどの旅客輸送船は、海洋観光の拡大とともに徐々に需要が高まっています。海上観光は国の重要な収入源であるため、様々なルールが設けられています。観光客は着実に増えており、海洋産業にも恩恵が及んでいます。レジャー旅行市場の中で、最も成長率の高い産業がこれです。客船には、ナビゲーションやコミュニケーションだけでなく、顧客サービスや安全性を向上させるための最新システムが採用されています。こうした最先端のソリューションは、ノースロップ・グラマンなど、統合型ブリッジシステムの業界大手各社がレジャー用に提供しています。統合型ブリッジシステムのメーカーと造船会社の双方にとって、海上観光セクターの成長に伴い、拡大の機会が増えると予想されます。
抑制要因
サイバー脅威をもたらすデジタル化
海事産業はデジタル化が進んでいます。世界の船舶のデジタル化により、新たなサイバー懸念が発生しています。船舶と陸地の接続に人工衛星を使用するため、航行装置の統合やサイバー脅威につながる可能性があります。船舶の安全運航を維持するために、サイバーリスクの管理をより優先させる必要があります。航海用衛星のために、ECDISのデータ破損や外部センサーデータの損失などのサイバーインシデントが船舶で発生する可能性があります。国際海運会議所によると、他のネットワークに接続されていないブリッジシステムは、リムーバブルメディアを使って他のネットワークから頻繁に更新されるため、同様に脆弱であるという。統合されたブリッジシステムのECDIS、AIS、VDR、レーダーのコンポーネントは利用できない可能性があり、サイバー脅威の影響を受ける可能性があります。オンラインの脅威や攻撃が増加しているため、国際海事機関の海上安全委員会(MSC)は、船舶システムへのサイバー攻撃を回避するための暫定的な勧告を制定しています。
機会
正確な航行安全基準・規制
国際海事機関(IMO)の勧告に従って、米国、英国、インドなどの国々は、海上の安全規制を更新し、実施しています。その結果、世界の安全要件はより統一されたものになりつつあります。このため、総合ブリッジシステムのメーカーは、多くの企業から契約を獲得し、その存在感を高め、商品の品質を保証することができるようになったのです。陸上と海上の活動をリンクさせ、連携を向上させるE-ナビゲーションシステムの規格がIMOによって最終決定されつつあります。総合ブリッジシステム市場の中小企業や大企業は、これらの規格の導入により、適切な商品を作り出し、効果的に販売することができます。IMOの基準に従って生産された製品は、市場での信頼性が高くなります。
脅威
熟練したIBSオペレータの不足
技術的に進歩した新しい船舶と港湾インフラの建設(海上貿易の需要増に対応)、および海上輸送の多くの分野のIMO規制(安全、セキュリティ、環境保護など)のために、訓練を受けた労働力が必要とされるであろう。レーダー、ECDIS、ジャイロコンパスは、統合されたブリッジシステムを構成する多くの相互接続された部品のうちのほんの一部に過ぎません。これらの技術をうまく操作するために、船員は幅広い訓練を受けなければならないです。高価なシミュレーターを購入する必要があるため、トレーニングにかかる費用はかなり高額になります。また、船員の訓練が不十分であったり、e-navigationに頼りすぎたりすることも、海難事故の原因になります。最低限必要な訓練だけでは不十分であり、警察には厳しい訓練を受けさせるべきです。そのため、海運会社はこれらの新しい技術を利用する上でハードルに直面しています。
COVID-19の影響
パンデミックにより、多くの産業で労働力が削減され、統合ブリッジシステム市場もその間に大きな損失を被っています。いくつかのメーカーは操業停止を改善するために活動を一時停止しました。製造供給不足のため、多くの技術系産業が市場シェア低下を経験しました。COVID-19の影響を軽減するための国内旅行禁止により、観光産業や海上貿易も長期間にわたって停止しました。サプライチェーンの混乱や原材料の生産減は、統合型ブリッジシステムの市場にマイナスの影響を及ぼしています。
予測期間中、商業船セグメントが最大となる見込み
商業船セグメントは、世界の海上貿易の急速な拡大、船を使った海洋観光の魅力、港湾都市の急速な増加などにより、有利な成長を遂げると推定されます。また、オフショア資源探査の活発化や各国の輸出入業務の増加も、この分野の市場を後押しすると予想されます。
OEM(相手先ブランド製造)分野が予測期間中に最も高いCAGRを達成する見込み
OEM(相手先ブランド製造)分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。これは主に、最先端の統合ブリッジシステムを装備した海軍の船の需要が急速に拡大していることに起因しています。また、さまざまなソリューションを1つのシステムに統合するOEMの能力、高い拡張性とモジュール性が、市場の拡大に大きく貢献すると予想されます。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、クルージングや漁業活動の増加、中国における商船需要の拡大により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。また、韓国では造船業が盛んであり、同市場を牽引するものと期待されています。国連貿易開発会議(UNCTAD)の報告書によると、世界の造船活動の90%は中国、日本、韓国が占めています。
CAGRが最も高い地域
北米は、統合型ブリッジシステムの開発企業の大半が北米に拠点を置いていることから、予測期間中のCAGRが最も高いと予測されており、この地域が市場の大部分を占めると予想されています。米国でこれらのシステムのニーズが高まっているのは、海軍の防衛予算が増加しているためです。また、輸出の増加やカナダの経済成長も市場を活性化させると予想されます。
主な発展
2019年9月、Raytheon Anschutzと英国海軍は、英国海軍のタイプ31eフリゲート艦向けに軍艦統合ナビゲーション・ブリッジシステムを納入する契約に調印しました。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Integrated Bridge Systems Market is accounted for $6.1 billion in 2022 and is expected to reach $9.3 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.4% during the forecast period. An integrated bridge system (IBS) is a collection of interconnected technologies that enables workstations to have centralised access to sensor data or command and control in order to improve the safe and effective administration of ships by appropriately certified personnel. In order to manage and manoeuvre the vessels in a specific direction as well as to help with surveillance, navigation systems are connected with other components such multifunctional consoles, radars, motion sensors, and GPS. The seamless integration of numerous sensors on a single platform is IBS's key benefit.
Market Dynamics:
Driver:
Rising preference for maritime tourism
The demand for cruise ships, ferries, and other passenger transport vessels gradually rises as marine tourism expands. There are many rules established for this maritime tourist sector because it is a significant source of income for countries. Tourism has been steadily increasing, which has benefited the marine industry. The leisure travel market's fastest-growing industry is this one. Modern systems are being adopted by passenger ships to improve customer service and safety as well as navigation and communication. These cutting-edge solutions are offered by major industry participants in integrated bridge systems, such Northrop Grumman, for recreational uses. Opportunities for expansion for both producers of integrated bridge systems and shipbuilders are anticipated to increase with the growth of the maritime tourism sector.
Restraint:
Digitalization leading to cyber threats
The maritime sector is continuously advancing in terms of digitalization. Worldwide ship digitization creates new cyber concerns. Due to the employment of satellites in a vessel to shore connectivity, the integration of navigational equipment and can lead to cyber threats. The management of cyber risk needs to be prioritised more in order to sustain safe vessel operation. Because of navigational satellites, cyber incidents such as data corruption in an ECDIS and the loss of external sensor data might occur in ships. According to the International Chamber of Shipping, bridge systems that are not connected to other networks are just as vulnerable because such systems are frequently updated from other networks using removable media. The ECDIS, AIS, VDR, and radar components of integrated bridge systems may not be available, and they may be impacted by a cyber threat. As online threats and attacks are on the rise, the maritime safety committee (MSC) of the international maritime organisation has established provisional recommendations to avoid cyber attacks on ship systems.
Opportunity:
Precise navigational safety standards & regulations
According to the International Maritime Organization's (IMO) recommendations, nations like the US, the UK, and India are updating and implementing maritime safety regulations. As a result, global safety requirements are becoming more uniform. Because of this, manufacturers of integrated bridge systems have been able to win contracts from numerous businesses, expanding their presence and guaranteeing the quality of their goods. A standard for E-navigation systems, which link onshore and offshore activities to improve coordination, is being finalised by the IMO. Small and large businesses in the integrated bridge systems market can create appropriate goods and effectively sell them as a result of the introduction of these standards. Products produced in accordance with IMO criteria have greater market credibility.
Threat:
Lack of skilled IBS operators
A trained workforce will be needed for the building of new, technologically advanced ships and port infrastructure (to fulfil the growing demand for seaborne trade) and for IMO regulation of many areas of marine transportation (such as safety, security, and environmental protection). Radar, ECDIS, and Gyrocompass are only a few of the many interconnected parts that make up integrated bridge systems. The ship crew must receive extensive training in order to successfully operate these technologies. The expense of training is quite high because it necessitates the purchase of pricey simulators. Inadequate staff training and an over-reliance on e-navigation can also contribute to maritime mishaps. Meeting the bare minimum training requirements is insufficient; police should have access to rigorous training. Therefore, shipping businesses face a hurdle in using these new technologies.
COVID-19 Impact
The pandemic caused a reduction in the workforce across many industries, including the market for integrated bridge systems, which caused the market to suffer significant losses during that time. Several manufacturers paused their activity in order to improve shutdown. Due to a lack of manufacturing supplies, many technological industries experienced market share losses. Due to the ban on internal travel to mitigate the impact of the COVID-19, the tourism industry and maritime trade were also put on hold for an extended period of time. The supply chain disruption and decreased production of raw materials have a negative impact on the market for integrated bridge systems.
The commercial ships segment is expected to be the largest during the forecast period
The commercial ships segment is estimated to have a lucrative growth, due to the rapid expansion of global seaborne trade, the appeal of ship-based marine tourism, and the rapidly growing number of port cities. Additionally, it is anticipated that increasing offshore resource exploration as well as rising import and export operations among numerous nations will propel the market for this segment.
The original equipment manufacturer (OEM) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The original equipment manufacturer (OEM) segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to it is primarily spurred by the quickly expanding demand for navy ships outfitted with cutting-edge integrated bridge systems. Additionally, OEM's capacity to integrate various solutions into a single system and its high level of scalability and modularity are projected to considerably fuel market expansion.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the increase in cruising and fishing activities as well as the expanding need for merchant ships in China are credited with this expansion. The market is anticipated to be supported by South Korea's expanding shipbuilding industry. 90% of shipbuilding activity worldwide was accounted for by China, Japan, and South Korea, according to a report from the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD).
Region with highest CAGR:
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the majority of integrated bridge system developers are situated in North America; the region is expected to account for a sizeable portion of the market. The growing need for these systems in the United States is due to the navy's rising defence budget. Additionally, it is anticipated that increasing exports and Canadian economic growth will stimulate the market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Integrated Bridge Systems Market include Consilium Marine & Safety Ab, Danelec Marine A/S, DSME Co., Ltd., Alphatron Marine B.V., Hensoldt UK, Kongsberg, The Raytheon Company, Wartsila Oyj Abp, Tokyo Keiki Inc., Prime Mover Controls Inc., Praxis Automation Technology B.V., OSI Maritime Systems, Northrop Grumman Corporation, Mackay Communications, Inc., Marine Technologies LLC, Japan Radio Co., LTD., L3 Mapps Inc., Furuno Electric Co. LTD., Gem Elettronica and Noris Group GmbH.
Key Developments:
In September 2019, Raytheon Anschutz and the U.K. Royal Navy signed a contract to deliver Warship Integrated Navigation and Bridge Systems for UK Royal Navy's Type 31e Frigates.
Components Covered:
Ship Types Covered:
Sub-Systems Covered:
End Users Covered:
Regions Covered:
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