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表紙:支店の変革:2021年
市場調査レポート
商品コード
989752

支店の変革:2021年

Branch Transformation 2021

出版日: | 発行: Retail Banking Research | ページ情報: 英文 887 Pages; 583 Tables and Figures | 納期: 即日から翌営業日

価格
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支店の変革:2021年
出版日: 2021年01月31日
発行: Retail Banking Research
ページ情報: 英文 887 Pages; 583 Tables and Figures
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

TAU (窓口業務の支援ユニット) は、支店変革の重要なイネーブラーで、金融機関がそのような支店変革プログラムを実施することで、より大きな展開が可能になると予想されています。また、ASST (支援セルフサービス端末) がますます一般的になり、多くの顧客が支店バンキングの相互作用を期待しています。

当レポートでは、銀行が支店を変革するために利用する予定の技術と、銀行における人の役割について検証し、世界24ヶ国の銀行やその他の金融機関におけるTAUとASSTの現在の展開と将来の可能性、これらの技術の主な市場促進要因と阻害要因を特定します。

  • 1. 支店戦略 - 銀行の構造、支店と窓口のポジション、支店の形式、支店の技術、支店の予測
  • 2. 窓口業務の現金自動化 - 市場規模と成長率、市場セグメンテーション、機能性、メーカーの市場シェア、市場予測
  • 3. 支援セルフサービス - 市場規模と成長率、市場セグメンテーション、機能性、メーカーの市場シェア、市場予測
  • 4. 銀行のプロファイル
  • 5. 付録

地理的範囲

欧州・中東・アフリカ:

  • オーストリア
  • フランス
  • ドイツ
  • イタリア
  • ポーランド
  • ポルトガル
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スイス
  • トルコ
  • 英国

アジア太平洋地域:

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • ニュージーランド
  • シンガポール
  • タイ

南北アメリカ:

  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国
目次

Faced with changing customer behaviour and expectations, and ever-increasing cost pressures, banks are undertaking wholesale reviews of branch strategy and transforming their branches, making radical changes to the format, technology and staffing model of the branch.

The teller assist unit (TAU) is viewed by many as a vital enabler of branch transformation, with significant potential for greater deployment as financial institutions conduct such branch transformation programmes. At the same time, assisted self-service terminals (ASSTs) are becoming increasingly common, as financial institutions seek to marry the efficiency of the self-service channel with the personal touch of assistance, either in-person or via a video link, that many customers expect for branch banking interactions.

The study examines which technologies banks plan to utilise to transform their branches and the role of the people within them. It reports the current deployment and future potential of TAUs and ASSTs among banks and other financial institutions in 24 key countries worldwide, while identifying the main market drivers and inhibitors for these technologies.

The information and insights contained in this report help suppliers and analysts make better, more informed decisions about how best to take advantage of emerging market opportunities, by establishing:

  • How branch strategies and are evolving in response to digitisation and changing customer behaviour
  • Which non-cash branch technologies banks are being utilised by banks
  • The current size and structure of the markets for TAUs and ASSTs, including market shares of industry suppliers
  • The critical market requirements and vendor selection criteria for TAUs and ASSTs
  • How the TAU and ASST markets are likely to change over the next few years
  • Which countries have the largest potential for TAUs and ASSTs

The 887-page report comprises an introductory section with international comparisons and analysis, and 24 individual country reports, which have a common structure:

  • 1. Branch strategy - banking structure, branches and teller positions, branch formats, branch technology, branch forecasts
  • 2. Teller Cash Automation - market size and growth, market segmentation, functionality, manufacturer market shares, market forecasts
  • 3. Assisted Self-Service - market size and growth, market segmentation, functionality, manufacturer market shares, market forecasts
  • 4. Bank profiles
  • 5. Annex

Geographic coverage

EMEA:

  • Austria
  • France
  • Germany
  • Italy
  • Poland
  • Portugal
  • Russia
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Spain
  • Switzerland
  • Turkey
  • United Kingdom

Asia-Pacific:

  • Australia
  • China
  • India
  • Indonesia
  • New Zealand
  • Singapore
  • Thailand

Americas:

  • Brazil
  • Canada
  • Mexico
  • USA
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