市場調査レポート
商品コード
1209858
船舶用代替電源の2028年までの市場予測-船舶別(ロールオン/ロールオフ船、クルーズ船、コンテナ船、その他)、電力要件別(5MW以上、2MW-5MW、2MW以下、その他電力要件)、地域別の世界分析Alternate Marine Power Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Vessel (Roll-on/Roll-off Ships, Cruises, Container Vessels and Other Vessels), Power Requirement (Above 5 MW, 2 MW- 5 MW, Up to 2 MW and Other Power Requirements) and By Geography |
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船舶用代替電源の2028年までの市場予測-船舶別(ロールオン/ロールオフ船、クルーズ船、コンテナ船、その他)、電力要件別(5MW以上、2MW-5MW、2MW以下、その他電力要件)、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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ストラティスティックスMRCによると、世界の船舶用代替電源市場は2022年に10億6,940万米ドルを占め、2028年には22億5,020万米ドルに達し、予測期間中に13.2%のCAGRで成長すると予測されています。
船舶用代替電源は、船舶が港や海岸で停泊する際に電力を供給する公害防止対策です。これは、陸上電力を代用として利用するもので、ディーゼル発電機から発生する公害を減少させることができます。現在、いくつかの国で再生可能エネルギーによるクリーンな電力供給への切り替えが進んでおり、持続可能な電力利用の実現に向け、さらなる貢献が期待されています。船舶の代替電源は、燃料消費量の削減により運航コストを下げることができるため、普及が進んでいます。また、メンテナンスコストの削減、船主や顧客へのグリーンプロファイルの提供、騒音公害や排ガスの低減にもつながります。
国際海事機関(IMO)によると、CO2排出量は全体の約3%を占めています。海岸線周辺に集中し、海洋生物に悪影響を及ぼすことから、欧州議会は2050年までにその割合が17%にも達すると推定しています。国連貿易開発会議によると、世界中で取引される商品の約80%が海上輸送に依存しています。
市場力学
促進要因
環境意識の高まり
港湾やその周辺での温室効果ガス排出は、世界的に大きな問題となっています。ディーゼルエンジンの代わりに電力を供給する代替船舶システムは、温室効果ガスの排出を削減します。また、再生可能エネルギーである天然ガスを利用した船舶は、港湾の二酸化炭素排出量削減に貢献するとして注目されています。さらに、船舶による汚染削減のための規則や規制の高まりが、市場の成長に寄与しています。
抑制要因
初期投資額が高い
初期費用には、高圧電源トランス、配電盤、制御盤、配電システムなどの設置が含まれます。陸上代替電源システムの構築に必要な初期投資コスト、運用コスト、船舶の代替電源システム用改造に必要なコストが高額です。これが市場拡大の阻害要因となっています。
機会
グローバリゼーションと工業化の進展
工業化の進展により、輸送コストの低さから海上輸送の需要が高まっています。発展途上国の世界化により、製品製造企業にとって大きな機会がもたらされています。このため、製造コストの低い場所や国への原材料の輸送が促進されています。水上輸送の増加により、世界中で産業用海洋発電の需要が高まっています。
脅威
公害
船舶が静止しているときのみ、公害の発生を抑えることができます。実際に海上にいるときは、従来のエンジンを使っているため、海上の大気にはまだ汚染が広がっています。また、船舶やタンカーの大きさによっては、電力消費量も膨大になります。また、船舶の大きさによって電力消費量が膨大になることもあり、船舶によっては代替発電に適さない場合もあります。これらが市場成長を阻害する要因となっています。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行により、運輸・海洋産業の活動に影響が出ることが予想されます。ほとんどの企業が契約を延期し、資材調達のリードタイムを増加させました。パンデミック発生中は、運輸業の半分以上の業務が停止します。さらに、政府による輸出入活動の制限も市場の成長を妨げています。
予測期間中、クルーズセグメントが最大になると予想される
クルーズ分野は、メンテナンスコストの削減、船主や顧客へのグリーンプロファイルの提供、騒音公害や排ガスの低減などの利点から、有利な成長を遂げると推定されます。好調な景気回復により、消費者支出が増加し、贅沢なライフスタイルとレジャー旅行費用が徐々に増加しています。また、リポジショニング・クルーズが大幅に増加しているのも、ある航行地から別の航行地へ船を移動させることを意味します。これらは、同分野の成長を後押しする要因となっています。
予測期間中、5MW以上のセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
5MW以上のセグメントは、電力供給の高い信頼性により、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。船舶用電源の代替導入は、特にディーゼル推進システムのすべての運転段階において、より高い燃料効率につながっています。したがって、これらの側面は、市場の成長を高めると推定されます。
最もシェアの高い地域
北米は、港湾における大気汚染の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。港湾における物品と乗客の移動の増加により、船舶の数が急増しています。強力な規制の枠組みや停泊による有害な影響に関する意識の高まりは、これらの地域市場にとって好条件となることが予想されます。
CAGRが最も高い地域
欧州は、公害削減のための政府による厳しい規制の適用により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。コールドアイロンにおける公害防止対策と排出規制の実施は、船舶における代替海洋電力ベースの採用を活性化させました。さらに、さまざまな港の成長と発展、船舶用代替電源の用途の増加が、欧州の市場を牽引する主な要因となっています。
主な発展
2020年10月、ABBはVikingsフェリーラインにマリン&ポートショア接続技術を納入しました。岸壁接続技術の設計は、持続可能な港内運用につながる都市-港で評価されています。
2019年6月、シュナイダーエレクトリックとMV Hamnavoeは、ストロムネスに停泊するMV Hamnavoe NorthLinkフェリーにグリーン電力を供給するプロジェクトを発表しました。このプロジェクトは、英国初の大型商業船舶の陸上接続です。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Alternate Marine Power Market is accounted for $1069.4 million in 2022 and is expected to reach $2250.2 million by 2028 growing at a CAGR of 13.2% during the forecast period. Alternate marine power is an anti-pollution measure to provide power to ships when they halt on the port or shore. This utilizes shore electric power as a substitute, which decreases the pollution generated by the diesel generator. Currently, several countries are switching to clean electrical power supply produced from renewable energy sources, which is estimated to further help achieve sustainable use of electricity. The practice of using alternate marine power for ships is gaining traction, as it lowers operation cost by reducing fuel consumption. It also reduces maintenance costs, provides green profiles to ship owners and customers, and reduces noise pollution and exhaust emissions.
According to International Maritime Organization (IMO), carbon emissions account for about 3% of the total CO2 emissions. Concentrated around the coastlines and detrimental to marine life, the European Parliament estimates that the percentage could be as high as 17% by 2050. According to the United Nations Conference on Trade and Development, about 80% of the goods traded across the globe depend on maritime transport.
Market Dynamics:
Driver:
Rising environmental awareness
Greenhouse gas emissions in and around port areas are becoming a major concern around the world. Alternative marine systems provide electricity instead of diesel, reducing greenhouse gas emissions. Renewable energy sources-based natural gases have gathered traction for ships to help reduce carbon footprint of ports. Furthermore, the rising rules and regulations for pollution reduction caused by ships and vessels contribute to the growth of the market.
Restraint:
High initial investment
The initial cost includes the installation of high voltage power transformers, distribution and control panels, electrical distribution systems etc. The initial investment costs required to build alternative land side marine power systems, the operating costs of these systems and the costs required to modify vessels for the alternative marine power systems are high. Hence, these are the factors restraining the expansion of the market.
Opportunity:
Rise in Globalization and Industrialization
Rise in industrialization has created a huge demand for sea trade, owing to the low cost of transportation. Significant opportunities are being introduced for product manufacturing companies, due to globalization in developing countries. This has encouraged transportation of the raw material to places/countries where the manufacturing cost is low. Water transportation has increased around the globe, and this has increased the demand for industrial marine power all over the world.
Threat:
Pollution
The reduction in pollution occurs only when the ship is stationary. When the ship is actually in the water, then because of the usage of conventional engines, pollution will still spread in the marine atmosphere. Moreover, the consumption of electricity can be enormous owing to the size of the ships and tankers. Even certain ships are not compatible and suitable for the process of alternate marine power. Therefore, these are the factors hindering market growth.
COVID-19 Impact
The outbreak of the COVID-19 pandemic is anticipated to affect the activities of the transportation and marine industries. Most of the companies postponed contracts and increasing the lead time for material procurement. As more than half of the activities in transportation are on halt during the pandemic situation. Additionally, restrictions imposed by the government on export and import activities hamper the market growth.
The cruise segment is expected to be the largest during the forecast period
The cruise segment is estimated to have a lucrative growth, due to its advantages like it reduces maintenance costs, provides green profiles to ship owners and customers, and reduces noise pollution and exhaust emissions. Strong economic recovery has led to an increase in consumer spending and a gradual increase in luxury lifestyles and leisure travel expenses. Substantial increase in repositioning cruises refers to moving a ship from one sailing destination to another. Therefore, these are the factors boosting the growth of the segment.
The above 5 MW segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The above 5 MW segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the high reliability of the power supply. Alternate marine power installation has led to higher fuel efficiency specifically for diesel propulsion systems for all stages of operation. Thus, these aspects are estimated to enhance the growth of the market.
Region with highest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising air pollution at ports. The increasing movement of goods and passengers through ports lead to a surge in the number of ships. A strong regulatory framework and higher awareness about the harmful impact of berthing is expected to bode well for these regional markets.
Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the application of stringent regulations by the government in order to reduce pollution. Implementation of anti-pollution measures and emission norms in cold ironing has invigorated adoption of alternate marine power-based electricity in ships. Furthermore, growth and development of different ports and increase in applications of alternate marine power-based electricity are key factors driving the market in Europe.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Alternate Marine Power Market include Siemens, Cavotec SA, ABB Ltd., Schneider Electric, Wabtec Corporation, Danfoss, PowerCon, MacGregor, Ratio Electric B.V., Nidec ASI, ESL Power Systems, Inc., Piller Group GmbH, Wartsila and VINCI Energies.
Key Developments:
In October 2020, ABB has delivered marine & port shore connection technology to Vikings ferry line. The shore connection technology design is valued at city-ports which will lead to sustainable in-harbour operations.
In June 2019, Schneider Electric and MV Hamnavoe announced a project to supply green electric power to the MV Hamnavoe NorthLink ferry docked in Stromness. The project is the first large commercial ship shore connection in the U.K.
Vessels Covered:
Power Requirements Covered:
Regions Covered:
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