市場調査レポート
商品コード
1445925
製品情報管理:世界市場の予測 (2027年)Global Market Forecast: Product Information Management, 2027 |
製品情報管理:世界市場の予測 (2027年) |
出版日: 2023年02月27日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 27 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の製品情報管理市場は、2027年までに17.20%のCAGRで成長すると予測されています。
製品情報管理 (PIM) は、デジタルコマースの製品データ情報を単一の情報源に一元化するソリューションであり、販売・マーケティング・eコマースの各チャネルにおける製品情報データの管理・保管・最適化・公開を支援します。PIMは、データツールの支援を受けて、各種のデジタルソースからデータを収集し、企業が製品体験・コスト効率性・製品データの品質を改善し、市場でのリーチを向上させるのに役立ちます。このソフトウェアは、あらゆるデジタル/物理的接点においてeコマース・プラットフォーム、顧客関係管理 (CRM) システム、企業資源管理 (ERP) ソフトウェアと統合され、データの正確性と品質を高めます。
当レポートでは、世界の製品情報管理の市場について分析し、ソリューションの概要や市場の基本構造、全体的な市場規模の動向見通し、導入手法別・地域別・業種別・顧客の種類別の詳細動向、業界関係者が今後取るべき行動などを調査しております。
Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Product Information Management Market is Projected to Register a CAGR of 17.20% by 2027.
Product Information Management (PIM) is a solution that centralizes the product data information for digital commerce into a single source of information that helps to manage, store, optimize, and publish product information data across sales, marketing, and e-commerce channels. PIM collects data from various digital sources with the support of data tools that help organizations to improve product experience, cost efficiency, product data quality, and better reach in the market. The software is integrated with eCommerce platforms, customer relationship management (CRM) systems, and enterprise resource management (ERP) software across all digital and physical touchpoints to enhance data accuracy and quality.