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市場調査レポート
商品コード
1445895

ビジネスユーザー向け加盟店決済プラットフォーム:世界市場シェア (2022年)

Global Market Share: Merchant Payment Platform for Business Users, 2022

出版日: | 発行: Quadrant Knowledge Solutions | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.98円
ビジネスユーザー向け加盟店決済プラットフォーム:世界市場シェア (2022年)
出版日: 2023年11月23日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の加盟店決済プラットフォーム市場は、2027年までに20.84%のCAGRで成長すると予測されています。

eコマースの登場により、決済の状況は一変しました。顧客はもはや、買い物をするために物理的な場所や店舗に制限されることはありません。デバイスに関係なく、どこからでもオンラインで買い物ができます。一方、加盟店はどのようなチャネルからでも決済ゲートウェイ経由で決済を受け付け、顧客にシームレスな支払い体験を提供し、ビジネスの成長と加速に貢献できるようにする必要があります。また、ビジネスの財務管理も加盟店にとって重要な課題です。そのため、シームレスな決済体験を提供するだけでなく、支払い・決済・払い出しの管理や加盟店の財務管理を実行できる、加盟店向けの堅牢な決済プラットフォームが必要です。

最新のプラットフォームは、現金や小切手といった従来の決済方法から進化し、現在ではWebサイトやモバイルアプリを通じて顧客からのオンライン決済を受け付けています。これらのプラットフォームは通常、機密性の高い金融情報を保護して取引の安全性を確保するために、安全な暗号化技術を使用しています。

最新の加盟店決済プラットフォームは、企業の決済受付プロセスを合理化するために設計された、高度なオンラインサービスです。独自の決済処理インフラを持たない企業や、オンライン取引を含む決済オプションの拡大を希望する企業にとって便利なソリューションを提供しています。加盟店決済プラットフォームを利用することで、企業はクレジットカードやデビットカード、オンライン決済サービス、モバイル決済など、複数のチャネルを通じて顧客からの支払いを簡単に受け付けることができます。この柔軟性により、企業は顧客に便利な支払い方法を提供することができ、結果的に売上を向上させることができます。

さらに、包括的な加盟店決済プラットフォームは、単に決済を受け付けるだけではありません。決済経路決定・清算・払い出しなど、さまざまなサービスが含まれ、安全な決済ゲートウェイサービスも提供します。また、国際規制を遵守しつつ不正行為から保護します。オンライン取引には、加盟店・顧客・イシュアー (カード発行) 銀行・アクワイアラー (加盟店業務) 銀行の4者が関与します。加盟店決済ソリューションは、アクワイアラー銀行の加盟店関連業務 (加盟店向け導入支援・アフターサービス・紛争・決済など) を総合的に把握します。また、加盟店に合わせたスキームを提供し、複数の店舗やビジネスとシームレスに統合します。このような包括的なアプローチは、売上を伸ばすだけでなく、シームレスな顧客体験を提供します。

このようなソリューションの需要は、デジタル変革の進行やオンラインショッピングの人気拡大により、今後も拡大する見通しです。企業が状況の変化に適応し続ける中、加盟店向け決済プラットフォームは、財務管理・取引追跡・効率的な事業運営のための貴重な洞察を得るために不可欠なツールとなります。

当レポートでは、世界のビジネスユーザー向け加盟店決済プラットフォーム市場のシェア構造について分析し、プラットフォームの概要や市場の基本構造、地域別・業種別・導入手法別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 分析概要

  • 競争の見通し (2023年)
  • 主な分析結果と結論

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 収益の種類
  • 分析対象地域
  • 分析対象業種

第3章 市場シェア分析

  • 市場シェア:市場全体の場合
  • 市場シェア:導入手法別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 市場シェア:地域別
    • カナダ
    • 中東欧
    • 日本
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • 米国
    • 西欧
    • 日本・中国を除くアジア (AxJC)
    • 中国
  • 市場シェア:業界別
    • 銀行・金融サービス
    • エレクトロニクス・通信
    • 小売業・eコマース
    • 専門的サービス
    • 医療・ライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • 政府・公共部門
    • 教育
    • エネルギー・ユーティリティ・その他
    • その他
  • 市場シェア:顧客の種類別
    • 中小企業
    • 大企業

第4章 アナリストの提言

第5章 付録

図表

List of Tables

  • Table 1 : Market Share, Total Market, Worldwide
  • Table 2 : Market Share By Deployment Type, Worldwide
  • Table 3 : Market Share By Geographical Regions, USA
  • Table 4 : Market Share By Geographical Regions, Canada
  • Table 5 : Market Share By Geographical Regions, Latin America
  • Table 6 : Market Share By Geographical Regions, Western Europe
  • Table 7 : Market Share By Geographical Regions, Central & Eastern Europe
  • Table 8 : Market Share By Geographical Regions, MEA
  • Table 9 : Market Share By Geographical Regions, Asia ex. JPC
  • Table 10 : Market Share By Geographical Regions, Japan
  • Table 11 : Market Share By Geographical Regions, China
  • Table 12 : Market Share By Industry Vertical 1, Worldwide
  • Table 13 : Market Share By Industry Vertical 2, Worldwide
  • Table 14 : Market Share By Industry Vertical 3, Worldwide
  • Table 15 : Market Share By Industry Vertical 4, Worldwide
  • Table 16 : Market Share By Industry Vertical 5, Worldwide
  • Table 17 : Market Share By Industry Vertical 6, Worldwide
  • Table 18 : Market Share By Industry Vertical 7, Worldwide
  • Table 19 : Market Share By Industry Vertical 8, Worldwide

List of Figures

  • Fig. 1 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Worldwide, 2022
  • Fig. 2 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, USA, 2022
  • Fig. 3 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Canada, 2022
  • Fig. 4 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Latin America, 2022
  • Fig. 5 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Western Europe, 2022
  • Fig. 6 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Central & Eastern Europe, 2022
  • Fig. 7 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Middle East & Africa, 2022
  • Fig. 8 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Asia excluding Japan and China, 2022
  • Fig. 9 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Japan, 2022
  • Fig. 10 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, China, 2022
  • Fig. 11 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, IT & Telecom Industry, 2022
  • Fig. 12 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Banking & Financial Services Industry, 2022
  • Fig. 13 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Insurance Industry, 2022
  • Fig. 14 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Healthcare Industry, 2022
  • Fig. 15 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Government & Public Sector, 2022
  • Fig. 16 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Retail & eCommerce, 2022
  • Fig. 17 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Manufacturing, 2022
  • Fig. 18 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Hospitality, 2022
  • Fig. 19 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, On-premises Deployment, 2022
  • Fig. 20 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Cloud Deployment, 2022
  • Fig. 21 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, SMB Customers, 2022
  • Fig. 22 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Large Customers, 2022
  • Fig. 23 Market Share of Merchant Payment Platform for Business Users, Enterprise Customers, 2022
目次
Product Code: QKS-02811

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Merchant Payment Platform Market is Projected to Register a CAGR of 20.84% by 2027.

The advent of e-commerce has transformed the payments landscape. Customers are no longer restricted to physical locations or stores to shop. They can shop online from anywhere, irrespective of any device. However, merchants should be able to accept payments via payment gateway through any channel to provide the customer with a seamless checkout experience that will help grow and accelerate their businesses. Managing business finances is also a critical task for any merchant. Hence, a robust merchant payment platform is needed to offer a seamless payment experience, as well as to manage payouts, settlements, disbursals, and manage the merchant's finances.

Modern platforms have evolved from traditional payment methods such as cash and checks and now accept online payments from customers through their websites and mobile apps. These platforms typically use secure encryption technologies to protect sensitive financial information and ensure the safety of transactions.

A modern merchant payment platform is an advanced online service designed to streamline the payment acceptance process for businesses. It offers a convenient solution for businesses that lack their own payment processing infrastructure or wish to expand their payment options to include online transactions. By utilizing a merchant payment platform, businesses can easily accept payments from customers through multiple channels, including credit and debit cards, online payment services, and mobile payments. This flexibility enables businesses to offer convenient payment methods to their customers, ultimately boosting sales.

Moreover, a comprehensive merchant payment platform goes beyond payment acceptance. It encompasses a range of services, such as payment routing, settlements, and disbursals, along with providing secure payment gateway services. It also safeguards against fraudulent activities while adhering to global regulations. In an online transaction, four key parties are involved: the merchant, the customer, the issuing bank, and the acquiring bank. A merchant payment solution ensures a holistic view of merchant-related activities for the acquiring bank, including merchant onboarding, servicing, disputes, and payments. It also offers tailored schemes for merchants and seamlessly integrates with multiple stores and businesses. This comprehensive approach not only increases sales but also delivers a seamless customer experience.

The demand for such solutions is poised to grow in the future due to the ongoing digital transformation and the increasing preference for online shopping. As businesses continue to adapt to the changing landscape, merchant payment platforms become essential tools for managing finances, tracking transactions, and gaining valuable insights for efficient business operation.

Table of Contents

Chapter 01: Research Summary

  • 2023 Competition Outlook
  • Top Research Findings and Key Takeaways

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Revenue Type
  • Geographical Regions
  • Industry Verticals

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Market Share by Total Market
  • Market Share by Deployment Type
    • Cloud
    • On-Premises
  • Market Share by Geographical Regions
    • Canada
    • Central & Eastern Europe
    • Japan
    • Latin America
    • Middle East & Africa
    • USA
    • Western Europe
    • Asia Ex-Japan China (AxJC)
    • China
  • Market Share by Industry Verticals
    • Banking and Financial Services
    • Electronics & Telecom
    • Retail and eCommerce
    • Professional Services
    • Healthcare and Life Sciences
    • Manufacturing
    • Media & Entertainment
    • Government and Public Sectors
    • Education
    • Energy & Utility Others
    • Others
  • Market Share by Customer Types
    • SMB
    • Large
    • Enterprise

Chapter 04: Analyst Recommendations

  • Analyst Recommendations

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies