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市場調査レポート
商品コード
1498418

アレルギー性結膜炎の世界市場:疾患タイプ別、薬剤クラス別、流通チャネル別、国別、企業の分析(2024年~2032年)

Global Allergic Conjunctivitis Market Report by Disease Type (Seasonal ALLERGIC Conjunctivitis, Perennial Allergic Conjunctivitis ), Drug class, Distribution Channel, Countries and Company Analysis, 2024-2032


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英文 200 Pages
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アレルギー性結膜炎の世界市場:疾患タイプ別、薬剤クラス別、流通チャネル別、国別、企業の分析(2024年~2032年)
出版日: 2024年06月01日
発行: Renub Research
ページ情報: 英文 200 Pages
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概要

世界のアレルギー性結膜炎の市場規模は、2023年の19億6,000万米ドルから2032年に24億米ドルに達すると予測され、2024年~2032年にCAGRで2.27%の成長が見込まれます。

アレルギー性結膜炎は、互換的に眼アレルギー(OA)としても知られています。アレルギー性結膜炎は一般的な免疫学的過敏症であり、多くの人々に影響を及ぼしています。近年、アレルギー性結膜炎の頻度は増加傾向にあり、かゆみ、充血、腫れなどの症状が世界的に見られ、個人のQOLに大きな影響を与えます。その上、アレルギー性結膜炎は診断が不十分で、治療も十分でないことが多い健康問題です。なぜなら、アレルギー性結膜炎の症状で医療機関を受診する患者は非常に少なく、ほとんどの患者はOTC薬品で対処し、薬理学的な治療法で補わないからです。

一般に、結膜炎は自己診断が可能であり、診断検査を受ける必要はほとんどありません。したがって、アレルギー性結膜炎の罹患率は、予測期間の市場の成長に寄与すると予測されます。2021年2月に発表されたNIHの別の論文によると、ウイルス性結膜炎と細菌性結膜炎は感染性結膜炎の2つの一般的な形態であり、ウイルス感染は急性結膜炎症例の最大80%を、細菌感染は小児の感染性結膜炎症例の50~75%を占めています。同じ情報源によると、中国のような国でも結膜炎の罹患率は高いです。さらに、2022年3月に発表されたBMCの論文によると、中国本土における出血性結膜炎の年間平均罹患率は3.58/10万人でした。出血性結膜炎の罹患率の増加は、結膜炎治療に対する需要を促進し、市場成長に寄与すると予測されます。

世界中でのアレルギー性結膜炎患者の増加と医療サービスに対する需要の高まりが、市場成長の大きな促進要因になると予測されます。また、患者数の増加に伴い、多くの主要市場企業がアレルギー性結膜炎治療薬の研究開発活動に注力しており、これもアレルギー性結膜炎市場の成長を後押ししています。

2022年4月に発表されたNatureの論文によると、標本人口の約10%がアレルギー性結膜炎を患っています。インドでは、5歳~15歳のアレルギー性結膜炎の有病率は12.22%でした。また、2021年1月に発表されたNCBIの論文では、患者の半数以上が毎日の症状を季節性または通年性であると報告し、約75%が症状を重症と考えていることが述べられています。また、欧州では1万人あたり1.2~10.6人の春季性角結膜炎の患者がいるとされます。このようなアレルギー性結膜炎の罹患率は、効果的な治療に対する需要を促進し、研究セグメントの成長に寄与すると予測されます。

さらに、汚染物質や化学品への暴露の増加もアレルギー性結膜炎の原因であり、アレルギー性結膜炎市場予測を促進する見込みです。しかし、アレルギー性結膜炎治療薬の副作用が市場の成長を妨げる可能性があります。逆に、この疾患に関する認知度の向上は、主要企業にとってアレルギー性結膜炎市場に投資する機会を創出します。

北米のアレルギー性結膜炎市場

北米は、効果的な治療薬の入手性や、結膜炎に対する消費者の高い意識などの要因により、市場を独占すると予測されます。2020年2月に発表されたNational Library Medicineの論文によると、結膜炎は米国全体で毎年600万人以上が罹患しています。この疾患の推定コストは年間約3億7,700万米ドル~8億5,700万米ドルです。結膜炎は同国でもっとも頻度の高い疾患であり、人口の15%から40%が罹患し、春と夏に頻繁に見られることが判明しています。

また、2021年1月に発表されたNCBIの論文では、季節性または通年性のアレルギー性結膜炎がアレルギー性結膜炎の中でもっとも多く、米国では眼アレルギーの95%以上を占めると言及されています。男女ともに発症し、人口の15%から40%が罹患しています。米国におけるこのような結膜炎の流行は、効果的な治療に対する需要を促進し、予測期間の市場の成長に寄与すると見込まれます。

米国では医療サービスが充実しており、結膜炎に罹患する人が多いことから、市場はまもなく最大のシェアを占めると予測されます。また、カナダでは結膜炎の有病率が高いため、予測期間中の市場の成長に寄与すると予測されます。2022年10月に発表されたBMCの論文によると、カナダ人の21%がドライアイであると推定されています。このような結膜炎の有病率は、カナダにおける市場成長に寄与すると予測されます。

当レポートでは、世界のアレルギー性結膜炎市場について調査し、市場力学、地域とセグメントの分析、主要企業の収益の分析などを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 成長促進要因
  • 課題

第5章 世界のアレルギー性結膜炎市場

第6章 世界のアレルギー性結膜炎の市場シェア分析

  • 疾患タイプ別
  • 薬剤クラス別
  • 流通チャネル別
  • 国別

第7章 疾患タイプ

  • 季節性アレルギー性結膜炎(SAC)
  • 通年性アレルギー性結膜炎(PAC)

第8章 薬剤クラス

  • 抗ヒスタミン薬・肥満細胞安定化薬
  • コルチコステロイド
  • その他

第9章 流通チャネル

  • 病院薬局
  • オンライン薬局
  • 小売薬局・ドラッグストア
  • その他

第10章 国

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • ベルギー
    • オランダ
    • トルコ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • タイ
    • マレーシア
    • インドネシア
    • ニュージーランド
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第11章 ポーターのファイブフォース分析

第12章 SWOT分析

第13章 主要企業の分析

  • Ajanta Pharma Limited
  • Alembic Pharmaceutical Ltd.
  • Cipla Inc.
  • Indoco Remedies Ltd.
  • Johnson & Johnson
  • Novartis AG
  • Ocular Therapeutix, Inc.
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
目次

Allergic Conjunctivitis Market is expected to reach US$ 2.40 Billion by 2032 from US$ 1.96 Billion in 2023, with a CAGR of 2.27% during 2024-2032.

Allergic conjunctivitis interchangeably is also known as Ocular allergy (OA). It is a common immunological hypersensitivity disorder affecting numerous populations. In recent years, allergic conjunctivitis has been increasing in frequency, with symptoms of itching, redness, and swelling globally that significantly impact an individual's quality of life. Besides, allergic conjunctivitis is an often under diagnosed and undertreated health problem because very few patients with allergic conjunctivitis symptoms seek medical attention, whereas most patients manage with over-the-counter medications and complementary no pharmacological remedies.

Generally, conjunctivitis is self-diagnosable, and there is the least need to undergo any diagnostic test for this disease. Thus, the incidence of allergic conjunctivitis is expected to contribute to the market's growth during the forecast period. As per another NIH article published in February 2021, viral and bacterial conjunctivitis are the two common forms of infectious conjunctivitis, with viral infection responsible for up to 80% of all acute conjunctivitis cases and bacterial infection accounting for between 50-75% of cases of infectious conjunctivitis in children. According to the same source, countries like China also have a high incidence of conjunctivitis. Moreover, as per the BMC article published in March 2022, the average annual hemorrhagic conjunctivitis incidence was 3.58/100,000 in mainland China. The rising incidence of hemorrhagic conjunctivitis is expected to drive the demand for conjunctivitis treatment, thereby contributing to market growth.

Increase in patient population of allergic conjunctivitis worldwide and escalating demand for healthcare services is expected to majorly drive the market growth. In addition, many key market players are focusing on R&D activities to develop drugs for allergic conjunctivitis as patient population is increasing, which also drives the allergic conjunctivitis market growth.

As per the Nature article published in April 2022, approximately 10% of the sample population had allergic conjunctivitis. In India, the prevalence of allergic conjunctivitis was 12.22% among those aged between five and 15 years. Also, the NCBI article published in January 2021 mentioned that more than half of the patients report daily symptoms as seasonal or perennial and around 75% consider their symptoms to be severe. The same source also mentioned that there were between 1.2 and 10.6 cases of vernal keratoconjunctivitis per 10,000 individuals in Europe. Such incidence of allergic conjunctivitis is expected to drive the demand for effective treatment, contributing to the growth of the studied segment.

Furthermore, rise in exposure to pollutants and chemicals causes allergic conjunctivitis and is also expected to propel the allergic conjunctivitis market forecast. However, adverse reaction of allergic conjunctivitis medications can impede the growth of the market. Conversely, increase in awareness about the disease creates allergic conjunctivitis market opportunity for the key players to invest.

North America allergic conjunctivitis market

North America is expected to dominate the market, owing to factors such as the easy availability of effective treatment products and high awareness among consumers regarding conjunctivitis in the region. As per the National Library Medicine article published in February 2020, conjunctivitis affects more than 6 million people across the United States every year. The estimated cost for the disease is around USD 377 million to USD 857 million per year. Conjunctivitis is found to be the most frequent disease in the country and affects 15% to 40% of the population, and is seen frequently in spring and summer.

Also, the NCBI article published in January 2021 mentioned that seasonal or perennial allergic conjunctivitis is the most prevalent form of allergic conjunctivitis, with more than 95% of ocular allergy cases in the United States. It is observed in both sexes and affects between 15% and 40% of the population. Such prevalence of conjunctivitis in the United States is expected to drive the demand for effective treatment, thereby contributing to the market's growth during the forecast period.

Due to better healthcare services and the high number of people suffering from conjunctivitis in the United States, the market is expected to hold the largest share shortly. Also, the high prevalence of conjunctivitis in Canada is expected to contribute to the market's growth over the forecast period. As per the BMC article published in October 2022, it is estimated that 21% of Canadians have dry eyes. Such prevalence of conjunctivitis is expected to contribute to market growth in Canada.

Allergic Conjunctivitis Industry Analysis

The Allergic conjunctivitis competitive landscape includes an analysis of global and local companies which hold market shares and are well known, including Ajanta Pharma Limited, Akorn Operating Company LLC, Alembic Pharmaceutical Ltd., Cipla Inc., Indoco Remedies Ltd., Johnson & Johnson, Novartis AG, Ocular Therapeutix, Inc., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., and Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Disease Types - Global Allergic Conjunctivitis Market is divided into 2 viewpoints

1. Seasonal ALLERGIC Conjunctivitis (SAC)

2. Perennial Allergic Conjunctivitis (PAC)

Drugs Class - Global Allergic Conjunctivitis Market is divided into 3 viewpoints

1. Antihistamines & Mast Cell Stabilizers

2. Corticosteroids

3. Others

Distribution Channels - Global Allergic Conjunctivitis Market is divided into 4 viewpoints

1. Hospital Pharmacies

2. Online Pharmacies

3. Retail Pharmacies & Drug Stores

4. Others

Countries - Market is divided into 25 country Allergic Conjunctivitis Industry

North America

1. United States

2. Canada

Europe

1. France

2. Germany

3. Italy

4. Spain

5. United Kingdom

6. Belgium

7. Netherlands

8. Turkey

Asia Pacific

1. China

2. Japan

3. India

4. Australia

5. South Korea

6. Thailand

7. Malaysia

8. Indonesia

9. New Zealand

Latin America

1. Brazil

2. Mexico

3. Argentina

Middle East & Africa

1. South Africa

2. Saudi Arabia

3. United Arab Emirates

Company Insights:

1. Overview

2. Operating business segments

3. Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year

4. Recent Developments

5. Revenue

Companies Covered:

1. Ajanta Pharma Limited

2. Akorn Operating Company LLC

3. Alembic Pharmaceutical Ltd.

4. Cipla Inc.

5. Indoco Remedies Ltd.

6. Johnson & Johnson

7. Novartis AG

8. Ocular Therapeutix, Inc.

9. Sun Pharmaceutical Industries Ltd.

10. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1 Growth Drivers
  • 4.2 Challenges

5. Global Allergic Conjunctivitis Market

6. Global Allergic Conjunctivitis Market Share Analysis

  • 6.1 By Disease Types
  • 6.2 By Drugs Class
  • 6.3 By Distribution Channels
  • 6.4 By Country

7. Disease Types

  • 7.1 Seasonal ALLERGIC Conjunctivitis (SAC)
  • 7.2 Perennial Allergic Conjunctivitis (PAC)

8. Drugs Class

  • 8.1 Antihistamines & Mast Cell Stabilizers
  • 8.2 Corticosteroids
  • 8.3 Others

9. Distribution Channels

  • 9.1 Hospital Pharmacies
  • 9.2 Online Pharmacies
  • 9.3 Retail Pharmacies & Drug Stores
  • 9.4 Others

10. Countries

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
    • 10.1.2 Canada
  • 10.2 Europe
    • 10.2.1 France
    • 10.2.2 Germany
    • 10.2.3 Italy
    • 10.2.4 Spain
    • 10.2.5 United Kingdom
    • 10.2.6 Belgium
    • 10.2.7 Netherlands
    • 10.2.8 Turkey
  • 10.3 Asia Pacific
    • 10.3.1 China
    • 10.3.2 Japan
    • 10.3.3 India
    • 10.3.4 Australia
    • 10.3.5 South Korea
    • 10.3.6 Thailand
    • 10.3.7 Malaysia
    • 10.3.8 Indonesia
    • 10.3.9 New Zealand
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
    • 10.4.2 Mexico
    • 10.4.3 Argentina
  • 10.5 Middle East & Africa
    • 10.5.1 South Africa
    • 10.5.2 Saudi Arabia
    • 10.5.3 United Arab Emirates

11. Porter's Five Forces Analysis

  • 11.1 Bargaining Power of Buyers
  • 11.2 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.3 Degree of Competition
  • 11.4 Threat of New Entrants
  • 11.5 Threat of Substitutes

12. SWOT Analysis

  • 12.1 Strength
  • 12.2 Weakness
  • 12.3 Opportunity
  • 12.4 Threats

13. Key Players Analysis

  • 13.1 Ajanta Pharma Limited
    • 13.1.1 Overview
    • 13.1.2 Operating business segments
    • 13.1.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.1.4 Recent Developments
    • 13.1.5 Revenue
  • 13.2 Akorn Operating Company LLC
    • 13.2.1 Overview
    • 13.2.2 Operating business segments
    • 13.2.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.2.4 Recent Developments
    • 13.2.5 Revenue
  • 13.3 Alembic Pharmaceutical Ltd.
    • 13.3.1 Overview
    • 13.3.2 Operating business segments
    • 13.3.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.3.4 Recent Developments
    • 13.3.5 Revenue
  • 13.4 Cipla Inc.
    • 13.4.1 Overview
    • 13.4.2 Operating business segments
    • 13.4.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.4.4 Recent Developments
    • 13.4.5 Revenue
  • 13.5 Indoco Remedies Ltd.
    • 13.5.1 Overview
    • 13.5.2 Operating business segments
    • 13.5.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.5.4 Recent Developments
    • 13.5.5 Revenue
  • 13.6 Johnson & Johnson
    • 13.6.1 Overview
    • 13.6.2 Operating business segments
    • 13.6.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.6.4 Recent Developments
    • 13.6.5 Revenue
  • 13.7 Novartis AG
    • 13.7.1 Overview
    • 13.7.2 Operating business segments
    • 13.7.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.7.4 Recent Developments
    • 13.7.5 Revenue
  • 13.8 Ocular Therapeutix, Inc.
    • 13.8.1 Overview
    • 13.8.2 Operating business segments
    • 13.8.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.8.4 Recent Developments
    • 13.8.5 Revenue
  • 13.9 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 13.9.1 Overview
    • 13.9.2 Operating business segments
    • 13.9.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.9.4 Recent Developments
    • 13.9.5 Revenue
  • 13.10 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 13.10.1 Overview
    • 13.10.2 Operating business segments
    • 13.10.3 Product portfolio & Product Launch in Last 1 Year
    • 13.10.4 Recent Developments
    • 13.10.5 Revenue