デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1121357

世界のモバイルエンターテイメント市場:考察と予測 (2028年まで)

Global Mobile Entertainment Market Insights, Forecast to 2028

出版日: | 発行: QYResearch | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
世界のモバイルエンターテイメント市場:考察と予測 (2028年まで)
出版日: 2022年09月02日
発行: QYResearch
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

当レポートは、モバイルエンターテイメント (Mobile Entertainment) 市場について調査しており、市場規模や動向・需要の予測、成長要因および課題の分析、タイプ・用途・企業・地域別の内訳、競合情勢、主要企業のプロファイルなどの情報を提供しています。

目次

第1章 レポート概要

  • 調査範囲
  • 市場分析:タイプ別
    • 世界のモバイルエンターテイメントの市場規模成長率:タイプ別, 2017 VS 2021 VS 2028
    • Leisure Activities (Singing,Game)
    • Social Activity
    • Shopping
  • 市場:アプリケーション別
    • 世界のモバイルエンターテイメントの市場規模成長率:アプリケーション別, 2017 VS 2021 VS 2028
    • Mobile Phone
    • Tablet PC
    • Others
  • 調査目的
  • 対象期間

第2章 世界の市場成長トレンド

  • 世界のモバイルエンターテイメントの市場展望 (2017-2028)
  • モバイルエンターテイメントの市場成長トレンド:地域別
    • モバイルエンターテイメント 市場規模:地域別: 2017 VS 2021 VS 2028
    • モバイルエンターテイメントの市場規模実績:地域別 (2017-2022)
    • モバイルエンターテイメントの市場規模予測:地域別 (2023-2028)
  • モバイルエンターテイメント 市場動向
    • モバイルエンターテイメント 業界動向
    • モバイルエンターテイメント 市場の促進要因
    • モバイルエンターテイメント 市場の課題
    • モバイルエンターテイメント 市場の抑制要因

第3章 競合情勢:主要企業別

  • 世界のモバイルエンターテイメントの上位企業:収益別
    • 世界のモバイルエンターテイメントの上位企業:収益別 (2017-2022)
    • 世界のモバイルエンターテイメントの収益シェア:企業別 (2017-2022)
  • 世界のモバイルエンターテイメントの市場シェア:企業タイプ別 (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
  • 企業ランキング:モバイルエンターテイメントの収益
  • 世界のモバイルエンターテイメント 市場集中度
    • 世界のモバイルエンターテイメント 市場集中度 (CR5 and HHI)
    • 世界の上位10・上位5企業: モバイルエンターテイメントの収益 2021
  • モバイルエンターテイメントの主要企業の本社および事業エリア
  • 主要企業 モバイルエンターテイメントの製品ソリューションおよびサービス
  • 市場参入時期: モバイルエンターテイメント 市場
  • M&A, 拡張計画

第4章 モバイルエンターテイメント 内訳データ:タイプ別

  • 世界のモバイルエンターテイメントの市場規模実績:タイプ別 (2017-2022)
  • 世界のモバイルエンターテイメントの市場規模予測:タイプ別 (2023-2028)

第5章 モバイルエンターテイメント 内訳データ:アプリケーション別

  • 世界のモバイルエンターテイメントの市場規模実績:アプリケーション別 (2017-2022)
  • 世界のモバイルエンターテイメントの市場規模予測:アプリケーション別 (2023-2028)

第6章 北米

  • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模 (2017-2028)
  • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別
    • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2017-2022)
    • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2023-2028)
    • 北米のモバイルエンターテイメントの市場シェア:タイプ別 (2017-2028)
  • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別
    • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2017-2022)
    • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2023-2028)
    • 北米のモバイルエンターテイメントの市場シェア:アプリケーション別 (2017-2028)
  • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:国別
    • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2017-2022)
    • 北米のモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2023-2028)
    • 米国
    • カナダ

第7章 欧州

  • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模 (2017-2028)
  • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別
    • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2017-2022)
    • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2023-2028)
    • 欧州のモバイルエンターテイメントの市場シェア:タイプ別 (2017-2028)
  • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別
    • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2017-2022)
    • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2023-2028)
    • 欧州のモバイルエンターテイメントの市場シェア:アプリケーション別 (2017-2028)
  • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:国別
    • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2017-2022)
    • 欧州のモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2023-2028)
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧

第8章 アジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模 (2017-2028)
  • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2017-2022)
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2023-2028)
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメントの市場シェア:タイプ別 (2017-2028)
  • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2017-2022)
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2023-2028)
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメントの市場シェア:アプリケーション別 (2017-2028)
  • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:地域別
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:地域別 (2017-2022)
    • アジア太平洋地域 モバイルエンターテイメント 市場規模:地域別 (2023-2028)
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • 東南アジア
    • インド
    • オーストラリア

第9章 ラテンアメリカ

  • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模 (2017-2028)
  • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2017-2022)
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2023-2028)
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメントの市場シェア:タイプ別 (2017-2028)
  • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2017-2022)
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2023-2028)
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメントの市場シェア:アプリケーション別 (2017-2028)
  • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:国別
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2017-2022)
    • ラテンアメリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2023-2028)
    • メキシコ
    • ブラジル

第10章 中東・アフリカ

  • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模 (2017-2028)
  • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2017-2022)
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:タイプ別 (2023-2028)
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメントの市場シェア:タイプ別 (2017-2028)
  • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2017-2022)
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:アプリケーション別 (2023-2028)
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメントの市場シェア:アプリケーション別 (2017-2028)
  • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:国別
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2017-2022)
    • 中東・アフリカのモバイルエンターテイメント 市場規模:国別 (2023-2028)
    • トルコ
    • サウジアラビア
    • UAE

第11章 主要企業のプロファイル

  • Activision Blizzard
  • Apple
  • Electronic Arts
  • Freenet Digital
  • Google
  • QuickPlay Media
  • Rovio International
  • Spotify
  • CBS
  • CJ E&M Netmarble
  • Clear Channel Radio
  • Colopl
  • CyberAgent
  • DeNa
  • Samsung Music Hub
  • OnMobile
  • Locojoy
  • JB Hi-Fi Pty
  • Tencent
  • Alibaba

第12章 アナリストによる分析/結論

第13章 付録

図表
  • Table 1. Global Mobile Entertainment Market Size Growth Rate by Type (US$ Million), 2017 VS 2021 VS 2028
  • Table 2. Key Players of Leisure Activities (Singing,Game)
  • Table 3. Key Players of Social Activity
  • Table 4. Key Players of Shopping
  • Table 5. Global Mobile Entertainment Market Size Growth Rate by Application (US$ Million), 2017 VS 2021 VS 2028
  • Table 6. Global Mobile Entertainment Market Size by Region (US$ Million): 2017 VS 2021 VS 2028
  • Table 7. Global Mobile Entertainment Market Size by Region (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 8. Global Mobile Entertainment Market Share by Region (2017-2022)
  • Table 9. Global Mobile Entertainment Forecasted Market Size by Region (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 10. Global Mobile Entertainment Market Share by Region (2023-2028)
  • Table 11. Mobile Entertainment Market Trends
  • Table 12. Mobile Entertainment Market Drivers
  • Table 13. Mobile Entertainment Market Challenges
  • Table 14. Mobile Entertainment Market Restraints
  • Table 15. Global Mobile Entertainment Revenue by Players (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 16. Global Mobile Entertainment Revenue Share by Players (2017-2022)
  • Table 17. Global Top Mobile Entertainment by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in Mobile Entertainment as of 2021)
  • Table 18. Ranking of Global Top Mobile Entertainment Companies by Revenue (US$ Million) in 2021
  • Table 19. Global 5 Largest Players Market Share by Mobile Entertainment Revenue (CR5 and HHI) & (2017-2022)
  • Table 20. Key Players Headquarters and Area Served
  • Table 21. Key Players Mobile Entertainment Product Solution and Service
  • Table 22. Date of Enter into Mobile Entertainment Market
  • Table 23. Mergers & Acquisitions, Expansion Plans
  • Table 24. Global Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 25. Global Mobile Entertainment Revenue Market Share by Type (2017-2022)
  • Table 26. Global Mobile Entertainment Forecasted Market Size by Type (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 27. Global Mobile Entertainment Revenue Market Share by Type (2023-2028)
  • Table 28. Global Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 29. Global Mobile Entertainment Revenue Share by Application (2017-2022)
  • Table 30. Global Mobile Entertainment Forecasted Market Size by Application (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 31. Global Mobile Entertainment Revenue Share by Application (2023-2028)
  • Table 32. North America Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 33. North America Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 34. North America Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 35. North America Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 36. North America Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 37. North America Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 38. Europe Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 39. Europe Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 40. Europe Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 41. Europe Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 42. Europe Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 43. Europe Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 44. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 45. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 46. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 47. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 48. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size by Region (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 49. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size by Region (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 50. Latin America Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 51. Latin America Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 52. Latin America Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 53. Latin America Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 54. Latin America Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 55. Latin America Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 56. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 57. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 58. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 59. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 60. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 61. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028) & (US$ Million)
  • Table 62. Activision Blizzard Company Details
  • Table 63. Activision Blizzard Business Overview
  • Table 64. Activision Blizzard Mobile Entertainment Product
  • Table 65. Activision Blizzard Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 66. Activision Blizzard Recent Developments
  • Table 67. Apple Company Details
  • Table 68. Apple Business Overview
  • Table 69. Apple Mobile Entertainment Product
  • Table 70. Apple Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 71. Apple Recent Developments
  • Table 72. Electronic Arts Company Details
  • Table 73. Electronic Arts Business Overview
  • Table 74. Electronic Arts Mobile Entertainment Product
  • Table 75. Electronic Arts Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 76. Electronic Arts Recent Developments
  • Table 77. Freenet Digital Company Details
  • Table 78. Freenet Digital Business Overview
  • Table 79. Freenet Digital Mobile Entertainment Product
  • Table 80. Freenet Digital Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 81. Freenet Digital Recent Developments
  • Table 82. Google Company Details
  • Table 83. Google Business Overview
  • Table 84. Google Mobile Entertainment Product
  • Table 85. Google Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 86. Google Recent Developments
  • Table 87. QuickPlay Media Company Details
  • Table 88. QuickPlay Media Business Overview
  • Table 89. QuickPlay Media Mobile Entertainment Product
  • Table 90. QuickPlay Media Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 91. QuickPlay Media Recent Developments
  • Table 92. Rovio International Company Details
  • Table 93. Rovio International Business Overview
  • Table 94. Rovio International Mobile Entertainment Product
  • Table 95. Rovio International Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 96. Rovio International Recent Developments
  • Table 97. Spotify Company Details
  • Table 98. Spotify Business Overview
  • Table 99. Spotify Mobile Entertainment Product
  • Table 100. Spotify Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 101. Spotify Recent Developments
  • Table 102. CBS Company Details
  • Table 103. CBS Business Overview
  • Table 104. CBS Mobile Entertainment Product
  • Table 105. CBS Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 106. CBS Recent Developments
  • Table 107. CJ E&M Netmarble Company Details
  • Table 108. CJ E&M Netmarble Business Overview
  • Table 109. CJ E&M Netmarble Mobile Entertainment Product
  • Table 110. CJ E&M Netmarble Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 111. CJ E&M Netmarble Recent Developments
  • Table 112. Clear Channel Radio Company Details
  • Table 113. Clear Channel Radio Business Overview
  • Table 114. Clear Channel Radio Mobile Entertainment Product
  • Table 115. Clear Channel Radio Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 116. Clear Channel Radio Recent Developments
  • Table 117. Colopl Company Details
  • Table 118. Colopl Business Overview
  • Table 119. Colopl Mobile Entertainment Product
  • Table 120. Colopl Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 121. Colopl Recent Developments
  • Table 122. CyberAgent Company Details
  • Table 123. CyberAgent Business Overview
  • Table 124. CyberAgent Mobile Entertainment Product
  • Table 125. CyberAgent Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 126. CyberAgent Recent Developments
  • Table 127. DeNa Company Details
  • Table 128. DeNa Business Overview
  • Table 129. DeNa Mobile Entertainment Product
  • Table 130. DeNa Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 131. DeNa Recent Developments
  • Table 132. Samsung Music Hub Company Details
  • Table 133. Samsung Music Hub Business Overview
  • Table 134. Samsung Music Hub Mobile Entertainment Product
  • Table 135. Samsung Music Hub Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 136. Samsung Music Hub Recent Developments
  • Table 137. OnMobile Company Details
  • Table 138. OnMobile Business Overview
  • Table 139. OnMobile Mobile Entertainment Product
  • Table 140. OnMobile Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 141. OnMobile Recent Developments
  • Table 142. Locojoy Company Details
  • Table 143. Locojoy Business Overview
  • Table 144. Locojoy Mobile Entertainment Product
  • Table 145. Locojoy Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 146. Locojoy Recent Developments
  • Table 147. JB Hi-Fi Pty Company Details
  • Table 148. JB Hi-Fi Pty Business Overview
  • Table 149. JB Hi-Fi Pty Mobile Entertainment Product
  • Table 150. JB Hi-Fi Pty Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 151. JB Hi-Fi Pty Recent Developments
  • Table 152. Tencent Company Details
  • Table 153. Tencent Business Overview
  • Table 154. Tencent Mobile Entertainment Product
  • Table 155. Tencent Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 156. Tencent Recent Developments
  • Table 157. Alibaba Company Details
  • Table 158. Alibaba Business Overview
  • Table 159. Alibaba Mobile Entertainment Product
  • Table 160. Alibaba Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022) & (US$ Million)
  • Table 161. Alibaba Recent Developments
  • Table 162. Research Programs/Design for This Report
  • Table 163. Key Data Information from Secondary Sources
  • Table 164. Key Data Information from Primary Sources

List of Figures

  • Figure 1. Global Mobile Entertainment Market Share by Type: 2021 VS 2028
  • Figure 2. Leisure Activities (Singing,Game) Features
  • Figure 3. Social Activity Features
  • Figure 4. Shopping Features
  • Figure 5. Global Mobile Entertainment Market Share by Application: 2021 VS 2028
  • Figure 6. Mobile Phone Case Studies
  • Figure 7. Tablet PC Case Studies
  • Figure 8. Others Case Studies
  • Figure 9. Mobile Entertainment Report Years Considered
  • Figure 10. Global Mobile Entertainment Market Size (US$ Million), Year-over-Year: 2017-2028
  • Figure 11. Global Mobile Entertainment Market Size, (US$ Million), 2017 VS 2021 VS 2028
  • Figure 12. Global Mobile Entertainment Market Share by Region: 2021 VS 2028
  • Figure 13. Global Mobile Entertainment Market Share by Players in 2021
  • Figure 14. Global Top Mobile Entertainment Players by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in Mobile Entertainment as of 2021)
  • Figure 15. The Top 10 and 5 Players Market Share by Mobile Entertainment Revenue in 2021
  • Figure 16. North America Mobile Entertainment Market Size YoY (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 17. North America Mobile Entertainment Market Size Market Share by Type (2017-2028)
  • Figure 18. North America Mobile Entertainment Market Size Market Share by Application (2017-2028)
  • Figure 19. North America Mobile Entertainment Market Size Share by Country (2017-2028)
  • Figure 20. United States Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 21. Canada Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 22. Europe Mobile Entertainment Market Size YoY (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 23. Europe Mobile Entertainment Market Size Market Share by Type (2017-2028)
  • Figure 24. Europe Mobile Entertainment Market Size Market Share by Application (2017-2028)
  • Figure 25. Europe Mobile Entertainment Market Size Share by Country (2017-2028)
  • Figure 26. Germany Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 27. France Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 28. U.K. Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 29. Italy Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 30. Russia Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 31. Nordic Countries Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 32. Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size YoY (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 33. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size Market Share by Type (2017-2028)
  • Figure 34. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size Market Share by Application (2017-2028)
  • Figure 35. Asia Pacific Mobile Entertainment Market Size Share by Region (2017-2028)
  • Figure 36. China Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 37. Japan Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 38. South Korea Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 39. Southeast Asia Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 40. India Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 41. Australia Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)

List of Figures

  • Figure 42. Latin America Mobile Entertainment Market Size YoY (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 43. Latin America Mobile Entertainment Market Size Market Share by Type (2017-2028)
  • Figure 44. Latin America Mobile Entertainment Market Size Market Share by Application (2017-2028)
  • Figure 45. Latin America Mobile Entertainment Market Size Share by Country (2017-2028)
  • Figure 46. Mexico Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 47. Brazil Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 48. Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size YoY (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 49. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size Market Share by Type (2017-2028)
  • Figure 50. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size Market Share by Application (2017-2028)
  • Figure 51. Middle East and Africa Mobile Entertainment Market Size Share by Country (2017-2028)
  • Figure 52. Turkey Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 53. Saudi Arabia Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 54. UAE Mobile Entertainment Market Size YoY Growth (2017-2028) & (US$ Million)
  • Figure 55. Activision Blizzard Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 56. Apple Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 57. Electronic Arts Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 58. Freenet Digital Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 59. Google Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 60. QuickPlay Media Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 61. Rovio International Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 62. Spotify Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 63. CBS Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 64. CJ E&M Netmarble Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 65. Clear Channel Radio Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 66. Colopl Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 67. CyberAgent Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 68. DeNa Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 69. Samsung Music Hub Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 70. OnMobile Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 71. Locojoy Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 72. JB Hi-Fi Pty Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 73. Tencent Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 74. Alibaba Revenue Growth Rate in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
  • Figure 75. Bottom-up and Top-down Approaches for This Report
  • Figure 76. Data Triangulation
  • Figure 77. Key Executives Interviewed
目次

This research report focuses on the Mobile Entertainment Market. It analyzes market size, trends and demand forecasts, as well as growth factors and challenges. The report provides market data breakdowns by type, application, company, and region, in addition to competitive landscape and key company profiles.

TABLE OF CONTENTS

1 Report Business Overview

  • 1.1 Study Scope
  • 1.2 Market Analysis by Type
    • 1.2.1 Global Mobile Entertainment Market Size Growth Rate by Type, 2017 VS 2021 VS 2028
    • 1.2.2 Leisure Activities (Singing,Game)
    • 1.2.3 Social Activity
    • 1.2.4 Shopping
  • 1.3 Market by Application
    • 1.3.1 Global Mobile Entertainment Market Size Growth Rate by Application, 2017 VS 2021 VS 2028
    • 1.3.2 Mobile Phone
    • 1.3.3 Tablet PC
    • 1.3.4 Others
  • 1.4 Study Objectives
  • 1.5 Years Considered

2 Global Growth Trends

  • 2.1 Global Mobile Entertainment Market Perspective (2017-2028)
  • 2.2 Mobile Entertainment Growth Trends by Region
    • 2.2.1 Mobile Entertainment Market Size by Region: 2017 VS 2021 VS 2028
    • 2.2.2 Mobile Entertainment Historic Market Size by Region (2017-2022)
    • 2.2.3 Mobile Entertainment Forecasted Market Size by Region (2023-2028)
  • 2.3 Mobile Entertainment Market Dynamics
    • 2.3.1 Mobile Entertainment Industry Trends
    • 2.3.2 Mobile Entertainment Market Drivers
    • 2.3.3 Mobile Entertainment Market Challenges
    • 2.3.4 Mobile Entertainment Market Restraints

3 Competition Landscape by Key Players

  • 3.1 Global Top Mobile Entertainment Players by Revenue
    • 3.1.1 Global Top Mobile Entertainment Players by Revenue (2017-2022)
    • 3.1.2 Global Mobile Entertainment Revenue Market Share by Players (2017-2022)
  • 3.2 Global Mobile Entertainment Market Share by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
  • 3.3 Players Covered: Ranking by Mobile Entertainment Revenue
  • 3.4 Global Mobile Entertainment Market Concentration Ratio
    • 3.4.1 Global Mobile Entertainment Market Concentration Ratio (CR5 and HHI)
    • 3.4.2 Global Top 10 and Top 5 Companies by Mobile Entertainment Revenue in 2021
  • 3.5 Mobile Entertainment Key Players Head office and Area Served
  • 3.6 Key Players Mobile Entertainment Product Solution and Service
  • 3.7 Date of Enter into Mobile Entertainment Market
  • 3.8 Mergers & Acquisitions, Expansion Plans

4 Mobile Entertainment Breakdown Data by Type

  • 4.1 Global Mobile Entertainment Historic Market Size by Type (2017-2022)
  • 4.2 Global Mobile Entertainment Forecasted Market Size by Type (2023-2028)

5 Mobile Entertainment Breakdown Data by Application

  • 5.1 Global Mobile Entertainment Historic Market Size by Application (2017-2022)
  • 5.2 Global Mobile Entertainment Forecasted Market Size by Application (2023-2028)

6 North America

  • 6.1 North America Mobile Entertainment Market Size (2017-2028)
  • 6.2 North America Mobile Entertainment Market Size by Type
    • 6.2.1 North America Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022)
    • 6.2.2 North America Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028)
    • 6.2.3 North America Mobile Entertainment Market Share by Type (2017-2028)
  • 6.3 North America Mobile Entertainment Market Size by Application
    • 6.3.1 North America Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022)
    • 6.3.2 North America Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028)
    • 6.3.3 North America Mobile Entertainment Market Share by Application (2017-2028)
  • 6.4 North America Mobile Entertainment Market Size by Country
    • 6.4.1 North America Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022)
    • 6.4.2 North America Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028)
    • 6.4.3 U.S.
    • 6.4.4 Canada

7 Europe

  • 7.1 Europe Mobile Entertainment Market Size (2017-2028)
  • 7.2 Europe Mobile Entertainment Market Size by Type
    • 7.2.1 Europe Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022)
    • 7.2.2 Europe Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028)
    • 7.2.3 Europe Mobile Entertainment Market Share by Type (2017-2028)
  • 7.3 Europe Mobile Entertainment Market Size by Application
    • 7.3.1 Europe Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022)
    • 7.3.2 Europe Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028)
    • 7.3.3 Europe Mobile Entertainment Market Share by Application (2017-2028)
  • 7.4 Europe Mobile Entertainment Market Size by Country
    • 7.4.1 Europe Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022)
    • 7.4.2 Europe Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028)
    • 7.4.3 Germany
    • 7.4.4 France
    • 7.4.5 U.K.
    • 7.4.6 Italy
    • 7.4.7 Russia
    • 7.4.8 Nordic Countries

8 Asia-Pacific

  • 8.1 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size (2017-2028)
  • 8.2 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Type
    • 8.2.1 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022)
    • 8.2.2 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028)
    • 8.2.3 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Share by Type (2017-2028)
  • 8.3 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Application
    • 8.3.1 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022)
    • 8.3.2 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028)
    • 8.3.3 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Share by Application (2017-2028)
  • 8.4 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Region
    • 8.4.1 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Region (2017-2022)
    • 8.4.2 Asia-Pacific Mobile Entertainment Market Size by Region (2023-2028)
    • 8.4.3 China
    • 8.4.4 Japan
    • 8.4.5 South Korea
    • 8.4.6 Southeast Asia
    • 8.4.7 India
    • 8.4.8 Australia

9 Latin America

  • 9.1 Latin America Mobile Entertainment Market Size (2017-2028)
  • 9.2 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Type
    • 9.2.1 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022)
    • 9.2.2 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028)
    • 9.2.3 Latin America Mobile Entertainment Market Share by Type (2017-2028)
  • 9.3 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Application
    • 9.3.1 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022)
    • 9.3.2 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028)
    • 9.3.3 Latin America Mobile Entertainment Market Share by Application (2017-2028)
  • 9.4 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Country
    • 9.4.1 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022)
    • 9.4.2 Latin America Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028)
    • 9.4.3 Mexico
    • 9.4.4 Brazil

10 Middle East & Africa

  • 10.1 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size (2017-2028)
  • 10.2 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Type
    • 10.2.1 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Type (2017-2022)
    • 10.2.2 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Type (2023-2028)
    • 10.2.3 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Share by Type (2017-2028)
  • 10.3 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Application
    • 10.3.1 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Application (2017-2022)
    • 10.3.2 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Application (2023-2028)
    • 10.3.3 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Share by Application (2017-2028)
  • 10.4 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Country
    • 10.4.1 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Country (2017-2022)
    • 10.4.2 Middle East & Africa Mobile Entertainment Market Size by Country (2023-2028)
    • 10.4.3 Turkey
    • 10.4.4 Saudi Arabia
    • 10.4.5 UAE

11 Key Players Profiles

  • 11.1 Activision Blizzard
    • 11.1.1 Activision Blizzard Company Details
    • 11.1.2 Activision Blizzard Business Overview
    • 11.1.3 Activision Blizzard Mobile Entertainment Introduction
    • 11.1.4 Activision Blizzard Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.1.5 Activision Blizzard Recent Developments
  • 11.2 Apple
    • 11.2.1 Apple Company Details
    • 11.2.2 Apple Business Overview
    • 11.2.3 Apple Mobile Entertainment Introduction
    • 11.2.4 Apple Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.2.5 Apple Recent Developments
  • 11.3 Electronic Arts
    • 11.3.1 Electronic Arts Company Details
    • 11.3.2 Electronic Arts Business Overview
    • 11.3.3 Electronic Arts Mobile Entertainment Introduction
    • 11.3.4 Electronic Arts Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.3.5 Electronic Arts Recent Developments
  • 11.4 Freenet Digital
    • 11.4.1 Freenet Digital Company Details
    • 11.4.2 Freenet Digital Business Overview
    • 11.4.3 Freenet Digital Mobile Entertainment Introduction
    • 11.4.4 Freenet Digital Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.4.5 Freenet Digital Recent Developments
  • 11.5 Google
    • 11.5.1 Google Company Details
    • 11.5.2 Google Business Overview
    • 11.5.3 Google Mobile Entertainment Introduction
    • 11.5.4 Google Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.5.5 Google Recent Developments
  • 11.6 QuickPlay Media
    • 11.6.1 QuickPlay Media Company Details
    • 11.6.2 QuickPlay Media Business Overview
    • 11.6.3 QuickPlay Media Mobile Entertainment Introduction
    • 11.6.4 QuickPlay Media Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.6.5 QuickPlay Media Recent Developments
  • 11.7 Rovio International
    • 11.7.1 Rovio International Company Details
    • 11.7.2 Rovio International Business Overview
    • 11.7.3 Rovio International Mobile Entertainment Introduction
    • 11.7.4 Rovio International Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.7.5 Rovio International Recent Developments
  • 11.8 Spotify
    • 11.8.1 Spotify Company Details
    • 11.8.2 Spotify Business Overview
    • 11.8.3 Spotify Mobile Entertainment Introduction
    • 11.8.4 Spotify Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.8.5 Spotify Recent Developments
  • 11.9 CBS
    • 11.9.1 CBS Company Details
    • 11.9.2 CBS Business Overview
    • 11.9.3 CBS Mobile Entertainment Introduction
    • 11.9.4 CBS Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.9.5 CBS Recent Developments
  • 11.10 CJ E&M Netmarble
    • 11.10.1 CJ E&M Netmarble Company Details
    • 11.10.2 CJ E&M Netmarble Business Overview
    • 11.10.3 CJ E&M Netmarble Mobile Entertainment Introduction
    • 11.10.4 CJ E&M Netmarble Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.10.5 CJ E&M Netmarble Recent Developments
  • 11.11 Clear Channel Radio
    • 11.11.1 Clear Channel Radio Company Details
    • 11.11.2 Clear Channel Radio Business Overview
    • 11.11.3 Clear Channel Radio Mobile Entertainment Introduction
    • 11.11.4 Clear Channel Radio Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.11.5 Clear Channel Radio Recent Developments
  • 11.12 Colopl
    • 11.12.1 Colopl Company Details
    • 11.12.2 Colopl Business Overview
    • 11.12.3 Colopl Mobile Entertainment Introduction
    • 11.12.4 Colopl Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.12.5 Colopl Recent Developments
  • 11.13 CyberAgent
    • 11.13.1 CyberAgent Company Details
    • 11.13.2 CyberAgent Business Overview
    • 11.13.3 CyberAgent Mobile Entertainment Introduction
    • 11.13.4 CyberAgent Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.13.5 CyberAgent Recent Developments
  • 11.14 DeNa
    • 11.14.1 DeNa Company Details
    • 11.14.2 DeNa Business Overview
    • 11.14.3 DeNa Mobile Entertainment Introduction
    • 11.14.4 DeNa Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.14.5 DeNa Recent Developments
  • 11.15 Samsung Music Hub
    • 11.15.1 Samsung Music Hub Company Details
    • 11.15.2 Samsung Music Hub Business Overview
    • 11.15.3 Samsung Music Hub Mobile Entertainment Introduction
    • 11.15.4 Samsung Music Hub Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.15.5 Samsung Music Hub Recent Developments
  • 11.16 OnMobile
    • 11.16.1 OnMobile Company Details
    • 11.16.2 OnMobile Business Overview
    • 11.16.3 OnMobile Mobile Entertainment Introduction
    • 11.16.4 OnMobile Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.16.5 OnMobile Recent Developments
  • 11.17 Locojoy
    • 11.17.1 Locojoy Company Details
    • 11.17.2 Locojoy Business Overview
    • 11.17.3 Locojoy Mobile Entertainment Introduction
    • 11.17.4 Locojoy Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.17.5 Locojoy Recent Developments
  • 11.18 JB Hi-Fi Pty
    • 11.18.1 JB Hi-Fi Pty Company Details
    • 11.18.2 JB Hi-Fi Pty Business Overview
    • 11.18.3 JB Hi-Fi Pty Mobile Entertainment Introduction
    • 11.18.4 JB Hi-Fi Pty Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.18.5 JB Hi-Fi Pty Recent Developments
  • 11.19 Tencent
    • 11.19.1 Tencent Company Details
    • 11.19.2 Tencent Business Overview
    • 11.19.3 Tencent Mobile Entertainment Introduction
    • 11.19.4 Tencent Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.19.5 Tencent Recent Developments
  • 11.20 Alibaba
    • 11.20.1 Alibaba Company Details
    • 11.20.2 Alibaba Business Overview
    • 11.20.3 Alibaba Mobile Entertainment Introduction
    • 11.20.4 Alibaba Revenue in Mobile Entertainment Business (2017-2022)
    • 11.20.5 Alibaba Recent Developments

12 Analyst's Viewpoints/Conclusions

13 Appendix

  • 13.1 Research Methodology
    • 13.1.1 Methodology/Research Approach
    • 13.1.2 Data Source
  • 13.2 Author Details
  • 13.3 Disclaimer