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市場調査レポート
商品コード
1209858

船舶用代替電源の2028年までの市場予測-船舶別(ロールオン/ロールオフ船、クルーズ船、コンテナ船、その他)、電力要件別(5MW以上、2MW-5MW、2MW以下、その他電力要件)、地域別の世界分析

Alternate Marine Power Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Vessel (Roll-on/Roll-off Ships, Cruises, Container Vessels and Other Vessels), Power Requirement (Above 5 MW, 2 MW- 5 MW, Up to 2 MW and Other Power Requirements) and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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船舶用代替電源の2028年までの市場予測-船舶別(ロールオン/ロールオフ船、クルーズ船、コンテナ船、その他)、電力要件別(5MW以上、2MW-5MW、2MW以下、その他電力要件)、地域別の世界分析
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ストラティスティックスMRCによると、世界の船舶用代替電源市場は2022年に10億6,940万米ドルを占め、2028年には22億5,020万米ドルに達し、予測期間中に13.2%のCAGRで成長すると予測されています。

船舶用代替電源は、船舶が港や海岸で停泊する際に電力を供給する公害防止対策です。これは、陸上電力を代用として利用するもので、ディーゼル発電機から発生する公害を減少させることができます。現在、いくつかの国で再生可能エネルギーによるクリーンな電力供給への切り替えが進んでおり、持続可能な電力利用の実現に向け、さらなる貢献が期待されています。船舶の代替電源は、燃料消費量の削減により運航コストを下げることができるため、普及が進んでいます。また、メンテナンスコストの削減、船主や顧客へのグリーンプロファイルの提供、騒音公害や排ガスの低減にもつながります。

国際海事機関(IMO)によると、CO2排出量は全体の約3%を占めています。海岸線周辺に集中し、海洋生物に悪影響を及ぼすことから、欧州議会は2050年までにその割合が17%にも達すると推定しています。国連貿易開発会議によると、世界中で取引される商品の約80%が海上輸送に依存しています。

市場力学

促進要因

環境意識の高まり

港湾やその周辺での温室効果ガス排出は、世界的に大きな問題となっています。ディーゼルエンジンの代わりに電力を供給する代替船舶システムは、温室効果ガスの排出を削減します。また、再生可能エネルギーである天然ガスを利用した船舶は、港湾の二酸化炭素排出量削減に貢献するとして注目されています。さらに、船舶による汚染削減のための規則や規制の高まりが、市場の成長に寄与しています。

抑制要因

初期投資額が高い

初期費用には、高圧電源トランス、配電盤、制御盤、配電システムなどの設置が含まれます。陸上代替電源システムの構築に必要な初期投資コスト、運用コスト、船舶の代替電源システム用改造に必要なコストが高額です。これが市場拡大の阻害要因となっています。

機会

グローバリゼーションと工業化の進展

工業化の進展により、輸送コストの低さから海上輸送の需要が高まっています。発展途上国の世界化により、製品製造企業にとって大きな機会がもたらされています。このため、製造コストの低い場所や国への原材料の輸送が促進されています。水上輸送の増加により、世界中で産業用海洋発電の需要が高まっています。

脅威

公害

船舶が静止しているときのみ、公害の発生を抑えることができます。実際に海上にいるときは、従来のエンジンを使っているため、海上の大気にはまだ汚染が広がっています。また、船舶やタンカーの大きさによっては、電力消費量も膨大になります。また、船舶の大きさによって電力消費量が膨大になることもあり、船舶によっては代替発電に適さない場合もあります。これらが市場成長を阻害する要因となっています。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行により、運輸・海洋産業の活動に影響が出ることが予想されます。ほとんどの企業が契約を延期し、資材調達のリードタイムを増加させました。パンデミック発生中は、運輸業の半分以上の業務が停止します。さらに、政府による輸出入活動の制限も市場の成長を妨げています。

予測期間中、クルーズセグメントが最大になると予想される

クルーズ分野は、メンテナンスコストの削減、船主や顧客へのグリーンプロファイルの提供、騒音公害や排ガスの低減などの利点から、有利な成長を遂げると推定されます。好調な景気回復により、消費者支出が増加し、贅沢なライフスタイルとレジャー旅行費用が徐々に増加しています。また、リポジショニング・クルーズが大幅に増加しているのも、ある航行地から別の航行地へ船を移動させることを意味します。これらは、同分野の成長を後押しする要因となっています。

予測期間中、5MW以上のセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。

5MW以上のセグメントは、電力供給の高い信頼性により、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。船舶用電源の代替導入は、特にディーゼル推進システムのすべての運転段階において、より高い燃料効率につながっています。したがって、これらの側面は、市場の成長を高めると推定されます。

最もシェアの高い地域

北米は、港湾における大気汚染の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。港湾における物品と乗客の移動の増加により、船舶の数が急増しています。強力な規制の枠組みや停泊による有害な影響に関する意識の高まりは、これらの地域市場にとって好条件となることが予想されます。

CAGRが最も高い地域

欧州は、公害削減のための政府による厳しい規制の適用により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。コールドアイロンにおける公害防止対策と排出規制の実施は、船舶における代替海洋電力ベースの採用を活性化させました。さらに、さまざまな港の成長と発展、船舶用代替電源の用途の増加が、欧州の市場を牽引する主な要因となっています。

主な発展

2020年10月、ABBはVikingsフェリーラインにマリン&ポートショア接続技術を納入しました。岸壁接続技術の設計は、持続可能な港内運用につながる都市-港で評価されています。

2019年6月、シュナイダーエレクトリックとMV Hamnavoeは、ストロムネスに停泊するMV Hamnavoe NorthLinkフェリーにグリーン電力を供給するプロジェクトを発表しました。このプロジェクトは、英国初の大型商業船舶の陸上接続です。

本レポートの内容

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入のための戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・推奨事項など)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読のお客様には、以下のカスタマイズオプションのいずれかを無償でご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の代替海洋電力市場:船舶別

  • ロールオン/ロールオフ船
  • クルーズ
  • コンテナ船
  • その他の船舶

第6章 世界の代替海洋電力市場:電力要件別

  • 5MW以上
  • 2MW~5MW
  • 最大2MW
  • その他の電力要件

第7章 世界の代替海洋電力市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第8章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第9章 企業プロファイル

  • Siemens
  • Cavotec SA
  • ABB Ltd.
  • Schneider Electric
  • Wabtec Corporation
  • Danfoss
  • PowerCon
  • MacGregor
  • Ratio Electric B.V.
  • Nidec ASI
  • ESL Power Systems, Inc.
  • Piller Group GmbH
  • Wartsila
  • VINCI Energies
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Vessel (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Roll-on/Roll-off Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Cruises (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Container Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Power Requirement (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Above 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By 2 MW- 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Up to 2 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Power Requirements (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Vessel (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Roll-on/Roll-off Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Cruises (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Container Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Power Requirement (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Above 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By 2 MW- 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Up to 2 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Power Requirements (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Vessel (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Roll-on/Roll-off Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Cruises (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Container Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Power Requirement (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Above 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By 2 MW- 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Up to 2 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Europe Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Power Requirements (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Vessel (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Roll-on/Roll-off Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Cruises (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Container Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Power Requirement (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Above 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By 2 MW- 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Up to 2 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Asia Pacific Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Power Requirements (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Vessel (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Roll-on/Roll-off Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Cruises (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Container Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Power Requirement (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Above 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By 2 MW- 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Up to 2 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 South America Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Power Requirements (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Vessel (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Roll-on/Roll-off Ships (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Cruises (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Container Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Vessels (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Power Requirement (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Above 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By 2 MW- 5 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Up to 2 MW (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Middle East & Africa Alternate Marine Power Market Outlook, By Other Power Requirements (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22280

According to Stratistics MRC, the Global Alternate Marine Power Market is accounted for $1069.4 million in 2022 and is expected to reach $2250.2 million by 2028 growing at a CAGR of 13.2% during the forecast period. Alternate marine power is an anti-pollution measure to provide power to ships when they halt on the port or shore. This utilizes shore electric power as a substitute, which decreases the pollution generated by the diesel generator. Currently, several countries are switching to clean electrical power supply produced from renewable energy sources, which is estimated to further help achieve sustainable use of electricity. The practice of using alternate marine power for ships is gaining traction, as it lowers operation cost by reducing fuel consumption. It also reduces maintenance costs, provides green profiles to ship owners and customers, and reduces noise pollution and exhaust emissions.

According to International Maritime Organization (IMO), carbon emissions account for about 3% of the total CO2 emissions. Concentrated around the coastlines and detrimental to marine life, the European Parliament estimates that the percentage could be as high as 17% by 2050. According to the United Nations Conference on Trade and Development, about 80% of the goods traded across the globe depend on maritime transport.

Market Dynamics:

Driver:

Rising environmental awareness

Greenhouse gas emissions in and around port areas are becoming a major concern around the world. Alternative marine systems provide electricity instead of diesel, reducing greenhouse gas emissions. Renewable energy sources-based natural gases have gathered traction for ships to help reduce carbon footprint of ports. Furthermore, the rising rules and regulations for pollution reduction caused by ships and vessels contribute to the growth of the market.

Restraint:

High initial investment

The initial cost includes the installation of high voltage power transformers, distribution and control panels, electrical distribution systems etc. The initial investment costs required to build alternative land side marine power systems, the operating costs of these systems and the costs required to modify vessels for the alternative marine power systems are high. Hence, these are the factors restraining the expansion of the market.

Opportunity:

Rise in Globalization and Industrialization

Rise in industrialization has created a huge demand for sea trade, owing to the low cost of transportation. Significant opportunities are being introduced for product manufacturing companies, due to globalization in developing countries. This has encouraged transportation of the raw material to places/countries where the manufacturing cost is low. Water transportation has increased around the globe, and this has increased the demand for industrial marine power all over the world.

Threat:

Pollution

The reduction in pollution occurs only when the ship is stationary. When the ship is actually in the water, then because of the usage of conventional engines, pollution will still spread in the marine atmosphere. Moreover, the consumption of electricity can be enormous owing to the size of the ships and tankers. Even certain ships are not compatible and suitable for the process of alternate marine power. Therefore, these are the factors hindering market growth.

COVID-19 Impact

The outbreak of the COVID-19 pandemic is anticipated to affect the activities of the transportation and marine industries. Most of the companies postponed contracts and increasing the lead time for material procurement. As more than half of the activities in transportation are on halt during the pandemic situation. Additionally, restrictions imposed by the government on export and import activities hamper the market growth.

The cruise segment is expected to be the largest during the forecast period

The cruise segment is estimated to have a lucrative growth, due to its advantages like it reduces maintenance costs, provides green profiles to ship owners and customers, and reduces noise pollution and exhaust emissions. Strong economic recovery has led to an increase in consumer spending and a gradual increase in luxury lifestyles and leisure travel expenses. Substantial increase in repositioning cruises refers to moving a ship from one sailing destination to another. Therefore, these are the factors boosting the growth of the segment.

The above 5 MW segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The above 5 MW segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the high reliability of the power supply. Alternate marine power installation has led to higher fuel efficiency specifically for diesel propulsion systems for all stages of operation. Thus, these aspects are estimated to enhance the growth of the market.

Region with highest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising air pollution at ports. The increasing movement of goods and passengers through ports lead to a surge in the number of ships. A strong regulatory framework and higher awareness about the harmful impact of berthing is expected to bode well for these regional markets.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the application of stringent regulations by the government in order to reduce pollution. Implementation of anti-pollution measures and emission norms in cold ironing has invigorated adoption of alternate marine power-based electricity in ships. Furthermore, growth and development of different ports and increase in applications of alternate marine power-based electricity are key factors driving the market in Europe.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Alternate Marine Power Market include Siemens, Cavotec SA, ABB Ltd., Schneider Electric, Wabtec Corporation, Danfoss, PowerCon, MacGregor, Ratio Electric B.V., Nidec ASI, ESL Power Systems, Inc., Piller Group GmbH, Wartsila and VINCI Energies.

Key Developments:

In October 2020, ABB has delivered marine & port shore connection technology to Vikings ferry line. The shore connection technology design is valued at city-ports which will lead to sustainable in-harbour operations.

In June 2019, Schneider Electric and MV Hamnavoe announced a project to supply green electric power to the MV Hamnavoe NorthLink ferry docked in Stromness. The project is the first large commercial ship shore connection in the U.K.

Vessels Covered:

  • Roll-on/Roll-off Ships
  • Cruises
  • Container Vessels
  • Other Vessels

Power Requirements Covered:

  • Above 5 MW
  • 2 MW- 5 MW
  • Up to 2 MW
  • Other Power Requirements

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Emerging Markets
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Alternate Marine Power Market, By Vessel

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Roll-on/Roll-off Ships
  • 5.3 Cruises
  • 5.4 Container Vessels
  • 5.5 Other Vessels

6 Global Alternate Marine Power Market, By Power Requirement

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Above 5 MW
  • 6.3 2 MW- 5 MW
  • 6.4 Up to 2 MW
  • 6.5 Other Power Requirements

7 Global Alternate Marine Power Market, By Geography

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 US
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 Italy
    • 7.3.4 France
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Japan
    • 7.4.2 China
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Australia
    • 7.4.5 New Zealand
    • 7.4.6 South Korea
    • 7.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 Argentina
    • 7.5.2 Brazil
    • 7.5.3 Chile
    • 7.5.4 Rest of South America
  • 7.6 Middle East & Africa
    • 7.6.1 Saudi Arabia
    • 7.6.2 UAE
    • 7.6.3 Qatar
    • 7.6.4 South Africa
    • 7.6.5 Rest of Middle East & Africa

8 Key Developments

  • 8.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 8.2 Acquisitions & Mergers
  • 8.3 New Product Launch
  • 8.4 Expansions
  • 8.5 Other Key Strategies

9 Company Profiling

  • 9.1 Siemens
  • 9.2 Cavotec SA
  • 9.3 ABB Ltd.
  • 9.4 Schneider Electric
  • 9.5 Wabtec Corporation
  • 9.6 Danfoss
  • 9.7 PowerCon
  • 9.8 MacGregor
  • 9.9 Ratio Electric B.V.
  • 9.10 Nidec ASI
  • 9.11 ESL Power Systems, Inc.
  • 9.12 Piller Group GmbH
  • 9.13 Wartsila
  • 9.14 VINCI Energies