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市場調査レポート
商品コード
1445890

eコマース不正防止:世界市場シェア (2022年)

Global Market Share: eCommerce Fraud Prevention, 2022

出版日: | 発行: Quadrant Knowledge Solutions | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.58円
eコマース不正防止:世界市場シェア (2022年)
出版日: 2023年11月23日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のeコマース不正防止市場は、2027年までに27.60%のCAGRで成長すると予測されています。

eコマース (電子商取引) 不正防止ソリューションは、eコマースの加盟店や決済処理業者を対象とした、不正の検知・管理に特化したソリューションです。すべてのトランザクションに対する包括的でリアルタイムなリスクモニタリング・分析を提供すると共に、リスクベース戦略の推進により、全てのユーザー・アカウント・チャネルを対象とした内部/外部の不正を特定します。eコマース不正防止ソリューションは、リアルタイムで不正を検知・防止し、注文受付率の向上、チャージバックの削減、顧客による不正利用の防止、全体的な収益向上を実現します。このようなソリューションの主な焦点は、顧客のエクスペリエンスを向上させ、不正行為との戦いよりも収益最適化戦略に集中するよう、加盟店と決済処理業者に信頼を提供することです。さらに、先進的な不正防止プラットフォームは、人工知能や機械学習といった新たなテクノロジーを搭載しており、新たな不正の迅速な発見と防止を通じて損失を削減することができます。

当レポートではeコマース不正防止ソリューションを「eコマース事業者や決済処理業者が、リスクの高い取引を検知し、処理を停止できる強固なフレームワーク」と定義しています。このソリューションは、AIを活用した高度な機械学習モデル・ルール・自動化により、各取引の潜在的なリスクをリアルタイムで分析・評価し、不正行為による損失を最小限に抑え、組織の収益性を向上させます。

さらに、規制環境は厳しさを増しており、不正管理モデルだけでなくサイバーセキュリティ対策に対する監視の目も厳しくなっています。世界なeコマース組織や決済処理業者は、さまざまな取引、eコマース、決済の不正行為により、毎年巨額の損失を被っています。従来のルールベースのシステムでは、高度なリスクを検知することができないためです。そのため国際的企業では、既存の不正検知・防止戦略を評価し、積極的に不正を検知・防止し、損失を最小限に抑え、不正調査を改善し、国際的規範に準拠し、全体的な顧客体験を向上させるために、高度な不正検知技術の導入を検討しています。eコマース不正防止ソリューションは、こうした目標を達成するのに役立ちます。

当レポートでは、世界のeコマース不正防止市場のシェア構造について分析し、ソリューションの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・顧客の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 分析概要

  • 競争の見通し (2023年)
  • 主な分析結果と結論

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 収益の種類
  • 分析対象地域
  • 分析対象業種

第3章 市場シェア分析

  • 市場シェア:市場全体の場合
  • 市場シェア:導入手法別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 市場シェア:地域別
    • カナダ
    • 中東欧
    • 日本
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • 米国
    • 西欧
    • 日本・中国を除くアジア (AxJC)
    • 中国
  • 市場シェア:業界別
    • 銀行・金融サービス
    • エレクトロニクス・通信
    • 小売業・eコマース
    • 専門的サービス
    • 医療・ライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • 政府・公共部門
    • 教育
    • エネルギー・ユーティリティ・その他
    • その他
  • 市場シェア:顧客の種類別
    • 中小企業
    • 大企業

第4章 アナリストの提言

第5章 付録

図表

List of Tables

  • Table 1 : Market Share, Total Market, Worldwide
  • Table 2 : Market Share By Deployment Type, Worldwide
  • Table 3 : Market Share By Geographical Regions, USA
  • Table 4 : Market Share By Geographical Regions, Canada
  • Table 5 : Market Share By Geographical Regions, Latin America
  • Table 6 : Market Share By Geographical Regions, Western Europe
  • Table 7 : Market Share By Geographical Regions, Central & Eastern Europe
  • Table 8 : Market Share By Geographical Regions, MEA
  • Table 9 : Market Share By Geographical Regions, Asia ex. JPC
  • Table 10 : Market Share By Geographical Regions, Japan
  • Table 11 : Market Share By Geographical Regions, China
  • Table 12 : Market Share By Industry Vertical 1, Worldwide
  • Table 13 : Market Share By Industry Vertical 2, Worldwide
  • Table 14 : Market Share By Industry Vertical 3, Worldwide
  • Table 15 : Market Share By Industry Vertical 4, Worldwide
  • Table 16 : Market Share By Industry Vertical 5, Worldwide
  • Table 17 : Market Share By Industry Vertical 6, Worldwide
  • Table 18 : Market Share By Industry Vertical 7, Worldwide
  • Table 19 : Market Share By Industry Vertical 8, Worldwide

List of Figures

  • Fig. 1 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Worldwide, 2022
  • Fig. 2 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, USA, 2022
  • Fig. 3 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Canada, 2022
  • Fig. 4 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Latin America, 2022
  • Fig. 5 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Western Europe, 2022
  • Fig. 6 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Central & Eastern Europe, 2022
  • Fig. 7 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Middle East & Africa, 2022
  • Fig. 8 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Asia excluding Japan and China, 2022
  • Fig. 9 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Japan, 2022
  • Fig. 10 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, China, 2022
  • Fig. 11 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, IT & Telecom Industry, 2022
  • Fig. 12 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Banking & Financial Services Industry, 2022
  • Fig. 13 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Insurance Industry, 2022
  • Fig. 14 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Healthcare Industry, 2022
  • Fig. 15 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Government & Public Sector, 2022
  • Fig. 16 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Retail & eCommerce, 2022
  • Fig. 17 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Manufacturing, 2022
  • Fig. 18 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Hospitality, 2022
  • Fig. 19 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, On-premises Deployment, 2022
  • Fig. 20 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Cloud Deployment, 2022
  • Fig. 21 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, SMB Customers, 2022
  • Fig. 22 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Large Customers, 2022
  • Fig. 23 Market Share of eCommerce Fraud Prevention, Enterprise Customers, 2022
目次
Product Code: QKS-02794

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that eCommerce Fraud Prevention Market is Projected to Register a CAGR of 27.60% by 2027.

The eCommerce fraud prevention solution is a specialized fraud detection and management solution targeted at eCommerce merchants and payment processors. It offers comprehensive real-time risk monitoring and analysis of all transactions and identifies internal and external frauds covering all users, accounts, and channels by driving a risk-based strategy. An eCommerce fraud prevention solution detects and prevents fraud in real-time to improve order acceptance rate, reduce chargebacks, prevent customer abuse, and improve overall revenue. The primary focus of such a solution is on enhancing customer experience and providing confidence to merchants and payment processors to focus on revenue optimization strategy rather than on fighting frauds. In addition, advanced fraud prevention platforms are powered by emerging technologies like artificial intelligence and machine learning to reduce losses through faster detection and prevention of emerging fraud.

Quadrant Knowledge Solutions defines "a robust framework that allows eCommerce businesses and payment processors to detect and stop high-risk transactions from getting processed. The solution employs AI-powered advanced machine learning models, rules, and automation to analyze and assess each transaction's potential risk in real-time to minimize the losses due to fraud and increase the organization's profitability."

Additionally, regulatory environments are becoming stringent, with increasing scrutiny on cybersecurity measures as well as fraud management models. Global eCommerce organizations and payment processors are incurring huge losses each year due to various transaction, eCommerce, and payment frauds, as their traditional rule-based systems are ineffective in detecting advanced risks. Therefore, global organizations are evaluating their existing fraud detection and prevention strategies and looking at deploying advanced fraud detection technologies to actively detect and prevent fraud, minimize losses, improve fraud investigation, comply with global norms, and enhance the overall customer experience. An eCommerce fraud prevention solution can help them achieve these goals.

Table of Contents

Chapter 01: Research Summary

  • 2023 Competition Outlook
  • Top Research Findings and Key Takeaways

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Revenue Type
  • Geographical Regions
  • Industry Verticals

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Market Share by Total Market
  • Market Share by Deployment Type
    • Cloud
    • On-Premises
  • Market Share by Geographical Regions
    • Canada
    • Central & Eastern Europe
    • Japan
    • Latin America
    • Middle East & Africa
    • USA
    • Western Europe
    • Asia Ex-Japan China (AxJC)
    • China
  • Market Share by Industry Verticals
    • Banking and Financial Services
    • Electronics & Telecom
    • Retail and eCommerce
    • Professional Services
    • Healthcare and Life Sciences
    • Manufacturing
    • Media & Entertainment
    • Government and Public Sectors
    • Education
    • Energy & Utility Others
    • Others
  • Market Share by Customer Types
    • SMB
    • Large
    • Enterprise

Chapter 04: Analyst Recommendations

  • Analyst Recommendations

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies