|
市場調査レポート
商品コード
1121183
世界および中国のWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場予測(2022年~2028年)Global and China WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling Market Report Forecast 2022-2028 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
世界および中国のWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場予測(2022年~2028年) |
出版日: 2022年09月01日
発行: QYResearch
ページ情報: 英文 159 Pages
納期: 2~3営業日
|
毎年、全世界で5,000万トン以上のE-wasteが発生しています。
その一部は埋立地に運ばれ、時間が経つにつれて有害な化学物質が溶出する可能性があります。また、E-wasteは発展途上国にも流れ、非公式のE-waste処理によって深刻な健康問題や公害問題が引き起こされる可能性があります。
2019年の世界のWEEEは5360万トン、回収・リサイクルの記録はわずか930万トン、回収率は17.4%、2021年の世界のWEEEは5740万トン、回収・リサイクルの記録はわずか930万トン、リサイクル率は1117万トン、20.13%、一人当たり7.5kgの廃棄電子製品が発生しています。
米国には、E-waste管理に関する国の法律はありませんが、25の州とコロンビア特別区が何らかの形で法律を制定しています。州法は、その範囲や影響、また消費者が電子製品を埋立地に廃棄することを禁止するかどうかなど、さまざまです。これらの法律を合わせると、米国人口の75-80%をカバーしていることになります。しかし、法律でカバーされている州を含む多くの地域では、範囲が異なるため、便利な回収方法が確立されていないのが現状です。カリフォルニア州とユタ州を除き、法律を導入しているすべての州では、拡大生産者責任(EPR)を採用しています。カナダは、連邦政府機関がこの権限を持っていないため、E-wasteを効果的に管理するための国内法がありません。しかし、カナダで最も人口の少ないヌナブト準州を除き、12の州と準州が業界管理計画を用いて規制を策定しています。平均して、製品の範囲は米国よりもはるかに広いです。カナダの多くの州では、EPRの遵守は、承認されたE-wasteコンプライアンス・プログラムに参加することで達成されます。ラテンアメリカでは、規制の動きは遅く、E-waste法を制定できた国はごくわずかです。ラテンアメリカでは、過去5年から10年の間に、特定のE-waste規制の実施にかなりの進展がありましたが、この進展は一部の国に限られており、その他の国にとっては、前途は非常に長いままとなっています。メキシコ、コスタリカ、コロンビア、ペルーは、この地域の環境に配慮したE-waste管理の主要な担い手となる可能性が高く、2020年までにすでに実施されているシステムの改善に取り組んでいますが、ブラジルとチリだけが正式なE-waste規制の枠組みの実施を開始するための基盤を構築しつつあります。ブラジルは最近、「家庭から見たWEEEリバース・ロジスティクス・システム実施のための部門別合意」を発表し、パブリックコメントを求めています。この協定は、2020年に正式に署名される予定です。2016年に廃棄物管理、拡大生産者責任、リサイクル促進枠組み法が制定されたことを受け、チリは現在、具体的なE-waste規制を策定中で、回収・リサイクル目標を盛り込み、正式な回収システム政策の実施に向けた指針を策定する予定です。コロンビアは、コンピュータ、プリンター、周辺機器からの廃棄物に関する政令第1512号を施行してから7年が経過し、E-wasteの分類をすべてのE-wasteカテゴリーに拡大するための新しい条例を策定し、E-waste統合管理のためにWEEE法第1672号とWEEE国家管理政策に従って確立した教訓と指針を考慮して、システムを調整しているところです。最初のE-waste管理システムの実施から5年を振り返り、ペルーはこの経験を非常に慎重に評価し、ギャップを埋め、国の一般廃棄物管理戦略に合致させることができるようにしています。改正規則は間もなく発表される予定で、小型および大型家電製品、特に冷却装置の回収が義務づけられ、E-wasteの分類範囲が拡大される予定です。
現在の統計によると、中国は世界最大のE-waste生産国であり、2019年には1,010トンのE-wasteが発生することが分かっています。中国が世界のEEE産業で重要な役割を担っているのは、主に2つの理由があります。中国は世界で最も人口の多い国であるため、EEEに対する国内需要が非常に高く、強力なEEE製造業を有していることです。さらに、中国はE-wasteの改修、再利用、リサイクルにおいて重要な役割を担っています。E-waste規制と施設拡張に牽引され、正式なE-wasteリサイクル産業は処理能力と品質で大きく前進し、毎年7000万台以上のE-wasteが解体されています(生態環境部、2019年度)。中国政府によると、実際の回収・リサイクル率は40%だが、この数字は5つのEEE製品のみであり、E-wasteの国際分類(付属書1)に記載されている54のEEE製品ではないことに注意する必要があります。(国際連合大学)。54製品すべてを考慮すると、回収・リサイクル率は15%に低下します。中国の新環境法による規制強化により、インフォーマルセクターは激減しています。固形廃棄物の輸入を禁止する政策により、E-wasteの不法輸入はより急速に消滅しています。しかし、資金のギャップは大きくなっています。税制と補助金は、E-wasteの資金調達政策に独特の課題をもたらしている(Zeng et al.、2017)。中国政府は、2025年までに、新しい電子製品の原材料の20%を再生材料から調達し、E-wasteの50%をリサイクルするという目標を掲げています(世界経済フォーラム2018)。2018年、台湾におけるE-wasteの回収・リサイクル率は、法規制対象製品の64%に達しており(37)、この大きな成果は、EPRの概念をリサイクルシステムに適用することに重点を置いた4in1リサイクルシステムに基づいています。リサイクル基金管理委員会(RFMB)の監督のもと、その仕組みは大きく改善されました。台湾には約20のE-wasteリサイクル施設があり、その生産能力は現在の国内E-waste発生量を上回っているため、台湾のE-wasteリサイクル事業は困難に直面しています。
また、南アフリカ、モロッコ、エジプト、ナミビア、ルワンダなどアフリカの一部の国には、E-wasteのリサイクル施設がありますが、これらの施設は大規模なインフォーマル産業と共存しています。そのため、これらのリサイクル業者の中には、新たな取り組みでパイロットや努力を動員して、処理量の前進・増加に努めているところもあります。一方、ナイジェリア、ケニア、ガーナといった規模の大きな国では、依然としてインフォーマル・リサイクルに大きく依存しています。ナイジェリアで行われた調査によると、2015年と2016年には、毎年約60,000~71,000トンの使用済みEEEがラゴスの2つの主要港を通じてナイジェリアに輸入されました。この調査によると、輸入される廃電子機器の多くは、ドイツ、英国、ベルギー、米国などの先進国から輸入されていることが判明しました。また、基本的な機能テストを行ったところ、平均して少なくとも19%の機器が正常に動作しないことが分かりました。
本レポートでは、世界と中国のWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場に焦点を当て、その他の地域の地域レベル、郡レベルのセグメントデータもカバーしています。
世界のWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場規模は、2022年の39億4079万米ドルから、レビュー期間中にCAGR 8.79%で推移し、2028年には65億3459万米ドルに達すると予測されています。2021年にWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル世界市場の35%を占めた小型電気電子機器(小型家電、家電、懐中電灯、小型扇風機など)は、2028年には24億5897万米ドルとなり、COVID-19後の期間にCAGR9.89%で成長すると予測されています。金属製錬が主要セグメントで、2021年には81.74%以上の市場シェアを占め、この予測期間を通して9.03%のCAGRに変化しています。
中国のWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場規模は、2021年の15億4198万米ドルから2028年には27億3962万米ドルに成長し、予測期間中のCAGRは8.72%と予測されています。
WEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場は、地域・国レベル、プレイヤー別、タイプ別、用途別に分類されています。世界のWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場におけるプレイヤー、利害関係者、その他の参加者は、本レポートを強力なリソースとして利用することで、優位に立つことができるようになることでしょう。セグメント別分析では、2017年から2028年までのタイプ別とアプリケーション別の収益と予測に焦点を当てます。
中国市場については、2017-2028年のWEEE(電気電子廃棄物)リサイクル市場規模を、プレイヤー別、タイプ別、用途別に集計しています。主要企業には、中国で重要な役割を担う世界プレイヤーとローカルプレイヤーを含んでいます。
More than 50 million tons of e-waste are generated globally every year. Some of it ends up in landfills, where toxic chemicals can leach out over time. E-waste can also flow to developing countries, where informal e-waste disposal can cause serious health and pollution problems.
In 2019, global WEEE was 53.6 million tons, with only 9.3 million tons of recorded collection and recycling, a recovery rate of 17.4%, compared with 57.4 million tons of global WEEE in 2021, with only 9.3 million tons of recorded collection and recycling 11.17 million tons, the recycling rate is 20.13%, and 7.5 kg of waste electronic products are produced per capita.
The United States has no national legislation on e-waste management, but 25 states and the District of Columbia have enacted some form of legislation. State laws vary in scope and impact, as well as in whether to prohibit consumers from disposing of electronic products in landfills. Collectively, these laws cover 75-80% of the U.S. population. However, many areas of the country, including the states covered by law, do not have convenient collection methods due to varying scope. Except for California and Utah, all states that have implemented laws use Extended Producer Responsibility (EPR). Canada does not have national legislation to effectively manage e-waste because federal agencies do not have this authority. However, 12 provinces and territories have developed regulations using industry management plans, with the exception of Nunavut, Canada's least populous territory. On average, the product range is much wider than in the United States; in many Canadian provinces, compliance with the EPR can be achieved by joining an approved e-waste compliance program. Regulation in Latin America has moved slowly, with only a few countries managing to establish e-waste laws. Although Latin America has made considerable progress in implementing specific e-waste regulations over the past 5-10 years, this progress has been limited to a few countries, while for others the road ahead remains very long. With the exception of Mexico, Costa Rica, Colombia and Peru, which are likely to be the leading players in the region's environmentally sound e-waste management and are committed to improving the systems already in place in 2020, only Brazil and Chile are building the foundations from which to begin implementing formal E-waste regulatory framework. Brazil recently published the "Sectoral Agreement for the Implementation of the WEEE Reverse Logistics System from a Household Perspective" for public comment. The agreement is expected to be formally signed in 2020. Following the enactment of the Waste Management, Extended Producer Responsibility and Promotion of Recycling Framework Law in 2016, Chile is currently developing specific e-waste regulations, which will include collection and recycling targets and develop guidance for the implementation of a formal collection system policy. Seven years after implementing Decree No. 1512 on waste from computers, printers and peripherals, Colombia is developing a new ordinance to expand e-waste classification to all e-waste categories and for integrated e-waste management The system is adjusted, taking into account lessons learned and guidelines established in accordance with WEEE Law No. 1672 and the WEEE National Management Policy. Looking back on the five years since the implementation of the first e-waste management system, Peru has been evaluating this experience very carefully so that it can fill the gaps and align with the country's general waste management strategy. The revised regulations are expected to be published soon and will expand the scope of e-waste categories with mandatory collection of small and large household appliances, especially cooling equipment.
Current statistics show that China is the largest e-waste producer in the world, generating 1,010 tons of e-waste in 2019. China plays a key role in the global EEE industry for two main reasons: China is the most populous country in the world, so domestic demand for EEE is very high, and it has a strong EEE manufacturing industry. In addition, China plays an important role in the refurbishment, reuse and recycling of e-waste. Driven by e-waste regulation and facility expansion, the formal e-waste recycling industry has made great strides in processing capacity and quality; more than 70 million e-waste units are dismantled each year (Ministry of Ecology and Environment, 2019 year). According to the Chinese government, the actual collection and recycling rate is 40%, but it is important to note that this figure is only for 5 EEE products, not the 54 EEE products listed in the International Classification of Electronic Waste (Annex 1). (United Nations University - Keys). If all 54 products are taken into account, the collection and recycling rate drops to 15%. The informal sector has been in sharp decline due to tighter controls imposed by China's new environmental law. Illegal imports of e-waste are disappearing more rapidly due to the policy of banning the import of solid waste. However, the funding gap is growing. Taxation and subsidies present unique challenges to e-waste funding policies (Zeng et al., 2017). The Chinese government has set a target that, by 2025, 20% of the raw materials for new electronic products will be sourced from recycled materials and 50% of electronic waste will be recycled (World Economic Forum 2018). In 2018, the collection and recycling rate of e-waste in Taiwan Province of China reached 64% of products covered by legislation (37); this significant achievement is based on a 4-in-1 recycling system that focuses on applying the EPR concept to recycling systems. Under the supervision of the Recycling Fund Management Board (RFMB), the mechanism has been greatly improved. There are about 20 e-waste recycling facilities in Taiwan Province of China, and their production capacity is higher than the current domestic e-waste generation, so the e-waste recycling business in Taiwan Province of China is facing challenges.
And few countries in Africa, such as South Africa, Morocco, Egypt, Namibia and Rwanda, have some e-waste recycling facilities, but these facilities coexist with large informal industries. As a result, some of these recycling companies have been working hard to advance and increase their processing volumes, mobilizing new pilots and efforts through new initiatives. On the other hand, sizable countries such as Nigeria, Kenya and Ghana still rely heavily on informal recycling. A study conducted in Nigeria showed that in 2015 and 2016, around 60,000-71,000 tonnes of used EEE were imported into Nigeria through the two main ports of Lagos each year. The survey found that most of the imported waste electronic waste comes from developed countries, such as Germany, the United Kingdom, Belgium, and the United States. In addition, a basic functional test showed that, on average, at least 19% of the devices did not work properly.
This report focuses on global and China WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling market, also covers the segmentation data of other regions in regional level and county level.
Due to the COVID-19 pandemic, the global WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling market size is estimated to be worth US$ 3,940.79 million in 2022 and is forecast to a readjusted size of US$ 6,534.59 million by 2028 with a CAGR of 8.79% during the review period. Fully considering the economic change by this health crisis, Small Electrical and Electronic Devices (Small Household Appliances, Consumer Electronics, Flashlights, Small Fans, etc.) accounting for 35% of the WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling global market in 2021, is projected to value US$ 2,458.97 million by 2028, growing at a revised 9.89% CAGR in the post-COVID-19 period. While Metal Smelting was the leading segment, accounting for over 81.74 percent market share in 2021, and altered to an 9.03 % CAGR throughout this forecast period.
In China the WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling market size is expected to grow from US$ 1,541.98 million in 2021 to US$ 2,739.62 million by 2028, at a CAGR of 8.72% during the forecast period.
WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling market is segmented in regional and country level, by players, by Type, and by Application. Players, stakeholders, and other participants in the global WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling market will be able to gain the upper hand as they use the report as a powerful resource. The segmental analysis focuses on revenue and forecast by Type and by Application for the period 2017-2028.
For China market, this report focuses on the WEEE (Waste Electrical and Electronic Equipment) Recycling market size by players, by Type, and by Application, for the period 2017-2028. The key players include the global and local players which play important roles in China.