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市場調査レポート
商品コード
1482381
Xpengの電化、接続性、インテリジェンス、シェアリングにおけるレイアウトの分析(2023年)Analysis on Xpeng's Layout in Electrification, Connectivity, Intelligence and Sharing, 2023 |
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Xpengの電化、接続性、インテリジェンス、シェアリングにおけるレイアウトの分析(2023年) |
出版日: 2024年04月10日
発行: ResearchInChina
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即日から翌営業日
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NIO、Xpeng、Li Autoは、電化、接続性、インテリジェンス、シェアリングの革命において、もっとも急速に発展している自動車メーカーの1つであり、XpengはNIOとLi Autoよりも革新的で先鋭的であるため、粗利益率がもっとも低くなります。
NOAの分野では、XpengとHuaweiが中国でリードしています。
Xpengの車種は、先進のインテリジェントドライビングシステムを搭載しています。Xpengの公式データによると、2023年10月7日現在、2024 G9の総受注台数1万5,000台のうち、Xpengの先進のインテリジェントドライビングシステムであるXNGPを標準装備したMAX版が80%以上を占めています。
以下は、D1EVが開催した初の中国のインテリジェントドライビング競技会の結果です。
深圳市街地NOAリスト:1位、Xpeng G6、2位、Avatr 11、2位、Avatr 11、3位、ARCFOX aS HI Edition、4位、AITO M5
深圳高速道路NOAリスト:1位、ARCFOX aS、2位、AITO M5、3位、Hyper GT
上海市街地NOAリスト:1位、Xpeng G6、2位、Jiyue 01、3位、ARCFOX aS HI Edition、4位、Avatr 11、5位、AITO M55
上海高速道路NOAリスト:1位、AITO M5、2位、Xpeng G6、3位、Neta S
広州高速道路NOAリスト:1位、Xpeng G6、2位、AITO M5、3位、Avatr 11
Xpeng G6のNOAが中国でトップの地位にあることがわかります。
Xpengは中国で初めて12,000Tの超大型ダイカストマシンを採用し、CIBバッテリーボディ一体化設計を実現しました。
Xpengの一体成型とCIBバッテリーボディの一体化設計は、シャーシの保護性能を高めると同時に、縦方向のスペースを節約し、安全性と乗り心地を向上させました。フロント/リア一体型アルミダイカスト技術のねじり剛性は最大42,000N*m/degで、83%向上し、161のコンポーネントを統合し、車体重量を17%削減しました。
Xpengの社長兼CEOの何暁鵬氏は、Xpengは現在、世界で唯一の12,000Tの超大型ダイカストマシンを保有しており、より大型のダイカスト部品の生産をサポートするため、間もなく16,000Tのダイカストマシンを拡張すると述べました。現在、XpengはCIB+センターフロア統合ダイカスト技術を開発しており、航続距離を5%伸ばし、全体の製造コストを10%~30%下げることができます。
広州工場で、XpengとGuangdong Hongtu Technologyは「工場内工場」を建設する新しい協業モデルを採用し、一体成型部品の自動車への利用を加速しました。Guangdong Hongtu Technologyは、Xpengやその他の新エネルギー車ブランドと従来型自動車メーカーを含む複数の顧客から一体成型製品の指定通知を受け取っています。
Xpengは100台の空飛ぶ車の注文を確保しました。
2013年~2023年にわたり、Xpeng傘下のXPeng AeroHTは6世代の空飛ぶ車を開発しました。
2023年10月、Xpeng AeroHTはXpeng 1024 Tech Dayで2つの空飛ぶ車を発表しました。分割構成は「モジュラーフライングカー」と名付けられ、空中モジュールと地上モジュールの2つの部品で構成され、自動的に分離および結合できます。
2023年12月1日、嘉興市南湖区のRoad-Air Cooperative Three-Dimensional Transportation Industry Research InstituteはXpeng AeroHTと予約契約を締結し、高速道路や水路などの交通の総合的な管理、空飛ぶキャンプ体験、現場接続輸送に使用されるモジュラーフライングカーを100台発注する予定です。
当レポートでは、Xpengについて調査し、電化、接続性、インテリジェンス、シェアリングにおける同社の戦略や開発動向などを分析しています。
Research on Xpeng's layout in electrification, connectivity, intelligence and sharing: in the innovation-driven rapid development, secured orders for 100 flying cars.
NIO, Xpeng and Li Auto are among the fastest-moving automakers in the revolution of electrification, connectivity, intelligence and sharing, and Xpeng is more innovative and radical than NIO and Li Auto, leading to its lowest gross margin.
In NOA field, Xpeng and Huawei lead in China.
Xpeng's car models feature its leading intelligent driving system. According to Xpeng's official data, as of October 7, 2023, of the orders for 15,000 2024 G9 cars in total, the MAX edition equipped with XNGP, Xpeng's advanced intelligent driving system, as a standard configuration, swept more than 80%.
The following are the results of the First China Intelligent Driving Competition held by D1EV:
Shenzhen Urban NOA List: first place: Xpeng G6; second place: Avatr 11; third place: ARCFOX aS HI Edition; fourth place: AITO M5.
Shenzhen Highway NOA List: champion: ARCFOX aS; runner-up: AITO M5; third runner-up: Hyper GT.
Shanghai Urban NOA List: first place: Xpeng G6; second place: Jiyue 01; third place: ARCFOX aS HI Edition; fourth place: Avatr 11; fifth place: AITO M5.
Shanghai Highway NOA List: champion: AITO M5; runner-up: Xpeng G6; third runner-up: Neta S.
Guangzhou Highway NOA List: first place: Xpeng G6; second place: AITO M5; third place: Avatr 11.
It can be seen that the NOA of Xpeng G6 is in a leading position in China.
Xpeng is the first in China to use a 12000T ultra-large die-casting machine to realize CIB battery body integration design.
Xpeng's integrated die-casting and CIB battery body integration design enhance chassis protection while saving vertical space, improving safety and riding comfort. The front and rear integrated aluminum die-casting technology has a torsional stiffness of up to 42,000N*m/deg, up 83%, and integrates 161 components, reducing the body weight by 17%.
He Xiaopeng, president and CEO of Xpeng, said that Xpeng now has the world's only 12000T ultra-large die-casting machine, and will soon expand a 16000T die-casting machine to support the production of larger die-cast parts. At present, Xpeng is developing CIB + center floor integrated die-casting technology, which can increase cruising range by 5% and lower overall manufacturing cost by 10%-30%.
At the Guangzhou factory, Xpeng and Guangdong Hongtu Technology adopted a new cooperation model of building "factory in factory" to speed up the application of integrated die-cast parts in automobiles. Guangdong Hongtu Technology has received the notifications of designating integrated die-cast products from multiple customers including Xpeng and other new energy vehicle brands and conventional automakers.
Xpeng has secured orders for 100 flying car.
From 2013 to 2023, XPeng AeroHT, an arm of Xpeng, developed six generations of flying cars.
In October 2023, Xpeng AeroHT introduced two flying cars at Xpeng 1024 Tech Day: a split configuration and an air-ground integrated configuration. Wherein, the split configuration is named "Modular Flying Car", consisting of two parts, air module and ground module which can automatically separate and combine.
On December 1, 2023, Jiaxing Nanhu District Road-Air Cooperative Three-Dimensional Transportation Industry Research Institute signed a reservation agreement with Xpeng AeroHT, planning to order 100 Modular Flying Cars used for comprehensive management of transportation such as highways and waterways, as well as flying camp experience and site connection transport.
To enhance flying car safety, Xpeng AeroHT independently developed the multi-parachute rescue system. In October 2023, this technology was installed on XPENG X2 and successfully completed a 50-meter ultra-low-altitude parachuting test, filling a gap in ultra-low-altitude rescues.
In early October 2023, the Ministry of Industry and Information Technology, the Ministry of Science and Technology, the Ministry of Finance, and the Civil Aviation Administration jointly issued the Outline for the Development of Green Aviation Manufacturing Industry (2023-2035), specifying the development timetable of eVTOL: by 2025, electric vertical take-off and landing (eVTOL) aircrafts will be piloted; by 2035, new energy aircrafts will become mainstream.
In the summary of Xpeng's development history in Electrification, Connectivity, Intelligence and Sharing, it can be seen that despite a very low gross margin, Xpeng has won recognition and support from all parties by virtue of its great innovation strength and leading technologies. For example, Volkswagen invested RMB5 billion in Xpeng.