デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1485643

eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの世界市場に関する洞察、2030年までの予測

Global E-Sports Live Streaming Platform Market Insights, Forecast to 2030

出版日: | 発行: QYResearch | ページ情報: 英文 137 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.31円
eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの世界市場に関する洞察、2030年までの予測
出版日: 2024年05月29日
発行: QYResearch
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

当レポートは、eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム (E-Sports Live Streaming Platform) 市場について調査しており、市場規模や動向・需要の予測、成長要因および課題の分析、タイプ・用途・企業・地域別の内訳、競合情勢、主要企業のプロファイルなどの情報を提供しています。

目次

第1章 レポート概要

  • 調査範囲
  • 市場分析:タイプ別
    • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場規模成長率:タイプ別: 2019 VS 2023 VS 2030
    • Cloud-Based
    • On-Premises
  • 市場:用途別
    • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:用途別: 2019 VS 2023 VS 2030
    • Individual
    • Team
    • Others
  • 前提条件と制限
  • 調査目的
  • 対象期間

第2章 世界の市場成長トレンド

  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場展望 (2019-2030)
  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場成長トレンド:地域別
    • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:地域別: 2019 VS 2023 VS 2030
    • eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場規模実績:地域別 (2019-2024)
    • eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場規模予測:地域別 (2025-2030)
  • eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場動向
    • eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 業界動向
    • eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場の促進要因
    • eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場の課題
    • eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場の抑制要因

第3章 競合情勢:主要企業別

  • 世界規模の売上高 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム :競合別
    • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの収益:企業別 (2019-2024)
    • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの収益シェア:企業別 (2019-2024)
  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:企業タイプ別 (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
  • 世界の主要企業 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム, 売上高ランキング, 2022 VS 2023 VS 2024
  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場集中度
    • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場集中度 (CR5 and HHI)
    • 世界の上位10・上位5企業: eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの収益 2023
  • 世界の主要企業 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 本社 および提供地域
  • 世界の主要企業 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム, 製品およびアプリケーション
  • 世界の主要企業 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム, 業界参入時期
  • M&A, 拡張計画

第4章 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 内訳データ:タイプ別

  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場規模実績:タイプ別 (2019-2024)
  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場規模予測:タイプ別 (2025-2030)

第5章 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 内訳データ:用途別

  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場規模実績:用途別 (2019-2024)
  • 世界のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場規模予測:用途別 (2025-2030)

第6章 北米

  • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模 (2019-2030)
  • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2019-2024)
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2025-2030)
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:タイプ別 (2019-2030)
  • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2019-2024)
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2025-2030)
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:用途別 (2019-2030)
  • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別 (2019-2024)
    • 北米のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場 シェア 国別 (2025-2030)
    • 米国
    • カナダ

第7章 欧州

  • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模 (2019-2030)
  • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2019-2024)
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2025-2030)
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:タイプ別 (2019-2030)
  • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2019-2024)
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2025-2030)
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:用途別 (2019-2030)
  • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別 (2019-2024)
    • 欧州のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別 (2025-2030)
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧

第8章 中国

  • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模 (2019-2030)
  • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別
    • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2019-2024)
    • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2025-2030)
    • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:タイプ別 (2019-2030)
  • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別
    • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2019-2024)
    • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2025-2030)
    • 中国のeスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:用途別 (2019-2030)

第9章 アジア(中国を除く)

  • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模 (2019-2030)
  • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2019-2024)
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2025-2030)
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:タイプ別 (2019-2030)
  • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2019-2024)
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2025-2030)
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:用途別 (2019-2030)
  • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:地域別
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:地域別: 2019 VS 2023 VS 2030
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:地域別 (2019-2024)
    • アジア地域 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:地域別 (2025-2030)
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • 東南アジア
    • インド
    • オーストラリア

第10章 中近東・アフリカ・中南米

  • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模 (2019-2030)
  • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2019-2024)
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:タイプ別 (2025-2030)
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:タイプ別 (2019-2030)
  • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2019-2024)
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:用途別 (2025-2030)
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォームの市場シェア:用途別 (2019-2030)
  • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別 (2019-2024)
    • 中近東・アフリカ・中南米 eスポーツ・ライブ・ストリーミング・プラットフォーム 市場規模:国別 (2025-2030)
    • ブラジル
    • メキシコ
    • トルコ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • 湾岸協力理事会諸国

第11章 主要企業のプロファイル

  • Amazon
  • YouTube
  • InstaGib TV
  • Mixer
  • Hitbox
  • Azubu
  • BigoLive
  • Gosu Gamers
  • Dlive
  • Disco Melee
  • Dailymotion
  • Smashcast

第12章 アナリストによる分析/結論

第13章 付録

図表

List of Tables

Table 1. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size Growth Rate by Type (US$ Million): 2019 VS 2023 VS 2030

Table 2. Key Players of Cloud-Based

Table 3. Key Players of On-Premises

Table 4. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size Growth by Application (US$ Million): 2019 VS 2023 VS 2030

Table 5. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size Growth Rate (CAGR) by Region (US$ Million): 2019 VS 2023 VS 2030

Table 6. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region (2019-2024) & (US$ Million)

Table 7. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Region (2019-2024)

Table 8. Global E-Sports Live Streaming Platform Forecasted Market Size by Region (2025-2030) & (US$ Million)

Table 9. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Region (2025-2030)

Table 10. E-Sports Live Streaming Platform Market Trends

Table 11. E-Sports Live Streaming Platform Market Drivers

Table 12. E-Sports Live Streaming Platform Market Challenges

Table 13. E-Sports Live Streaming Platform Market Restraints

Table 14. Global E-Sports Live Streaming Platform Revenue by Players (2019-2024) & (US$ Million)

Table 15. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Players (2019-2024)

Table 16. Global Top E-Sports Live Streaming Platform Players by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in E-Sports Live Streaming Platform as of 2023)

Table 17. Global E-Sports Live Streaming Platform Industry Ranking 2022 VS 2023

Table 18. Global 5 Largest Players Market Share by E-Sports Live Streaming Platform Revenue (CR5 and HHI) & (2019-2024)

Table 19. Global Key Players of E-Sports Live Streaming Platform, Headquarters and Area Served

Table 20. Global Key Players of E-Sports Live Streaming Platform, Product and Application

Table 21. Global Key Players of E-Sports Live Streaming Platform, Date of Enter into This Industry

Table 22. Mergers & Acquisitions, Expansion Plans

Table 23. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024) & (US$ Million)

Table 24. Global E-Sports Live Streaming Platform Revenue Market Share by Type (2019-2024)

Table 25. Global E-Sports Live Streaming Platform Forecasted Market Size by Type (2025-2030) & (US$ Million)

Table 26. Global E-Sports Live Streaming Platform Revenue Market Share by Type (2025-2030)

Table 27. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024) & (US$ Million)

Table 28. Global E-Sports Live Streaming Platform Revenue Market Share by Application (2019-2024)

Table 29. Global E-Sports Live Streaming Platform Forecasted Market Size by Application (2025-2030) & (US$ Million)

Table 30. Global E-Sports Live Streaming Platform Revenue Market Share by Application (2025-2030)

Table 31. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024) & (US$ Million)

Table 32. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030) & (US$ Million)

Table 33. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024) & (US$ Million)

Table 34. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030) & (US$ Million)

Table 35. North America E-Sports Live Streaming Platform Growth Rate (CAGR) by Country (US$ Million): 2019 VS 2023 VS 2030

Table 36. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2019-2024) & (US$ Million)

Table 37. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2025-2030) & (US$ Million)

Table 38. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024) & (US$ Million)

Table 39. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030) & (US$ Million)

Table 40. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024) & (US$ Million)

Table 41. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030) & (US$ Million)

Table 42. Europe E-Sports Live Streaming Platform Growth Rate (CAGR) by Country (US$ Million): 2019 VS 2023 VS 2030

Table 43. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2019-2024) & (US$ Million)

Table 44. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2025-2030) & (US$ Million)

Table 45. China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024) & (US$ Million)

Table 46. China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030) & (US$ Million)

Table 47. China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024) & (US$ Million)

Table 48. China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030) & (US$ Million)

Table 49. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024) & (US$ Million)

Table 50. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030) & (US$ Million)

Table 51. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024) & (US$ Million)

Table 52. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030) & (US$ Million)

Table 53. Asia E-Sports Live Streaming Platform Growth Rate (CAGR) by Region (US$ Million): 2019 VS 2023 VS 2030

Table 54. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region (2019-2024) & (US$ Million)

Table 55. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region (2025-2030) & (US$ Million)

Table 56. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024) & (US$ Million)

Table 57. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030) & (US$ Million)

Table 58. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024) & (US$ Million)

Table 59. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030) & (US$ Million)

Table 60. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Growth Rate (CAGR) by Country (US$ Million): 2019 VS 2023 VS 2030

Table 61. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2019-2024) & (US$ Million)

Table 62. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2025-2030) & (US$ Million)

Table 63. Amazon Company Details

Table 64. Amazon Business Overview

Table 65. Amazon E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 66. Amazon Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 67. Amazon Recent Development

Table 68. YouTube Company Details

Table 69. YouTube Business Overview

Table 70. YouTube E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 71. YouTube Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 72. YouTube Recent Development

Table 73. InstaGib TV Company Details

Table 74. InstaGib TV Business Overview

Table 75. InstaGib TV E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 76. InstaGib TV Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 77. InstaGib TV Recent Development

Table 78. Mixer Company Details

Table 79. Mixer Business Overview

Table 80. Mixer E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 81. Mixer Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 82. Mixer Recent Development

Table 83. Hitbox Company Details

Table 84. Hitbox Business Overview

Table 85. Hitbox E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 86. Hitbox Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 87. Hitbox Recent Development

Table 88. Azubu Company Details

Table 89. Azubu Business Overview

Table 90. Azubu E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 91. Azubu Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 92. Azubu Recent Development

Table 93. BigoLive Company Details

Table 94. BigoLive Business Overview

Table 95. BigoLive E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 96. BigoLive Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 97. BigoLive Recent Development

Table 98. Gosu Gamers Company Details

Table 99. Gosu Gamers Business Overview

Table 100. Gosu Gamers E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 101. Gosu Gamers Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 102. Gosu Gamers Recent Development

Table 103. Dlive Company Details

Table 104. Dlive Business Overview

Table 105. Dlive E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 106. Dlive Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 107. Dlive Recent Development

Table 108. Disco Melee Company Details

Table 109. Disco Melee Business Overview

Table 110. Disco Melee E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 111. Disco Melee Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 112. Disco Melee Recent Development

Table 113. Dailymotion Company Details

Table 114. Dailymotion Business Overview

Table 115. Dailymotion E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 116. Dailymotion Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 117. Dailymotion Recent Development

Table 118. Smashcast Company Details

Table 119. Smashcast Business Overview

Table 120. Smashcast E-Sports Live Streaming Platform Product

Table 121. Smashcast Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024) & (US$ Million)

Table 122. Smashcast Recent Development

Table 123. Research Programs/Design for This Report

Table 124. Key Data Information from Secondary Sources

Table 125. Key Data Information from Primary Sources

List of Figures

Figure 1. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size Growth Rate by Type, 2019 VS 2023 VS 2030 (US$ Million)

Figure 2. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type: 2023 VS 2030

Figure 3. Cloud-Based Features

Figure 4. On-Premises Features

Figure 5. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size Growth Rate by Application, 2019 VS 2023 VS 2030 (US$ Million)

Figure 6. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application: 2023 VS 2030

Figure 7. Individual Case Studies

Figure 8. Team Case Studies

Figure 9. Others Case Studies

Figure 10. E-Sports Live Streaming Platform Report Years Considered

Figure 11. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size (US$ Million), Year-over-Year: 2019-2030

Figure 12. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size, (US$ Million), 2019 VS 2023 VS 2030

Figure 13. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Region: 2023 VS 2030

Figure 14. Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Players in 2023

Figure 15. Global Top E-Sports Live Streaming Platform Players by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in E-Sports Live Streaming Platform as of 2023)

Figure 16. The Top 10 and 5 Players Market Share by E-Sports Live Streaming Platform Revenue in 2023

Figure 17. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 18. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)

Figure 19. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)

Figure 20. North America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Country (2019-2030)

Figure 21. United States E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 22. Canada E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 23. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 24. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)

Figure 25. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)

Figure 26. Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Country (2019-2030)

Figure 27. Germany E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 28. France E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 29. U.K. E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 30. Italy E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 31. Russia E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 32. Nordic Countries E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 33. China E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 34. China E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)

Figure 35. China E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)

Figure 36. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 37. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)

Figure 38. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)

Figure 39. Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Region (2019-2030)

Figure 40. Japan E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 41. South Korea E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 42. China Taiwan E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 43. Southeast Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 44. India E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 45. Australia E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 46. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 47. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)

Figure 48. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)

Figure 49. Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Country (2019-2030)

Figure 50. Brazil E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 51. Mexico E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 52. Turkey E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 53. Saudi Arabia E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 54. Israel E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 55. GCC Countries E-Sports Live Streaming Platform Market Size YoY Growth (2019-2030) & (US$ Million)

Figure 56. Amazon Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 57. YouTube Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 58. InstaGib TV Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 59. Mixer Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 60. Hitbox Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 61. Azubu Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 62. BigoLive Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 63. Gosu Gamers Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 64. Dlive Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 65. Disco Melee Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 66. Dailymotion Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 67. Smashcast Revenue Growth Rate in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)

Figure 68. Bottom-up and Top-down Approaches for This Report

Figure 69. Data Triangulation

Figure 70. Key Executives Interviewed

目次

This research report focuses on the E-Sports Live Streaming Platform Market. It analyzes market size, trends and demand forecasts, as well as growth factors and challenges. The report provides market data breakdowns by type, application, company, and region, in addition to competitive landscape and key company profiles.

TABLE OF CONTENTS

1 Report Overview

  • 1.1 Study Scope
  • 1.2 Market Analysis by Type
    • 1.2.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size Growth Rate by Type: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 1.2.2 Cloud-Based
    • 1.2.3 On-Premises
  • 1.3 Market by Application
    • 1.3.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 1.3.2 Individual
    • 1.3.3 Team
    • 1.3.4 Others
  • 1.4 Assumptions and Limitations
  • 1.5 Study Objectives
  • 1.6 Years Considered

2 Global Growth Trends

  • 2.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Market Perspective (2019-2030)
  • 2.2 Global E-Sports Live Streaming Platform Growth Trends by Region
    • 2.2.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 2.2.2 E-Sports Live Streaming Platform Historic Market Size by Region (2019-2024)
    • 2.2.3 E-Sports Live Streaming Platform Forecasted Market Size by Region (2025-2030)
  • 2.3 E-Sports Live Streaming Platform Market Dynamics
    • 2.3.1 E-Sports Live Streaming Platform Industry Trends
    • 2.3.2 E-Sports Live Streaming Platform Market Drivers
    • 2.3.3 E-Sports Live Streaming Platform Market Challenges
    • 2.3.4 E-Sports Live Streaming Platform Market Restraints

3 Competition Landscape by Key Players

  • 3.1 Global Revenue E-Sports Live Streaming Platform by Players
    • 3.1.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Revenue by Players (2019-2024)
    • 3.1.2 Global E-Sports Live Streaming Platform Revenue Market Share by Players (2019-2024)
  • 3.2 Global E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
  • 3.3 Global Key Players of E-Sports Live Streaming Platform, Ranking by Revenue, 2022 VS 2023 VS 2024
  • 3.4 Global E-Sports Live Streaming Platform Market Concentration Ratio
    • 3.4.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Market Concentration Ratio (CR5 and HHI)
    • 3.4.2 Global Top 10 and Top 5 Companies by E-Sports Live Streaming Platform Revenue in 2023
  • 3.5 Global Key Players of E-Sports Live Streaming Platform Head office and Area Served
  • 3.6 Global Key Players of E-Sports Live Streaming Platform, Product and Application
  • 3.7 Global Key Players of E-Sports Live Streaming Platform, Date of Enter into This Industry
  • 3.8 Mergers & Acquisitions, Expansion Plans

4 E-Sports Live Streaming Platform Breakdown Data by Type

  • 4.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Historic Market Size by Type (2019-2024)
  • 4.2 Global E-Sports Live Streaming Platform Forecasted Market Size by Type (2025-2030)

5 E-Sports Live Streaming Platform Breakdown Data by Application

  • 5.1 Global E-Sports Live Streaming Platform Historic Market Size by Application (2019-2024)
  • 5.2 Global E-Sports Live Streaming Platform Forecasted Market Size by Application (2025-2030)

6 North America

  • 6.1 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size (2019-2030)
  • 6.2 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type
    • 6.2.1 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024)
    • 6.2.2 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030)
    • 6.2.3 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)
  • 6.3 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application
    • 6.3.1 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024)
    • 6.3.2 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030)
    • 6.3.3 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)
  • 6.4 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country
    • 6.4.1 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 6.4.2 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2019-2024)
    • 6.4.3 North America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Country (2025-2030)
    • 6.4.4 United States
    • 6.4.5 Canada

7 Europe

  • 7.1 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size (2019-2030)
  • 7.2 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type
    • 7.2.1 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024)
    • 7.2.2 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030)
    • 7.2.3 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)
  • 7.3 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application
    • 7.3.1 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024)
    • 7.3.2 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030)
    • 7.3.3 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)
  • 7.4 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country
    • 7.4.1 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 7.4.2 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2019-2024)
    • 7.4.3 Europe E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2025-2030)
    • 7.4.4 Germany
    • 7.4.5 France
    • 7.4.6 U.K.
    • 7.4.7 Italy
    • 7.4.8 Russia
    • 7.4.9 Nordic Countries

8 China

  • 8.1 China E-Sports Live Streaming Platform Market Size (2019-2030)
  • 8.2 China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type
    • 8.2.1 China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024)
    • 8.2.2 China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030)
    • 8.2.3 China E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)
  • 8.3 China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application
    • 8.3.1 China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024)
    • 8.3.2 China E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030)
    • 8.3.3 China E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)

9 Asia (excluding China)

  • 9.1 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size (2019-2030)
  • 9.2 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type
    • 9.2.1 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024)
    • 9.2.2 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030)
    • 9.2.3 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)
  • 9.3 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application
    • 9.3.1 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024)
    • 9.3.2 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030)
    • 9.3.3 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)
  • 9.4 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region
    • 9.4.1 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 9.4.2 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region (2019-2024)
    • 9.4.3 Asia E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Region (2025-2030)
    • 9.4.4 Japan
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 China Taiwan
    • 9.4.7 Southeast Asia
    • 9.4.8 India
    • 9.4.9 Australia

10 Middle East, Africa, and Latin America

  • 10.1 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size (2019-2030)
  • 10.2 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type
    • 10.2.1 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2019-2024)
    • 10.2.2 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Type (2025-2030)
    • 10.2.3 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Type (2019-2030)
  • 10.3 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application
    • 10.3.1 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2019-2024)
    • 10.3.2 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Application (2025-2030)
    • 10.3.3 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Share by Application (2019-2030)
  • 10.4 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country
    • 10.4.1 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country: 2019 VS 2023 VS 2030
    • 10.4.2 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2019-2024)
    • 10.4.3 Middle East, Africa, and Latin America E-Sports Live Streaming Platform Market Size by Country (2025-2030)
    • 10.4.4 Brazil
    • 10.4.5 Mexico
    • 10.4.6 Turkey
    • 10.4.7 Saudi Arabia
    • 10.4.8 Israel
    • 10.4.9 GCC Countries

11 Key Players Profiles

  • 11.1 Amazon
    • 11.1.1 Amazon Company Details
    • 11.1.2 Amazon Business Overview
    • 11.1.3 Amazon E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.1.4 Amazon Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.1.5 Amazon Recent Development
  • 11.2 YouTube
    • 11.2.1 YouTube Company Details
    • 11.2.2 YouTube Business Overview
    • 11.2.3 YouTube E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.2.4 YouTube Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.2.5 YouTube Recent Development
  • 11.3 InstaGib TV
    • 11.3.1 InstaGib TV Company Details
    • 11.3.2 InstaGib TV Business Overview
    • 11.3.3 InstaGib TV E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.3.4 InstaGib TV Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.3.5 InstaGib TV Recent Development
  • 11.4 Mixer
    • 11.4.1 Mixer Company Details
    • 11.4.2 Mixer Business Overview
    • 11.4.3 Mixer E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.4.4 Mixer Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.4.5 Mixer Recent Development
  • 11.5 Hitbox
    • 11.5.1 Hitbox Company Details
    • 11.5.2 Hitbox Business Overview
    • 11.5.3 Hitbox E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.5.4 Hitbox Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.5.5 Hitbox Recent Development
  • 11.6 Azubu
    • 11.6.1 Azubu Company Details
    • 11.6.2 Azubu Business Overview
    • 11.6.3 Azubu E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.6.4 Azubu Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.6.5 Azubu Recent Development
  • 11.7 BigoLive
    • 11.7.1 BigoLive Company Details
    • 11.7.2 BigoLive Business Overview
    • 11.7.3 BigoLive E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.7.4 BigoLive Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.7.5 BigoLive Recent Development
  • 11.8 Gosu Gamers
    • 11.8.1 Gosu Gamers Company Details
    • 11.8.2 Gosu Gamers Business Overview
    • 11.8.3 Gosu Gamers E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.8.4 Gosu Gamers Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.8.5 Gosu Gamers Recent Development
  • 11.9 Dlive
    • 11.9.1 Dlive Company Details
    • 11.9.2 Dlive Business Overview
    • 11.9.3 Dlive E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.9.4 Dlive Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.9.5 Dlive Recent Development
  • 11.10 Disco Melee
    • 11.10.1 Disco Melee Company Details
    • 11.10.2 Disco Melee Business Overview
    • 11.10.3 Disco Melee E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.10.4 Disco Melee Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.10.5 Disco Melee Recent Development
  • 11.11 Dailymotion
    • 11.11.1 Dailymotion Company Details
    • 11.11.2 Dailymotion Business Overview
    • 11.11.3 Dailymotion E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.11.4 Dailymotion Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.11.5 Dailymotion Recent Development
  • 11.12 Smashcast
    • 11.12.1 Smashcast Company Details
    • 11.12.2 Smashcast Business Overview
    • 11.12.3 Smashcast E-Sports Live Streaming Platform Introduction
    • 11.12.4 Smashcast Revenue in E-Sports Live Streaming Platform Business (2019-2024)
    • 11.12.5 Smashcast Recent Development

12 Analyst's Viewpoints/Conclusions

13 Appendix

  • 13.1 Research Methodology
    • 13.1.1 Methodology/Research Approach
      • 13.1.1.1 Research Programs/Design
      • 13.1.1.2 Market Size Estimation
      • 13.1.1.3 Market Breakdown and Data Triangulation
    • 13.1.2 Data Source
      • 13.1.2.1 Secondary Sources
      • 13.1.2.2 Primary Sources
  • 13.2 Author Details
  • 13.3 Disclaimer